Cesta od kostek ke kartám byla dlouhá. Když jsem navrhoval svůj předchozí RPG systém, vyzkoušel jsem na něm mnoho různých kombinací hodů - d20, 2d10, 3d6, 2d6, 1d6 - 1d6, k tomu přehazování, podhazování - pořád jsem nebyl spokojen. První verze Omegy pracovala také s kostkami, kdy jsem různě laboroval s poměrem úspěchů a komplikací, ale pořád jsem nemohl trefit správné nastavení, při kterém by b...
Napadlo mě, že by nebylo od věci pokusit se sjednotit nabízené a poptávané knihy (pravidla, učebnice, časopisy,...). Jelikož mám odjinud odpor k zakládání speciálních vláken pro každé jedno téma, velmi ráda tu uvítám i to, co sháníte nebo nabízíte Vy, ev. diskusi, kde to sehnat. Inzerujte v tomto tvaru: Nabídka/poptávka: Autor: Jméno publikace (systém; další informace, které uznáte za potř...
Ahojte, jsme parta přátel a říkáme si skoro-Hrdinové (před rokem 2021 ještě Klan Zephyra). Hrajeme různé RPG systémy a snažíme se bavit lidi a zvedat povědomí o tomto koníčku. To vše streamujeme na našem Twitchi a poté vydáváme záznamy na Youtube. Hrajeme na našem Twitch kanále: https://www.twitch.tv/skorohrdinove Záznamy najdete na našem Youtube kanále. ------- Důležité odkaz...
vyříznuto z diskuse, na Colombův návrh zblogováno. Probírali jsme, proč se v seriálech stále opakují určité nasertivní prvky - clifhangery na konci sérií jako jeden za všechny. Tohle byla moje trochu rozsáhlejší odpověď: Nedávno jsem o tomhle diskutoval s Filipem (na Kostkce _Filip_) když jsme se dostali k závěru, že skušný storyteller nad scénářem seriálů buď brečí, nebo zvrací. Zde ...
Je to už nějakou dobu, co jsou některé části našich RPG internetů plné takzvaného "OSR" hraní, resp. herního stylu. Znamená to "Old School Renaissance" (potkal jsem i Old School Revival, asi whatever) a v podstatě to znamená hraní tak, jak se hrávalo kdysi (když byly poklady větší, hrdinové hrdinější a princezny krásnější - teda, to vlastně ne, protože OSR je samozřejmě moderní. Pic thus random...
V Ústí nad Labem už necelý vedu rok volnočasový rpg kroužek Dračí Sluj. Hrajeme zde různé systémy i žánry, obvykle sérii oneshotů (hráči mohou chodit jak chtějí v závislosti na rezervování, ale ti co chodí častěji budou lépe znát příběh který se odehrává v pozadí a prolíná se mezi sezeními). Vstup je pro každého zdarma, minimální věk je 12 let, maximální věk není omezen. Hrajeme v prostorác...
Ahoj znovu všem, skupina Na Tahu již není žádným nováčkem na české RPG scéně. Jejich dobrodružná kampaň Věčné Duše (Počátek) začala během koronavirové karantény v březnu roku 2020 a od té doby prošla, stejně jako celý projekt, značným vývojem. Největším posunutím pro skupinu bylo přesunutí z webkamerového hraní z domovů hráčů do pražského studia zajištěného společností MediaRealms s.r.o., kt...
Krátká a lehce vtipná povídka o večeři s mozkožroutem. Vznikla po dlouhém dumání nad tím jak asi mozkožrouti vnímají příjmání potravy jiných humanoidních ras. Pro tuto potřebu vznikl (tedy spíše byl vymyšlen) alhún Zelix jež v odstavcích níže můžeme vyčíst jeho zážitky u večeři s kouzelníkem Mordekainenem. Pro hráče by podobná zkušenost mohla být zajímavá na roleplay. Po mnoha letech svého...