Gabik
13.7.2009 08:26
Eberron - Bouřnice (City of Stormreach)
Úvod

Náš první pokus ve světě Eberronu. Rozhodli jsme se pro tajemný a neprozkoumaný kontinent Xen`drik, a konkrétně město Bouřnici (Stromreach).

DM: Gabik

Hráči: Lotrando, Jarda, Lukáš, Honza

Zbytky zápisníku

… dělníci mi včera konečně donesli to nové zařízení, co našli na vykopávkách západně od města. Ta technologie je zcela neznámá. Navenek stroj vykazuje malou přítomnost magie, ale myslím, že to bude umět víc…

… včera jsem pokročil v překladu desek, které byli u stroje. Jsem přímo unesen silou, jakou to vládne a jakou texty popisují. Stále však ještě nechápu, proč měli z té věci takový strach. Všude je spousta varování, kterým nerozumím. Poznámky se zmiňují o dvojím využití:
Jako zdroj energie - při připojení k magickému zařízení je stroj toto zařízení schopen napájet po neomezenou dobu a to bez jakéhokoliv přísunu magického residua či jiného paliva. To by byl převrat v magii, ty rituály, vynálezy, stroje co by tímto šli pohánět. Je to nepředstavitelné.
Druhý způsob popisuje jakési tvůrčí pole, v němž lze rozložit jakýkoliv magický předmět a pomocí tvůrčích formulí vytvořit nový, bez jakýchkoliv ztrát na magickém potenciálu rozkládaného předmětu.
Točí se mi hlava z toho, co ta věc dokáže. Jen nerozumím těm varováním. Autor neustále hovoří o něčem, co popisuje jako „Anub“. Stále se mi to slovo nedaří přeložit. Zítra to zapojím na nejnižší výkon a zahájím měření. Už nemohu ani dospat…

… konečně se vracím k deníku, týden jsem nemohl psát kvůli zranění na ruce. Podle plánu jsem stroj zapojil. Srdce stroje z neznámého materiálu začalo pulzovat modrým světlem a stroj se rozběhl. Produkovanou energii jsem dle návodu z desek přesměroval do jedné gnómských přenosných lamp. Bylo to neuvěřitelné, ta lampa žhnula jako malé slunce. Rozhodl jsem se vyzkoušet ještě tvůrčí funkci stroje. Autor popisoval, že tato funkce je dostupná pouze na stupni dvě. Přepnul jsem stroj a čekal. V tu chvíli se stalo něco nečekaného. Z magického srdce stroje cosi vyskočilo, měl jsem dojem, že jen to jen sen, ale nebyl. Uprostřed mé laboratoře stál neznámý tvor. Vypadal jako brouk s velkými noži místo nohou. Napadl mě a zle pořezal na ruce, než si mi podařilo ho ubít gnómskou lampou. Stroj jsem vypnul. Od té doby z něj mam strach…

… včera jsem to konečně přeložil. „Anub“ znamená brouk. Tak to je to varování. Ten stroj svojí energii čerpá z jiného plánu existence, bohužel čím je výkon stroje vyšší, tím je větší šance na přitáhnutí živého obyvatele této sféry. Desky z vykopávek popisují událost, kdy srdce stroje o průměru osmi stop přitáhlo jakousi královnu. Otřásl jsem se z té představy. Ještě že srdce mého má jen tři couly, ale i tak je pokračování nebezpečné…

…další objev. Na jedné z desek jsem našel popis nerostu, jehož magické schopnosti stíní teleportační vlastnost pole. Musím ho sehnat větší množství na obložení mé laboratoře a pak obnovím pokusy…

Autorská citace #1
13.7.2009 09:15 - Sethi
tiše závidím.

