Tipy a triky

Dalcor
7.5.2007 13:46
Poškození - říkat či, ne?
Během hraní Sebranky jsem si povšimli jak výborně funguje pokud hráč neví jak přesně je zasažen. Vedli sjem si záznamy o otm kolik mají psotavy HP a zdělovali jsme se Sylvaenem jenom přibližné hodnoty zranění (jseš tak skoro na třetině) a jeho "těžkost" (No byla to rána, cítíš chuť krve v ustech, pohybuješ se těžce, dusíš se...). Mělo to zajímavý vliv na atmsoféru. Děláte to někdo podobně?
Autorská citace #1
7.5.2007 13:48 - Corvus
kamarat taketo nieco zaviedol v svojej SW hre.. je to celkom fajn, mozno to aj ja vyskusam. ale je to dalsia vec o ktoru sa musi GM starat...
Autorská citace #2
7.5.2007 13:56 - Alnag
Tam je ještě další moment... Ryan Dancey o tom jednou mluvil a to je přesun rovnováhy sil mezi DM a hráčem, který udělalo D&D 3e oproti AD&D. V D&D 3e má hráč v rukou víc moci (resp. DM méně), protože má pod kontrolou všechny relevantní informace pro optimální rozhodování v dané situaci. Ví, co se stane když udělá tohle nebo tamto, zatímco v AD&D měl část oprav pod kontrolou DM a tak hráči jednali víc pasivně...
Ačkoliv uznávám, že atmosféricky to má něco do sebe vrací to zpět částečně tuhle rovnováhu sil a hráči nemají všechny iformace relevatní pro optimální rozhodování - což je záruka, že minimálně takových 20% takticky vyladěných hráčů bude vyloženě dráždit, dalších 20% to nějak rozchodí, 20% to nějak zužitkuje a zbytek to vezme stoicky.
Ale mně si nevšímejte, já mám v poslední době vůbec pocit, že se na D&D začínám dívat jinýma očima než třeba tři, čtyři roky dozadu, kdy bys měl můj bezvýhradný souhlas s tímhle počínáním. Teď jsem k tomu víc skeptický.
Autorská citace #3
7.5.2007 15:03 - sirien
osobně se mi to líbí, ale je to práce navíc. Ale myslím, že docela stojí za to :)
Autorská citace #4
7.5.2007 16:46 - Bajo
Chápu že to může být zajímavý herní prvek ve hře, ale vyjimečně souhlasím spíše s Alnagem (tím neříkam, že si mylsím že to je blbost, ale jak bych se na to díval jako hráč).Každopádně něco podobného jsem na návrh hráčů zavedl do VtM s bloodpoolem, ale tam to má trochu jiný význam.
Takže pokud to shrnu, s atmosférického hlediska a zpohledu napětí to je zajímavý prvek, pokud hráči chtějí takhle Dnd hrát, ale já osobně bych to asi nijak zásadně nevyhledával, tedy konkrétně u Dnd.
Autorská citace #5
7.5.2007 16:51 - Dalcor
Jako hráč jsi si to pokdu se nepletu s námi vyzkoušel...V Pevnsot ze Shennray. Sirien to také zná z mého vlastního přístupu
Autorská citace #6
7.5.2007 17:00 - Bajo
Však ale já neříkám, že je to špatný nápad, pokud do toho hráči jdou s jistým důvody. Například to dobrodružství na Shennray, co jsem s vám hrál, bylo hororově laděné a tam se to hodí. Ale klasické DnD hororově laděné, samo o sobě není.
Autorská citace #7
8.5.2007 07:22 - Rytíř
Myslím, že jsme to nikdy nezkoušeli, i když jsem kdysi takovýhle nápad někde slyšel a taky jsme se o tom bavili, zda to vyzkoušet nebo ne.. nakonec asi vyhrálo to, že DM si i tak musí psát kdeco, tak proč ho ještě zatěžovat tímhle.
Opravdu to tolik přidává na atmosféře? Mám pocit, že to musí občas zdržovat, hráči dávají doplňující otázky, třeba jako jestli ještě vydrží jednu ránu, když bude jako ta předchozí, nebo jestli už mají fakt na kahánku.. rozbitý ret a modřina pod okem je príma, ale na odhad stávající bojeschopnosti mé postavy poněkud málo ;)
Co jsme vyzkoušeli a bez váhání všem doporučuji je nesdělovat získané ZK, ale jen přestupy. Tam to je rozhodně ku prospěchu atmošky a hry!
