Tipy a triky

Alnag
4.4.2007 11:33
Situace, které je třeba vyřešit bez použití násilí. Bolehlav pro bojové postavy...
Autorská citace #1
4.4.2007 11:33 - Vannax
Výborný. Hrň sem další :)
Autorská citace #2
4.4.2007 11:43 - Alnag
:-)) Dík. Ale čekám, že taky někdo jiný něco přihrne, byť pár dalších témat v rubrice "netradiční zápletky" mám rozepsaných.
Autorská citace #3
4.4.2007 12:40 - Malabar
Je to dobry, uz mam navrhy jak to zakomponuju:)
Autorská citace #4
4.4.2007 12:42 - Xeth
Moc dobré... i když některé příčiny jsou pro mne trochu hůř použitelné (např. ten vulkán). Nicméně to lze nahradit.
Abych jenom nebrblal... tady je můj přídavek.
Sherlock Postavy musí vyřešit nějakou záhadu... loupež, vraždu, podivný (a nepříjemný či nebezpečný jev) atd.
Obchod Přítel nebo patron postav je ve finanční krizi a jediným způsobem jak z toho vybruslit je získat jednu konkrétní zakázku či obchod a pokud možno za určitou cenu.
Dřina Postavy jsou vázány (nebo slíbily) splnit nějaký obtížný úkol (např. lapit nějaké vzácné zvíře, něco postavit atd.).
Diplomat Šlechtic či vládce si znepřátelil souseda či rivala a hrozí velké potíže, zvláště proto, že ten je v právu a je mocnější. Aby lidé netrpěli (např. hrozí válka nebo zrušení obchodních smluv), musí skupina napravit co jejich vládce spáchal. A to včetně sklidnění vlastního pána, který je jak kohout žhavý k měření sil.
Obhajoba Některá z postav něco spáchala (nebo třeba i celá skupina) a musí se hájit, aby jí nestihl trest, popř. aby byl co nejmenší. Může být pro vraždu dobrý důvod ?
Autorská citace #5
4.4.2007 13:02 - Vannax
Dobrá taky přidám tedy přidám námět, při kterém si dobodruzi nemusejí odkládat sekery do cizích hlav:
Na suchu Hrdinové obvykle rádi vysedávají někde ve vesnické nebo městské putyce. Nikam na dobrodružnou výpravu se jim nechce, ale hostinskýmu dojde pivo. A než přijede vůz s dalšími sudy, tak utečou tři dny na suchu. Čest a hospodský patriotismus jim nedovolí zajít na pivko do konkurečních pubů, ale je třeba se nějak postarat o dostatek zrzavého moku, než dorazí další dodávka. Úkol nadmíru složitý a nebezpečný. Jak se s tím vypořádají?
No, to je spíš jen tak pro pobavení…. :)
Autorská citace #6
4.4.2007 13:19 - Vannax
Další hodně ujetý nápad...
Deja-vu ? Dobrodruzi se potloukají po městě při plnění jakéhokoli Životně Důležitého Úkolu, kterými se RPG jen hemží, až se shodou okolností dostanou do sklepení jednoho z domů, kde při svitu svic sedí kolem stolu několik postav. Každá z nich má před sebou pergamen a několik svitků a podivnou sadu kostek, kterými čas od času hodí na stůl a pak se tváří buď radostně nebo naštvaně. Uprostřed stolu je nakreslená nějaká mřížka a na ní jsou postavené nějaké malé figurky. Že by woo-doo parta? Ne. V čele stolu sedí jeden z těch týpků, který stále něco povídá a vysvětluje.
Ano, dobodruzi se setkali s prapředky současných hráčů RPG, kteří jsou prokletí k věčnému hraní. Vysvobodit je z toho můžou jen ti, kteří se s nimi utkají ve fiktivní aréně a ve fiktivním boji jeden na jednoho a podlehnou. To však nikdo z lidí u stolu nahlas neřekne a každý z nich bude jen lákat příchozí a přemlouvat ať si s nimi chvíli zahrají takovou fajn hru.
Kdo vyhraje, ten má vyhráno a může bez problému jít. Kdo prohraje, na toho se přenese prokletí a patrně pak dobrých pár let nevstane od stolu a kostek. Vysvobodí tím jednoho z původních hráčů a zároveň tak převezme osud jeho postavy do svých rukou. Je tedy dobré předem připravit postavy, které u stolu hrají. Pro některé hráče pak může být skutečným prokletím (ale i výhrou) s takovou postavou dál pokračovat v dobrodružství (ovšem od 1. úrovně).
Autorská citace #7
4.4.2007 13:23 - Malabar
No tak to se mi hodne libi . . .
Autorská citace #8
4.4.2007 14:15 - Alven
Alnag: Skvělé a inspirativní! Problém je v tom, že tenhle druh zápletek klade zvýšené nároky na DM a extrémní na hráče. Ne všem je dáno kreativní, nápadité, nesilové řešení problémů. Bylo by možná zajímavé, kdyby ti kteří na základě zápletky prožili nějaká dobrodružství, poreferovali jak proběhly nebo co hráče při jejich řešení napadlo.