...ale, co bych si namlouvala...

závidím nahlas.
Autorská citace #2
13.7.2009 10:03 - Lotrando
Gabik: ten deník patřil majiteli domu?
Autorská citace #3
13.7.2009 10:03 - Ruu
Hezké, Gabíku, to je pak radost prolévat olej a krev za vědu.
Autorská citace #4
13.7.2009 10:05 - Ruu
Podle mě je to ta dodrbaná kniha, co jsme našli, nebo si to datluje ten roztržitej trpoš, co nám to zadal.
Autorská citace #5
13.7.2009 10:06 - Ruu
Hele, já mám tady ještě account ... :)
Autorská citace #6
13.7.2009 10:07 - Gabik
Lotrando píše:
Gabik: ten deník patřil majiteli domu?


Pravděpodobně ano, je to deník co našli ti tuláci v místnosti u "toho" stroje. Nějak se neobtěžovali čtením a "Křivák" to prostě zkusil zapnout.
Autorská citace #7
13.7.2009 10:12 - Lotrando
Ok, to znamená, že by jsme potenciálně mohli začít zjišťovat, kde že to vykopal. Nic akutního, ale jeden nikdy neví, kdy by se takový stroj mohl hodit, že :)
Autorská citace #8
13.7.2009 10:14 - Ruu
Jeden ví, třeba když potřebuješ hmyz.
Autorská citace #9
13.7.2009 10:26 - Jarda
Jinak jsem se dozvěděl, že Honza "přesedlal" a bude ranger, opravdu? Na dálku? To užije ten předmět, tu dýku, co se udělá jako luk.
Autorská citace #10
13.7.2009 10:31 - Ruu
Tak si do odvolání nechávám ten obojek.
Autorská citace #11
13.7.2009 10:35 - Lotrando
Jarda: dýku můžu předělat až později a to o dost. v tuhle chvíli je trošku na nic.
Autorská citace #12
13.7.2009 10:35 - Gabik
Lotrando: ano je to nástřel na jednu s příběhových linek, myslíš že pro Artificera zajímavá.
Autorská citace #13
13.7.2009 10:37 - Gabik
AD dýka: Připravte co ve stejném levelu a typu by vás zajímalo mam tam jistý nápad na NPC, který vyzkouším tento týden.
Autorská citace #14
13.7.2009 10:45 - Ruu
K lordu of blades - to je opravdu pošahanec. Kdyby nebyl, měl by místo každé kudličky mávátko, nebo něco užitešnějšího. Meč stačí jeden. Toho se asi chytnu. nějak se k němu vyprofiluju.
Autorská citace #15
13.7.2009 10:48 - Lotrando
ok, vytáhnu něco z mailové diskuze

Absence skillů v družině se mže ukázat jako problém, ale je to zároveň i výzva. Bohužel, urban fantasy trošku na tehle věcech běží, takže se s tím nějak budeme muset poprat. Není dobré, když něco hcybí a je hloupé, když s eto moc překrývá.

Takže co máme.

Rensi: History, Arcana - jako znalostní skilly dobrý, chybí dungeoneering,pokud by nebyl zkusím to vydumat, ale mohl by to umět někdo jiný. Thievery sice nic moc, ale na artificera mi sedí. Heal patrně nikdo jiný mít nebude, hodí se když potřebuješ někoho probrat amagie došla. Perception, ta se hodí vždycky, ale Rensi má malej bonus, takže to určitě někomu půjde líp.
Autorská citace #16
13.7.2009 10:50 - Jarda
AD dýka: ten enchantment na té dýce se dá použít i na luk, tudíž by ho mohl používat Honza.
Autorská citace #17
13.7.2009 10:52 - Jarda
AD skilly: já mám acrobatics, perception a stealth, kouknu co se dá změnit
Autorská citace #18
13.7.2009 11:00 - Ruu
Ruu:
Obecně žádná sláva. Jsem silovej specialista a většina zajímavých výhod z toho plynoucích pobíjí zbroj a štít. Ostatní vlastnosti - i ty trénované - nejsou kdovíkak hvězdné. Trošku jsem to přeboural vzhledem k ostatním a k povaze postavy. Intimidate: Když je třeba přitlačit, ale povahově tuhle linii nebude můj charakter využívat jako první možnost - trochu změna. Insight: první filtr na věř / nevěř. Diplomacy: za pomoci ostatních třeba něco vyjednám, žádná sláva, ale mám ji.
Autorská citace #19
13.7.2009 11:06 - Gabik
Ruu píše:
K lordu of blades - to je opravdu pošahanec. Kdyby nebyl, měl by místo každé kudličky mávátko, nebo něco užitešnějšího. Meč stačí jeden. Toho se asi chytnu. nějak se k němu vyprofiluju.


