Tipy a triky

Dukolm
8.2.2023 22:55
Co přinese AI do RPG?
Chtěl bych aby se diskuze vedla stylem jak to vidíte a co předpovídáte že se chytne. Bude veselé se k tomu za pár let vrátit.
Autorská citace #1
8.2.2023 23:13 - Dukolm
1) Za mě vidím že její největší přínos a vliv bude na pomoc s přípravou materiálů a improvizací při hře. Taková inteligentní náhodná tabulka tabulka. Generování obrázků a map na požádání. Schopnost korekcí textu nebo obrázku jen dalším dotazem nebo upřesněním co potřebujeme upravit.

2) Bude to úžasný nástroj na Brainstorming nápadů nebo myšlenek.

Tenhle pokus mě vlastně přivedl k založení téhle diskuze.

Autorská citace #2
9.2.2023 00:33 - LokiB
Masakr!
Zcela upřímně si myslím, že si málokdo si dokáže dost dobře představit výrazné aspekty, které tu budou za 15 let ... což je doba, která uplynula pro představu od prvního Android telefonu.

Věřím tomu, že v RPG sféře bude hraní s AI GMem mainstreamem a "hra s živými GMy" bude minoritní až "nerdská". Bude se jí říkat "old skool hraní".

Generování map, plánků, portrétů postav a nestvůr, to budou podpůrné, ale méně důležité funkce. Generována budou i celá "videa" - cut scény, které realtime vytvoří AI a přehraje kusy odehraného nebo vypravovaného děje.
Dobrodružství nebudou převážně v dnešním stylu psaná - i když budou v něčem předpřipravená, tak každé hraní bude výrazně individuální a třeba i velmi odlišné, bude hodně záležet na volbách a rozhodnutí hráčů - narozdíl od většiny živých GM dokáže AI reagovat rychle, velmi kreativně a hlavně neunavitelně na kreativitu a přístup hráčů, bude jim modulovat hru podle jejich oblíbeného stylu a třeba i nálady.

Velmi rozšířená bude terapeutická role AI, a to i v rámci hraní RPG.
Autorská citace #3
9.2.2023 01:32 - sirien
Pár dní zpátky jsem si s tím hrál. Moje první dojmy byly velmi ohromující - moje další dojmy byly rozpačité.


PROS

Je to super nástroj jako ozvučná stěna - člověk vymyslí nebo vybrousí hodně věcí jen s tím jak si s tou AI píše v rámci dialogu. A popravdě AI občas přispěje nějakým inspirativním nápadem.

Je to super i na to co tu ukázal Dukolm. Generování základních zápletek nebo nějakých náhodných tabulek, lokací atd.

A narovinu, je to prostě cool hračka.


CONS

Navzdory občasné až ohromující originalitě má AI tendenci konvergovat na tuctové tropes. Došlo to do až do bodu kdy sem jí musel napsat že už o žádných "artefaktech" nechci nic slyšet, protože mi všude vnucovala že mám postavy poslat hledat nějakej artefakt.

Minimálně ten systém co je k dispozici veřejně nemá žádnou seriózní databázi "projektu" se strukturou a vztahy. Nebo jinými slovy neumí si tvořit a udržovat konzistentní model toho o čem se s ní bavíte. Jakmile překročíte hranici jednoduchých zápletek a to i třeba jen v tom že začnete řešit nějaký detail co má ale souvislosti napříč příběhem, tak se to rozbije (navzdory tomu že jste AI všechno vysvětlili a dílčí kroky "chápala"). Rozbije znamená že ta AI začne ztrácet přehled v celé zapletce a začne v podstatě plácat nesmysly (resp začne defaultovat opět na generování základních zápletek a to bez ohledu na to že s ní řešíte nějakou nuanci).

Taky začne s více a více informacemi zapomínat věci které jste jí dřív vysvětlili, což je po několikátém opakování dost frustrující.


Příklad: mate vcelku přímočarý příběh o 4 aktech kdy se postavy mají vloupat do paláce, něco tam udělat a pak pokračovat v čarodějově věži. Problém je že hráči nemají nutně přirozený důvod pokračovat do věže a tak se AI na nějaký zeptáte. Navzdory vaší snaze udržet AI "soustředěnou" na váš příběh a jeho danou pasáž, AI začne prostě ignorovat že má příběh nějaké předchozí dění a začne vám nabízet zápletky které by postavy dovedly do čarodějovy věže, ale které nemají žádnou návaznost na vaší zápletku nebo předchozí pobyt v paláci. A dokola vám bude říkat že tam máte hráče poslat aby získali nějaký artefakt.


