Tipy a triky

Demonica
1.8.2016 18:15
Autorská citace #1
1.8.2016 18:15 - Lurker
Na jednu stranu inspirující článek, na druhou stranu to asi není úplně něco co bych hledal v DnD, který pro mě vždycky bylo víc o překonávání světa a ne sebe sama.

Also, zatímco DnD mi přijde dobrý pro seriálový hraní (který se bude táhnout dlouho, s mnoha relativně vedlejšíma odbočkama v příběhu), tak naopak tyhle emočně intenzivnější hry mi přijdou mnohem lepší jako jednorázovky. (Člověk má míň zábran nechat postavu udělat nějakou blbost když ví, že příběh je u konce a nebude zase nahazovat novou postavu).

Ale to je možná proto, že jsme DnD hrál vždycky poměrně konzumně (přijít, donýst chipsy, a projet po kolejích příběhem).

Je dlouhodobý hraní DnD nějak rozumě skloubitelný s výše navrhovaným žánrem, nebo mám prostě jen malou představivost a rozhled?
Autorská citace #2
1.8.2016 19:48 - Element_Lead
Lurker píše:
Je dlouhodobý hraní DnD nějak rozumě skloubitelný s výše navrhovaným žánrem, nebo mám prostě jen malou představivost a rozhled?
Tak treba Ravenloft je na tom postavenej a tam se da odehrat cela kampan v pohode. Dokonce vysla cela kniha pro 5e Curse of Strahd, ktera je povedena. Tenhle zanr ale imo neni az tak o systemu jako o hracich. I DM udela only so much. Hraci proste musi chtit a musi chtit vsichni a pak je to bude super. Kdyz hraci budou hrat normalne, tak se DM muze postavit na hlavu a ta atmosfera tam nebude.
Autorská citace #3
1.8.2016 22:20 - sirien
Lurker píše:
něco co bych hledal v DnD, který pro mě vždycky bylo víc o překonávání světa a ne sebe sama.

Pro Tebe možná a nikdo Ti to nebere, na druhou stranu Ravenloft je hodně starej setting a když se podíváme na okamžiky, kdy se DnD rodilo do podoby, kterou známe, tak bys to mohl zkusit vyprávět třeba takovému Tanisovi nebo Sturmovi. Nebo Raistlinovi, samozřejmě. A když jsme u toho, tak taková Karamon v Legendách si taky prošel svým... a jak že se to menoval ten elfí týpek, co tak hrozně epicky profailoval ten vztah se Silvarou, že pak potřeboval celou knížku a několik povídek na to, aby se dal dohromady?
Autorská citace #4
2.8.2016 00:20 - Lurker
Sirien: Tak, do knížek se IMHO dá dostat mnohem víc věcí než do hry, to se na mě nezlob.

Netvrdím, že bych vnitřní konflikt ve hrách nechtěl - ale v DnD mě nikdy nenapadlo ho hleddat nebo nějak ztvárňovat, protože DnD je prostě obvykle stavěný jinak. Alespoň co jsem já měl tu čest (a teda uznávám, že zase tolik jsme toho nenahrál).

Ravenloft jsem nikdy nečet'. Možná to byla chyba.
Autorská citace #5
2.8.2016 00:23 - sirien
Ty knížky DnDčko ukazovali spoustě hráčů v té době a byly PR nástrojem té hry a na jejich základě se tvořily adventure lines. Že v té době ještě neexistovala systémová podpora takových věcí a dost z toho zůstávalo bokem... ano, ale nic to nemění na tom, že to je součástí DnD lore a že to DnDčko kdysi formovalo. Že u nás tenhle lore k DnD pro většinu hráčů chybí, protože jsme do vlaku přiskočili s 20, spíš 25 letým zpožděním je věc druhá.
Autorská citace #6
2.8.2016 07:02 - Element_Lead
Btw ty knizky jsem si nedavno koupil a snazim se je precist, protoze jsem si rikal, ze dragonlance, takovy pilir fantasy literatury musim precist a je to hrozny utrpeni. Snad zvladnu aspon ty prvni tri. Raistlin to dost zachranuje.

