Tipy a triky

sirien
14.7.2022 00:31
Autorská citace #21
17.7.2022 15:30 - York
sirien píše:
stranou nesmyslů o tom jak se ty tabulky mají nebo nemají používat


Ptám se, protože mě to zaujalo a zajímají mě další konkrétní příklady nebo postřehy k tomu, jak to používáš.
Autorská citace #22
17.7.2022 16:33 - sirien
York: no, nemůžu mluvit za Roba, samozřejmě, ani moc za ostatní (jak píšu, ten nástroj je velmi tvárný), ale za sebe:

Striktnost... spíš ne. Obecně takovéhle věci používám spíš jako něaký přehled dění na pozadí, plánů NPC atp., takže když je hra ovlivní, tak to samozřejmě adekvátně upravím - snažím se ale připravovat tak obecně, aby to nebylo moc nutné a konkrétní zapracování si nechávám na improvizaci věci při hře. Např. si píšu "5: X zabije Y" - což čtu jako "pokud se nestane něco významného nebo do toho hráči nevstoupí, X nějak zabije Y". Možná by bylo přesnější psát "X zkusí zabít Y", ale kdo by se v poznámkách namáhal.

Jak jsou spouštěny jednotlivé řádky... jakože viz Scénáristika 2. Obecně - buď když to dává logicky smysl, nebo když potřebuju aby se něco stalo a tohle se hodí a zároveň dává smysl, že by se stát mohlo.

Počet takových tabulek / přehledů / hodin... Dělám si přehled pro každý samostatný prvek hry zvlášť, ale obecně narozdíl od Jersona se snažim dávat související věci co nejvíc do jednoho přehledu, protože jinak toho je pak moc a je z toho bordel kde se při hře v rychlosti nedá vyznat a je snadný něco přehlídnout/opomenout. Že se věci pak třeba nutně neodehrají v pořadí nebo přesně jak jsou psané - who cares, to není problém zpracovat za běhu.

Provázanost je pak daná herní logikou. Když mám třeba ve Vampire ve městě Camarilly jeden přehled pro snahu anarchského zrádce o převrat ve městě a druhý přehled pro útoky Sabbatu nebo Druhé inkvizice na místní upíří komunitu, tak to sleduju zvlášť, ale samozřejmě události jednoho ovlivňují události druhého (úder Inkvizice může otevřít příležitost pro nějakou vraždičku významného spojence místního vládce, což posune děj i ve druhé tabulce...) Moderování hry je pak hodně o snaze udržet takové různé děje v souvislosti, aby příběh souvisel a ne aby se odehrávalo X věcí nezávisle bez nějakého zajímavého vzájemného vztahu.


Na čem jsme domluvení jako skupina... mi přijde spíš nezajímavé. Ten nástroj používám v souladu se stylem na kterém jsme se domluvili.
Autorská citace #23
17.7.2022 22:25 - Aegnor
Na první pohled mi přijde, že takovéhle tabulky by šli použít jako docela elegantní věc pro předpřipravené dobrodružství. Aby ty dobrodružství pak nepůsobili jako RR. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.12985610961914 secREMOTE_IP: 44.210.21.70