Ok, abych byl fér tak ta věc je jen jazykový model. A je to free public verze, zjevně tedy vývojová beta s úzkým zaměřením a omezenými zdroji.

Jakože - ano vidím v tom mnoho budoucnosti, určitě, ale v současné verzi mi to použití přijde dost omezené.
Autorská citace #4
9.2.2023 01:37 - sirien
Loki: ty si půjčil ShadoWWWovi svůj účet? To jeho nadšení ti není moc vlastní :)

Osobně mám dost pochybnost jak moc AI nahradí živé GMy. Ono totiž GM je hráč, ne jen živý simulátor světa pro postavy, a mnoho jeho rolí je dost mimo možnosti současných AI. Jakože ne že by hraní s AI GM nebylo v budoucnu rozšířené, ale ne jako náhrada.

(s tou terapií... doubt on so many levels, ale to je téma k sousedům.)
Autorská citace #5
9.2.2023 02:49 - LokiB
sirien píše:
Minimálně ten systém co je k dispozici veřejně nemá žádnou seriózní databázi "projektu" se strukturou a vztahy. Nebo jinými slovy neumí si tvořit a udržovat konzistentní model toho o čem se s ní bavíte.


Jasně ... to je dneska. Ale těch 10-15 let, tam bude skok děsivě velký, i v této disciplíně.

sirien píše:
Ono totiž GM je hráč, ne jen živý simulátor světa pro postavy, a mnoho jeho rolí je dost mimo možnosti současných AI.


Proto jsem psal o budoucnosti za 10-15 let, kdy si myslím, že to celé bude ještě o dost jinde (skoro obtížně představitelně jinde).


Ve firmě do AI děláme, v tom smyslu, že jakože rozponávání produktů z obrázků regálů atd, kámoš pro IBM zase dělá voice aplikace typu AI bankovní komunikátor či asistent na telefonu.
Na to, že je to všechno v plenkách, to umí už teď zajímavě dost. Ano, je to stále ještě hodně buzzword, ale ta doba, kdy to bude "umět" není tak daleko.

A ze zkušenosti si myslím, že pak budou takové ty profese, které slouží k "učení se neuronovým sítím" ... takže malá tlupa lidí bude "předehrávat a učit síť", aby se velká tlupa lidí mohla bavit. Bude "tager", který bude AI dávat podklady pro "zajímavé hraní", identifikovat "špaatné situace a špatná rozhodnutí AI" v různých momentech vytváření příběhu, ale i vedení hry.

což vede k tomuto:
sirien píše:
Jakože ne že by hraní s AI GM nebylo v budoucnu rozšířené, ale ne jako náhrada.


Pro nás to třeba náhrada nebude ... ale tak jak je dneska populární třeba Fornite nebo World of Tanks, tak si myslím, že bude velmi populární segment AI_based RPG. A to tak že třeba v poměru 1:50 (na jednoho hráče s živým GM bude připadat 50 hráčů s AI GM).

Nebude to dnes a nebude to zítra. Ale už tak pozítří ... hmm :)
Autorská citace #6
9.2.2023 05:49 - E921
Rozhodně vidím v AI přínos, sám jsem si na zkoušku vygeneroval různé lokace, děje, jména postav, zápletky a všechno možné a za mě (nechci mluvit za ostatní) to má budoucnost. Když má člověk dejme tomu nějaký blok a nic ho nenapadá, tak to může výrazně pomoct. Mě to třeba velmi pomáhá pro můj projekt který začínám a spolu s dalšími různými generátory se mi tak projekt skládá o mnoho líp a rychleji.
Autorská citace #7
9.2.2023 08:31 - Corny
Za mě vidím největší potenciální přínos AI v tvorbě podkladů. Například když budu plánovat nějaké vloupání do cyberpunkové banky, tak AI zadám nějaké vstupní předpoklady a ono mi vytvoří například odpovídající mapku. Podobně tvorba NPC, atmosferických obrázků atd. Podobně by bylo rozhodně cool, kdyby AI bylo schopné nějak vnímat hru a podle toho, co se děje mixovat vhodnou hudbu na podkreslení, spolu s efekty atd. Dále si asi dovedu představit význam i pro nějakou inspiraci zápletek a brainstorming. Nad rámec toho popravdě moc velký přínos AI pro hraní nevidím a neočekávám. Dle mého je ta základní "formule" toho, jak se RPG dobře hraje (tj. zkrátka v příjemném prostředí, u stolu s fajn lidmi, s kostkami, papíry, mapkami atd.) natolik kvalitní a neprůstřelná, že pochybuju, že by to AI mohlo nějakým zásadním způsobem změnit.