Autorská citace #8
8.5.2007 09:25 - Jerson
Taky jsme toto vyzkoušel a zavrhnul - jednak je to práce navíc. Druhak hráči musím stejně nějak smysluplně popsat jak se cítí, a to buď přesně - pak mu můžu říct číslo, a nebo nepřesně, pak svým nepřesným popisem ovlivňuju jeho rozhodování. Třeťak - hráči nemají postižení svých postav "před očima" a musím jim ho příliš často připomínat. Čtvrťak - ve chvíli kdy si hráči své zranění popisují zčásti sami je už jedno, kdo si zaznamená to konkrétní číslo.
Myslím, že mnohem víc pro atmosféru dělají právě ty popisy zranění a nikoliv zatajování čísel.
Autorská citace #9
8.5.2007 20:43 - Vannax
Když postavě hráče ubyde po jedné ráně od protivníka 12 zásahových bodů a ví, že už mu zbývají jen čtyři, tak vůbec není třeba, aby to evidoval DM.
A mám za to, že to i vytvoří tu správnou atmosféru....
Autorská citace #10
8.5.2007 22:29 - sirien
Jerson:Třeťak - hráči nemají postižení svých postav "před očima" a musím jim ho příliš často připomínat.
Snadná pomoc - TY si povedeš konkrétní damage, HRÁČI si budou zase zapisovat zranění, která jim popíšeš (monokl, zlomená ruka...) . Dokonce myslím, že to ani tak moc nebude zdržovat. Rozhodně ne víc, než samotné vedení damage DMem.
Autorská citace #11
9.5.2007 10:29 - Jerson
Sirien - když já budu mít postihy a postavy slovní popis, stejně to budu muset nějak dávat dohromady, říkat jim jaký postih přísluší tomu ktrerému zranění a bude to zbytečně zdržovat - když si hráč k popisu zranění napíše i příslušné číslo, ostraním všechny tyto potíže, zrychlím hru a ničemu to neublíží - hráč totiž stejně neví, jak mu popíšu další postižení, nebo jak si ho popíše on. Někteří si třeba sami popisoují zraění, které je přivede do bezvědomí, protože tak uniknou z dané (většínou bezvýchodné) situace a odloží řešení na později.
Autorská citace #12
9.5.2007 16:10 - sirien
Jerson: Ok... mžoná, že by to pro CPH nebylo až tak cool, ale pro d20 by to fungovalo :))
Autorská citace #13
9.5.2007 16:13 - Alnag
Pro d20 by to fungovalo, ale bylo by to proti širší filosofii systému.
Autorská citace #14
9.5.2007 16:20 - sirien
Tak "širší filosofie d20" je právě to, o čem nemám šajna ;)
Autorská citace #15
9.5.2007 16:23 - Alnag
Ta relevantní část v tomto případě je, že hráč by měl mít všechny informace pro optimální rozhodování v dané situaci. Je to jeden z posunů oproti např. AD&D. Jinými slovy z mechanického hlediska není problém, z herního hlediska bůh suď..., z designérského e-e.
Autorská citace #16
9.5.2007 16:36 - Jerson
Sirien - což o to, ono by to fungovalo leckdes, ale pokud hráč zná jiná čísla, tak si myslím že znáš i číslo odpovídající postižení / zranění už nic nezkazí.
Autorská citace #17
9.5.2007 21:26 - Rytíř
Když tak o tom mluvíte, tak mi asi došlo, proč se mi to moc nezdálo - protože původní myšlenka při vytváření pravidel s čísly jistě byla - musíme dát hráčům do ruky něco, s čím se dá dobře pracovat a přitom jim to dá jasný obraz toho, jak je na tom jejich postava. Detailní, konkrétní popis, co znamená ta která ztráta životů, to už nehcme na hráči! Nebo na DM. Ale netahejme to do systému, zbytečně by to ve hře zdržovalo a omezovalo. (taky proto ostatně asi v zákl. pravidlech neřešili ztráty končetin, trvalý následky apod. Když byl někdo coool roleplayer, vždycky si je moh domyslet sám, že).
Autorská citace #18
20.11.2008 15:46 - Itaen
Životy postav si vedu zásadně sám. Chráním se tím před kalkulací hráčů typu "měl jsem 30 životů, obr mě zranil za 11, takže nejspíš přežiju ještě jedno kolo...zkusim to". Takhle když jenom řeknu "Obrův ozubený kyj tě vzal lehce jako když farmář lítá po poli s kosou. Ozubení ti potrhalo zbroj a nepříjemně se zarylo do hrudi a břicha. Cítíš, že další takový zásah bys nemusel přežít.", tak je to jednak zábavnější, a taky to dodá atmosféře a chování hráčů.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1982638835907 secREMOTE_IP: 3.93.75.242