Tipy a triky

Autorská citace #1
20.9.2017 19:37 - LokiB
Tahle formulace je trochu kostrbatá:
Píše:
V seriálech bohužel mnohdy platí, že mnoho fillerů skutečně je lepší přeskočit, protože nejsou ničím moc zajímavé, přesto se najdou fillery, které stojí za to vidět, i když nic neposouvají. Takové jsou často i zábavnější, než běžné díly věnující se hlavnímu příběhu


Moc příslovcí. Ve výsledku to není vysloveně chyba, jen na čtení to není dobré.

Píše:
Rekapitulace jsou v seriálech otravný typ filleru vznikající, když autorům dojdou peníze a chtějí postavit díl ze starých záběrů. S trochou kreativity z něj ale v RPG můžete vytvořit zajímavé věci.


měl bys link na popis, myslím, že to bylo v jiném dílu Scénáristiky, kde tohle trochu rozvádíš. Čárku před vznikající odpouštím :)

Když je z hlavního "scénáře kampaně" nějaká odbočka jako krátký side-quest (který ale jinak funguje úplně běžně jako při hlavním scénáři), který s náplní toho hlavního nesouvisí ... je to podle definice filler?
Autorská citace #2
20.9.2017 22:28 - sirien
Formulace sem upravil, díky.


LokiB píše:
měl bys link na popis, myslím, že to bylo v jiném dílu Scénáristiky, kde tohle trochu rozvádíš.

Myslim, že ne?

Neplést rekapitulaci jako shrnutí na začátku hry ("Previous on Battlestar Galactica") a rekapitulaci jako formát hry, ve kterém "přehráváš" dřívější věci v novém kontextu nebo na jejich pozadí dodáváš něco nového.

O vracení se k minulému obsahu byla krátce řeč ve čtrnáctce (najdi si tam "prequely" a "flashbacky"), ale bylo to tam spíš v kontextu scény než celého scénáře (což, samozřejmě, jde snadno generalizovat).

O rekapitulacích typu Battlestar Galactica tu Demonica přeložila nějakou dobu zpátky jeden kontroverzní článek, kterej obratem vyvolal živou diskusi o tom, jak je špatně :)

LokiB píše:
Když je z hlavního "scénáře kampaně" nějaká odbočka jako krátký side-quest (který ale jinak funguje úplně běžně jako při hlavním scénáři), který s náplní toho hlavního nesouvisí ... je to podle definice filler?

Technicky vzato - ano, je.
Důležitější otázka zní: záleží na tom?

Stejně jako byl minulej díl o osobních příbězích, ale ve skutečnosti tam sou důležitější ty poznámky o množství problémů a jejich prolýnání, tak tohle je o fillerech, ale důležitější je že to vede (má vést) k zamyšlení nad tím, jaký je vlastně obsah Tvojí hry a jak ho mixuješ.

Takže spíš než řešit co přesně je filler podle definice je užitečnější tvářit se, že taková "odbočka" filler prostě je a následně jí zkontrolovat proti běžným požadavkům na filler: obohacuje nějak hru? Je zajímavá, zábavná? Bude se na ní zpětně vzpomínat jako na něco co stálo za to hrát, slouží jako prostor pro nějaké osobní mezihry, má nějakou zajímavou změnu stylu? Prostě proč jí tam vůbec dáváš.

Scénáristika stojí na napůl vysloveném předpokladu, že chceš hrát hru o něčem, v níž se něco konkrétního děje. Samozřejmě, pokud hraješ hru ve stylu "Connanovy sbírky povídek" a postavy se jen flákaj sem a tama dělaj furt něco jinýho, tak spíš než nějaká návaznost Tě bude zajímat, jestli sou ty "povídky" průběžně dost rozmanitý. Což je ale v podstatě podobnej problém jinak.
Autorská citace #3
20.9.2017 22:58 - LokiB
Jj, ty flashbacky to byly, už vím, co mi to připomnělo. ne, rekapitulace minulé hry ne :)
Díky

Ad co je filler: šlo mi o to, že side-quest je vlastně (pro mě) takovej typickej filler ... v tvém seznamu typických případů ale chyběl, tak mě zajímalo, jestli ho za něj považuješ, případně proč tam není.
Autorská citace #4
20.9.2017 23:42 - sirien
aha... zajímavé opominutí, v zásadě sem měl za to že to je pokryté v "Jiné téma", ale teď vidim že tam přímo píšu že to je zaměřené na něco nezvyklého, zatimco Ty tu uvádíš sidequest který je v zásadě o něčem podobném co hlavní linie, jen nesouvisejícím.

Upřímně... neříkám, že to nemůže být někdy zábava nebo tak, ale tohle u mě nebezpečně vrávorá nad propastí "špatného filleru" - přesně ten typ věcí, co v seriálu radši přeskočim, protože co z toho. Když se tam řeší to co jindy, jen to s hlavním příběhem nesouvisí, tak co je na tom tak zajímavýho?

Taková věc je za mě vhodná spíš jako "pozadí" pro to abych dal víc prostoru něčemu jinýmu. Třeba nějakým skupinovým hádkám a vztahům. Nebo třeba z toho udělat vyhlídkovou jízdu a udělat nějakou expozici herního světa - nějaké charakterizační scény, víc dění v místech, která postavy normálně nenavštěvují, a která ten svět dokreslí atp.
Autorská citace #5
25.9.2017 12:15 - LokiB
ještě technická :)

tu úvodní část, citovanou v perexu z Limonádového Joea, nepronesl ve filmu Hogofogo, ale Doug Badman
Autorská citace #6
25.9.2017 13:19 - Vojtěch
Padouch, nebo hrdina? Vdyť jsou jedna rodina!

Pravdu ale dí. Nebyl to Horác, ale Doug.
Autorská citace #7
25.9.2017 13:53 - sirien
Trapný omyl :)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14468598365784 secREMOTE_IP: 54.162.105.241