Počkej ty nehraješ pomateného šíleného vraždícího androida? Nevim proč, ale minulá hra ve mě chvílemi tyto myšlenky evokovala.
Autorská citace #20
13.7.2009 11:07 - Gabik
K vlastnostem, je dobré mít pokrytí, na druhou stranu když nebudete mít diplomata hra tím taky nekončí, jen se tomu jako GM přizpůsobím.
Autorská citace #21
13.7.2009 11:20 - Hubysak
Z mých skillů bych zmínil asi: Acrobatics, Dungeoneering, Nature, Peception a Stealth
Autorská citace #22
13.7.2009 11:23 - Ruu
Píše:
Počkej ty nehraješ pomateného šíleného vraždícího androida? Nevim proč, ale minulá hra ve mě chvílemi tyto myšlenky evokovala.
Hraju. Ale před GM pššššt.

Ne, to bylo tím, že jsem neměl v hlavě urovnaný charakter. Přečetl jsem si Warforge, a s mou představou se to trochu pralo. Ale to už mám vyřešené. Od teď budu plechová dobrota sama. :) Viz můj dodatek k příběhu a nějaká ta NPC, co sis přál.
Autorská citace #23
13.7.2009 11:24 - Ruu
Píše:
Z mých skillů bych zmínil asi: Acrobatics, Dungeoneering, Nature, Peception a Stealth


Gratuluju, a že jsem tak smělý, jak si se dostal k 5 trénovaným skillům?
Autorská citace #24
13.7.2009 11:28 - Hubysak
Tak to je otázka :D nejak jsem to prež CBčko vyklikal... uznalo mi to jako, že je vše ok a postava neni nenormalni. pokud chceš můžu ti poslat svůj profil z cb.
Autorská citace #25
13.7.2009 11:30 - Ruu
To, tak jestli je to legál, tak skvělé.
Autorská citace #27
13.7.2009 11:39 - Lotrando
Ruu: mít více skillů než tři není až tak neobvyklé můj milý, chladivý příteli :)
Autorská citace #28
13.7.2009 11:40 - Jarda
Otázka skillů zní, hlavně u sociálních, jestli máme v družině postavu, která je na charisma, pokud ne, pak to nemá smysl řešit....
Autorská citace #29
13.7.2009 11:47 - Peren
Ha, tak už jsem tady! Už jsem se zaregistroval! Já jsem šikulka! (jinak, to jsem já, Jarda)
Autorská citace #30
13.7.2009 11:51 - Gabik
Každý Ranger má v základu 5 trénovaných skillů, pokud je člověk je jich dokonce 6. Naopak každý válečník má jen 3. Tak to je.
Autorská citace #31
13.7.2009 11:54 - Peren
Hmmm, je tu spousta percepcí, možná si místo ní vezmu něco jiného.
Autorská citace #32
13.7.2009 12:18 - Ruu
Píše:
mít více skillů než tři není až tak neobvyklé můj milý, chladivý příteli :)


:) - díky.
Autorská citace #33
13.7.2009 12:19 - Colombo
findli: že jsem tak smělý, oprav si odkaz.
Autorská citace #35
13.7.2009 12:29 - Colombo
já bych řekl, že by to chtělo umět vložit odkaz;) ale klid, neumí to ani Sirien a ostatní;)
Autorská citace #38
13.7.2009 13:24 - Ruu
Findli: tak jsem na to v letu koukal.

