Aegnor píše:
A protože se to v té době opravdu odehrávalo, jenom ta pohádková knížka Hobit o tom nepíše (stejně jako je naprosto logické, že se objevil legolas - už v knize mohl být, jenom prostě v té době v Tolkienově fikci neexistoval).
Tak já si spíš kladu otázku, jestli to co tam Gandalf dělá je vůbec hodno vyprávění - pokud už jsi LotRa viděl, pak ti to nic nového nedá, pokud ne, tak vlastně taky moc ne.
Aegnor píše:
No, tenhle problém nevznikl v samotné bitvě, ale cca na začátku druhého dílu (měli nějakým způsobem zdůraznit, že vrrkové jsou "samostatná rasa" a přemýšlí za sebe, že to nejsou ochočený vlci
Njn, vedle Gandalfova sidequestu a Legolasova camea už prostě nezbyl čas.
Loki B píše:
... a u kampaně Válka o Prsten bychom si těch "zbytečností" z Hobita užili víc, kdyby byly už "známé", než "nově zčista odvyprávěné, jako v Radě u Elronda" ... just saying
O tom právě dost pochybuju. On by si to možná víc užil ten GM, co si tam ty NPCčka dal, ale hráči v nich nejsou nijak zainteresovaní. Ve skutečnosti pokud se budeš koukat na Pána prstenů jako herní kampaň navazující na kampaň "Hobbit", tak se GM moc nepředvedl - prsten neviditelnosti mu začal připadat jako hrozný overkill, tak z něj najednou udělal artefakt ultimátního zla, místo aby zohlednil vítězství nad drakem a návrat Ereboru do trpasličích rukou, ani se pořádně v dobrodružstvích neobjeví, ... prostě je to hezká kampaň, ale GMova, ne těch hráčů co hráli tu původní.
Srovnej třeba se Star Wars, kde všechno co hráči podělali během kampaně a rozkol mezi postavami přímo vyústí v to jak další kampaň začíná (Jediové vyhubení, všechny postavy jsou v odboji proti zlému Impériu, které by nebýt jedné hráčské postavy ani neexistovalo, ta samotná je pravou rukou hlavního záporáka z původní kampaně) ...ve skutečnosti je všechno strašně v pytli, ale je to výsledek akcí hráčů, ne toho, že si GM vycucal z prstu neporazitelného záporáka a vyignoroval předchozí události.