sirien
8.12.2007 19:07
Dotazy, poznámky, připomínky, detaily, návrhy... tento článek je určený jen k tomu aby mohla být "diskuse k:" - sice bych mohl založit pouze tu diskusi, ale to by to pak nebylo všechno tak pěkně v jedný sekci článek vedle článku :)
Autorská citace #1
8.12.2007 19:07 - sirien
/17 Mar 2007/
Quasit píše:
Jiná věc - rád bych si to vyjasnil s tou NPC holkou, co ji Vojta tetoval. Popis stavu zněl - těžká kocovina, fajn, není to úplně normální stav, ale jak jsi ji Siriene hrál, tak věděla očividně, o co jde, odpovídala souvisle a srozumitelně. Vojta má jednak znalost drog, druhak odhad na lidi a netetoval by holku, o které by si myslel, že si neuvědomuje svoje jednání.
Byla při vědomí tak, jak jsem jí popsal: Měla těžkou kocovinu, potřebovala by ledovou sprchu, silný kafe a spoustu vody. A nějaká kosmetika na ty kruhy pod očima by taky neuškodila. Věděla o co jde, ale mluvila jen v krátkých úsečných větách (co taky od někoho v takovym stavu čekat). Párkrát odkejvávala jenom s "hm...", ale očividně to byl souhlas. Takže záleží na tom, jak moc benevolentní jsi u slova "souhlas". Pokud Ti jde o to, jestli věděla o co jde, a jestli Ti vědomě potvrdila že to chce, pak určitě ano. Ale u soudu by jako schopná výpovědi uznána nejspíš nebyla...
Autorská citace #2
8.12.2007 19:09 - Quasit
/18 Mar 2007/
Hm, tak to jsem pochopil trochu jinak, moje těžká kocovina je hodně špatně a bolest hlavy, ale nejsem mimo. Z toho jsem usoudil, že ani ona není mimo a ty říkáš, že nebyla soudná, no tak fajn. Teď už je to jedno.
EDIT: Jde mi o to, že postava má dovednosti Znalost drog a Odhad na lidi, tak příště mě prosím víc varuj, že něco není v pořádku.
Autorská citace #3
8.12.2007 19:09 - sirien
/18 Mar 2007/
Ehm... teď sem se asi nevyjádřil jasně. Ona BYLA soudná. Resp. minimálně vypadala soudně. Ale prostě nebyla úplně vpořádku. Asi jako by měla horečku. S 38° si určitě při smysleh, ale jestli bys s 38°C mohl svědčit, to nevim... ...jestli to je teď teda jasnější...
Hm. Prostě... určitě byla dost při smyslech na to říct, jestli chce tetování nebo ne, zvlášť pokud o tom mluvila už dýl. Ale o tom, jestli byla ve stavu podepisovat úřední dokumenty a složitý smlouvy o spoustě peněz by se daly vést spory.
Takhle to je lepší?
Autorská citace #4
8.12.2007 19:11 - Sathel
/18 Mar 2007/
píše:
Žena v bílozlatých šatech, aristokratka. Vyvolává v lidech dojem, že jsou zpytováni přísnou učitelkou jejich mládí - NPC
Tak původně ty šaty byly modrostříbrný, pak modrozlatý a teď jsou bílozlatý . Mám si to vykládat tak, že už si ani nedokážu vzpomenout co měla na sobě?
Btw: až budeš chtít popisovat nějaké morbidní scény, stačí říct - odeberu se do jiné místnosti a můžeš to přítomným vylíčit do nejmenších detailů. Ostatně bych to možná přivítala ve vícero situacích, zjišťuji že se mi špatně oddělují znalosti hráče a postavy.
Autorská citace #5
8.12.2007 19:13 - sirien
/18 Mar 2007/
modrozlatý. Ty šaty byly od začátku a vždycky modrozlatý! Bílá byla omyl a o stříbře nepadlo ani slovo! Byly o něco víc modrý než zlatý, abych byl přesnej. A ne, vlastně si ani tak moc nepamatuješ, co vlastně měla na sobě
Ok... ale asi to nebude potřeba. Kromě téhle jedné nic dalšího nechystám, pokud teda vy sami nepodpálíte Lucernu při koncertu nebo plese nebo tak něco podobnýho...
Autorská citace #6
8.12.2007 19:14 - Sathel
/4 Apr 2007/
čí nápad byl Kunratický les?
Autorská citace #7
8.12.2007 19:14 - sirien
/4 Apr 2007/
Anitin, tušim že? Možná Anita jen nadhodila nějaký "les" a někdo doplnil kunratický, nevim už přesně. Proč to je podstatné?
Autorská citace #8
8.12.2007 19:15 - Sathel
/4 Apr 2007/
jen mě to zajímalo
Autorská citace #9
8.12.2007 19:16 - Vlasák
/17 May 2007/
Pro Siriena soupis "dnešních" jmen:
holčina - Anastazia
trpajzlík - Gerald
prodavač v antikvariátu - Kelner
"máma" - Barbara
Autorská citace #10
8.12.2007 19:18 - sirien
/17 May 2007/
Nechtělo se mi učit...
http://i182.photobucket.com/albums/x59/Sirien-neiris/Anastazia1.jpg
víte, co je nejhorší? člověk pár měsíců nic nekreslí, a úplně se mu to vykouří z hlavy i z ruky. Prostě najednou nevíte, jak vést tužku, i když vám to ještě před půlrokem docela šlo... mám na kontě už poměrně dost lepší obrázky, i když nejsou nijak úžasné...
jo, pro ostatní než Vlasáka - metr dvacet vysoká holka s stříbrnozlatýma křídlama, dlouhý trochu rozcuchaný blond vlasy a lehká sukně s takovým krátkým tílkem v jasně červeno-modro-zelené kombinaci... pak o ní kdyžtak hodim [NPC]. Vybarvovat jí nemám náladu (scéna je v Pavlově ložnici ve čtyři ráno, poté, co ji oslnil stolní lampičkou)
Autorská citace #11
8.12.2007 19:20 - Vlasák
/17 May 2007/
Sirien: pěkné
Nechceš takhle ztvárňovat i některá další NPC?
Autorská citace #12
8.12.2007 19:20 - sirien
/17 May 2007/
No, právě že mi to moc pěkné nepřipadá - minimálně v tom smyslu, že byly doby, a neni to tak dávno, kdy bych to zvládl líp...
...klidně takhle další postavy ztvárnit můžu, ale nejdřív bych se musel kapku rozkreslit, aby to bylo publikovatelný...
Autorská citace #13
8.12.2007 19:24 - sirien
/26 May 2007/

Mejdan v Slizounově díře

, aneb co se nehrálo, ale chtěli jste znát
Když jste přišli, tak jste Díru moc nepoznávali, protože působila dojmem, že se změnila v nějaký music club. Hudbu tam zařizovala živá kapela, která ale jela dost naplno, i když bez zesilovačů, tak jako by tam byly. Hrála něco špatně definovatelného, bylo to rychlé, rytmické, zvučné... buď měli vlastní styl, který jste moc nezachytily, nebo styly střídali - rock, metal, rap... Vzduch byl plný kouře složeného z několika až podezřelých vůní. Uvnitř bylo dost wenů i dalších obdobně divných i divnějších stvoření, přesto tam stále převažovali mágové.
Co bylo všem společné byl věk, který jste jim odhadoavali - jen těžko jste hledali někoho přes... tak třicet, nebo obdobu třiceti pro jeho druh, věkový průměr tam mohl být tak mezi 20 a 24.
Podle oblečení byste odhadli, že většina mágů tam patřila k nižší společenské třídě než SenTer, i když pár jich tam mělo docela draze vypadající oblečení, jenže u mágů těžko říct...
Když jste vešli, tak v Díře panoval klasický bordel který vytváří party v plném proudu - hlasitá hudba, překřikující se lidé, každý něco pil, dost jich tam tančilo, někteří individuálně, někteří v párech... dost okolní pozornosti k sobě strhávala ve hře zmíněná zrzka na stole, která docela úspěšně kombinovala jakési disco či co se striptýzem. Pokud se pamatujete, naposledy jste ji viděli o dost později ve spodním prádle...
SenTer byl rozhodně známá firma, protože po vašem příchodu jej dost přítomných poměrně hodně vřele přivítalo. Těžko odhadovat, nakolik to bylo vítání mezi skutečnými přáteli, nebo vítání toho zbohatlíka, co má občas ve zvyku platit za všechny...
...další události se vám už trochu slévají. Rozhodně si pamatujete spoustu pití, ale jen máloco z toho jste znali. Vlastně ani nevíte, odkud se přesně bralo, protože vždycky tak nějak někde bylo. Tamnější společnost byla taková uzavřená, zjevně taková stálejší parta, kde každý zná ostatní minimálně jménem, na druhou stranu jste zapadli vcelku rychle. Vzpomínáte si na několik mágů a mágiň, co se s vámi bavili, tak různě, ale pořádně si je už nevybavujete, možná kdybyste je potkali znova.