K AI-hráčům: Osobně si myslím, že pokud z RPG začneme odstraňovat ten lidský sociální element tím, že začneme hráče nahrazovat AI (ať už GMy nebo ostatní hráče, to je v zásadě už irelevantní rozlišení), tak se tím vytratí to, co primárně dělá tabletop RPG tím, jak jej chápeme a proč jej hrajeme místo toho, abychom si šli prostě sednout a hrát na PC Diablo coop, Vermintide apod. Přestane pak dávat smysl si prostě jít sednout do obýváku k mapkám, kostkám a figurkám a lidi takhle s AI-GM hrát nebudou a prostě budou hrát nějaké coop virtuální RPG nebo MMO ala Skyrim/World of Warcraft s implementací AI procedurální generace světa, zápletek atd. A otázka je, jestli to pak můžeme chápat jako TTRPG v pravém slova smyslu.

AI-hráč mi nikdy inherentně nemůže dát to, co od lidských hráčů chci, čímž není jen simulace nějakého herního prvku. Hrát s AI-hráčem má pro mě podobnou logiku, jako kdybych si šel s robotem zatancovat. Fajn, pokecám si, ale ta činnost zdaleka není jen o tom samotném vydestilovaném aktu tance, že. Podobně jako jít s AI na rande. A ten společenský aspekt je tak důležitý, že představa, že by AI hráče nahradilo v nějaké velké míře (třeba 1:50, nebo i 1:1) mi připadá jako nereálné, nanejvýše u nějakých introvertních asociálů, kteří mají prostě problém najít někoho, s kým budou hrát (přičemž daleko víc věřím tomu, že za těch 10 let bude tak snadné najít si nějaké skutečné hráče a hrát třeba v nějakém realistickém virtuálním prostředí, že nahrazovat je AI bude úplně zbytečné).

A to ani nepočítám to, že podle mě bude trvat mnohem déle než 15 let, než se vynoří AI natolik sofistikované a kreativní, že dokáže plnohodnotně reagovat na všechen BS, který na něj hráči dokážou v běžné rutinní hře hodit :D

EDIT: Kde bych ještě viděl užitečnost AI, a to třeba i AI hráčů, a co mi pak došlo, je trénink. Kdybych si jako GM nastavil třeba 3 AI hráče a prostě na nich trénoval přednes, popis, přímou řeč, atd. To by pro mě asi taky mělo zajímavou hodnotu.
Autorská citace #8
9.2.2023 09:31 - Log 1=0
Corny píše:
Hrát s AI-hráčem má pro mě podobnou logiku, jako kdybych si šel s robotem zatancovat.

Autorská citace #9
9.2.2023 10:48 - sirien
Loki: ano, ten AI segment bude větší, stejně jako je větší segment MMOček nebo PC her obecně. Ty věci jsou prostě přístupnější a mnohem méně náročné. Velmi pravděpodobně se to brzo vyvine do nějakých vlastních podob nebo se tam rozvinou věci které jsou v real-life organizačně mega-náročné (multi-campaign sdílené světy...)

Nicméně pamatuješ, jak kvůli MMO všichni předvídali zánik PnP RPG? Kdykoliv PnP RPG nebyly v silném uptrendu (stačilo jen aby byly v malém růstu, aby to nebylo moc vidět na první pohled) se vždycky hromada lidí tvářila že jsou na umření. Kvůli MMO, kvůli PC RPG, kvůli nevím čemu všemu (co obvykle nějak souviselo s počítači nebo "tou mladou generací" co "nemá čas" nebo "nečte" nebo "sedí u compu" nebo v pracuje na obecném poklesu lidské morálky, jako obvykle). Nicméně MMO jsou v ústupu, PnP RPGčka maj druhej (třetí?) zlatej věk.

V živé hře je prostě určitá kvalita, která se možná těžko postihuje, ale kterou v elektronické formě ztrácíš. A to nemusím mluvit jen o AI - i virtuální hraní, s živejma hráčema a všim, je prostě pro většinu hráčů horší. Možná pořád fun a worth it, ale přesto horší. A to nejen kvůli nedokonalostem techniky.

