sirien
21.11.2012 22:10
Nové merity a taktiky
Popis a pravidlové vystižení house-rule taktik a meritů
Autorská citace #1
22.11.2012 00:58 - sirien

Merity

Mundane

Anti/Surveillance gear
prereq: Surv.g. =< Resources+1
  • Snooper: Pár primitivních štěnic, GPS lokátor na telefonní síti, foťák s lepším objektivem / běžné nástroje pro cílenou detekci (měřiče napětí atp.)
  • Detective: samostatný krátkodosahový lokátor, štěnice do telefonů, kvalitní fotoaparát s dvěma nebo třemi dobrými objektivy, nekvalitní mikrofony, brýle pro noční vidění / Frequency scanners, white noise generators
  • FBI: kvalitní nahrávací i odposlechové štěnice, long-range GPS lokátory mimo telefonní síť, několik dobrých fotoaparátů a objektivů, citlivé směrové mikrofony, termovize, digitálně-optický dalekohled, minikamery / mobile x-ray machine, camera detectors, recorder blockers
  • CIA: systém cíleného odposlechu telefonního signálu, laserový odposlech, telefonní odposlechová a zaměřovací štěnice s nezávislým zdrojem, high-tech nokto a termovize, vojenské digitálně-optické dalekohledy, HD minikamery, nevýzvědné (/nearmádní) satelitní snímky (mapovací, meteorologické, geoprůzkumné atd. - ne nutně zcela aktuální) / Nonlinear junction detector, optical tools detectors, wild range recorder blockers
  • NSA: Cutting-edge dříve zmíněného, zaměřování a využívání telefonů kdekoliv v dosahu signálu, přístup do veřejných kamerových sítí, aktuální (nikoliv real-time) satelitní snímky v HD
Medical equipment
prereq: Med.eq =< Size+1; Med eq =< Resources
  • First aid kit: Kvantitou možná značně rozsáhlejší, nicméně kvalitou jen lehce lepší než základní lékárnička a sortiment volně prodejných léků
  • Ambulance: Základní lékařské a nutné chirurgické vybavení (stetoskop, skalpely, svorky), kompletní sortiment potřebných běžných léků, výběr léků na předpis, základní biochemické záležitosti (fízáky atp.)
  • Ordination: Kompletní vybavení nutné k provádění jednoho typu lékařské péče (u dentisty např. zubařské křeslo, vrtačky, malý rentgen, omezená labka na vzorky...) včetně souvisejících dostupných i kontrolovaných medikamentů. Rozsahem umožňuje podpořit i jiné lékařské zákroky (je-li k dispozici lékař, který alespoň tuší, co to sakra dělá)
  • Polyclinic: Kompletní lékařské zázemí pro základní typy činností. Plná sada diagnostických přístrojů (rentgen, sono, plně vybavená lékařská laboratoř), prakticky kompletní sada volně dostupných a široká paleta limitovaných léků a medikamentů, zázemí pro komplikované zákroky nebo léčebné postupy v několika odvětvích
  • Hospital: fMRI, kompletní high-tech všestranná laboratoř
Dispensable cars
prereq: Disp.c. =< Resources
  • Friend in scrapyard: Cca jednou za čtvrt roku se lze dostat k pochybnému starému autu, které možná ještě někam dojede.
  • Street car thieves: Cca jednou za dva měsíce se lze v řádu dnů dostat k relativně použitelnému (legálně alespoň trochu pročištěnému, obstojně funkčnímu...) náhodnému autu (případně v řádu týdne k autu konkrétního typu)
  • Known car dealers: Cca jednou měsíčně se lze v řádu dne dostat k obstojnému náhodnému autu, v řádu týdne k obstojnému autu požadované kategorie.
  • Organized car thieves mafia: Cca jednou týdně se lze v řádu dne dostat k slušnému náhodnému autu, případně cca jednou za dva týdny se lze dostat ke slušnému konkrétnímu typu auta. Auto nemusí být vždy zcela legálně ošetřeno, nový majitel je však prakticky vždy z obliga ("já to opravdu koupil v dobré vůli, tady je účtenka...")
  • Kobra 11: K dispozici je kdykoliv libovolný typ auta ve velmi dobrém stavu s čistou (nebo v případě potřeby čas od času i problematickou) minulostí. Jedno takové lze zrušit prakticky denodenně, nicméně v průměru by to nemělo přesáhnout jedno auto týdně. Zdrojem je pravděpodobně nějaký bazar nebo větší síť autopůjčoven.