V průběhu se občas hrály různé tamnější společenské hry, od "stref tu okřídlenou mrchu co mi šlohla pití čímkoliv, co jí sundá", takže občas bylo rušno a uskakovalo se před různými kouzly, která ale (hlavně podle reakcí ostatních) nebyla nějak moc nebezpečná, až po typické "tleskáme podle rytmu, kdo zkazí, pije na ex"
Později začaly kolovat i místní obdoby trávy... což je to poslední, co si vybavujete jasně, protože to s sebou přineslo TOTÁLNÍ halušky, od "wow, všechno okolo hoří" přes "stojím sám na špičce velehory a všude je úžasný klid (opuštění této halušky byl docela hnusný šok pro uši) až po "jsem malá koule želatiny co létá na andělských křidýlkách".
Když jste se probrali, bylo v Díře ticho, tlumené světlo a vcelku čistý vzduch. Stoly byly tak porůznu, židle a lavice ani nemluvě (vtipná byla ta třístupňová piramida, ve který si pár mágů a jiných entit ustlalo), všude se válely skleničky a flašky. Z počtu lidí co tu byl předtím tu zbylo minimum, ale to minumum bylo nasr**ky. Někdo tam spal sám, občas někdo v páru (decentně s tou fantazií, swingers to nebyla...), z čehož nejzábavnější byl asi ten kluk (tak... 16? patřil k těm hodně mladejm) s tou trpaslicí. Občas se ozvalo tiché skuhrání těch, co se probrali do kocoviny. Mimochodem - bez ohledu na bordel se nezdá, že by někde bylo nazvraceno nebo nějak moc zřízeno třeba rozlitym pitim...
Vám samotným je neskutečně, ale NESKUTEČNÌ blbě, jako ještě po mejdanu nikdy, a to si uvědomuju, jakou mají vaše postavy minulost. Máte hlad, jste strašně dehydratovaný, máte dojem, že budete každou chvíli zvracet, i rozptýlený světlo se zařezává do očí, každej zvuk hrozí tim, že vám exploduje hlava, z nějakého důvodu vás bolí půlka svalů, takže přemýšlíte, co jste vlastně dělali a ste hrozně unavený.
Když vstanete, tak vidíte zvláštní scénu, n zemi sou tři polomrtví wenové ve svejch černejch kápičkách, a nad nimi stojí wen s šedostříbrným pláštěm. Kromě barvy pláště vypadá úplně stejně, modré zářící oči, temno v kápi samotné... a o něčem se s nimi baví. Je to poprvé co vidíte weny mluvit vklidu, bez občasných záchvatů šíleného smíchu, což je asi způsobené kocovinou. Vědomí že touhle věcí trpí i oni vás nejspíš trochu uklidňuje... šedý wen se pak od nich odvrátí, přejde k baru ke Slizounovi, něco mezi sebou prohodí, wen Slizounovi něco mu dá a odejde.
Tak... a tady myslím příště navážeme
Autorská citace #14
8.12.2007 19:24 - Sathel
/28 May 2007/
Zdůrazňuji Dianinu dovednost Pitky se dvěma plusy! Ale nepopírám, že jí je ráno dost špatně SenTer je samozřejmě někde v pohodlí svého domova, takže se Di bude chtít odebrat s Vojtou taky domů a pak se začne snažit vybavit co v noci dělala a s kým se bavila (nějaké jméno, zajímavost o někom, či něčem, v hospodách se toho nakecá spousta, trochu víc se soustředí na to, co se dělo kolem SenTera ).
Autorská citace #15
8.12.2007 19:24 - sirien
/29 May 2007/
ok, to pak proberem při hře... a máš pravdu SenTer tam už není, to sem zapomněl poznamenat...
Autorská citace #16
8.12.2007 19:25 - Quasit
/05 Jun 2007/
Ve čtvrtek 7.6. nemůžu hrát, omlouvám se.
Autorská citace #17
8.12.2007 19:25 - Sathel
/05 Jun 2007/
GM: Možná bys nám mohl napsat nějaké informace, které jsme už měli možnost vypozorovat, nebo se dozvědět mezi řádky o světě mimo Pavučinu. Např.:
- dopravní situaci, asi se tam nejezdí autama, ale pěšky to trvá dost dlouho, koně jsou nepraktický, transportní magie asi dost složitá, přesto se ti lidé musí dostávat z místa na místo a pochybuju, že jezdí na kolech nebo metrem
- ceny: kolik stojí chleba? kolik pivo? kolik jídlo v hospodě? kolik kalhoty a tričko? kolik informace? (kolik stojí tzv. spotřební koš? )
- politická situace (osobně v tom mám bordel) a jediný co si pamatuju je, že rody se shlukly do domů, před dvaceti lety se povraždili a teď nabíraj sílu, nicméně se to může každou chvíli spustit znova infrastruktura: silnice, chodníky??, kanalizace, el.síť?, GPRS?,
- jaká je kultura: architektura, knihovny, divadla, kino, kavárny, galerie, památníky, náměstíčka, zahrady, university, lázně, sportoviště, je to běžné, nebo jsme nic takového neviděli?
- jací jsou lidé?: jsou stejní jako lidi v Praze?
Autorská citace #18
8.12.2007 19:29 - sirien
/07 Jun 2007/
píše:
- dopravní situaci, asi se tam nejezdí autama, ale pěšky to trvá dost dlouho, koně jsou nepraktický, transportní magie asi dost složitá, přesto se ti lidé musí dostávat z místa na místo a pochybuju, že jezdí na kolech nebo metrem
No... většinou opravdu chodí pěšky. Viděli jste nějaké kočáry tažené koňmi, ale bylo jich vcelku málo. Jeden nebo dva. Zboží se tahá na povozech tažených buď valachy (málo), nebo nějakými voly, kravami a tak... kromě toho samozřejmě sem tam i nějakou tou mrchou.
Jak se cestuje na velké vzdálenosti netušíte, ale za středověku to z Prahy do Říma bylo tak tři týdny, tušim. Když byly průchozí Alpy.
píše:
- ceny: kolik stojí chleba? kolik pivo? kolik jídlo v hospodě? kolik kalhoty a tričko? kolik informace? (kolik stojí tzv. spotřební koš? )
nejnižší platební hodnota je stín. Cokoliv méně je stále stín. Takže jedno pivo stojí stín, stejně jako piva dvě nebo někde i tři, pokud je kupujete naráz. Z tohodle důvodu se věci většinou kupují po více, a cena se tak nějak odhadne - třeba dva chleby se sýrem a nějakou buchtou na cestu na chuť můžou přijít tak na stín nebo dva, jak kde. Obecně - obyčejné jídlo je stejně drahé nebo možná i levnější než v Krustě. Naopak luxusní věci (nějaké extra sýry, ovoce zdaleka, specialitky v pekařství (různé cool buchty s náplní a tak) jsou naopak o něco dražší, tak 1,5-5x) Obyčejné jídlo s pitím v hospodě vás tudíž přijde tak na dva až tři stíny, záleží na tom jak dobré ho chcete.
Běžnější alkohol (panák) pak stojí od jednoho stínu po takových... pět, pak tam jsou nějaké de luxe, ty sou tak deset až patnáct... no, a pak tam jsou obdoby archivních vín z toho a toho roku odtamtud a tamtud a platíte ve střepech.
Lepší oblečení se dělá na zakázku a podle specialit (nešpiní se/podvoluje se/nějak chrání...) stojí v desítkách střepů, to předdělané je zvykem upravit podle zákazníka/nice. Holt všechno ruční/magická výroba. Normální hadry (kalhoty/sukně, nějaké tričko/halenka, možná spodní prádlo, mikina/svetr (resp. tamnější obdoba) vás přijdou (komplet) tak na pět až osm střepů, nějaké lacinější vás přijde tak na tři a půl až pět, možná i na ty tři nebo dva a půl, ale to fakt budete v dost lacinejch hadrech. Takový věci jak je bunda, plášť... počítejte tak tři nebo čtyři střepy. A boty přijdou tak od jednoho (nějaký ťapky nebo natahovací pláťáčky) přes dva až tři (nějaké sandále, nebo letní boty) až na tak pět šest (nějaké fakt hodně dobré) střepy. Samozřejmě za nějaké specialitky (nekloužou, jsou vždy zcela tiché atd.) se připlácí...
informace stojí různě. Kouzla (lektvary, amulety, cokoliv...) stojí různě. Služby stojí ještě různějc.
píše:
- politická situace (osobně v tom mám bordel) a jediný co si pamatuju je, že rody se shlukly do domů, před dvaceti lety se povraždili a teď nabíraj sílu, nicméně se to může každou chvíli spustit znova
po vzniku Krusty: Mocní mágové založili Rody, nejmocnější Rody založily Domy. Dům patří vždy jednomu Rodu, resp. to je dům toho Rodu ("Dům rodu Recewen") a daný dům a Rod jsou víceméně jedno, ale Dům je dost širší pojem, protože Domy pod sebou obvykle shromáždily dost služebníků, poskoků, poddaných, otroků, přátel, spojenců atd. a pak ještě několik jiných, svobodných (povětšinou s Domem magickými pakty provázaných), ale sympatizujících Rodů.