Lurker píše:
Netvrdím, že bych vnitřní konflikt ve hrách nechtěl - ale v DnD mě nikdy nenapadlo ho hleddat nebo nějak ztvárňovat, protože DnD je prostě obvykle stavěný jinak. Alespoň co jsem já měl tu čest (a teda uznávám, že zase tolik jsme toho nenahrál).

Ravenloft jsem nikdy nečet'. Možná to byla chyba.


DnD muzes hrat jak chces, kdyz si vytvoris vhodnou postavu a proberes to s DM, aby tomu dal ve hre prostor, tak to tam bude. Treba tim strhnes i ostatni. A Ravenloft je super.
Autorská citace #7
2.8.2016 08:12 - Vojtěch
Já tedy Dragonlance s Legendou o Humovi odložil a z Drizzta mi tečou nervy kdykoli otevře kušnu. Holt ty světy mám rád, ale románům se raději vyhýbám.
Autorská citace #8
2.8.2016 08:22 - Element_Lead
Vojtěch píše:
Já tedy Dragonlance s Legendou o Humovi odložil a z Drizzta mi tečou nervy kdykoli otevře kušnu. Holt ty světy mám rád, ale románům se raději vyhýbám.
Je to tak. Drizzta tu mam snad 16 knih a zatim jsem zvladl tu prvni. Proste to nejde.
Autorská citace #9
2.8.2016 08:43 - Vojtěch
Já se hrdinně prokousal asi do desáté. Jediná, která stála za to alespoň trochu byly Domovina a Vyhnanství. Jinak ho asi chrání jen excelentní šermířské schopnosti abych ho neubil Player's Guidem.
Autorská citace #10
2.8.2016 08:48 - Demonica
Z mé skušenosti lze DnD hrát s důrazem na osobní příběh postav a funguje to. I v základních pravidlech (5e) jsou pozadí postavy, které ti přidávají pouze herní prvky (bez mechanických výhod). Záleží na hráči a jeho domluvě s GM, jak se je rozhodnou využít v příběhu. Rozhodně podle mě neplatí, že hrát vnitřní vývoj a osobní dramata v DnD nejde.

Jak bylo zmíněno, Ravenloft je postavený na emocích a osobních zkouškách. A ano, lze takto odehrát celá kampaň. Curse of Strahd (pro 5e, minulé jsem nečetla, ale předpokládám, že základ je dost podobný) nabízí množství rad, jak tokového hraní navodit a jak udržovat atmosféru. Opět samozřejmě platí, že musí chtít jak GM, tak hráči, bez toho se žádné napětí budovat nedá.

Co se týče článku, ne se vším úplně souhlasím, ale v základu se i takto dá odehrát celá kampaň. I s přítomností toho, že postavy mohou zemřít, případně že si svůj epický odchod ze scény sami vymyslí. Což nemusí být jen pro jednorázové hraní - na takovýto konec se může chystat několik sezení.
Autorská citace #11
2.8.2016 09:54 - sirien
Dragonlance základní trilogie je skutečně místy dost útrpná, což souvisí i s tím, jak vznikala a za jakým účelem. I když má své světlejší momenty.

Nicméně stojí za to aspoň tušit, co se tam dělo, protože když pak člověk vezme do ruky související povídky tak jsou docela slušné a o trilogii Legend bych řekl, že je přímo dobrá. Pravda, velkou roli v tom hraje to, že většina té pitomé bandy se jí neúčastní a v podstatě to z celé původní trilogie udělá takový prequel, protože Legendy jsou o tom, na čem skutečně záleželo - tj. o tom, co Raistlin dělal a udělal potom, co se stal nejmocnějším čarodějem. A musím říct, že to byl dost libový bordel, ten titul "Pán minulého a současného" nemá pro nic za nic :)

(pak se tam objevuje znovu v dalších příbězích, ale ty sem už nečet)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.25772905349731 secREMOTE_IP: 34.204.176.189