Psychic endowments

Spreading consciousness
  • Where to go?: wits+athletics; 1 bsg? Vytvoří představu o okolním prostoru v rámci nějakého logického celku (rodinný dům atp.), venku dá představu o tom co je kus za zdmi/pod zemí, ale ne moc do hloubky (max. pár metrů). Představu je nutné v hlavě aktivně udržovat, jinak zapadne. Kromě toho umožňuje se pohybovat a interagovat s okolím i bez běžných smyslů - chodit po místnosti, brát věci... počet úspěchů snižuje postihy ke stealth/athletics (popř. logické jiné) hody i ve tmě, dýmu, mlze, se zavřenýma očima... pomůže vyhnout se ztrouchnivělé části podlahy, ale nikoliv na ledu atp. Přesně informuje jen o blízkém okolí, takže neumožňuje střelbu aj.
  • I can grasp it with a thought: 1 lth? Umožní pouze myslí vnímat dění na určitém místě, případně provést výzkumný hod na vybraném objektu (provést výzkumný hod Intelligence + (nejspíš) jedno z academics, investigation, occult, science)
  • Hello, old friend: 1 bsg / 1 lth+xWP na této úrovni lze zaostřit mysl ostatních a nasát jejich charakter a náladu. Každý úspěch kumulativního hodu na Composure+Empathy poskytne informaci o tom, kým dotyčný povahově je, nebo o tom, co právě cítí (preference určuje hráč, konečná volba je na ST) - může jít o charakterový rys, zájem, oblíbené pití, rozpoložení, hudební vkus nebo cokoliv jiného. Každé 3 úspěchy dávají +1 na sociální interakci.
    Informace je možné získat i instantně (během jednoho kola). Hráč má přitom volbu v tom, co chce vědět, avšak každý hod stojí 1WP.
  • I know, what you are: 1 lth Na této úrovni se již mimosmyslové vnímání stává natolik jemným, že dokáže zprostředkovat i věci, jenž by nikdy nebyly dosažitelné běžnými smysly. Hod Comosure+Occult zprostředkuje informace skryté nebo mystické povahy. (nezaměňovat s běžným (=vědomostním) occult research z 2. úrovně)
  • There are no boundaries: 2 lth+WP Takto otevřené vědomí dokáže po zbytek scény pojmout podstatu okolních věcí, rozpoznat přirozené od nadpřirozeného a nasát informace odevšaď z okolí. Úspěšný hod na Rasolve+Occult umožní překonat libovolné smyslové omezení (dotknout se vzdáleného, slyšet šeptané, vidět v naprosté tmě) a zároveň instantně aplikovat detekční hody předchozích úrovní.
    Drawback: stržení bariér mezi vlastním vědomím a okolím je oboustrané. Po dobu tohoto stavu není možné aplikovat Resolve ani Composure proti jakýmkoliv pokusům o čtení myšlenek nebo empatickým schopnostem. Pokusy o ovlivnění, posednutí atp. jsou odolávány s postihem -2.
Tommy - shooting A
  • : ?? +percepce, +iniciativa
  • Intuitive aim: umožňuje mířit beze zbraně, čistě představou výstřelu, s bonusem až do výše endowmentu
  • Multiple aim: umožní provést standardní aim na tolik cílů, kolik je hodnocení endowmentu
  • Predictable: Reflexive výstřel na určenou podmínku
  • double tap: ?? <i>1 agravated</i> Vyhlašuje se předem - když se nelíbí co padlo, reroll hodu
Autorská citace #2
22.11.2012 06:26 - Vojtěch
Kobra 11 :D :D
Autorská citace #3
22.11.2012 07:55 - Nachtrose
Jak rekl Semir: Aspon jednou bych chtel napsat spravu, ve ktery nejsou zadna rozmlacena auta...
Autorská citace #4
23.11.2012 16:26 - sirien