Domy tudíž tvoří hlavní politické frakce, samozřejmě z titulu síly, protože kouzlo se povětšinou dědí a mágové Domů a Rodů patří k potomkům těch nejnadanějších, a proto jsou sami obvykle nejnadanější a nejmocnější, i když jak vám bylo podotknuto, očas se narodí i vyjímky - mocný mág mimo Rod/Dům, nebo naopak slabý mág v rámci Rodu/Domu. Ti první se pak většinou sami vynesou výš, Ti druzí zapadnou někde ve skrytu svých příbuzných...
Další frakce vám nejsou nijak zvlášť známy, resp. vás nikdo neobeznámil, a vy jste se s nimi zatím nestřetli. Odvozujete ale existenci nějakých sekt, minimálně tý sekty Světla (těžko říct, jak moc se slovo "sekta" shoduje se slovem "sekta" tak jak jej známe my) Světlí jsou obecně mezi mágama docela oblíbení, co jste si všimli, ale SenTer by je, podle toho, co řikal, nejspíš nejradši viděl na stránkách učebnic dějepisu s poznámkou: "zanikli dne..." Pak předpokládáte existenci nějaké obchodní gildy a samozřejmě tu máme organizovaný zločin, i když ten je jak jste se dozvěděli, ve spolupráci s jedním z Domů (prý)...
Obecně jste již odvodili, že politika je dosti feudální, možná s jistým prvkem něčeho jako byly cechy.
píše:
infrastruktura: silnice, chodníky??, kanalizace, el.síť?, GPRS?,
Silnice povětšinou dlážděné, chodníky ne, kanalizace docela i jo, a místy jsou dokonce nějaké akvadukty či vodovody, protože vám přijde, že v Proganu nemají problémy se slovem hygiena... i když koupelny s tuctem šamponů, vířivkou atd. bude mít tak horních deset. Na druhou stranu jste viděli i několik stále používaných studen...
Elektřina veškerá žádná, plynovody a jiné inženýrské sítě které jsem nejmenoval zvlášť také ne. Signál satelitů, družic a vysílačů je omezený na určitou vzdálenost od průchodů mezi Krustou a Skutečným světem, nicméně jinak tam signál funguje, jenom neprochází, takže nejspíš můžete klidně používat Bluetooth, infrapory a další pitomosti.
píše:
- jaká je kultura: architektura, knihovny, divadla, kino, kavárny, galerie, památníky, náměstíčka, zahrady, university, lázně, sportoviště, je to běžné, nebo jsme nic takového neviděli?
Divadlo jste zatím nezaregistrovali, kino už fakt ne. Knihovnu také ne. Galerie je v Otevřených sálech, kde byly výstavy, ale Výstavy byly extra, jestli tam chodí i normální mágové netušíte. Na náměstíčkách se občas prochází lidé, i tvoří menší hloučky posedávajíc na nějakých lavičkách nebo kašnách nebo čem. Zahrady jsou, takové poloozdobné poloúčelové, parky jste také zatím moc nepotkali. Universita vůbec, o lázních nevíte, o sportovištích také ne.
píše:
- jací jsou lidé?: jsou stejní jako lidi v Praze?
Obvykle nespěchají. Netváří se nějak extra vstřícně, ale když je oslovíte, tak jsou docela ochotní komunikovat, pokud je to nebude stát moc času. Nevypadají nijak zdrceně nebo tak, v tomhle směru se zdají být docela normální...
Autorská citace #19
8.12.2007 19:30 - sirien
/16 Jun 2007/
Příští hru bych docela rád ukončil téma Dysamona a přešel k nějakému tématu novému. Také bych rád přesunul reflektory zase trochu zpátky do Pavučiny, abyste se nám nezačali moc ztrácet na Druhé straně , navíc vám to pěkně ukáže, že magie není jenom na tom samém místě, kde je volant od auta Foxe Muldera *).
*) agent Otto von Stierlitz má volant svého auta nalevo. Agent James Bond má volant svého auta napravo. A agent Fox Mulder má volant svého auta Tam Někde Venku...
Autorská citace #20
8.12.2007 19:31 - sirien
/23 Jun 2007/
Ok. Na minulé hře jsme dokončili téma Dysamona. Pravda, že kvůli mnou zaviněnému zpoždění začátku jsme nestihli dohrát, co se s ní stalo, ale teď se mi už k tomu nechce moc vracet.
Hra je teď "otevřená", v tom smyslu, že momentálně nemáte žádné aktuální dluhy nebo závazky, který byste museli řešit, takže bych ocenil, kdybyste mi všichni dali vědět, jaké téma chcete ve hře mít - horor, tajemno, nebo nějaký nový adrenalinový průšvih...???
Jenom jedna věc - s novým tématem bych se rád vrátil do Pavučiny. Ne, že bychom Skutečný svět /ve hře zatím zastoupený Proganem/ nějak opustili v tom smyslu, že by se tam nemohlo, to rozhodně ne, ale při Dysamoně jsme (vaším nečekaným odklonem od nabízeného řešení ) zabředli do Skutečného světa trochu víc, než jsem v téhle chvíli chtěl (to nemluvím o nějaké manipulaci se hrou, ale o tom, že moc nechci, abyste se 90% nedialogového času (plánování) pohybovali na místech, jako je Dolní trh, bez aktivnějších schopností...).
Druhá věc je, že nejspíš dáme nějaký skok v herním čase, tak měsíc, možná dva. Mezitím se s vašimi postavami může dít +- co se vám zlíbí, nicméně později (snad ještě v týdnu) sem ještě napíšu nějaká specifika, která se vašich postav budou týkat (přecijen, styk se Skutečným světem na vaší úrovni v člověku zanechá jisté stopy).
Během těchto dvou úvodních témat (Anita a kletba; Dysamona) jsme prošli čtyři herní fáze, tzn. vašim postavám přibyli 4 "+" a to je dohromady jeden další, nový, aspekt. Opět - dejte si, co chcete, pokud vám to bude vyhovovat a pokud to bude dávat aspoň trochu smysl. Nicméně - kromě aspektů vyplývajících z děje/postavy si můžete tentokrát už zvolit i aspekty magické. Vymyslete si, co by vám vyhovovalo, co by se ve vás mohlo probudit...
...nejdrsnější aspekt v této "magické" posloupnosti by byl aspekt zahrnující slovo "mág". Dobře si ale rozmyslete, jestli něco takového budete chtít. Na jednu stranu takový aspekt vyjadřuje nadání a moc, možnost manipulovat s Kouzlem ve všech směrech typických pro mágy, což jsou všechny, se kterými jste se zatím setkali... na druhou stranu takový aspekt jasně říká, že vaše místo už není v Pavučině. RPlayingově by to znamenalo, že by vám něco neustále hlodalo v hlavě, ("proč žít v jakési iluzi?" / "proč žít ve světě vzniklým ze slabosti?" / "můj život tu nikdy nebyl nijak zvlášť -plný-, třeba to je tím, že to tu není opravdu skutečné" / ".../ ) a upozorňovalo by vás to na svět tam někde jinde, herně by to znamenalo, že by vás Skutečný svět začal nějak vtahovat - různé incidenty, seznámení, průšvihy... osobně bych vám s takovým aspektem vzhledem k tématu hry doporučil ještě alespoň jednu fázi počkat.
Další možné magické aspekty mohou být různé "totemové" u Vojty (Jaguár, Šaman, Vyvolený...), obrazné u Diany (Vize, aspekty vyjadřující vnímání "Vzorů", ať už by to mělo být cokoliv), u Pavla třeba nějaké odvíjející se od jeho nelidského úpůvodu nebho aspektu "Fantasta" (vůbec s Vlasákem musím projet ještě pár věcí, nejspíš zase separe, protože je tam pár věcí, které se měli dít, ale protože nebyl u hry, tak nebylo kdy by se děly...), u Li Fenga to mohou být aspekty vyplývající z jeho předživota ("Vzpomínka na magii" nebo něco obdobného). To jsou všechno oc jen příklady, můžete si vymyslet vlastní, které vám budou sedět. Slova vyjadřující magii (čaroděj atp.) vás svazují s magií a jsou docela silné, jak jsem uvedl výše, nejsilnější v posloupnosti je slovo mág, nad kterým se ale hodně zamyslete, jestli ho chcete už teď.
