Alnag
21.2.2007 08:34
Pokračování prozkoumání neprobádaného kontinentu Terra!
Autorská citace #1
21.2.2007 08:34 - Jerson
Tak tedy ke včerejšku ... Mám dojem, že nám ve skupině chybí nějaký hlavní tahoun, chtě nechtě jsem se této funkce musel ujmout také, i když jen z části. Dále se hra na můj vkus v některých pasážích až příliš ... jak to říct ... zvrhávala. Na jednu stranu chápu, že se hráči mají zapojovat do popisů, zejména dramatických, na straně druhé to že Treven z ničeho nic vykouzlí tři supernámořníky je pro mě zvláštní - do té doby jsem měl představu, že postupem času lidé ubývají, morálka klesá a šance na návrat domů se snižují každou noc. Nejsem si moc jist, jak bych s touto pravomocí měl naložit já.
Další věc - nepodařilo se mi nechat udělat nepřítele první tah, kterého bych poté využil proti ni, připadalo mi to, že poté co je situace nadhozena jsou nepřátelé pasivní a jen naše vlastní aktivita nás může ohrozit (nebo protivníky). Osobně bych uvítal víc popisů chování protivníků, na které bych mohl reagovat, když si mám všechno popsat od začátku do konce, špatně se mi drží nějaké mantinely. A s tím také souvisí možnost za dobrý popis zmírnit neúsúěch nebo dokonce zvrátit ho v úspěch ... když už tedy popisuju adekvátně neúspěch, tak s každou větou si víc a víc zavírám dveře ke zlepšení, notabene ke zvratu (který pak na mě působí příliš neuvěřitelně)
Systém se mi líbí, odhady jsou fajn, a u hry jsem se bavil, přestože mi chvílemi přišla spíše jako crazy komedie - nejsem si jist, jestli to není záměr :-)
Autorská citace #2
21.2.2007 12:28 - Alnag
Souhlasím, že skupině chyběl tahoun, holt když nebyl sir Roger :-))
To, jak se hra zvrhává záleží do značné míry na hráčích. Systém jim v tomhle vychází vstříc a já jsem ten systém dělal podle svého nejlepšího přesvědčení, že hráči dostanou přesně to, co chtějí. Samozřejmě, že to pak připomíná crazy komedii, ale to už je do značné míry na vás... Pokud budete používat chmurné popisy a depresivní nálady, bude to něco jiného.
To s tím popisem... moje "ideální" představa je, že to popisem doženeš až na ostří nože (a je-li to skutečně tak dobré...) tak prostě na poslední chvíli se ti podaří se nějak zadrápkovat nebo něco takového. Zatím jsem ale žádný úchvatný popis neslyšel, tak to budeme brát jako otevřenou věc :-))
Odhady jsou hlavně tvůj vynález, tak je dobře, že se ti líbí. Já jsem rád, že se to "jak doufám" všem líbilo a žánr crazy komedie mi pro ten večer ani tak nevadil. Beru to experimentálně.
Autorská citace #3
21.2.2007 12:59 - Jerson
Abych to upřesnil - já jsem schopen táhnout skupinu vcelku bez potíží i s touto postavou, horší je, že to má být reportér, který dokumentuje činy jiných (i když se jich také sám účastní - prostě Ned Malone). Pro mé vlastní Osvícení (tedy postup na úroveň, pro neznalé) se mi nehodí, že jsem velitel - navíc vtipně komentovat své vlastní plány je dost trapné :-) vkládal jsem naději do Hroba, ale ani jsem nezjistil, co vlastně byla jeho postava zač. Tak příště.
S těmi úchvatnými popisy - já jsem na vymýšlení dost slabý, potřebuju jeden příklad a pak se chytnu, vytvořím úžasné megapopisy jak z velkorozpočtového filmu, ale jak říkám, napřed potřebuju nějaký vzor.
Oshady jsou sice můj vynález, ale ty je používáš jinak a mě potěšilo, že fungují i při mnohem menší šanci, než jsem předpokládal.
No a co se týká žánru, tak Treven říkal, že druhá možnost jeho hry byla sedět jako pecka, takže tohle bylo určitě lepší, ale příště bych si rád ujasnil žánr před hrou, pak se ho budu snáze držet.
Co mě napadlo - v tomto systému zjevně nemáš šanci zatrhnout naprostý nesmysl, když má někdo dostatečnou dovednost, co? Jedině že bys řekl "NE", což bych třeba já řekl na výrobu balisty během jedné hodiny. :-) (Tedy ve své hře bych řekl, že je na to potřeba 10 úspěchů a hádal bych ta nejvyšší čísla, ale to je to samé :-))
Autorská citace #4
21.2.2007 14:34 - Alnag
Jerson: Ale ano, já to chápu. Úchvatné popisy se pokusím dodat. V zásadě jde o to, že by to mělo být něco neotřelého a dobře podaného zároveň.
Šanci říct NE skutečně nemám, ale myslím si, že říct hráčům ne, je svým způsobem porážka vypravěče. Je to kolektivní hra, hráči mají plné právo do ní zasahovat a Vypravěč by měl jenom korigovat kurz nikoliv divoce točit kormidlem.
Autorská citace #5
21.2.2007 17:15 - Jerson
Dle mě Vypravěč i hlídá mantinely, protože hráči je z podstaty věci nemusí vždy vidět. Ale o tom jsme už mluvili - budeme se tedy trochu hlídat i křížem, ne jen každý sám sebe.
Autorská citace #6
6.6.2007 14:11 - Jerson
Tak creet je dohrán - poslední sezení se mi líbilo, až na konec, ten mě jaksi ... nepotěšil.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077047109603882 secREMOTE_IP: 3.137.185.180