Deset let.
Je to (bez měsíce nebo dvou) deset let od doby, co jsem napsal první RPG Scénáristiku.
Well.
V mnohém předčila má očekávání. Plánoval jsem něco přes 10 dílů, je jich přes 20 (a pár dalších v různém stadiu rozpracovanosti). Chtěl jsem pokrýt základy, dosatl jsem se i k nějakým složitějším tématům. Doufal jsem ve vstřícné přijetí tady na Kostce, pozitivní ohlasy ke mě došly i z míst mimo místní bublinu. A kromě pár přednášek a workshopů položila základy i mnoha textům v JaDčkách.
V mnohém má očekávání ale nenaplnila. Chtěl jsem sérii, která mi usnadní průběžnou tvorbu. V průměru jsem ale napsal jen dva díly ročně, některé roky vůbec nic. Některé díly jsou delší, než jsem pro Scénáristiku chtěl. Některé skončily míň jednoduše přímačaré, než být měly.
Celkově to je myslím z té lepší části mojí místní tvorby.
A rozhodně jsem neskončil. A to nejen ve smyslu dalších dílů - mám i pár dalších nápadů, co se Scénáristikou samotnou ještě udělat popř. jak na ní dál navázat. A s tím mám i jednu otázku:
Je nějaký způsob, jak vám práci se Scénáristikou usnadnit?
Jak snáz předat její sdělení, udělat ho zapamatovatelnější, zjednodušit převedení jejího obsahu do vaší herní praxe, cokoliv podobného?