Průběžně sem připíšu také nějaké NPC, se kterými jste se potkali, ale na které nebyl zase až tak čas přímo při session (David atp.), i ty, na které čas byl (Tomas), aby to tu bylo nějak udržovaný kompletní...
Autorská citace #21
8.12.2007 19:34 - sirien
/25 Jun 2007/
Po rozhovoru se Sathel musím zdůraznit jednu věc o Skutečném světě. NENÍ patriarchální!! Resp ne tak moc, asi tak, jako u nás. Abych to upřesnil: Nelze mít (až na extrémní případy, např. fanatické náboženství) patrialchální společnost tam, kde muži nevládnou větší silou než ženy, což se ve světě, kde se síla neměří moc od svalů, ale spíš od fireballů, které jsou v populaci rozloženy rovnoměrně pohlaví nepohlaví, dělá blbě.
Ve vyšších vrstvách, tj. tam, kde jsou jedinci se silnějším Kouzlem (rody, domy, případně jiné spolky kde se sejde víc mocných) je rovnost pohlaví téměř absolutní - Kouzlo je mezi nimi tak výrazné, že prostě fyzické aspekty přesahuje zcela. Mezi obyčejnými mágy je lehčí dominance mužského pohlaví, protože jejich Kouzlo není dost silné na to, aby svaly vykompenzovalo zcela, nicméně i tam se to projevuje.
Autorská citace #22
8.12.2007 19:35 - sirien
/11 Jul 2007/
Do příští hry bych ocenil, kdybyste si rozmysleli rodinné příslušníky - a to se týká vás všech, včetně Quasita - u Vojty bych rád něco věděl o té Tvojí dceři, bez ohledu na to, jestli to Vojta ví nebo ne.
Pokud k tomu rozepíšete i pár přátel nebo známých, tak jedině dobře.
Co se týče vašich postav během té doby, kterou přeskočíme:
>> Tahle doba bude tak dlouhá, jak budete potřebovat, aby se s vašimi postavami stalo, co budete chtít. Zhruba by ale měla odpovídat těm dvoum, možná třemměsícům, určitě ne dýl.
>> Všechny postavy začnou cítit takové divné odcizení nebo odloučení. Takový ten pocit, že všechno co se děje kolem vás je vlastně nedůležité, fraška, divadlo, že to není skutečné, ale jen vysněná iluze. Konkrétní pojetí/formu nechám na vás, může a nemusí se to projevit navenek, může to být a nemusí to být příjemné, to je mi docela jedno. Ale potom, co jste prošli uličkami, které neexistují, chlastali s bytostmi, které popírají lidskou anatomii a byli jste zasaženi firebally není možné, abyste dál žili jako dřív.
>> S tím souvisí i to, že si začnete všímat různých divností okolo vás. Jaké to budou nechám opět na vás, ale měli byste si je určit. Nemělo by jít o nic velkého, ale mělo by jít o něco, čeho si všimnete. Někomu třeba něco spadne, ale vrátí se mu to do ruky. Nebo si najednou uvědomíte, že člověk, který stojí v metru a mluví do prázdna jakoby se s někým bavil vypadá spíš jako někdo kdo telefonuje bez mobilu než jako vyšinutý blázen. atd.
Autorská citace #23
8.12.2007 19:36 - Sathel
/11 Jul 2007/
píše:
Ale potom, co jste prošli uličkami, které neexistují, chlastali s bytostmi, které popírají lidskou anatomii a byli jste zasaženi firebally není možné, abyste dál žili jako dřív.
Fňuk, fakt ne?
Třeba jsme psychopati
Autorská citace #24
8.12.2007 19:37 - Sathel
/09 Aug 2007/
Přidala jsem zápis z minulé hry, tentokrát formou popisu a nikoliv deníku. Napsala jsem, co jsem si pamatovala. Jsou tam chyby, tak mi prosím napište, co jsem napsala blbě a co chybí, já to opravím a doplním.
Siriene, prosím tě, jak zněla ta legenda? Pamatuju si jen fakta, ne znění. Jo a jestli jsi nám dal do té hry zas nějaké nenápadné náznaky, kterých jsem si nevšimla, tak prosím zdůraznit. (můžeš mi to říct osobně a já to zakomponuju do popisu, nebo to tam vmáčkni sám, vždyť jsi moderátor).
Quasite, nejsem si jistá jak ten tvůj souboj probíhal, tak mě kdyžtak oprav, já opravím záznam.
Vlasáku, Filipe, u vás vůbec netuším co jste kde dělali, ani jak jste bojovali s těma čarodějkama... takže jestli toužíte, aby vaše příběhy byly zvěčněni do konce životnosti tohoto tématu, tak se ozvěte
jména těch holek si taky nepamatuju
Autorská citace #25
8.12.2007 19:38 - Quasit
/14 Oct 2007/
Mám takový obecný hlod ke hře:
Chtěl bych, abychom si stanovili nějaký příběhový cíl, kam naše hraní dospěje v určitém časovém rámci. Co tím vlastně myslím je to, že například bychom si řekli, že se vyřeší určitá zápletka, boj o nějaký předmět, postavení, informaci, whatever. Chci to proto, že v současný chvíli pro mě klasická "otevřená hra bez konce" není časově únosná a v podstatě ani zajímavá. Zjistil jsem, že tímto způsobem se hra docela vleče a sice někam spěje, ale hráč nemá kontrolu nad tím, kam. Což někomu vyhovuje, ale mě právě přestalo.
Je mi jasný, že to asi nebude mít kladnou odezvu u některých hráčů, kterým tohle zavání moc metagame (asi Filip). A hlavně samozřejmě na to musí přistoupit Sirien.
Myslím, že pokud by ostatní hráči nechtěli, dalo by se to domluvit jen individuálně pro moji postavu. Nevím, jestli by to teda fungovalo bez obtíží, v kombinaci s "otevřenými" linkami ostatních postav a nestrhávalo reflektor příliš na mě.
Co vy na to?
Autorská citace #26
8.12.2007 19:38 - sirien
/14 Oct 2007/
Mě to vcelku sedí, protože jsem sám měl vizi toho, kam se má hra dostat na konci, ale nechtěl jsem jí předkládat dřív, než aspoň rámcově pochopíte svět a jeho povahu, protože by to bylo zbytečné. Navrhuji asi probrat osobně, protože takhle by to bylo na dlouho a dlouho a na to nemám moc chuť
Autorská citace #27
8.12.2007 19:39 - Sathel
/14 Oct 2007/
V podstatě nemám nic proti, spíš se mi to líbí. Aspoň budu mít jakous takous jistotu, že se příběh mé postavy vivine přibližně tak, jak si představuji.
Autorská citace #28
8.12.2007 19:40 - sirien
/15 Oct 2007/
Nebo zešílí
Autorská citace #29
8.12.2007 19:41 - Quasit
/15 Oct 2007/
Sirien píše:
Nebo zešílí
třeba si přesně tak představuje vývoj své postavy... ale chce to udělat podle SEBE
Autorská citace #30
8.12.2007 19:42 - sirien
/14 Nov 2007/
Byli byste prosím takhodní a udělali si tenhle testík? Fakt nezabere moc času. Zajímalo by mě, jestli sem si vás trefil správně . Navíc pokud ne, a sek sem se o hodně, tak s tím můžu ještě něco udělat .
http://quizfarm.com/test2.php?q_id=275080
je to od Robina Lawse, nemusíte se bát nějakého Brain Damage nebo tak
Autorská citace #31
8.12.2007 19:43 - Vlasák
/14 Nov 2007/
No, tak to vyšlo hodně přesně
You scored as a Storyteller
The Storyteller is in it for the plot: the sense of mystery and the fun of participating in a narrative that has the satisfying arc of a good book or movie. He enjoys interacting with well-defined NPCs, even preferring antagonists who have genuine motivations and personality to mere monsters. To the Storyteller, the greatest reward of the game is participating in a compelling story with interesting and unpredictable plot threads, in which his actions and those of his fellow characters determine the resolution. With apologies to Robin Laws.
90% Storyteller
70% Casual Gamer
65% Character Player
45% Specialist
45% Tactician
25% Power Gamer
20% Weekend Warrior
Autorská citace #32
8.12.2007 19:45 - Sathel
/14 Nov 2007/
What RPG Player (Not Character) Type Are You?
You scored as a Character Player
The Character Player enjoys creating in-depth characters with distinct and rich personalities. He identifies closely with his characters, feeling detached from the game if he does not. He takes creative pride in exploring different characters, often making each new one radically different than others he has played. The Character Player bases his decisions on his character's psychology first and foremost. He may view rules as a necessary evil at best, preferring sessions in which the dice never come out of their bags. For the Character Player, the greatest reward comes from experiencing the game from the emotional perspective of an interesting character.