1) jsi LVL 1 - ale v DnD4 postupuje celá grupa, tak si dej LVL2
2) Nevím, jak to máš s vybavením, ale zdá se mi, že Equipped nemáš nic. Min. Máš nárok na jeden item LVL3
Autorská citace #39
13.7.2009 13:45 - Gabik
Findli:
deník v pohodě jenom pár poznámek. Hraješ to na luk, ale ta encounter (červená) power - Hunter-Partner Strike je pouze na Melee weapon, tedy můžeš jí použít pouze se zbraní tváří v tvář. Doporučuji vybrat jinou která jde použít s ranged weapon - tedy i s lukem.

A ano jak pravý Ruu vyber si do základu jeden předmět level max 3.
Autorská citace #40
13.7.2009 13:58 - Hubysak
a které powers bych si měl zvolit ?
Autorská citace #41
13.7.2009 14:13 - Ruu
Findli (Honza) píše:
a které powers bych si měl zvolit ?

To už je na uvážení každého soudruha :)
Autorská citace #42
13.7.2009 14:20 - Gabik
Doporučuji Evasive strike - odskoušen a pro rangera velmi použitelný. Jinak s tím efektem jako sis vybral ale pro luk je Singular shot.
Autorská citace #43
13.7.2009 14:37 - Hubysak
Ok takže jsem udělal vše podle vašich rad a zde je můj Ranger na 2 lvl s 3lvl itemem.
Autorská citace #44
13.7.2009 15:14 - Ruu
Squele, těším se, až ho uvidím v akci sklízet to, co na mě ulpí. :] Není dneska středa? :]
Autorská citace #45
13.7.2009 15:14 - Hubysak
Kéž by :)
Autorská citace #46
14.7.2009 23:22 - Ruu
No Honzo, teď sis mě získal. Sheldor je moje nejoblíbenější postava mého nejoblíbenějšího sitcomu. A do jisté míry předobrazem Ruua, ale zjišťuju, že prostě takovou míru autismu nedokážu zahrát. Ani jako robot... :]
Autorská citace #47
15.7.2009 10:11 - Ruu
Hola, lidi, dnes je STŘEDA! Juch.
Autorská citace #48
15.7.2009 10:46 - Lotrando
Jasně. Gm má k odsouhlasení příběh Rensie Ringeck d`Cannith, takže hned jak se vyjádří, postnu dál.

Jen upozorním na to, že je to informace pro hráče k dalšímu rozvíjení. Samotná postava se patrně bude ukazovat postupně. Kdyžtak to proberem na hře, ale v principu jde o opatření proti tajemným tajemstvím, kterým rozumí jen jejich autor :)
Autorská citace #49
15.7.2009 11:05 - Ruu
Proč ne. Já jsem jednoduchá přímočará povaha. Nemusí takový být každý. Nicméně zapoměň, že tě budu oslovovat plným jménem... :]

Takže šlechtična...
Autorská citace #50
15.7.2009 11:15 - Lotrando
není, to by bylo Rensia ir`Ringeck, kde tě vychovali, holomku :)
Autorská citace #51
15.7.2009 13:25 - Lotrando
Rensia Ringeck d`Cannith je mladá žena nevelkého vzrůstu. Tmavé vlasy a hnědé oči by ji mohly řadit k některému z jižních národů, ale dívka pochází z Aunairu. Toto severní království proslulé především vynikajícím vínem, věhlasným chovem koní a zálibou v nesčetných rytířských soubojích však už dávno není jejím domovem.

Poslední dobou se zdržovala v Sharnu, ze kterého za blíže neobjasněných okolností narychlo odcestovala. Své příjmení neprozrazuje a přídomek označující její příslušnost k Domu Cannith nepoužívá. Je zanícenou tvůrkyní a vyzná se v alchymii. Když pracuje ve své laboratoři, mohou její nejbližší spatřit znak dračího proroctví na jejím levém spánku a tváři. Toto znamení však pomocí magie skrývá.

