Taktiky
Cover fire
Prereq: Wits 2, Firearms 1.
Taktika která umožňuje sehrané týmové krytí. Jeden člen týmu je kryt ostatními členy, kteří mu svou snahou dávají efektivní cover. Taktika spočívá především v sehranosti (efektivní rozprostření krycí střelby), drilu (schopnost stát zády k příchozí střelbě atp.) a timingu (krytý člen ví, kdy se může na krycí střelbu spolehnout a tedy může vykouknout a kdy nikoliv).
Secondary actors: Wits+Firearms
Primary actor: -
Úspěchy secondary actor se sečtou a jejich součet se použije jako hodnocení krytu pro primary actora v daném kole.
DF: Secondary actor taktiku zcela zpackal a ta v daném kole nemá efekt
F: Secondary actor nezvládá vytvořit efektivní krytí a nedává žádný bonus
S: Secondary actor zvládá krýt primary actora, jeho úspěchy se primary actorovi započítávají jako kryt
ES: Secondary actor je natolik efektivní, že pro příští kolo efektivně eliminuje jednu kategorii postihů
Modifikátory: add +1 medium burst, +2 autofire.
+1 až +3 za domluvu (ty pokreješ támhletoho, já támhletoho, on zatím proběhne...).
-1 za každého nepřítele nad počet samotných secondary actorů.
-1 až -3 pokud si žádný secondary actor není jistý pozicí některých nepřátel (proti nepříteli, o němž secondary actoři nevědí a který není přímo v něčí palebné zóně tato taktika nefunguje!).
-1 za nepřátele kteří jsou v Medium range, -3 za nepřátele v long range.
Clean up
Prereq: SA: Wits 2, Inv/Ste 2; PA: Wits 2, Inv 2, Ste 2
Taktika která umožňuje rychle a efektivně za sebou zamést stopy po akci a narafičit jednoduché, ale účiné matoucí stopy, které svedou vyšetřovatele špatným směrem. Taktika spočívá především ve vhodných zvycích a všímání a zapamatovávání si relevantních detailů během akce (např. kudy kdo šel, kde se kdo čeho dotkl, kde koho zranili a kudy krvácel...), dále pak v ničení stop a podsouvání stop falešných.
Secondary actors: Wits+Inv/Ste
Primary actor: Wits+Inv
DF: Na místě byla zanechána stopa vedoucí přímo ke členovi týmu (secondary actor DF) nebo k týmu jako celku (primary actor)
F: Příliš chaotická a hektická situace. Na místě byly zanechány stopy jako při jakékoliv jiné podobné akci
S: Většina (nebo alespoň velká část) důkazů byla zničena či znehodnocena, na místě navíc byly zanechány matoucí stopy. Kdokoliv kdo bude zkoušet na místě vyšetřovat si odečte úspěchy této taktiky od svých hodů na Investigation, navíc k tomu nic nenalezne, pokud nenakumuluje počet úspěchů přesahujících počet úspěchů hozených na clean up.
Všimněte si dvou věcí: 1) více úspěchů stěžuje vyšetřovateli stiuaci hned dvakrát (menší dice pool, vyšší trashold) - to je úmyslně. Vyšetřování spoléhá na rutinní postupy a pokud někdo tyto zná a efektivně znemožní, pak je jakékoliv vyšetřování skutečně těžké. 2) pokud bude někomu schopnému na výsledku SKUTEČNĚ záležet a dá do vyšetřování tunu svého času a úsilí, pak nakonec pravděpodobně přecejen nějaké stopy najde - i to je úmyslně: nikdy totiž nelze zničit stopy skutečně všechny.
ES: Stopy jsou prakticky kompletně znehodnoceny. Vyšetřování je efektivně nemožné (nehodí-li vyšetřovatel sám ES, pak jeho úspěchy propadají a nekumulují se) Primary actor se může rozhodnout cíleně strhnout vyšetřovatele pryč ze stopy rozmístěním falešných stop - kdokoliv kdo bude na daném místě pátrat (a hodí nějaké úspěchy) nalezne stopy vedoucí špatným, PA vybraným, směrem.
Modifikátory:
+1, pokud vše proběhlo takřka podle plánu. +3, pokud vše proběhlo precizně podle plánu
dalších až +2, pokud bylo využití této taktiky přímo provázáno skrz celý plán akce a podle plánu také realizováno("ty ho sestřelíš, pak posbíráš munici a přemístíš se sem...")
+1 pokud hunteři nejsou při opouštění místa činu ve stresu (do vyrušení zbývají desítky minut), +3 pokud hunteři mají na clean up hromady času (do vyrušení zbývají hodiny)
+1 pokud části mmísta činu podpálili, +3 pokud místo činu spálili na prach
až +3 za vybavení (kyselina, falešné patrony, krevní konzervy...)
až +3 za falešné stopy jenž nijak nesouvisí s podstatou hunterského týmu nebo jeho cíle (např. na místě činu zanechané balíčky s drogami atp.)
-1 pokud po sobě hunteři uklízí skutečně ve spěchu (mají řádově jen pár minut, -3 pokud doslova slyší blížící se sirény
až -3 za provádění taktiky v neznámém/nenatrénovaném prostředí
-1 pokud někdo z hunterů víc krvácel, -2 pokud byl vážně (krvavě) zraněn, -3 pokud byl rozsekán a jeho krev je všude okolo (postihy jsou kumulativní za každého zraněného)
až -2, pokud akce probíhala v rozsáhlém prostoru, až -3 pokud probíhala i na více místech
Poznámka: Stejně jako jiné zvyky sériových vrahů, i clean up postupně upadne do rutiny. To je na jednu stranu správně - jednorázový clean up se tak stává samozřejmější, efektivnější, zmenšuje se šance, že někdo něco zvorá nebo zapomene. Na druhou stranu ale hrozí, že si někdo všimne patternu clean upového modu operandi a začne jít cíleně po něm - v tu chvíli se clean up stává pro huntery přímou nevýhodou, potože s ním za sebou zanechávají pro daného vyšetřovatele jasný podpis, obvykle aniž by si to včas uvědomili. A i když na to hunteři přijdou, změnit zažité zvyky bývá mnohdy dost těžké... ST má právo určit, že některý vyšetřovatel začne pátrat pro stopách clean upu (obvykle to začne tím, že se mu podaří dobře analyzovat špatně provedený clean up, ale může si všimnout i jiných věcí: např. pokud po sobě hunteři vždy vše spálí na prach, stává se jejich činnost docela snadno sledovatelnou).
Takový vyšetřovatel si stále počítá postihy k Investigation (stopy jsou, přecejen, zničené), nicméně pro něj neplatí úspěchový (kontestní) trashold - už s prvním úspěchem získává takový vyšetřovatel informace (a první informací již získá bývá "hej, ano, tohle je zase stejné"). Množství podobných ke clean upu rezistentních vyšetřovatelů se může množit, dá-li si tento původní vyšetřovatel tu práci a zasvětí do svého zjištění vyšetřovatele další.