90% Character Player
90% Storyteller
55% Casual Gamer
40% Tactician
25% Specialist
20% Weekend Warrior
5% Power Gamer
Někdy jsem se nemohla rozhodnout.
Autorská citace #33
8.12.2007 19:45 - sirien
/14 Nov 2007/
Filip...
90 storry
70 tactician
45 power
45 Specialist
45 character
25 Casual gamer
Autorská citace #34
8.12.2007 19:47 - sirien
/14 Nov 2007/
Takhle to u mě vypadalo před měsícem
Character Player 100%
Storyteller 85%
Tactician 50%
Weekend Warrior 35%
Casual Gamer 30%
Power Gamer 10%
Specialist 5%
Teď sem si ten test dělal znovu
Character Player 100%
Storyteller 95%
Casual Gamer 45%
Tactician 40%
Weekend Warrior 40%
Power Gamer 10%
Specialist 0%
Musim říct že ten posun mě docela zujal, hlavně pokles Tactician, kde jsem čekal lehký nárůst (logika světa v jeho vlastním rámci a logičnost hry a děje pro mě myslim znamená docela dost) a nárůst Weekend warior a Casual gamer... vymizení Specialist mě moc nepřekvapuje a těch 10% Power gamera taky ne...
kromě toho mi to připsalo:
píše:
The Character Player enjoys creating in-depth characters with distinct and rich personalities. He identifies closely with his characters, feeling detached from the game if he doesn’t. He takes creative pride in exploring different characters, often making each new one radically different than others he’s played. The Character Player bases his decisions on his character's psychology first and foremost. He may view rules as a necessary evil at best, preferring sessions in which the dice never come out of their bags. For the Character Player, the greatest reward comes from experiencing the game from the emotional perspective of an interesting character.
Autorská citace #35
8.12.2007 19:48 - Quasit
/15 Nov 2007/
What RPG Player (Not Character) Type Are You?
You scored as a Character Player
The Character Player enjoys creating in-depth characters with distinct and rich personalities. He identifies closely with his characters, feeling detached from the game if he doesn't. He takes creative pride in exploring different characters, often making each new one radically different than others he's played. The Character Player bases his decisions on his character's psychology first and foremost. He may view rules as a necessary evil at best, preferring sessions in which the dice never come out of their bags. For the Character Player, the greatest reward comes from experiencing the game from the emotional perspective of an interesting character. Character Player
90%
Storyteller
85%
Weekend Warrior
40%
Tactician
35%
Casual Gamer
35%
Power Gamer
15%
Specialist
10%
Autorská citace #36
8.12.2007 19:48 - sirien
/15 Nov 2007/
well, díky všem
Autorská citace #37
8.12.2007 19:49 - sirien
/27 Nov 2007/
Quasite, rozhod sem se že nemá smysl řešit dům Zired ve hře, protože by to zdržovalo, což v týhle fázi už moc nechci.
Následující informace považuj za získané v nějakém delším rozhovoru s Milou Zired, případně doplním odpovědi na jakékoliv otázky a nejasnosti. To co zde píšu jsou vývody, ona to Vojtovi samozřejmě popsala míň polopaticky a míň natvrdo.
Podle tohodle se pak ve chvíli, kterou uznáš za vhodnou, rozhodni, jestli k Zired chceš nebo ne.
Rod Zired funguje jako ostatní rody tak trochu jako rodina v mafii - nemusíme se mít rádi, ale sme rod a tak si pomůžeme. Můžeme se hádat, ale vzájemně se nepodrážíme. Pokud máme spory, tak mezi sebou si je vyřešíme civilizovaně. Zájmy rodu jsou nicméně zařazeny nad zájmy jednotlivce, obvykle chápáno včetně jeho života... i když se najde i pár mágů co to až tak moc neberou.
Narozdíl od jiných rodů, rod Zired nedodržuje nijak zvlášť restriktivní strukturu, jaká by se dala vyvodit z té mafie - funguje spíš na vzájemné úctě a dobrých vztazích, nějaká hiearchie moc není, obecně je Mila uznávána jako představená rodu a nikdo nejde proti jejímu ne moc častému slovu, pokud se na tom neshodne větší většina ostatních dospělých členů rodu
Rod Zired má dědičně talent na práci s mystickými úrovněmi bytí - různé esoterické, éterické duchovní sféry, práce se sny, vizemi, ale i přivolávání různých entit z těchto úrovní nebo zhmotňování jejich vlivu (třeba takové přivolání a zhmotnění animistických duchů může být sakra mocná zbraň ). Občas se samozřejmě najdou "černé ovce" jako je Germ (viz NPC kolem SenTera) ale ani ti se ze standardů rodu nijak nevyhraňujou
Rod Zired a tím i všichni jeho členové jsou svázáni magickými smlouvami s domem Recewen a částečně i s ostatními rody kolem domu Recewen, ale to ne až tak moc. Ty smlouvy jsou prastaré i novější, některé již neplatné, jiné platné ale zapomenuté (a ano, protože jsou magické, stále mají vliv, kdyby nastala situace které se týkají... to jak by se projevily záleží na jejich povaze). Aby nedošlo k omylu - jsou to oboustrané smlouvy, rod Zired není nějakým vazalem Recewen, spíše jeho blízkým spojencem, stejně tak je i rod Recewen vázán k rodu Zired, každopádně rod Recewen je tak mocný že je v tomto spojenectví dominantní a určuje směr.
(pokud k tomu kohokoliv něco napadne tak mi to řekněte, ať to můžu ujasnit)
Autorská citace #38
8.12.2007 19:51 - sirien
/27 Nov 2007/
Jo a ještě jedna věc.
pyramida dovedností plnila až doteď účel docela dobře, ale hra se poněkud posunula a
a) už je nepříjemně limitující, což trochu kazí původní záměry i směřování ke gradaci
b) jejím porušením už stejně nestihneme udělat žádné šílené kombinace
takže od teď už je asi docela jedno jestli pyramidu budete nebo nebudete dodržovat a vzhledem k rozvoji kouzla bych vám doporučil to nedělat
Kromě toho si přidejte dva plusy do magie, a byl bych rád kdyby jeden z nich byl do nějaké nové schopnosti.
Autorská citace #39
8.12.2007 19:51 - Sathel
/30 Nov 2007/
Prosím dej nám všechny dostupné informace k Ledovému trůnu a Slepím-bdícím. Co nejdříve.
Autorská citace #40
8.12.2007 19:51 - sirien
/30 Nov 2007/
Strážci mrazu/Strážce ledového trůnu a Slepí bdící patří spolu s dalšími podobnými entitami (některé z nich se do Pavučiny promítly v pokřivené podobě jakožto prastaré panteony - Vikingské, Řecké atd.) pod skupinu kterou nazývám (mágové nazývají ) Mocnosti.
Mocnosti mají být entity, resp. skupiny entit, na vyšší sféře bytí, některé z nich (Strážci mrazu, Slepí bdící) jsou le legend původně mágy (nebo prostě "obyč." obyvateli skutečného světa), o původu jiných se neví, o dalších (totemy) se zase říká, že jsou původem z počátku času a jsou zosobněním principů magie a světa...
Někteří mágové na Mocnosti nevěří, další je tak nějak berou v potaz... další... tohle je důležité - neklaní se jim jako bohům. Nemodlí se, neškemrají, neobávají se. Mocnosti jsou pro ně... hm, opravdu, opravdu velmi mocný čaroděj pro prosťoučké obyvatele maloměsta v low-magic DnD - má vlastní zájmy, nestará se o ně, občas něco koupí, občas někde trochu pomůže když ho požádají. Mocnosti jsou prostě jen další obyvatelé onoho světa... jen mají zcela jiné zájmy a úroveň moci mimo obzory... prý.
Z nějakých důvodů nicméně občas zasánou mezi běžné smrtelníky. Nikdo neví proč, jejich zásahy vzájemně často nedávají smysl (jedna a tatáž mocnost udělá naráz dvě protikladné věci atp.) - jejich činy jsou nejspíš řízeny nějakou vyšší logikou nebo mnohem celistvějším obrazem.
Slepí bdící jsou starší než Strážci mrazu, původem to prý nejsou jen mágové, ale "kdeco". Jde o původně individuálně jednající jedince, kteří, když se dostali na onen vyšší level, pochopili celistvější náhled a uzavřeli určitou slabou formu aliance. Slepí bdící jsou patrony individuálně zaměřených jeinců, sobeckých jedinců, záštipných jedinců... původně jsou nejspíše docela temní, mágové se k nim odvolávají když klejí nebo nadávají... ale ne moc nahlas.
