Tento materiál má statut Otevřeného herního obsahu a je určen pro veřejné používání v rámci definice Veřejné herní licence verze 1.0a.

Psionické předměty a vybavení

Zbroje a štíty

Psionické zbroje a štíty se řídí pravidly platnými pro stejné předměty magické povahy, tedy co se týče zvyšovacích bonusů, sčítání a ostatních základních vlastností. Se zvyšovacím bonusem se zachází vždy úplně stejně, bez ohledu na to, jestli ho dodá magie nebo psionika.

Psionické zbroje a štíty se od svých standardních a magických protějšků liší tím, že do psionické zbroje a štítu se přidává jeden nebo více krystalů. Velmi mocné zbroje a štíty mohou být celé vytvořeny z jasně zbarveného nebo průhledného krystalu.

Zbraně

Ačkoliv se psionické zbraně obecně řídí pravidly platnými pro stejné předměty magické povahy, od svých běžných a magických protějšků se liší svou konstrukcí i vzhledem. Drtivá většina má nějakou část vyrobenou z krystalů a některé jsou z krystalu vyrobené celé. Mnoho jich také podél čepele a jílce má vyryty podivné ornamenty a obrazce, které se rozsvěcují a někdy i pohybují, jak skrze ně proudí psychická energie.

Psionické zbraně mají zvyšovací bonusy ve výši +1 až +5. Při použití v boji si je počítají jak k hodu na útok tak i na zranění. Tento zvyšovací bonus zajišťuje plnohodnotné zranění tvorů se sníženou zranitelností prorazitelnou magií. Všechny psionické zbraně jsou rovněž mistrovské zbraně, ale jejich mistrovský bonus k hodům na útok se nesčítá se zvyšovacím bonusem k hodu na útok.

Zbraně se dělí na dvě základní kategorie: ruční (na blízko) a na dálku. Některé zbraně popisované jako ruční mohou být zároveň použity i jako zbraně na dálku. V takovém případě se jejich zvyšovací bonus počítá na oba druhy útoku.

Navíc ke zvyšovacím bonusům mohou mít psionické zbraně rovněž speciální vlastnosti popisované níže. Zbraň se speciální vlastností musí mít vždy alespoň +1 zvyšovací bonus.

Pravidla pro manifestační úroveň u zbraní (v základních pravidlech se nazývá sesilatelská úroveň), zranění navíc dalším hodem kostkou, střelné zbraně a munice, munice a její zničení, tvrdost a životy, kritické zásahy a psionické zbraně pro netradičně velké tvory jsou stejná jako pro magické zbraně. Psionické zbraně nikdy nevyzařují světlo (některé však mohou být mentálně slyšitelné; viz níže).

Mentálně slyšitelné: Plných 30% psionických zbraní telepaticky brumlají, recitují válečné zpěvy, křičí nebo produkují nějaké jiné mentální "zvuky" když jsou poprvé taseny, prolijí první krev nebo když zabijí významného nepřítele. Taková zbraň nemůže být během tasení skryta před ostatními tvory do 15 stop od ní, stejně jako nejde ztlumit její mentální "zvuková stopa".

Aktivace: Postava obvykle těží z výhod psionické zbraně úplně stejně jako postava těží z výhod běžné zbraně - tím, že jí útočí. Pokud má zbraň speciální schopnost, kterou musí její uživatel aktivovat, pak k tomu musí vydat mentální rozkaz (standardní akce).