Poslední blogové přírůstky

19.04.2017

Sirienův blogček: Scénáristika - další možnosti přípravy děje

Tenhle díl blogčku je v podstatě takové doplnění k věcem ze Scénáristiky - resp. nějaké související myšlenky a názory k tématu, které jsem ale z mnoha důvodů zatím do Scénáristiky nedal (i když k některým se v ní ještě vrátím později). Ve druhém díle Scénáristiky jsem popsal, jak si dopředu připravovat scény v příběhu a na konci jsem představil "volnou časovou osu" a "gradační segmenty", což...

31.03.2017

Sirienův blogček: O psaní

Proč o psaní? Protože jsem lehký grafomaniak, a protože mě poslední dobou trápí několik věcí, které s psaním souvisí, tak jsem si řekl, že se s vámi trochu podělím. Protože tím, že problém zformulujete, si ho ujasníte a snáz se dostanete k řešení. Ano, mohl bych si o tom popovídat jen s pár podobně postiženými nad pivkem (nebo, abych byl tematický, na ICQ), ale říkal jsem si, že i vás mož...

20.02.2017

Sirienův blogček: samostatné díly seriálů

Taková kulturní oddechovka - rád bych udělal nějaký seznam / přehled dílů v různých seriálech rozličného typu, které stojí za to vidět i samotné. Tj. takové, k jejichž pochopení a ocenění není potřeba znát zbytek seriálu (jinak než případně nanejvýš velmi rámcově v pár rysech), jsou samy o sobě dobré a ideálně neobsahující (moc) spoilerů. Tj. takové "i když to nechci sledovat, tak tenhle dí...

Napsal sirien
07.02.2017

Revoluce v RPG designu

Myslíte, že už bylo dost systémů, které vymyslel jeden člověk, co hrál akorát Dračí doupě, přečetl tak tři další příručky a pět prolistoval, a výsledek testoval třikrát se svou skupinou? Nepochybně ano. Nuže, tady je příručka od člověka, co nehrál vůbec nic, přečetl jednu příručku a tři prolistoval, a netestoval ji s nikým. Což je vskutku revoluční přístup. Ano, je mi jasné, že něco takového...

Napsal Log 1=0
29.01.2017

Sirienův blogček: Vývoj v myšlení

Pokaždé, když dělám přednášky o RPG nebo vedu otevřená hraní, tak zaregistruji, že se kolem nachází spousta lidí jejichž představy o RPG mi jsou povědomé - některé z nich jsem kdysi sám míval, jiné jsou ze stádií které jsem přeskočil protože jsem znal jiné lidi, kteří mi otevřeli zkratku rovnou k dalšímu, širšímu náhledu. Nedá se říct, že by smýšlení o RPG bylo jako stoupání na věž, případně...

Napsal sirien
03.01.2017

PF 2017

Vážení a milí čtenáři Kostky, věřím že Vánoce či slunovrat stejně jako konec roku jste již oslavili a i vaše záchranné hody proti kocovině touto dobou budou úspěšné. Dovolím si vám poděkovat za to že nás čtete, píšete články, překládáte a diskutujete a popřát vám hodně zdraví i štěstí v roce 2017. Nechť vám padají samé dvacítky nejen ve hře. Doufám že nám i v roce následujícím zachováte svoji p...

Napsal Gurney
22.11.2016

[Překlad] Burning Wheel Gold

Vydávám slíbené minimum potřebné pro hraní. V hlavním pdf najdete všechna důležitá pravidla a návod na tvorbu postavy. V doprovodných souborech jsou popsány všechny životní cesty, schopnosti a rysy. Tyto jsem neuváděl do hlavního pdf z důvodu velké pracnosti. Také najdete *xlsx Překladový slovník, se kterým jsem celou dobu pracoval - zde najdete všechny potřebné termíny a seznamy a také schopno...

29.07.2016

Sirienův blogček: O průměrnosti seriálů

vyříznuto z diskuse, na Colombův návrh zblogováno. Probírali jsme, proč se v seriálech stále opakují určité nasertivní prvky - clifhangery na konci sérií jako jeden za všechny. Tohle byla moje trochu rozsáhlejší odpověď: Nedávno jsem o tomhle diskutoval s Filipem (na Kostkce _Filip_) když jsme se dostali k závěru, že skušný storyteller nad scénářem seriálů buď brečí, nebo zvrací. Zde ...

Napsal sirien
05.07.2016

[blog] Pandořina brána

Inspirován Quentinovým blogem 2k6 goblinů, jsem se rozhodl založit si také svůj malý žbrblací koutek. Jedná se o Pandořinu bránu, kde se budu převážně soustředit na RPG Eclipse phase (pracuji na vytvoření hacku do Dungeon worldu, kvůli přípravě na další kampaň kterou chci v Plzni vést), a dál tam budu přidávat i další věci co k rpg vytvořím. Bude se to týkat hlavně random tabulek, map, ...

Napsal kin
23.05.2016

Sirienův blogček: IV generace RPG?

Už nějakou dobu přemýšlím nad jednou věcí - a tou je generační posun od "aktuální" (?) III. do IV generace game designu. Nejrpve asi k samotnému základu problému - otázka generací RPG her je spíše otázkou designu a teorie, než praktického hraní. Celá otázka je vlastně samostatnou teoretickou problematikou, v níž panuje mnoho různých pohledů na věc. Na pár věcech však panuje relativní shoda, ...

Zobrazit starší blogy
 
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.29522109031677 secREMOTE_IP: 54.166.172.33