Strážci mrazu jsou mladší a "ví" se toho o nich víc - jsou to původem mágové, kteří stvořili Ledoví trůn, pocházejí z Ledového plánu a jsou to jedni z velmi mála mágů Starého věku, kteří uzavřeli upřímně míněnou alianci, možná jediní kteří to navíc udělali v takovém rozsahu. Vytvořili Ledový trůn - ohromně mocný artefakt, srdce jejich moci, umístěný v Ledových sálech, které se staly srdcem jejich říše. Aliance těchto mágů vytvořila svého času ohromnou říši, které se jen těžko konkurovalo, boje a války z ní byly přesunuty na hranice a v jejím středu panoval dlouhá staletí mír - stav ve Skutečném světě, natož ve Starém věku, naprosto ojedinělý. Dost okolních bytostí donutili k aliancím, další zastrašily, další zničili... jejich moc rostla a rostla, až jednoho dne prostě... odešli. Pryč. Do jiné úrovně. Jejich říše se pak rozpadla, pak byla zase sjednocena, pak se zase rozpadla... nastala taková doba chaosu, opakovalo se několik "válek o Ledový trůn" - vítěz, tedy ten kdo jej ovládl první, pak obvykle skosil soupeře a znovuobnovil říši... jenže k Ledovému trůnu se stále dostávali slabší a slabší jedinci (blížil se příchod Pavučiny) a proto i Ledový trůn méně a méně naplňoval svůj potenciál. Poslední válku nevyhrál nikdo, následkem čehož se z Ledového trůnu stala legenda a z Říše Ledového trůnu jen povídačka. Tolik legenda kterou si mágové vypráví
Strážci mrazu, aby nevzniklo nedorozumnění, nejsou a nebyly žádná zlatíčka - Slepí bdící a Strážci mrazu nejsou Ti dobří a Ti zlí. Jsou to Ti oportunističtí parchanti a Ti parchanti s vyšší vizí, chcete-li to nějak rozškatulkovat, ale není to až tak přesné. Každopádně Strážce mrazu si mágové berou do pusy když vyslovují nějaká přání... (kéž by Strážci dali...), ale není to až tak moc časté.
Na obě mocnosti se víceméně dost pozapomnělo (pokud někdy měly větší vliv) a minimálně padesát procent mágů je prostě neřeší (až na nějakou tu průpovídku ze zvyku - já jsem ateista a taky občas řeku "Ježiš" nebo "Bože" nebo tak), další je ignorují (co my bysme s nimi?) a jen určitá část, obvykle z těch slabších (žádné Domy, Rody...) je vnímá nějak významněji. Ostatní mocnosti skoro jako by ani moc nebyly.
((jakákoliv paralela ke StarGate a StarGate Atlantis je chybná. Ano, je to lehoučce vykradené, ale nikoliv ze StarGate, ale z filmu který už si ani nepamatuju jak se menoval - a stejně to je pak ještě třikrát obrázené na ruby. Žádná mocnost nemá nic společného s lantiany ani antiky a Ledový trůn nemá nic společného s lantianským křeslem ovládajícím drony a uvažování v podobných paralelách může sice vést k výsledku, ale mnohem spíše povede k omylu))
Autorská citace #41
8.12.2007 19:52 - Sathel
/30 Nov 2007/
Ha, tak teď ta informace od Démona už získává nějaký smysl. Pro porovnání píšu tu zprávu:
Ledový trůn není jen legenda, skutečně existuje. Jeden ze vstupů do Ledových síní se nachází v Proganu v místě rovnováhy magických proudů.
Démon zastupuje Slepé bdící.
Autorská citace #42
8.12.2007 19:53 - Quasit
/01 Dec 2007/
Sirien píše:
Rod Zired funguje jako ostatní rody tak trochu jako rodina v mafii - nemusíme se mít rádi, ale sme rod a tak si pomůžeme. Můžeme se hádat, ale vzájemně se nepodrážíme. Pokud máme spory, tak mezi sebou si je vyřešíme civilizovaně. Zájmy rodu jsou nicméně zařazeny nad zájmy jednotlivce, obvykle chápáno včetně jeho života... i když se najde i pár mágů co to až tak moc neberou. Narozdíl od jiných rodů, rod Zired nedodržuje nijak zvlášť restriktivní strukturu, jaká by se dala vyvodit z té mafie - funguje spíš na vzájemné úctě a dobrých vztazích, nějaká hiearchie moc není, obecně je Mila uznávána jako představená rodu a nikdo nejde proti jejímu ne moc častému slovu, pokud se na tom neshodne větší většina ostatních dospělých členů rodu Rod Zired má dědičně talent na práci s mystickými úrovněmi bytí - různé esoterické, éterické duchovní sféry, práce se sny, vizemi, ale i přivolávání různých entit z těchto úrovní nebo zhmotňování jejich vlivu (třeba takové přivolání a zhmotnění animistických duchů může být sakra mocná zbraň ). Občas se samozřejmě najdou "černé ovce" jako je Germ (viz NPC kolem SenTera) ale ani ti se ze standardů rodu nijak nevyhraňujou Rod Zired a tím i všichni jeho členové jsou svázáni magickými smlouvami s domem Recewen a částečně i s ostatními rody kolem domu Recewen, ale to ne až tak moc. Ty smlouvy jsou prastaré i novější, některé již neplatné, jiné platné ale zapomenuté (a ano, protože jsou magické, stále mají vliv, kdyby nastala situace které se týkají... to jak by se projevily záleží na jejich povaze). Aby nedošlo k omylu - jsou to oboustrané smlouvy, rod Zired není nějakým vazalem Recewen, spíše jeho blízkým spojencem, stejně tak je i rod Recewen vázán k rodu Zired, každopádně rod Recewen je tak mocný že je v tomto spojenectví dominantní a určuje směr.
Tohle vypadá výborně, beru. Zejména práce s vizemi, sny, entity z jiných sfér - to je přesně Vojtova doména. Vyhovuje i volnější struktura. Vojta by teda požádal Milu o přijetí do Domu (Rodu? furt v tom mám bordel). Napiš, jak to probíhá, jsou nějaké zkoušky, přísahy, rituály? Jaké to má přesně následky - mohu se prohlašovat za člena rodu a dovolávat se jejich ochrany? Nakolik mě zasvětí do jejich politiky? Nakolik to ovlivní můj čas - nárokují si nějakou práci, kterou musím pro ně vykonat? Proplácejí přesčasy?
Jak jsi psal, abychom si vzali dva nové body do magických dovedností, vzal bych si asi něco jako lízání ran (magické léčení) - OK?
K Ledovému trůnu - zajímavé, ale pořád zůstává otázkou, co tím Slepí bdící sledují. Nejpravděpodobnějsí následek prozrazení informace o vstupu je boj o Ledový trůn mezi mágy - chtějí SB destabilizaci Proganu? Cui bono?
Autorská citace #43
8.12.2007 19:56 - sirien
/01 Dec 2007/
Rod Zired. Rody jsou stuktury rodin mocných mágů, a ty nejmocnější z nich založily pro svůj rod Domy - což je takový vznešený název pro kompaktnější strukturu, které zasahuje i jiné spřátelené Rody, různé namátkové spojemce a vazaly atd.
Např. Rod Recewen je v současnosti pouze Adria a SenTer, plus jejich nejbližší služebníci a majetek - jejich sídlo, nejbližší... eh... poddaní není zrovna vhodné slovo, ale budiž. Dům Recewen ale zahrnuje mnohem víc - propojení spřátelených Rodů kolem Rodu Recewen (Zired, Sines...), široký okruh majetku po celém Proganu i mimo, včetně "zprostředkovaného" vlastnictví (náš spojenec/vazal vlastní to a to...).
Rod je prostě něco jako rodinná politická strana, Dům je pak koalice této dominantní strany s jinými, menšími stranami a dalšími spřátelenými... eh, třeba "podnikateli" atp. Svým způsobem by se dalo říst, že v hodně, hodně širokém náhledu byste k Domu Recewen už možná patřili i vy - SenTer vám dost pomáhá a naopak vy jemu také sem tam s něčím pomůžete, něco zprostředkujete atd. Hm. U vás to je ale fakt jen v hooodně širokém náhledu.
Tak, teď k těm otázkám:
Přijetí do Rodu je prováděno rituálem rodové krve, víceméně napůl symbolickým, zato zcela mystickým přijetím Rodové krve. Od toho okamžiku:
Magická obdoba testu DNA by ukázala čistou spřízněnost s Rodem.