Autorská citace #9
4.4.2007 14:24 - Argonantus
My toho odehráli plno podobného:
- postava byla kvůli svému neopatrnému vystupování ve styku se znepřáteleným řádem málem vyhoštěna z města. Bylo nutno provést obhajobu před radními...
- díky tomu, že postavy jsou poměrně bohaté, řešíme často různé obchodní věci; například prodej získaných skvostů se občas zajímavě kříží s jinými zájmy družiny (síly zla na potvoru nabízejí nejlepší ceny... a není vždy jasné, že jsou to síly zla...)
- téma detektivky je neselhávající hit; už jsme řešili například vyloupení středověké banky (totiž - lichváře...) a usvědčení pachatele, krádež pokladu z jednoho hradu se sledováním zlodějů (kteří se ukázali být poněkud mimo možnost nějakého boje...)
- také se podnikají různé výpravy s nejrůznějšími cíli; například v mém světě jsou svaté ostatky fakt kouzelné, takže mají značné magické schopnosti, a tím i cenu; tudíž je třeba občas podniknout nejrůznější pátrání, co kde dělala nějaká cizí postava v dávné minulosti a kam se ztratilo její tělo (s trvalým problémem, zda z něho někdo neudělal nemrtvého...)
- samozřejmou zábavou jsou nejrůznější intriky; přesvědčit mocnou postavu o něčem, co by měl poskytnout postavám (většinou informaci), znamená spoustu starostí...
- dost často jsou zdánliví nepřátelé prostě manipulováni. Vzpomínám na případ jedné velmi špatné kouzelnice, která měla mezi svými podřízenými pavoučnatku, která ji zcela ovládala... zabití té kouzelnice (velmi snadné) by způsobilo jisté potíže, neb to byla zároveň královna.
Principiálně přes polovinu úkolů v mém světě nejde řešit silou; jednak jsou často soupeři beznadějně silnější, jednak v případě výhry hrozí netušené důsledky, které ani nestojí zato (například nevůle spřátelených cizích postav...)
Autorská citace #10
4.4.2007 15:41 - Jerson
napadlo mě prosté vytáhnutí informací z někoho, kdo nemůže být zabit.
I když mám dojem, že bojově naladěná družna by minimáilně polovinu zápletek řešila i tak násilím :-)
Případně ještě mé oblíbené - protivníci vás chtějí zabít a jsou nesmrtelní (protože jsou vytvářeni "magicky" na dálku). Je třeba najít původce a vyřadit ho. A ukáže se, že původce sám je využíván entitou, kterou nelze zabít.
Autorská citace #11
5.4.2007 09:29 - Alven
Argonaute, jsi mi vyfoukl dnešní příspěvek! Mě štveš!:-) Včera jsem na tím ještě přemýšlel a uvědomil si, že u nás stejně jako Argonautus násilí moc nepomůže. O tom to je. Zkrátka vytvořit byť i klasické klišé, kde síla nebude mnoho platná.
Např. v současném dobrodružství postavy potřebovaly zjistit, kde zmizela postava, po které pátrají v její rodné vesnici. Znamenalo to navštívit její dům, setkat se s rodinou, která ovšem jejich zájem ne zcela sdílela. Po pravdě řečeno, naopak si část rodiny přála, aby toho postavy nechaly, protože "znovuobjevení" ztraceného druha by mohlo přinést rodině další problémy. Nejen ve vlastních řadách, ale také ve vnímání rodiny ostatními vesničany. Jejich ztracený druh měl totiž ve vesnici značný vliv, což se nelíbilo "starostovi", který byl za jeho přítomnosti často zesměšňován (oprávněně). Rodina však má zcela jiný motiv - jejich člen příliš "utrácel" rodinné jmění, byť jej vlastní pílí získal. Ale znáte to: peníze přinesete domů, hodíte je na stůl a od té chvíle mají všichni pocit, že peníze patří jen jim. Problém je, že spousta informací je nějak ukryta v domě, kde žije rodina, ve vesnici a mezi vesničany. A na skutečný problém si družina zadělala ve chvíli, kdy se do jednoho z hrdinů zamilovala hloupá (ale pěkná;-)) děvečka, tento však ji z osobních důvodů lásku neopětoval, což ona sama sice neví, zato její ctitel si jejího úletu povšiml a družině jde po krku. Samozřejmě jakékoliv projevy násilí se okamžitě projeví tím, že družina už není ve vesnici vítaná a naopak pronásledovaná.
Autorská citace #12
6.4.2007 10:48 - Malabar
Alven : To vypada dost slibne, asi to pouziju v nasledujicim dobrodruzstvi. Nebo nejakou podobnou modifikaci.