Takže já bych se o budoucnost "tradiční" formy RPG hraní nebál.


Jakože... jasně, možná jednoho dne AI samotná pokročí natolik, aby interakce s ní byla na úrovni interakce s jiným hráčem. Ale řekněme si to na plnou hubu - dokud ta AI nebude na úrovni která aspoň vzdáleně nenapodobí Blade Runner 2048 Joy, tak se to nestane. A i pokud na to dojde, tak pořád budou lidi co budou mít zájem hrát s živými GMy - a určitě budou lidi co budou chtít dělat GMy, protože navzdory občasným tvrzením některých, GMing je fun.
Autorská citace #10
9.2.2023 11:00 - Eidi
Zatím to vypadá že AI bude dělat podporu človeku. Značně urychlí přípravu, dá GM podporu při různých náhodných setkáních monstra vhodná pro dané prostředí a CR, hudbana pozadí. Narychlo nahodí NPC, popřípadě nějaký side quest, podle vývoje hry. Kostrbatost dnešních nástrojů je jen otázkou času, testů a hlavně peněz. Ono když se podívám na Google překladač loni a DeepL dnes, tak ten rozdíl je propastný.
Autorská citace #11
9.2.2023 11:48 - LokiB
sirien píše:
Nicméně pamatuješ, jak kvůli MMO všichni předvídali zánik PnP RPG?


Popravdě - nepamatuju :) Jakože bez legrace, nepamatuju se, že by to tehdy bylo téma, které by mě zasáhlo. Ale je možné, že takové myšlenky tehdy proběhly.

sirien píše:
Takže já bych se o budoucnost "tradiční" formy RPG hraní nebál.


Všimni si, že se já se tradiční hraní také vůbec nebojím ... nemyslím, že by zaniklo. Ale že RPG díky AI začne hrát mnohem více lidí a celkově mu bude věnováno daleko více celkového času.

Corny píše:
Hrát s AI-hráčem má pro mě podobnou logiku, jako kdybych si šel s robotem zatancovat.


To není správný příměr. Platilo by to, kdybys hrál RPG jen 1na1 ... jakmile budeš mít třeba grupu 6ti lidských hráčů a k tomu AI GMa, tak to vůbec nepřipomíná tanec s robotem. Víc to připomíná skupinový tanec s lidmi, ke kterému hraje počítačová muzika. A to už vůbec není tak divná představa.
Tady ti lidský rozměr zůstane zásadně zachovaný, ale ta zábava bude daleko dostupnější (protože obsah bude na dosah vždy, nebude třeba žádné přípravy, žádného dohadování kdo bude panovat a jestli už to má hotové atd)
Žádné "koupil jsem si nový setting, za tři týdny budeme moci hrát až si to prostuduju".

A opět ... to, že to nebude třeba pro nás to pravé ořechové, podle mě neznamená, že by to neoslovilo široké publikum, které by rádo RPG hrálo, ale teď je to pro ně těžké.

Napadají mě třeba ... děti, pro které je těžké si sami GMovat, ale hráli by rádi.
Autorská citace #12
9.2.2023 12:07 - sirien
Loki: tady i na RPG F byl zánik RPG takové klasické evergreenové téma, co se vracelo co dva tři roky. S 5e a následným rozmachem RPG trhu to odumřelo (i tak pak myslim proběhlo ještě jedno kolečko, byť možná ne tak silné), ale čekám že hned co současý boom zeslábne se to zas vrátí :)

Co se přirovnání týče, tak to tvoje je mnohem horší, než to Cornyho - GM k ostatním hráčům právě fakt není totéž co hudebník k tanečníkům, kdy jen prohodíš lidskou kapelu za CDčko, ale tančit můžeš dál úplně stejně. To by byl ten GM v podobě tupýho simulátoru světa - což právě neni. AI GM může fungovat a bejt fun, ale bude to kvalitativně výrazná změna proti živýmu GM co bude tvořit jinej (plošší, v mnoha směrech horší) zážitek (again, minimálně dokud ta AI nebude na úrovni imitování vlastní osobnosti se kterou se dá interagovat - a která aktivně interaguje s tebou. Což se rád nechám překvapit, ale dost pochybuju, že je kdekoliv v dohledu - nebo i v dosahu za horizontem).
Autorská citace #13
9.2.2023 12:12 - Corny
Loki: Je to úplně adekvátní příměr, ty máš jen podle všeho jiné priority a pohled na klíčové aspekty věci. Pro mě je hraní s 3 lidma a jedním robotem kvalitativně ta samá ztráta podstaty věci, jako když vypustím z tance partnera na úkor robota. Obojí postrádá smysl. Hraju kvůli lidem a pokud je z té hry začnu vypouštět, tak ta hra ztrácí význam a důvod, proč ji hraju. Směňuju lidskost a kreativitu za efektivitu a to za mě není vhodný ani výhodný trade-off.