Spadají na dotyčného veškeré magické smlouvy Rodu, které ovlivňují jeho členy, se všemi výhodami i nevýhodami z toho plynoucími (vezmu si příklad u Recewen - Jejich rodové sídlo je chráněno magií neskutečné a dnes už ani Receweny samotnými nechápané síly - ochraná zaklínadla, štíty, ale i agresivní síly v rámci sídla... kdokoliv mimo Rod Recewen musí být do sídla pozván, nebo, v klidných dobách, alespoň patřit mezi vítané, jinak buď prostě nevstoupí vůbec, nebo má dost problém. Členové Rodu mohou kohokoliv pozvat, ale stejnětak mohou kohokoliv vhostit nebo v případě nebezpečí k sobě povolat sílu která sídlo chrání. Na druhou stranu jsou vázáni smlouvami s jinými Rody, takže např. s rodem Zired je oboustraná smouva o tom, že se Zired a Recewen vzájemně nezneužijí jako "kanonenfutr" (zjednodušeně) - proto není možné aby např. SenTer někam nalákal Milu Zired a objetoval jí v zájmu získání nějaké politické výhody. A pokud by to udělal, měl by nejspíš dost problém.)
Je teoreticky možné, že dotyčný získá nějakou danému Rodu klasickou vlastnost, pokud jí už má tak že v ní zesílí, ale není to až tak moc pravděpodobné. Stejně tak je ale možné, že nějakou vlastnost s typickými vlastnostmi Rodu se bijící ztratí, to je ale fakt vzácný úkaz.
Zkoušky, minimálně ve Tvém případě, nejsou prakticky žádné.
Ano, můžeš samozřejmě otevřeně vystupovat jako člen Rodu Zired a představovat se rodovým jménem, ale Mila a ostatní by asi nebyli moc nadšení, kdybys jejich jménem dělal nějaký děsný bordel
Do politiky víceméně jak budeš chtít a mít zájem. Spřízněnost s Rodem Ti ale prakticky znemožní udělat záměrně cokoliv pro Rod nevýhodného, aniž bys porušil magické smlouvy které Rod vážou, do čehož se počítá i prozrazení důležitých informací mimo Dům Recewen, u některých opravdu velmi klíčových informací i mimo Rod samotný. Obecně bych Ti radil zeptat se mily nebo minimálně jiného člena jak moc je která informace se kterou bys chtěl zacházet cená, protože pochybuju o tom že by v Rodu měli nějakou klasifikaci na Secret, Top Secret a Deadly Secret... nebo jakoukoliv jinou, narozdíl od vás oni v Proganu vyrostli, takže si uvědomují tak nějak sami hodnotu té které informace (i když z neznalosti kontextu se může přepočítat každej, že jo... takže platí zásada neřikat nic, co není opravdu nutné).
Tvůj čas to ovlivní minimálně, v Rodech jsou často členové kteří se jen tak poflakují... takové ty černé ovce, jako ostatně v každé rodině . U Tebe to je navíc o to přívětivější, že vědí že si ve Skutečném světě nový, jsem si docela jistý že Ti dají ještě dost času se rozkoukávat... což samozřejmě nijak nelimituje Tvou vlastní případnou aktivitu
Ohledně magického léčení... no, léčení sice je pro mágy nezvyklá disciplýna a moc jí neovládají, ale tak pointa příběhu stejně je v tom že nejste typičtí mágové... nicméně kdyby sis chtěl brát nějaké vyšší levely (+++ atp.) tak bych asi až tak moc radost neměl - léčení je fakt složitá a pro mágy trochu nezvyklá magie.
píše:
K Ledovému trůnu - zajímavé, ale pořád zůstává otázkou, co tím Slepí bdící sledují. Nejpravděpodobnějsí následek prozrazení informace o vstupu je boj o Ledový trůn mezi mágy - chtějí SB destabilizaci Proganu?
??? :)
Autorská citace #44
8.12.2007 19:56 - Quasit
/01 Dec 2007/
Sirien: Mimochodem, z toho, co vím o skutečném světě, neměl bych dostat nějaký pravý jméno? Nebo my jakožto narození v Pavučině ho nemáme?
Ta otázka o Slepých bdících samozřejmě nebyla určena tobě, ale ostatním hráčům.
EDIT: OK, když je léčení tak neobvyklý, vymyslím si něco jiného. Asi něco jako mystické vize nebo věštění, aby se to hodilo k tomu šamanismu.
Autorská citace #45
8.12.2007 19:56 - Sathel
/01 Dec 2007/
píše:
K Ledovému trůnu - zajímavé, ale pořád zůstává otázkou, co tím Slepí bdící sledují. Nejpravděpodobnějsí následek prozrazení informace o vstupu je boj o Ledový trůn mezi mágy - chtějí SB destabilizaci Proganu?
Myslím, že ano. Možná je za tím něco jiného, ale jak Sirien naznačoval, SB občas dělají naprosto nelogické a protichůdné zásahy do světa mágů, ale myslím, že tam bude cílem hlavně ten boj mezi Domy. A když se někomu z nich povede získat Ledový trůn - tak jedině dobře pro SB (jsou to přeci patroni sobeckých a záštiplných jedinců). Taky si myslím, že SB mají zájem na tom, aby byla Pavučina zničena, tak jako všichni ze skutečného světa... už proto nechci tu informaci předat dřív než budeme vědět víc.
Autorská citace #46
8.12.2007 19:58 - sirien
/01 Dec 2007/
píše:
Sirien: Mimochodem, z toho, co vím o skutečném světě, neměl bych dostat nějaký pravý jméno? Nebo my jakožto narození v Pavučině ho nemáme?
Pravé jméno je udělováno (resp. teoreticky pouze vyslovováno, záleží na tom jak si to vyložíš, i mágové si nejsou moc jisti jestli je tvořeno, nebo jestli jej má každý a je při rituálu pouze vytaženo z nějakého nad/pod/ne/mimo/atd/-vědomí) při rituálu Přijetí, který se provádí ve věku jednoho roku rodiči a kmotrou/kmotrem.
Technicky se dá říct že jde o jakousi výhodu danou mladým mágům - zaprvé je jim dáno právo zůstat mágy a nebýt pohlceni Pavučinou, zadruhé, a to je asi nejpodstatnější, tím vzniká pevná a daná vazba mezi nimi a kmotrou/kmotrem, takže tím už při narození získávají alespoň nějakého patrona a spojence (kromě rodiny).
Víceméně jej takřka nemůže nikdo z vás získat - vaši rodiče jsou mimo Skutečný svět (jsou-li naživu) a ačkoliv je samozřejmě může někdo zastoupit, museli byste najít někoho kdo vás skutečně adoptuje a také někoho, kdo přijme post vašeho kmotra/kmotry, což je u dospělých o dost těžší, zvlášť když tam nikoho neznáte dýl než půl roku - Přijetí je opravdu velmi osobní a intimní rituál který zůčastněné zavazuje skutečně velice silnou vazbou.
Stejně tak jím neprošli ani někteří mágové - různé osyřelé děti, děti různých pochybnějších existencí, se kterými si opravdu nepřál být nikdo moc spojován - takoví mágové tím někteří prošli vcelku vklidu, byli-li mocní nebo pokud měli štěstí, na jiných se absence takovto podpory poměrně podepsala.
Jako... pokud si seženete někoho kdo bude ochoten se vám takovýmhle způsobem zavázat (a vy jemu), pak ok, nicméně o tom pochybuji. Nicméně Ti to nebrání to zkusit, pokud po tom toužíš
píše:
Ta otázka o Slepých bdících samozřejmě nebyla určena tobě, ale ostatním hráčům.
To jsem pochopil, ale ta reakce mi prostě nedala - takový osobníž žertík, sorry
píše:
OK, když je léčení tak neobvyklý, vymyslím si něco jiného. Asi něco jako mystické vize nebo věštění, aby se to hodilo k tomu šamanismu.
Mystické vize jsou dost ok, ale víceméně je už tak nějak pokrýváš šamanismem. Šlo by o dost ostrou specializaci, je otázka jestli se Ti víc nevyplatí si radši zvýšit šamanismus.
Věštění je na tom obdobně jako léčení.
Nicméně proti léčení jako takovému tolik nemám - out of game jste stejně dost výjimeční, taže takovejhle detail navíc je ok, jde mi jen o to, abys najednou z ničeho nic nebyl nějakej ultimátní léčitel. U ostatních kouzel je to vklidu, ale u výjimečných talentů (pro mágy: léčení, věštění, není tak výjimečné, ale přesto je pro ně trochu těžší než ostatní, je trvalé předávání magie do věcí (enchanting). Naopak silnou mágskou doménou je energie a její projevy, od telekineze přes blesky po jánevim co - vyvolání inferna)
Ale věštění fakt radši ne, už ty mystický vize o které si řikáš totemu mi dávaj zabrat aby dávaly smysl, nechtěj po mě prosím abych odhadoval to co se ještě navíc teprve MÁ dít . Teoreticky můžeš částečně věštit přes šamanismus... nebo přes ty vize, pokud se rozhodneš do nich tak moc specializovat, což je na Tobě.