Autorská citace #13
10.4.2007 14:07 - Jerson
Tak jsem si myslel, že jsem připravil zápletku bez násilí - no a někteří jedinjce se rozhodli, že si opatří vůz a to způsobem z Grand Theft Auto - prostě zastaví civila, zastřelí ho a vůz si vezmou. Jedno jakého civila. V tu chvíli jsem měl chuť nechat na ně padnout nějaký ten meteorit, abych ukázal, co si o tak odporném nápadu myslím. Kdyby chtěli sejmout nějakého hnusáka, nebo tak, ale oni ne - prostě toho, kdo bude mít dobré auto. I kdyby to byla milá slečna.
A to jeden z těch dvou je nejrozumnější hráč, kterého ve skupině mám.
Takže vyrování - jedno co vymyslíte, zabíjení se může objevit, když ho nejméně čekáte.
Autorská citace #14
10.4.2007 14:17 - Rytíř
Jerson: jo, a tak to dopadá, když chce vypravěč za každou cenu řešit všechno bez násilí, cheche.. :) Ne že bych dokázal zabít jednojakýho civila, jen abych tu koncpeci naboural, to zas ne. Ale jinak to celkem chápu, ten "nepochopitelně krvelačný" přístup :)) Když si udělám postavu bijce na Xtý úrovni, věnuju tolik času tomu, abych si vypsal a popsal všechny způsoby, kterými on dokáže zabít někoho jiného.. tak budu těžko spokojen s tím, když pak kolik hodin za sebou jsem nucen dělat peacemakera v nějakym žabomyším sporu, jedno jak skvěle je podán a sehrán! :)
Ale to jsem se trochu nechal unést vzpomínkami na posledních pár našich her, to není výtka na vás, ale spíš na našeho DM, který jako by se (s předstihem) nechal inspirovat tím protivným nadšením pro níže popsané konflikty.. :))
Autorská citace #15
10.4.2007 14:21 - Alnag
V takovém místě bych nasadil tu nejmilejší slečnu a dítě. A nechal je ji zastřelit. A pak bych si počkal na ty výčitky svědomí (event. manžela s pramalým pochopením pro tuto činnost).
Teď když o tom přemýšlím, ten manžel by byl nejlepší. Takový ten typ Bruce Willis, který se prostě nedá zabít, dokud se nepomstí. Hráčům by to hodně zkomplikovalo život, možná by se to dokonce stalo výraznou a tvárnou dějovou linií. A obzvlášť ze začátku, kdy by netušili, že po nich jde... by se třeba tvářil mile... wow, napadá mne celá divoká řada myšlenek.
Autorská citace #16
10.4.2007 14:38 - Jerson
Ani jeden z těch lidí není nejnamakanější zabiják, i když tedy střílet umí. A řešení nemělo být "za každou cenu bez násilí", ale že já nezačnu střílet jako první. Auto snadno mohli vzít poté, co seberou dokumenty, oddělají agenty co je budou chtít zastavit a ujedou.
Alnagu, nejmilejší slečna a dítě by nefungovaly, obávám se, že by se žádné výčitky svědomí nedostalily, a manžel taky bude krátký (měli vymyšleno, jak zahladit stopy, aby se na ně jen tak nepřišlo)
Nicméně příště asi nějakého takového nasadím - jenže to pak budou hráči brát jako pomstu.
Autorská citace #17
10.4.2007 14:55 - Vannax
Škoda, že něco takového neprovede někdo u nás při hraní Ravenloftu. Konečně bych si mohl vyzkoušet jeden herním mechanimus, na který se hrozně těším a ne a ne ho uplatnit. Po takovémhle jednání by dotyčné postavy kromě auta totiž dostaly i malý "dárek"....
Autorská citace #18
10.4.2007 15:02 - Alnag
Temné síly Ravenloftu v akci Vannaxi? (Jerson by měl zvážit na svůj svět aplikaci Masky rudé smrti co?) :-D
Jerson - to budou brát správně jako pomstu. To totiž bude pomsta. Když někoho zabiješ, obvykle existuje někdo, komu to bude vadit a je velká šance, že se ti bude chtít pomstí. Akce a reakce. Prosté jako středoškolská fyzika. :-)
Autorská citace #19
10.4.2007 15:11 - Fibriso
a pokud by nebyl mažel...kdopak zná Kill Billa? :D pak třeba brutálnější řešení v závislosti na světě... auto bylo sledované a v kufru je balík drog, kamera na mostě (nebo na silnici), Dcera/synáček/vnuk/jiné oblíbené zvižátko mafiánského bosse či jiného monstr zvířete, či ještě jedna mrtvola v kusfru....
myslím, že to poslední by byl dobrý šok...
Autorská citace #20
10.4.2007 15:29 - Rytíř
Hezky vás to chytlo.. jenže pánové, jednak tím opravdu dává DM najevo svou nelibost hodně přímočarým způsobem :) a jednak jde do háje celá snaha o nenásilné řešení problémů, že.. Krvelačné postavy sice možná umírají, ale jásají, zadařilo se, NĚCO se děje! :)))

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.088541984558105 secREMOTE_IP: 35.170.66.78