Taktiky

Cover fire
Prereq: Wits 2, Firearms 1.
Taktika která umožňuje sehrané týmové krytí. Jeden člen týmu je kryt ostatními členy, kteří mu svou snahou dávají efektivní cover. Taktika spočívá především v sehranosti (efektivní rozprostření krycí střelby), drilu (schopnost stát zády k příchozí střelbě atp.) a timingu (krytý člen ví, kdy se může na krycí střelbu spolehnout a tedy může vykouknout a kdy nikoliv).
Secondary actors: Wits+Firearms
Primary actor: -
Úspěchy secondary actor se sečtou a jejich součet se použije jako hodnocení krytu pro primary actora v daném kole.
DF: Secondary actor taktiku zcela zpackal a ta v daném kole nemá efekt
F: Secondary actor nezvládá vytvořit efektivní krytí a nedává žádný bonus
S: Secondary actor zvládá krýt primary actora, jeho úspěchy se primary actorovi započítávají jako kryt
ES: Secondary actor je natolik efektivní, že pro příští kolo efektivně eliminuje jednu kategorii postihů
Modifikátory: add +1 medium burst, +2 autofire.
+1 až +3 za domluvu (ty pokreješ támhletoho, já támhletoho, on zatím proběhne...).
-1 za každého nepřítele nad počet samotných secondary actorů.
-1 až -3 pokud si žádný secondary actor není jistý pozicí některých nepřátel (proti nepříteli, o němž secondary actoři nevědí a který není přímo v něčí palebné zóně tato taktika nefunguje!).
-1 za nepřátele kteří jsou v Medium range, -3 za nepřátele v long range.