Autorská citace #47
8.12.2007 19:58 - Sathel
/01 Dec 2007/
Mám nápad ohledně Diany. Přemýšlela jsem jakou novou magickou schopnost si dát - napadlo mě toto: Kde je Diana, tam se koncentruje kouzlo. Projevuje se to tak, že ostatní v její blízké přítomnosti kouzlí mnohem snáz, lépe, efektivněji (mají třeba jedno +, nebo jinak). Co si o tom myslí ST? Ocením i vyjádření ostatních.
Ze začátku by si to neuvědomovala, s rostoucí silou schopnosti by ji mohla víc ovládat, zesilovat a směrovat třeba jen na někoho (aby nepodporovala zároveň spojence i nepřítele. Není to ani tak dovednost jako Bonus.
PS: Odříkaného, největší krajíc
Autorská citace #48
8.12.2007 19:59 - sirien
/02 Dec 2007/
em... promiň, ale... vůbec mě nenapadá jak něco podobného settingově odůvodnit. Kdybych dostal jakýkoliv nápad tak dám vědět, ale něco podobného by šlo poněkud proti povaze magie jako takové...
...možná že by se to dalo ošéfovat tím že by sis vzala Metamagii - magii působící na magii. Je to velice vzácný a složitý talent, ale jak jsem psal Quasitovi - pár nezvyklých schopností vás už o tolik výjimečnějších neudělá
Autorská citace #49
8.12.2007 19:59 - Sathel
/03 Dec 2007/
OK, beru si tedy Metamagii, přesto budu projevy téhle nové schopnosti prezentovat jako spontánní. Samozřejmě jako hráč to budu korigovat a dávat Ti vědět, kdy to používám.
Stručně mi prosím vypiš, co přesně to znamená, jak se to projevuje a co se tím dá ovlivnit. Díky.
Autorská citace #50
8.12.2007 20:01 - sirien
/03 Dec 2007/
Ovlivnit tím můžeš cizí magii - můžeš měnit její vyznění nebo povahu, čim víc, tím náročnější to je. Např. můžeš do ohnivé stěny udělat průchod, můžeš z fireballu odsát energii (ale ne změnit jeho směr!), můžeš se zaštítit proti manipulaci s Tvým tělem (paralýzy, zkamenění... proti lektvarům to nefunguje tak silně, řekněme že proti nim máš tak 50-60% účinnosti), můžeš zesílit kouzla... všeobecně platí že Tvoje manipulace se silou kouzla je dána Tvou vlastní silou, tzn. Adriin fireball bys asi moc efektivně neoslabila, ale fireball běžného mága můžeš i znegovat, když Ti to padne.
Dále Ti t oumožňuje magii různě vnímat - odhadnout zda je někdo zaštítěn, zda je něco magické, zda někde v Pavučině nepůsobí Kouzlo atd.
Cos to chtěla dál? Jo, mentální magie. Výsledek je závislí na tom, jak magicky silný je Tvůj cíl. U lidí to na Tvojí úrovni už ani nebudeme házet, až na nějaký vyjímky prostě řekni co děláš a projeví se to.
Běžného mága můžeš docela ovlivnit. Vzásadě platí že bys měla mít úspěch:
+ pokud chceš někoho ovlivnit nebo krátkodobě stimulovat (např.: Nudíš se. Sem Ti sympatická. STŮJ!), ++ pokud chceš nějak manipulovat a +++ pokud si chceš hrát s něčím dlouhodobějším nebo základní kousky s ovlivněním paměti. +++++ by je pak hranice kdy dotyčného zcela kontrolueš ve všech směrech. Tohle se pak posouvá spolu s tím, jaký je poměr mezi Tvou silou a silou toho, koho chceš ovlivnit.
Tak... pak jste se mě ptali, jak mocní jsou běžní mágové v Proganu. Obvykle mají jeden skill na ++, dva skilly na + a dva na 0 (magicé skilly), takže víceméně už teď jste mocnější než oni. Nadprůměrní mágové, kteří nejsou nijak výjimeční, se dostávají na skill +++ a dají se potkat i takoví kteří mají dva +++. Skill ++++ už opravdu není obvyklý... stejně tak můžeme říct že mají tak do pěti aspektů, z čehož bývají maximálně dva vztažené k magii.
Autorská citace #51
8.12.2007 20:01 - Sathel
/03 Dec 2007/
Sirien vzkazuje, že kdo neviděl film "Šestý smysl" tak si ho má pustit, jde hlavně o scénu, kdy malý kluk vysvětluje Willisovi, co jsou duchové zač a že si neuvědomují, že jsou mrtví.
Autorská citace #52
8.12.2007 20:02 - sirien
/03 Dec 2007/
Jo, a abych nezapomněl -
Diana je odporná zlodějka - zeptejte se jí, jak si teď vydělává, bude to funny scéna (prostě lidi magicky oblbuje).
Dále - hodilo by se kdyby ste si ještě nějak zašli za tím knězem co metal blesky... vyvynulo se to trochu nečekaně, existuje informace kterou maj jen ty dva sourozenci (co na vás vytáhli pistoli) a tenhle kněz, a já nemám moc jak jinak vám jí předat (protože u těch sourozenců byste se museli ptát na něco, co je naprosto nesmyslný ž by vás napadlo)
Autorská citace #53
8.12.2007 20:02 - Sathel
/04 Dec 2007/
OK, uchyluji se k tomu, co nenávidím, a budu okecávat, co už bylo řečeno, jen proto, abych si byla jistá, že si rozumíme.
Metamagie:
Magie ovlivňující magii samotnou. Říkal jsi, že "koncentrace kouzla" je proti settingu, tak tedy metamagie. Je to tedy schopnost (u Diany spontánní), která umožňuje ovlivňovat kouzla samotná. Je tedy možné, že někdo vytvoří smrtící mlhu (ať nemluvíme furt o fajrbólu) a díky Dianině intervenci se změní na neškodnou mlhu. Stejně tak je díky metamagii možné podporovat něčí kouzla, aby byla silnější, měla větší dosah, účinnost apod.
Jak se metamagie projeví? Chci vymyslet, jak se Diana dozví, že tu vlastnost má. Začne vidět magii i jinak než díky výslednému kouzlu? Když třeba někdo bude tvarovat hmotu, uvidí, jak kolem něj krouží energie, pak se směruje do jeho ruky a skrz ní do hmoty, kterou tvaruje? Nebo to bude moct poznat jen díky vnějším projevům a skazkám ostatních, typu "hej, tohle se mělo povést, co to děláš?".
Ideálně bych to chtěla odehrát v té scéně se SenTerem na závodech, nebo spíš po nich v nějaké hospodě. Tam se toho musí probrat víc. Chtěla bych, aby se to tam projevilo - a tedy, aby o tom i SenTer věděl. Sice ráda hraju loosery, ale o to víc chci, aby měli výjmečné osudy a byli fakt důležití. Jako Diana.
Autorská citace #54
8.12.2007 20:03 - sirien
/04 Dec 2007/
V zásadě to můžeš vnímat jak je libo - vizuálně, dotykově, akusticky, šestym smyslem... metakouzlo se projeví přesně tak jako jakékoliv jiné kouzlo - v závislosti na svém efektu. Změna smrtící mlhy na běžnou se s vyjímkou důsledku nemusí projevit vůbec. Odsání energie z fireballu se může projevit tím, že z něj naáz odletí do prostoru plameny a fireball se zmenší, pokud někomu zabráníš aby se odteleportoval, tak se prostě jen neodteleportuje.
Nicméně - metamagie je dost náročná na provedení z hlediska úspěchů, takže si tam naházej dost +.
Zadruhé - Metamagií neovlivníš jiné kouzlo o nic moc víc, než je síla kterou disponuješ Ty sama. Jinými slovy, představa že bys mohla ovlivnit SenTerovu magii... Narovinu, i Mikovu magii bys mohla tak zpomalit, nebo trochu zeslabit, ale nemáš na to abys jí vynulovala.
Je to unikátní schopnost. Ale stejně tak jsem Tě varoval, že to na Tvé úrovni je velmi slabá schopnost.
Ano, metamagie může způsobit že vidíš kouzlo aniž by ses na to soustředila. Teda... normálně nemůže, ale normálně jí nemůžeš mít bez několika let usilovného cíleného studia, takže to je jedno.
Spíše než kroužící energii při sesílání kouzel uvidí aury. V Pavučině není žádná \\\"energie\\\". Je jen kouzlo. nepotřebuješ energii k tomu abys změnila hmotu. Prostě ji změníš.
Autorská citace #55
20.12.2007 21:21 - Sathel
Pár otázek:
Sekta světlých - jaká jsou pravidla, povinnosti, zvyklosti atd. (ocenila bych alespoň jeden den s někým zkušeným, abych se mohla "učit")
Voyren Felegen - jak působí, jaký je, co mi o sobě řekl a když jsem se zmínila "drby" o nadcházející kolizi Domů, jak reagoval?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085410118103027 secREMOTE_IP: 3.135.202.224