Rensia přicestovala do Bouřné teprve nedávno a snaží se tu být nenápadná. Jeví patrný zájem o černý obchod s artefakty získanými v džunglích Xen`driku. Její příští cíle a záměry jsou i pro ni zatím záhadou. V tuto chvíli jí postačí, pokud v Bouřné získá útočiště. Snad se toto místo časem změní v nový domov.

Poznámka k jménu: (křestní) Rensia, rodové (Ringeck), příslušnost k dračímu domu (Cannith). Domů je tuším třináct a používají předponu d`. Šlechta používá před jménem rodiny ir`.

nakonec kraťoučký flashback - Výheň
Autorská citace #52
15.7.2009 14:11 - Hubysak
Tady je tedy zhruba můj návrh původu a příběhu.

Aseilas se narodil v Zeleném Krbu (Green Hearth), bohužel jeho matka po porodu zemřela a tak vyrůstal po boku svého otce, který byl hlavním velitelm Green Hearthských Stínů, kteří měli na starost bezpečí města a získávání informací o okolí. Aseilas byl vychován tvrdě, jeho otec ho podroboval vojenskému výcviku Stínů, který je sestaven především v mistrovkém ovládání luku, a rychlého zmizení. Jednoho dne na město zaůtočila obrovská horda orků a pobila všechny vesničany a většinu Stínů, včetně Aseilasova otce. Aseilas po zjištění, že je otec po smrti, utekl z města, s nenávistí k orkům a goblinům. Protloukal se jak to šlo, lovil divoké nestvůry, ochraňoval pocestné a dělal orkům a goblinům terno. Každý goblin či ork ho od té doby zná pod přezdívkou Devilbow. Nyní je na cestě do Bouřné, kde chce nalézt krále orků a pomstít otcovu smrt.
Autorská citace #53
15.7.2009 16:18 - Ruu
No to se nám to stříbří ... :) Hezké.
Autorská citace #54
15.7.2009 23:48 - Ruu
Rensi, i když jsme se patrně nepochopili při volbě vyjednávací strategie (a někdo by si tvůj vstup do vyjednávání mohl vykládat jako příčinu útoku goblinů), zůstala si u mě a pomohla mi. To pro mě ještě nikdo neudělal. Pokud se mi budeš někdy chtít svěřit, nebo požádáš o službu (která nebude odporovat mému přesvědčení), bez otázek ti pomohu.

... jen už mi nepomáhej vyjednávat. :]
Autorská citace #55
16.7.2009 07:32 - Merlin
Findli: já bych měl jen takový drobný dotaz :) Proč překládáš název místa z angličtiny (Green hearth-zelené srdce) a pak dáš přezdívku Devilbow??? to je divný...
Autorská citace #56
16.7.2009 10:07 - Ruu
Merlin: Ty jsi to nečetl moc pozorně, viď. Devilbow mu říkají goblini. A Aseilas nemůže za to, že goblini mluví anglicky. :]
Autorská citace #57
16.7.2009 10:19 - Merlin
Ruu: no jooo..máš recht...mea culpa :D
Autorská citace #58
16.7.2009 10:21 - Sethi
já se... snažila odolat... ale... je to silnější než já.

heart >.>'

green hearth by byl zelený krb...
Autorská citace #59
16.7.2009 10:32 - Ruu
ušijakořidítka: hned je svět dokonalejší, když na něj dohlíží tak pečliví jazykospytci.
Autorská citace #60
16.7.2009 10:53 - Hubysak
:) včera bylo hodně úsměvných momentů ... například: Ruuovo umlčování Rensii (při vyjednávání s gobliny: Skloňte se před .... :D, nebo Jardův "parakotoul" byl též excelentní.
Autorská citace #61
16.7.2009 10:56 - Lotrando
jj, skill challenge ve stylu sesbírej dostatek úspěchů dříve, než družinoví specialisté získají tři neúspěchy :)