Tady je podle mě spíš problém v domnělé složitosti GMování a že AI-GM nějak zásadně zvýší dostupnost, což je uměle vytvářený a protlačovaný problém. Podobně jako domněnka, že plynulé a dokonalé GMování je endgoal. Taktéž je docela fikce, že existuje nějaká obrovská skupina (až 50:1 snad) lidí, kteří mají zásadní problém s tím sehnat GMa, připravovat hru a vést ji. Ono by spíš prospělo nedělat z GMování takovou vědu (například že pro děti je to nějak těžké - pokud jsou to schopni hrát, jsou to schopni GMovat) a pak lidi třeba pochopí, že na to nepotřebují robota, který stejně nikdy (rozhodně ne ve viditelné budoucnosti) plnohodnotně nenahradí lidskou kreativitu.
Autorská citace #14
9.2.2023 12:54 - LokiB
sirien píše:
AI GM může fungovat a bejt fun, ale bude to kvalitativně výrazná změna proti živýmu GM co bude tvořit jinej (plošší, v mnoha směrech horší) zážitek


Tady holt je ten rozdíl v hodnocení, jestli "jinej = horší", jak nadhazuje Corny.
Mně to přijde naopak v mnohém "lepší", než zážitek třeba z WoW nebo hraní Zaklínače 3, a přitom v dost podobném směru na to, aby to mělo sílu přetáhnout či aspoň zaujmout hráče, kteří dnes na kompu dělají raidy nebo si užívají příběh.

Ne, nemyslím, že všichni hráči Zaklínače 3 přejdou na AI-RPG, je to jiná zábava. Ale nemyslím si, že bych byl osamocený v tom, že bych si radši večer zarelaxoval u AI-RPG než u Zaklínače 3 (a toho jsem dohrál 2x).
Autorská citace #15
9.2.2023 13:05 - York
LokiB píše:
děti, pro které je těžké si sami GMovat


Um, proč?
Autorská citace #16
9.2.2023 13:52 - LokiB
York: to nebudu řešit v tomto vláknu
Autorská citace #17
9.2.2023 14:08 - sirien
Corny: těch 50:1 není myšlené z poolu PnP RPGčkařů, ale z velké části to přitáhne hráče odjinud (ať už kvůli nějaké podobnosti s jejich jinými hrami, nebo prostě kvůli nízké bariéře pro to s tím začít).

Popravdě pro mnoho jiných typů hry bude podobná AI ve skutečnosti víc než dostačující. Typicky třeba všichni ty hráči mnou občas (dobře, neustále) vysmívaného shared fanfiction dopisního (/chatovacího) hraní - 90% těhle her jsou nějaké pocitečkové YA telenovela dialogy, těch zbylých 10% je aktuálně patchwork přístupů z nutnosti - klidně to můžeš převést na AI. Popř. pro fanoušky gamebooků je AI GM vlastně hodně upgrade oproti jejich knižnímu standardu (...pokud někdo dodá nějaké podkladové "dobrodružství", minimálně), protože umí totéž, ale víc a líp.

A well, řekněme si to narovinu, potenciál pro erotic fantasy tu je taky dost velkej (za předpokladu že to nebude uměle vyblokovaný za účelem nějaké family friendliness). A to je typ obsahu, který naopak mnoho lidí s jinými lidmi hrát nechce, i když by si to vlastně třeba zahrát chtěli. (yup, rule 34 right here.)


Loki: jako že to má substituční potenciál coby jinej typ "odreagovávačky" asi nepochybuju, ale to má stejně tak konkurenci k Zaklínači 3 a WoWku jako k nějakejm FPSkám. Ale jinak mi teda zážitek z hraní MMOčka, FPSka a PC RPGčka přijde od AI PnP RPGčka hodně odlišnej.
Autorská citace #18
9.2.2023 15:12 - LokiB
sirien: jako nemůžu říc, že jsem z toho nadšenej, já tam zejména vidím ten potenciál.
Když jsem si v roce 2008 pořídil první telefon s Androidem (G1), tak jsem kolem také hodně lidí pochybovalo, k čemu by to bylo dobrý ... a ono popravdě tehdy to bylo dost neohrabaný, pomalý, moc to neumělo atd. Dnešní AI je asi ještě méně použitelná než tehdejší telefon s androidem. ALE ta síla a potenciál je tam obrovská a celý AI byznys poroste tak, že jsem opravdu přesvědčen, že za 15 let to bude srovnatelné s tím, jakou cestu urazily mobilní telefony za podobné období.

