Tipy a triky

zajic.jarda
5.11.2024 20:23
Sportovní klání
Hledám radu od zkušenějšího PJ. Chci pro své hráče připravit sportovní utkání. Něco jako fantasy ragby. Máte někdo zkušenost s něčím takovým. Jak házet kostkou, jak bodovat...
Nějakou představu bych měl. Skupiny čtyř až pěti "sportovců" snaží se dostat vycpanou kůži do soupeřovi brány (koše). Pravidelně se střídají hráči obou týmů. Když některý protihráč překáží v cestě trocha hrubého násilí je povolená. Smrt se nehodí, ale pár jizev správnému hrdinovy sluší.
Autorská citace #1
5.11.2024 21:32 - Log 1=0
Hm, a jaký je účel toho klání v příběhu?
Autorská citace #2
6.11.2024 14:30 - califax
V Icewind Dale module je opísaná hra goat-ball, ktorou sa zabávajú Goliaths. Je tam simplifikovaná de facto na pár hodov, ale napríklad tento chlapík ju zatraktívnil tak, aby z nej mali hráči aj fyzický feeling. Ako to funguje, neviem posúdiť, jemu zjavne dobre.
Autorská citace #3
7.11.2024 19:11 -
Účel v příběhu nuloví jen způsob povyražení během jednoho sezení a možnost vydělat goldíky.

Na chlapíka určitě kouknu. Dík za nasměrování.
Autorská citace #4
27.11.2024 13:40 - sirien
Rob kdysi napsal blog o vztahu RPG a sportů (a "sportů"), tady (nikdy sem ho nepřeložil, ale dal sem ho do seznamu zajímavejch střípků)

Anyway, problém s tímhle je, že to v RPG hře většinou postrádá šťávu. Když člověk udělá krok zpátky a podívá se na to z celkovějšího pohledu, tak nějaké sportovní klání (nebo rytířské nebo herní atd.) je efektivně skoro stejnej konflikt jako fyzickej souboj - problém je, že a) neobsahuje ty samé sázky a b) pravidla (zejm. typu DnD atp.) na to nejsou připravená takže tam postavy nemají žádné schopnosti / zdroje co by mohly rozumně použít aby to bylo herně zajímavý (protože rozdávat ve sportovním klání damage na všechny strany neni úplně moc cool)

Efektivně nejlepší způsob jak to vyřešit je nějakými pravidly pro střety typu Fate contesty nebo DnD 4e Skill challenge.
Autorská citace #5
27.11.2024 14:24 - LokiB
Vzhledem k tomu, co baví moje hráče ze dvou různých skupin, vytvořil jsem si pro Savage World mechaniky pro odehrání šachové partie a pro odehrání rytířského souboje, které používáme pro hraní středověkých šachových resp. rytířských turnajů.
V obou případech jsem se inspiroval "pistolnickým soubojem" z Deadlands, který je podle mě hezkou mechanikou, vystihující specifické potřeby, napětí a zábavu ze souboje, proti běžnému "boji".

Důvodem je právě to, že takový souboj (teď vynechme šachy) není efektivně skoro stejnej konflikt jako fyzický souboj. Těch odlišných aspektů je víc:
- jinak nastavené emoce ... a z toho vyplývající možnosti uplatnění některých aspektů postav (výhodných i nevýhodných)
- obecenstvo ... je často přítomno a vnáší do situace něco navíc ... povzbuzování, bučení, potřebu se před ním vytáhnout, "očitého svědka" v případě pistolnického souboje "kdo tasil první".
- některé jiné kvality, vedoucí k úspěchu/neúspěchu ... například schopnost udržet nervy v klidu, současně třeba potřeba a schopnost hrát fair-play, nebo naopak dirty
- někdy odlišný časový rámec ... zrovna třeba pistolnický duel je o té "jedné ráně po rychlém vytasení", ke které ovšem často směřuje dlouhý proces soustředění, provokování, odhadování, tasení ...

U sázek máš pravdu, že mohou být jiné. U pistolnického duelu sice třeba ne, ale u rytířského turnaje se nemusí bojovat "na život a na smrt", bojuje se naopak hodně o "prestiž"

DnD pravidla na to stavěná nejsou, to je fakt. V SW mi to naopak přišlo celkem přirozený a věřím že ve Fate to bude taky tak.

Ano, ve výsledku to může být vlastně i nějaká forma Skill challenge, ale důležitý je, že dopředu celkem jasně formalizovaná, s jasným a fikci odpovídajícím popisem, co se kdy a proč děje ... a hlavně se zapojením flavoru, který to právě udělá zábavným.

SW má ve vícero mechanikách využítí "vítězných tokenů", takže je pro ně přirozené je používat v nějaké formě i tady. Resp. pistolnický duel z Deadlands zase využívá pro ně typické "skládání pokerové handy", kdy na konec ten "s lepší rukou vyhrává" ... takže vlastně úplně "s bojem nesouvisející mechanika" dává výsledek souboje.

Že bych to chtěl hrát 3x za každou session, to fakt ne.
Ale když už jsme měli ve hře prostředí středověkého rytířského turnaje, tak věnovat mu jednou za půl roku hodinu nebo hodinu a půl jeho odehrání pro dva účastníky z družiny (2 z celkem 64 účastníků, vyhodnocení systémem průchodu pavoukem oponentů až do finále, jak při tenise) mi nevadilo.
A navíc se kolem toho našlo i dost zajímavých zápletek a účasti pro ostatní (například když si všimli, že někdo někomu v rámci turnaje magicky pomáhá, někdo jiný kuje pikle ... a celé to má zápletku dvorských intrik).

Co jsem tím chtěl říc ... úplně prostý Skill challenge mi na tohle přijde trochu suchý. A když je předpoklad, že si jednou za čas takový "sport" družina zahraje, tak připravit "vylepšený a ochucený" skill challange podle mě stojí za to.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.05902886390686 secREMOTE_IP: 18.97.9.174