Clean up
Prereq: SA: Wits 2, Inv/Ste 2; PA: Wits 2, Inv 2, Ste 2
Taktika která umožňuje rychle a efektivně za sebou zamést stopy po akci a narafičit jednoduché, ale účiné matoucí stopy, které svedou vyšetřovatele špatným směrem. Taktika spočívá především ve vhodných zvycích a všímání a zapamatovávání si relevantních detailů během akce (např. kudy kdo šel, kde se kdo čeho dotkl, kde koho zranili a kudy krvácel...), dále pak v ničení stop a podsouvání stop falešných.
Secondary actors: Wits+Inv/Ste
Primary actor: Wits+Inv
DF: Na místě byla zanechána stopa vedoucí přímo ke členovi týmu (secondary actor DF) nebo k týmu jako celku (primary actor)
F: Příliš chaotická a hektická situace. Na místě byly zanechány stopy jako při jakékoliv jiné podobné akci
S: Většina (nebo alespoň velká část) důkazů byla zničena či znehodnocena, na místě navíc byly zanechány matoucí stopy. Kdokoliv kdo bude zkoušet na místě vyšetřovat si odečte úspěchy této taktiky od svých hodů na Investigation, navíc k tomu nic nenalezne, pokud nenakumuluje počet úspěchů přesahujících počet úspěchů hozených na clean up.
Všimněte si dvou věcí: 1) více úspěchů stěžuje vyšetřovateli stiuaci hned dvakrát (menší dice pool, vyšší trashold) - to je úmyslně. Vyšetřování spoléhá na rutinní postupy a pokud někdo tyto zná a efektivně znemožní, pak je jakékoliv vyšetřování skutečně těžké. 2) pokud bude někomu schopnému na výsledku SKUTEČNĚ záležet a dá do vyšetřování tunu svého času a úsilí, pak nakonec pravděpodobně přecejen nějaké stopy najde - i to je úmyslně: nikdy totiž nelze zničit stopy skutečně všechny.
ES: Stopy jsou prakticky kompletně znehodnoceny. Vyšetřování je efektivně nemožné (nehodí-li vyšetřovatel sám ES, pak jeho úspěchy propadají a nekumulují se) Primary actor se může rozhodnout cíleně strhnout vyšetřovatele pryč ze stopy rozmístěním falešných stop - kdokoliv kdo bude na daném místě pátrat (a hodí nějaké úspěchy) nalezne stopy vedoucí špatným, PA vybraným, směrem.
Modifikátory:
+1, pokud vše proběhlo takřka podle plánu. +3, pokud vše proběhlo precizně podle plánu
dalších až +2, pokud bylo využití této taktiky přímo provázáno skrz celý plán akce a podle plánu také realizováno("ty ho sestřelíš, pak posbíráš munici a přemístíš se sem...")
+1 pokud hunteři nejsou při opouštění místa činu ve stresu (do vyrušení zbývají desítky minut), +3 pokud hunteři mají na clean up hromady času (do vyrušení zbývají hodiny)
+1 pokud části mmísta činu podpálili, +3 pokud místo činu spálili na prach
až +3 za vybavení (kyselina, falešné patrony, krevní konzervy...)
až +3 za falešné stopy jenž nijak nesouvisí s podstatou hunterského týmu nebo jeho cíle (např. na místě činu zanechané balíčky s drogami atp.)
-1 pokud po sobě hunteři uklízí skutečně ve spěchu (mají řádově jen pár minut, -3 pokud doslova slyší blížící se sirény
až -3 za provádění taktiky v neznámém/nenatrénovaném prostředí
-1 pokud někdo z hunterů víc krvácel, -2 pokud byl vážně (krvavě) zraněn, -3 pokud byl rozsekán a jeho krev je všude okolo (postihy jsou kumulativní za každého zraněného)
až -2, pokud akce probíhala v rozsáhlém prostoru, až -3 pokud probíhala i na více místech
Poznámka: Stejně jako jiné zvyky sériových vrahů, i clean up postupně upadne do rutiny. To je na jednu stranu správně - jednorázový clean up se tak stává samozřejmější, efektivnější, zmenšuje se šance, že někdo něco zvorá nebo zapomene. Na druhou stranu ale hrozí, že si někdo všimne patternu clean upového modu operandi a začne jít cíleně po něm - v tu chvíli se clean up stává pro huntery přímou nevýhodou, potože s ním za sebou zanechávají pro daného vyšetřovatele jasný podpis, obvykle aniž by si to včas uvědomili. A i když na to hunteři přijdou, změnit zažité zvyky bývá mnohdy dost těžké... ST má právo určit, že některý vyšetřovatel začne pátrat pro stopách clean upu (obvykle to začne tím, že se mu podaří dobře analyzovat špatně provedený clean up, ale může si všimnout i jiných věcí: např. pokud po sobě hunteři vždy vše spálí na prach, stává se jejich činnost docela snadno sledovatelnou).
Takový vyšetřovatel si stále počítá postihy k Investigation (stopy jsou, přecejen, zničené), nicméně pro něj neplatí úspěchový (kontestní) trashold - už s prvním úspěchem získává takový vyšetřovatel informace (a první informací již získá bývá "hej, ano, tohle je zase stejné"). Množství podobných ke clean upu rezistentních vyšetřovatelů se může množit, dá-li si tento původní vyšetřovatel tu práci a zasvětí do svého zjištění vyšetřovatele další.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.093977928161621 secREMOTE_IP: 34.201.37.128