Gabik
13.7.2009 08:26
Eberron - Bouřnice (City of Stormreach)
Úvod

Náš první pokus ve světě Eberronu. Rozhodli jsme se pro tajemný a neprozkoumaný kontinent Xen`drik, a konkrétně město Bouřnici (Stromreach).

DM: Gabik

Hráči: Lotrando, Jarda, Lukáš, Honza

Zbytky zápisníku

… dělníci mi včera konečně donesli to nové zařízení, co našli na vykopávkách západně od města. Ta technologie je zcela neznámá. Navenek stroj vykazuje malou přítomnost magie, ale myslím, že to bude umět víc…

… včera jsem pokročil v překladu desek, které byli u stroje. Jsem přímo unesen silou, jakou to vládne a jakou texty popisují. Stále však ještě nechápu, proč měli z té věci takový strach. Všude je spousta varování, kterým nerozumím. Poznámky se zmiňují o dvojím využití:
Jako zdroj energie - při připojení k magickému zařízení je stroj toto zařízení schopen napájet po neomezenou dobu a to bez jakéhokoliv přísunu magického residua či jiného paliva. To by byl převrat v magii, ty rituály, vynálezy, stroje co by tímto šli pohánět. Je to nepředstavitelné.
Druhý způsob popisuje jakési tvůrčí pole, v němž lze rozložit jakýkoliv magický předmět a pomocí tvůrčích formulí vytvořit nový, bez jakýchkoliv ztrát na magickém potenciálu rozkládaného předmětu.
Točí se mi hlava z toho, co ta věc dokáže. Jen nerozumím těm varováním. Autor neustále hovoří o něčem, co popisuje jako „Anub“. Stále se mi to slovo nedaří přeložit. Zítra to zapojím na nejnižší výkon a zahájím měření. Už nemohu ani dospat…

… konečně se vracím k deníku, týden jsem nemohl psát kvůli zranění na ruce. Podle plánu jsem stroj zapojil. Srdce stroje z neznámého materiálu začalo pulzovat modrým světlem a stroj se rozběhl. Produkovanou energii jsem dle návodu z desek přesměroval do jedné gnómských přenosných lamp. Bylo to neuvěřitelné, ta lampa žhnula jako malé slunce. Rozhodl jsem se vyzkoušet ještě tvůrčí funkci stroje. Autor popisoval, že tato funkce je dostupná pouze na stupni dvě. Přepnul jsem stroj a čekal. V tu chvíli se stalo něco nečekaného. Z magického srdce stroje cosi vyskočilo, měl jsem dojem, že jen to jen sen, ale nebyl. Uprostřed mé laboratoře stál neznámý tvor. Vypadal jako brouk s velkými noži místo nohou. Napadl mě a zle pořezal na ruce, než si mi podařilo ho ubít gnómskou lampou. Stroj jsem vypnul. Od té doby z něj mam strach…

… včera jsem to konečně přeložil. „Anub“ znamená brouk. Tak to je to varování. Ten stroj svojí energii čerpá z jiného plánu existence, bohužel čím je výkon stroje vyšší, tím je větší šance na přitáhnutí živého obyvatele této sféry. Desky z vykopávek popisují událost, kdy srdce stroje o průměru osmi stop přitáhlo jakousi královnu. Otřásl jsem se z té představy. Ještě že srdce mého má jen tři couly, ale i tak je pokračování nebezpečné…

…další objev. Na jedné z desek jsem našel popis nerostu, jehož magické schopnosti stíní teleportační vlastnost pole. Musím ho sehnat větší množství na obložení mé laboratoře a pak obnovím pokusy…

27.7.2009 15:58 - Ruu
Lotrando: Ano, tady se neshodneme. Protože pak pouze souhrou slušných hodů můžu dostat heslo tajného královského sejfu i z žebračky výzvou 12/3. A co žebračky, naučím se řeč, kterou spoku mluví slimáci, a když budu přesvědčivej, on mi heslo vyslizí na chodník. To prostě nedokážu absorbovat.
27.7.2009 16:09 - Lotrando
Zbývá se zeptat, podle kterých pravidel chceš hrát?
27.7.2009 16:31 - Ruu
To nemůžeš myslet vážně, jestli je tahle alternativa "průchozí", střez se světe Eberronský. Pravidla jsou pomůcka, mapa, nikoliv labyrint, koleje.

EDIT: Nemyslím, že bych musel zanevřít na logiku a selský rozum, abych mohl hrát DnD.
27.7.2009 19:41 - Gabik
Já se v tomhle musim postavit na stranu Lotranda. Pravidla jsou postavena tak, aby konflikty něco řešily a hru posunovaly.
Příklad - plýžíte se k táboru úspěch dostanete se tam nepozorovaně / neúspěch budete přepadeni - což se stalo druhou hru.
Stejně je potřeba pohlížet na jednání. Pokud pujde jen o rozhovor jako s otcem ztracené dívky není třeba nic házet, ani dělat vízvu - rozhovor neposouvá příběh, je pro hráče informativní, zadává úkol.
Ale pokud hráči vyslíchají spoutaného druida je třeba udělat výzvu a hned na začátku stanovit podmínky. Stane se to a to, když neuspějete, bude to ta a to. Obtížnost je tolik na tolik, hlavní vlastnosti jsou tyhle...

Je moje chyba že jsem to tak nepostavil. Na příště musím být důslednější. Každopádně jde o pravidla a je potřeba se jich v tomto držet. Budu v tohle muset být důsledný.

