Tipy a triky

Autorská citace #41
29.3.2016 11:39 - York
Omlouvám se, nechtěl jsem na tebe vést osobní útok. Tvých názorů si vážím, zejména proto, že jak sám píšeš, jsi v nich konzistentní a to, co říkáš, máš obvykle dobře podložené.

Potřeboval bych každopádně lekce z taktnější komunikace.
Autorská citace #42
29.3.2016 13:13 - Jerson
Podezřívám tě, že to co píšeš o sobě má myslíš na mou adresu, zejména tu taktnější komunikaci.
Já to jako osobní útok na sebe neberu, ale útok na tebe to z mé strany je - nemám rád nekonzistenci a dávám to lidem jasně najevo, zejména když si myslím, že popsaný vliv není tak malý, aby se nemohl negativně projevit i mimo svou původní oblast.

(Jen pro tvou představu - lidé, kteří se shlédnou v nějaké kravině, která následně může negativně ovlivnit život mnoha jiných lidí totiž reálně existují. A bohužel se vyskytují třeba architekti, kteří se (zřejmě) nechají ovlivnit nějakým cool náčrtem, a pak navrhnou budovu , která má podlahu ochozů ze skla. Během schvalování návrhu se asi nevyskytl žádný Jerson, který by jim takovou hovadinu omlátil o hlavu, takže když teď postavíš deset lidí na ochoz ve čtvrtém patře jednoho výzkumáku v Praze, tři z nich budou trpět závratí při pohledu pod nohy. Já závratí netrpím, ale nebyl to nijak příjemný pohled i pro mě.
Neříkám, že blbý náčrt jednoho mlýna může mít takový vliv, ale myslím si, že celkové obhajování nesmyslů použitých pro zábavu a styl "vypínání myšlení" vede i k vysloveně škodlivému chování v reálném životě, protože lidské myšlení není stavěné na důsledné oddělování přístupu k zábavě a nezábavě.
Autorská citace #43
29.3.2016 13:42 - ShadoWWW
Autor je hlavně ilustrátor. Přišlo mu to takto uvěřitelné, ale není to designér dobrodružství (jen PJ své skupiny). Na článku chtěl ukázat, že je dobré malovat mapy s ideou o dobrodružství.

Ostatní díly série budou probírat kresličské techniky.

U profesionálních dobrodružství je to tak, že kartograf ilustruje mapu podle podkladů (slovních popisů prostředí) designérů dobrodružství a ti většinou svému řemeslu rozumí (nebo aspoň by měli).

I když vždycky je to hodně o gustu k danému hernímu stylu.

Tento díl je taky tak trochu "uprostřed" série. Ale přišlo mi zajímavé začít pokročilou ukázkou a teprve pak začít od vysvětlování základů kreslení map. Jsem každopádně rád, že se mapa (z ilustračního hlediska) líbí. :-)
Autorská citace #44
29.3.2016 14:11 - Jerson
Ilustrátor, tím myslíš profesionální?
Já četl o práci ilustrátora poprvé v roce 1987, kde psal ilustrátor Čryřlístku, že když má napsáno "rozpůlený motor", tak jde do své kartotéky obrázků, kde máš všechno možné, vytáhne obrázek rozpůleného motoru a ví, co kreslit. A to jde o komix pro malé děti, které mají nároky na uvěřitelnost poměrně malé a zobrazené scény jsou občas hodně mimo realitu.

Nicméně co si mám myslet o ilustrátorovi, kterému se neshoduje ani půdorys a bokorys? Kdo jiný by měl tohle pohlídat?

Každopádně jsem velmi zvědav na článek o základech kreslení map :-)
Autorská citace #45
29.3.2016 14:18 - ShadoWWW
To si pleteš s architektem. :)
Autorská citace #46
29.3.2016 15:12 - Jerson
Chceš mi říct, že ilustrátor může (ze své vlastní vůle) nakreslit z jednoho pohledu okno, z druhého pohledu zeď a nebude to jeho chyba?
Nebo řeku, která má z jednoho pohledu tři metry a z druhého osm metrů na šířku?

Fakt už nevím, kam jste ochotni zajít při obhajování své zábavy. Když ilustrátor nakreslí koni jednou tři nohy a jindy čtyři, tak to taky není chyba?
Autorská citace #47
29.3.2016 17:49 - Jarik
Pro uklidnění debaty ...
... z několika malo pohledu se jevi, ze ma kun jen 2 nohy:-)

I když ve zbytku důkazů souhlasim s Jersonem.
Jako hráč potřebují trochu jasnější mantinely, co ještě reálné je a co ne,... třebas i v nerealnem světě.
Autorská citace #48
29.3.2016 20:08 - Gurney
Jerson píše:
Jinak pokud se někdo z vás nikdy nevyjádřil kriticky na adresu inteligence diváků telenovel či podobným způsobem neshodil zábavu, kterou neprovozuje, ať si klidně tohle dobrodružství chválí do aleluja. Koho z vás se to týká? (Gurney, koukám se konkrétně na tebe :-)

Přiznám se že už si vůbec nepamatuju, že bychom někdy řešili telenovely. Ale nemůžu to vyloučit, tak ti budu věřit :)

Jinak to beru tak, že na první stránce někdo vyzval Jersona ke kritice, tj. chtěl vědět, jestli ten mlýn bude fungovat v realitě bez ohledu na kontext, žánr nebo umělecký záměr, a možná na závěr posnídat trochu krve a slz chudáků demotivovaných autorů :)
Autorská citace #49
29.3.2016 21:34 - Jerson
Autorovi se můj text stejně nedostane, ne?
(a až se někdy sejdeme osobně, povyprávím vám, kam vede jásot nad barevnými obrázky a přístup "v téhle branži to není chyba, ale vlastnost" ve skutečném světě :-)
Autorská citace #50
29.3.2016 22:24 - Gurney
Autorská citace #51
29.3.2016 23:40 - efram
řekl bych, že debata je moc vyhrocená. Myslím si, že na ilustrativnosti není nic špatného. Ano Jersonem popsané chyby jsou závažné z jeho pohledu na věc, ale pro někoho dalšího nemusí mít hrát vůbec prim. Nijak to nezpochybňuje herní zážitek té či oné skupiny. Osobně si raději dělám věci aby plus/mínus seděli, ovšem nic se nemá přehánět. Myslím si, že to Jerson, v následné debatě, až moc hrotí.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.069156169891357 secREMOTE_IP: 44.222.242.27