A nebere to srovnání doslova, jsou to jiné produkty, jiné doby, mně jde o ten potenciál.
Kdyby mi dneska bylo 33, tak bych se rozhodně snažil, abych byl profesně s oborem AI spojený. Konec konců, Umělá inteligence byla moje druhá specializace na vejšce :) Jenže v roce 2000 bylo AI někde úplně jinde než dneska a nechtělo se mi čekat tak dlouho na reálný aplikovaný uplatnění (a na špičkovej výzkum a vývoj jsem byl moc línej a ne dost dobrej :)).
Zatímco dneska už ty reálný aplikace AI jsou a jsou i v oborech, které mi jsou blízké.

Dneska vznikají tisíce start-upů nad AI, tak jako tomu bylo před 25 lety ohledně Internetu (tehdy s velkým I) a před 15 lety ohledně mobilních zařízení (jj, vím že tu už dávno před tím byla winmobile, HPčka , Nokie, Blackbery, ... ale ten boom přišel až s androidem).

A ty start-upy mají dost schopných a chytrých lidí, kteří budou pro své aplikace hledat uplatnění ... RPG (ne dnešní TTRPG, ale na trochu jinou skupinu mířící RPG) se pro to hodí dobře (je dost sofistikované, na druhou stranu ale v mnoha ohledech i omezitelné to výčtových rozhodovacích skupin, což AI plně vyhovuje ... "jaká bude reakce NPC na chování družiny" nebude v praxi spojité spektrum) Atd.

Já plně chápu, proč se to Cornymu nelíbí a hrát by to nechtěl ... ale to přeci není problém, není to cílené na každého.

sirien píše:
Ale jinak mi teda zážitek z hraní MMOčka, FPSka a PC RPGčka přijde od AI PnP RPGčka hodně odlišnej.


To by vadilo, kdyby byl každý hráč vysazený na jeden druh hry a nic jiného nechtěl. Což si myslím že není ... různé žánry bojují o hráčův čas a on si z nich v různých časech vybírá. Věřím, že MMOčkaři i FPSkáři či CRPGčkáři mohou věnovat zajímavou část svého času právě AI-RPG. Úterý a soboty si vyčlení pro AI RPG s kámoši či samostatně :)

A ty další oblasti, které jsi zmínil, jsou dobré příklady a určitě taky širá pole k obdělání.

Uvidíme, toho se snad ještě dožijeme :)
Autorská citace #19
9.2.2023 22:22 - Corny
Já teda ani samozřejmě nerozporuju, že by se pro AI-GMy našel odběr... spíš asi nevidím tak velký.
Autorská citace #20
9.2.2023 23:04 - Šaman
Osobně si myslím, že pokud bude AI umět připravit zápletky, tak se toho rychle chytnou MMORPG, které mají už k dispozici ten svět a jejichž hráčům určitá generičnost nevadí.

Představte si něco jako Ultima Online (v dnešní grafice), kde nováček bude sice vědět kde je newbie area, ale už nedostane stejný quest od stejné bylinkářky, ale dynamicky se budou generovat různé questy tak, aby jich stále byl dostatek, ideálně v kontextu aktuálních událostí.

A některé velké questy bude plnit více družin. Dejme tomu v nějaké válce s Temným Pánem a jeho armádou skřetů budou desítky různých dynamicky vytvářených úkolů - průzkum, zabití důležitých nepřátel, vyčištění prostoru, shánění důležitých předmětů, léčení důležitých spojenců…
A ta válka může probíhat mnoho měsíců a pokud v ní hráčské postavy nebudou moc participovat, tak se prohraje a nějaká celá oblast velikosti království se stane nepřátelskou. A pokud se invaze zastaví, tak se objeví nová nebezpečí.
Zakládání měst, boj o moc mezi cechy, potírání zločinu vs. úkoly pro podsvětí… spousta zápletek může být i kontinuálních.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.091849088668823 secREMOTE_IP: 3.215.77.88