Pravidla by neměli omezovat, ale měli by touto formou zajisťovat fakt, že nikomu nebude nadržováno a nikdo se nebude cítit ustrčet a hlavně každý bude platný.

K žebračce - proč by žebračka nemohla to věc znát? Bude-li to hráčem během té výzvy kreativně popsáno může to tak být. Proč by to tak nemohlo být, pokud to posune příběh zajímavým směrem. Já plánoval pátrání po Alexu Trazovy na později, ale vy jste popsali výzvu a já do toho šel - a přivedl vás na stopu "pouhý prodavač listin" - bylo to logické a pátrání to posunulo. K čemu by bylo kdybych řekl - ta informace ve městě není až bude čas řeknu - podle mě k ničemu.
Slimáčí řeč neznám, tu budeme muset oželet. :)
27.7.2009 21:20 - Ruu
Já si myslím, že si neuvědomuješ v plné míře důsledky tohoto postoje. Ale budiž. Zneužívat takové pojetí nehodlám (snad jen občas)... :]
28.7.2009 10:46 - Lotrando
Doporučuji tvé pozornosti můj článek o problematice Dovednostních výzev zde na d20.cz. Popřípadě i následnou diskuzi. Snad to jako ucelený útvar doplněný dotazy a odpověďmi bude srozumitelnější.

Rychlé dovednostní výzvy.
28.7.2009 12:34 - Ruu
Díky, kouknu na to.
28.7.2009 12:37 - Lotrando
btw, Honzo, jak je to s tebou zítra? Já sem celý den pryč, takže bych radši věděl už dneska, jak na tom jsme.
28.7.2009 16:09 - Hubysak
Já nemám problém. Jen bych potřeboval zajistit zase Deník.
28.7.2009 16:51 - Trey
muj bracha je prcek alias magus
28.7.2009 17:11 - Hubysak
Sakra. Zejtra nemůžu :-((( mám tu mít příbuzný.
28.7.2009 17:57 - Lotrando
No, my se můžeme sejít, něco odehrát a pokecat. Ve dvou to sice bude zase maso, ale já se toho nebojim :)
29.7.2009 06:58 - Gabik
Oki dokončíme legendu o Alexovy, zabojujem, pokecáme.

Zase 2 takovej pěknej masakr encounter jsem si připravil a ted abych ho delil 2ma - hm to vlastne nejde, jak na vas poslu půlku potvory? :)
Se těšte!
29.7.2009 13:02 - Ruu
Aha, no paráda... :]
29.7.2009 14:59 - Faire
Díky za Vaše poznámky, mám o čem přemýšlet, ale u těch dovednostních výzev má myslím si pravdu spíše Ruu. To, co Lotrando popisuje, je převzetí částí vypravěčských pravomocí hráčem, které ale není nutnou součástí DnD (jestli se nepletu, neznám DMG zase tak dobře, ale pochybuju o tom). Je možné, když se na něm hráči domluví. Je možné hrát bez problémů bez něj. Ruovi očividně nesedne, Lotrandovi a Gabikovi ano, ale je to pouze volitelná součást pravidel. Já bych s tím měl stejný problém, narušovalo by to mou suspension of desbelief (uvěřitelnost příběhu). Hrajeme bez tohohle a nijak nám to nechybí.
29.7.2009 17:46 - Lotrando
Faire: je to spíš nakročení tím směrem, který popisuješ. Hry s distribuovanou pravomocí jdou mnohem, mnohem dál. Pokud jde o DMG, tak je v něm popsaná výzva, která se tomuhle pojetí hodně blíží (Discovering Secret Lore, DMG 80).

Uvěřitelnost příběhu je imho o něčem úplně jiném. S čím lze souhlasit, je silný meta gaming, který ti pravděpodobně narušuje immersion. To je obvyklé, hlavně zpočátku, než člověk začne rozlišovat mezi svou postavou a sebou samým.
29.7.2009 23:39 - Ruu
Lotrando, Gabík: Když se vrátím k naší "policejní" debatě, myslím, že se mi rýsuje povahový zvrat. Zkusím to hodit na papír - ten toho snese :]. Otázka klíčová zní (opravte mě, jestli se pletu): CO VLASTNĚ RUU CHCEŠ? Přiznávám, že to nevím. Ruu to také neví. Do jisté míry to byl chtěný projev - on to opravdu neví ani jako postava. Ví, že je dobrý v boji a boj ho uspokojuje. Ale je to bez vývoje. Takže vytvořím nějakou logickou oporu pro svou patologoickou (dnes mám náladu na silná slova :)) touhu pouštět šmejdy na svobodu. A nebo to změním. Mám povahový rys, ale nemám směr, je to tak?
30.7.2009 08:15 - Lotrando
On to nemusí vědět Ruu, ten je pod vlivem událostí. Ty jako autor jeho příběhu bys to vědět nejspíš měl. Buď to zjistíš už teď, nebo až na to budeš mít slinu. Pak se Ruu dostane do situace, kdy se bude muset nějak zachovat a projde nějakým vývojem.
30.7.2009 09:18 - Faire
Hm, to je možné. Moc rád bych si vyzkoušel třeba Střepy, abych viděl, jak to v praxi funguje :)
30.7.2009 17:53 - Faire
Otázka: proč bych měl postavu oddělovat úplně od sebe jako hráče, když immersion je to, co mě na tom baví?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.32248115539551 secREMOTE_IP: 3.239.236.140