Tipy a triky

sirien
29.11.2018 20:33
Autorská citace #1
29.11.2018 20:33 - Log 1=0
Jupíííí, scénáristika žije.

Takto pojatému násilí se dost vyhýbám, a abstrakce zásahových bodů mi docela vyhovuje.
Na druhou stranu, u silných témat někdy stačí fakt málo.
Minule se hráčka rozhodla řešit problém "jak vyslechnout servírku bez dozoru nedůvěryhodné hospodské" s naivní přímočarostí a její (mužský) druid prostě hostinskou požádal, aby servírka přišla večer do jeho pokoje. Teprve v tu chvíli hráčce došlo, jak tahle žádost vyznívá a chystala se začít vysvětlovat, že jí nic neudělá. Ale nedostala se k tomu, protože jsem řekl jen "Hm...Šest zlaťáků?"
Druid zaplatil, ale já věděl, že hostinská se konce sezení nedožije. A opravdu nedožila.
Autorská citace #2
29.11.2018 21:53 - Log 1=0
Btw, má poslední odstavec něco naznačovat o tématu dalšího dílu?
Autorská citace #3
29.11.2018 22:08 - sirien
Log 1=0 píše:
Jupíííí, scénáristika žije.

Teda, samotného mě překvapilo, jak dlouho to je od devatenáctého dílu...

Nicméně ano, určitě žije a minimálně pár dalších dílů bude určitě v brzké době. Ta odmlka je daná tím, že sem pracoval na jiných věcech (Hraní ve Fantasy, organizace GameConu atd.) plus z velké části tím, že mi napsání tohodle dílu zabralo dost času a vyžadovalo asi tři nebo čtyři komplet přepsání toho článku.


Poslední odstavec určitě nenaznačuje o dalších dílech nic - právě naopak, předposlední naznačuje že poslední nic nenaznačuje, protože mám podobně hutnejch témat zas na nějakou dobu dost a popravdě mě teď ani nenapadá žádné další, které by mělo smysl ve Scénáristice řešit - tzn. ten poslední odstavec je skutečně jen odkaz s pár poznámkama okolo a je tam naopak jako tečka za těmahle posledníma dvěma dílama.
Autorská citace #4
29.11.2018 22:36 - Log 1=0
sirien píše:
Poslední odstavec určitě nenaznačuje o dalších dílech nic - právě naopak, předposlední naznačuje že poslední nic nenaznačuje, protože mám podobně hutnejch témat zas na nějakou dobu dost a popravdě mě teď ani nenapadá žádné další, které by mělo smysl ve Scénáristice řešit - tzn. ten poslední odstavec je skutečně jen odkaz s pár poznámkama okolo a je tam naopak jako tečka za těmahle posledníma dvěma dílama.


Přiznám se bez mučení, že poslední sekci vždycky spíš prolétnu očima, a předposlední mne na rozdíl od posledního nezaujal, takže jsem ho nečetl. Pardon.

Reflexe aktuálních a politických (a náboženských) témat ti občas může taky nečekaně vyskočit a všechno zkomplikovat. Tím to netlačím, ani neobjednávám, jen říkám, že je to smysluplné "hutné" téma. Ale chápu, že tys to měl celou dobu v hlavě, takže tam nemáš tu oddechovou pauzu co my čtenáři.
Autorská citace #5
30.11.2018 00:16 - sirien
Upřímně - podle mě i kdyby ta témata vydala na další díl (což trochu pochybuju), tak by asi nebyl tak relevantní, aby mi stálo za to ho ve Scénáristice mít (ta série má přecejen nějaká specifika).

Je pravda, že takové věci můžou ve hře vyskočit, ale ve skutečnosti se to moc neděje (resp. rozhodně se to děje řádově míň než u násilí a sexualita je naopak něco, co často do hry vložit aktivně chceš, ale mnoho vypravěčů často neví jak a bez nějakých solidnějších rad se bojí i začít experimentovat). I když se taková objeví, tak většinu jejich problematičnosti pokrývá herní setup (social contract, výchozí problémy a příběhová témata...) a obvykle nepotřebují nějaký specifický přístup ke svému moderování. Technicky ani není problém taková témata pokud vyskočí rychle utnout, pokud je tam nechceš - nevyžaduje to žádný zvláštní skill a v té hře tím nic moc neztratíš.

Teoreticky by šlo možná pitvat jak dělat cíleně hru s takovými tématy, jenže to je něco co mi přijde že valnou většinu hráčů nezajímá a nechtějí to - a pokud ano tak to zvládnou pokrýt v rámci setupu a v tyhle dva díly už v podstatě obsahují většinu potřebných rad, stačí si je tematicky překlopit nebo adaptovat. Podrobnosti by ve skutečnosti mohly být i zajímavé, ale popravdě mě osobně to téma moc netáhne a i kdyby tak opět to je něco co by asi nepatřilo do Scénáristiky.

Šlo by řešit, jak takové věci do hry vložit jednostraně s nějakým edukativním záměrem, ale 1) not a fan takového přístupu obecně, 2) not a fan takového přístupu ve hře speciálně, takže moje rada je: prostě to nedělej. A pokud se Ti taková rada nelíbí tak Ti řeknu že to je nejlepší, kterou Ti můžu dát a že jestli chceš jinou tak se asi ptej jinde. (To nemyslim nijak přímo na Tebe, prostě obecně.)


Ten odkaz na Gentlemana sem tam dal protože i když mi ta témata přijdou okrajová pro Scénáristiku jako takovou, tak mi a) přišlo zajímavé je zmínit a b) Gentleman tam rozebírá nějaké zajímavé úhly pohledu které IMO mají obecnou hodnotu (zmiňuju už přímo v tom posledním odstavci) a nad nimiž se stojí za to zamyslet. Ale nějak nemám pocit, že by to potřebovalo nějak víc prostoru - minimálně ne v téhle sérii. Nevylučuju, že na to téma můžu někdy napsat nějakej blogček (ale aktuálně se na to ani nijak nechystám a nic podobného neplánuju).
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15557980537415 secREMOTE_IP: 54.163.42.154