Jsem to vyjednávání ještě chtěl doprovodit světelnými efekty, aby jako bylo vidět, že ho Rensia pod kontrolou, ale už to nešlo :)

honza: jinak jsme skončili prakticky hned, jak jsi musel odejít. stihnul jsi to? příště to klidně nahlaš hned, že ti jede bus, nemá cenu abys někde něco hrotil.
Autorská citace #62
16.7.2009 11:01 - Merlin
uši: jéé...vidíš, ani jsem se nedíval..já původně psal hearts a pak si říkám, dyt to nejou srdce v množným a jen to opsal :) no jooooo to mám z toho, že nepracuju a hledím na net
Autorská citace #63
16.7.2009 11:07 - Sethi
Lotrando píše:
jj, skill challenge ve stylu sesbírej dostatek úspěchů dříve, než družinoví specialisté získají tři neúspěchy :)

...to je mi nepříjemně povědomé... =)
Autorská citace #64
16.7.2009 11:11 - Hubysak
Ohledně busu, jo stihl jsem ho celkem s přehledem (sice jsem si trochu spritnul za 15kou protože jsem nemohl docela dlouho najít zastávku, a tak jsem tam chodil jak ... a když jsem ji konečně uviděl, nasadil jsem sprint :D a zjistil, že to na tržnici trvá asi 10 min. což mi plně vyhovovalo.) Jen si už moc nevzpomínám co říkal DM na závěr.. co se stalo s tím druidem, šamanem a jestli goblini pochopili podstatu boje "o nezávislost" :D
Autorská citace #65
16.7.2009 11:50 - Ruu
Aseilas: No, nezbyl nikdo, kdo by pochopil... Snad jen ten druid nebo šaman je myslím zajatej.

Rensi: Uvědomuješ si, že si mi otevřela nové obzory? Jsem rád, že vím, jak napříště prosazovat své názory. Skoro začínám být nadšený představou, že tvou výzvu přijmu, a budu se tvářit jako tvůj bezduchý, slepě poslouchající sluha. A až něco "vyvedu". Už slyším ty vesničany, jak řvou: KDO na nás poštval tu zrůdu?!
:]
Autorská citace #66
16.7.2009 11:56 - Lotrando
Findli: Vlastně jen skončil souboj s tím, že zbytek se dořeší příště. Máme 3. level, tak si vyber útočnou power. Takže vyjednávání může pokračovat příští středu.


uša: nepovídej ... a co ti to připomíná ... vůbec nic mě nenapadá :)

Pro nezúčastněné. Náš vykovaný paladin se rozhodl, že goblini musí dostat možnost volby, zda propustí zajaté kopáče/archeology, nebo je předají nějakému svému havranímu králi, který nesouhlasí s pronikáním civilizace do divočiny. Mezi tím se strikeři snažili proniknout nepozorovaně do tábora a vězně osvobodit. Bohužel, jeden parakotoul nevyšel a vše bylo prozrazeno.

Rensia, vědoma si možností oživlého kusu železa zapůsobit pozitivně na tyto fanatiky, pomohla ve vyjednávání tím, že navrhla aby se sklonili před jeho mocí. Pak už následovala jen bitka, ze které si vykovaný nic moc nepamatuje, protože jsme ho museli rebootovat. Bohužel virus ovlivňující jeho chování se prozatím nepodařilo odstranit.

EDIT:

Ruu: to je otřepaný, navíc všichni vědí, co si zač - krvelačný válečná stroj. btw, zeptám se DMa, jestli můžu v lese nasbírat červotoče
Autorská citace #67
16.7.2009 12:55 - Ruu
A já myslel, že všichni chtějí, abych nebyl vražedný stroj, ale polidštil se ...

... bude to těžší, než jsem si myslel.

Lodní deník, dodatek: To s těma červotočema není úplně prima nápad. Myslím, že až mi v boji odpadnou obě uhlodané ruce, tak ze na živu dlouho neudržím. A pak se smíchy neudržíte vy.
Autorská citace #68
16.7.2009 15:19 - Beny
Ruu píše:
A já myslel, že všichni chtějí, abych nebyl vražedný stroj, ale polidštil se ...

Ty hraješ Cylona? doufám že máš plán, jinak chudáci kluci -:))))
Autorská citace #69
16.7.2009 16:53 - Ruu
Plánů mám, každou minutu dvacet ... :] Ale vždy se nějak domluvíme, bo zme lidi, nézme stroje... asi.
Autorská citace #70
17.7.2009 09:02 - Peren
Hoj, tak jsem tady, na chvilku, co se týče dělení předmětů, kouknu na ně a něco si možná vyberu, ale dneska to asi nestihnu a pak nebudu na netu, ale ve středu budu, v šest, takže pokud něco někdo chcete, berte si. Já si taky vyberu a dáme to ve středu dohromady.

A co se týče příběhu, Ruu, já se nebráním tomu dcerku hledat, ale spíš bych bral pořadí děje 1) pomsta 2) bůh 3) dcerka
Autorská citace #71
17.7.2009 09:43 - Ruu
Peren: Nooo, to se nedivím, že s tebou bůh nemluví. Ale možna s tebou začne mluvit nejakej jinej... :]
Autorská citace #72
17.7.2009 11:39 - Peren
Ruu: nevím, Dol Dorn je bůh boje, války, dokonalosti v něm, přikazuje následovníkům testovat své dovednosti v boji...., myslím, že nejsem proti němu.
Autorská citace #73
17.7.2009 11:46 - Ruu
Já jen vidím podle těch tvých priorit, že pokud vlevo od tebe stojí úhlavní padouch, před tebou grimoár mistrovství v šermu a vpravo se topí tvoje malá, že asi moc šancí nemá ona, ani ten padouch.
Autorská citace #74
17.7.2009 12:50 - Peren
To jsou prioriry pro případnou tvorbu dobrodružství a zápletek, pokud to bude tak jak píšeš, budu zachraňovat dceru.
Autorská citace #75
17.7.2009 13:12 - Merlin
navrhuji grimoárem zneškodnit hlavního padoucha a pak ho hodit dceři jako záchrannou kládu
Autorská citace #76
17.7.2009 13:15 - Peren
A nebo, skočit pro grimoár, předtím hodit sekeru na padoucha, vytažený grimoár hodit po dceři, tím jí trefit a utopit, no a hned má člověk klid. :-)
Autorská citace #77
17.7.2009 13:26 - Lotrando
Merlin píše:
navrhuji grimoárem zneškodnit hlavního padoucha a pak ho hodit dceři jako záchrannou kládu


nevim proč, ale pořád přemýšlím nad tím, jak použít padoucha jako záchrannou kládu
Autorská citace #78
17.7.2009 13:28 - Merlin
amatére...vytáhl bych dceru, hodil bych ji po padouchovi a grimoár si nechal.

lotrando: ách jo...no byl by tuhej jak prkno, ne?
Autorská citace #79
17.7.2009 13:32 - Peren
Hmmm, než mrtvola stuhne do podoby prkna, chudák dcerka...., jinak bych to obrátil, dcerka se topí, padouch ne, když vytáhnu dcerku a hodím ji na padoucha, mohou přežít oba, když hodím padoucha za dcerou, oba se utopí a je klid.
Autorská citace #80
17.7.2009 13:34 - Merlin
tak hod po dceři griomár a vezmi domů padoucha..beztak jsi stejnej všivák jako on
Autorská citace #81
17.7.2009 13:44 - Peren
jojo, to taky není špatný nápad!
Autorská citace #82
17.7.2009 16:19 - Ruu
... bych si zase poslech něco o tom, jakej jsem já vraždící stroj. :]

BTW: proč tu nění RSS?
Autorská citace #83
17.7.2009 16:21 - Ruu
... asi proto, že bych neudělal už vůbec nic.
Autorská citace #84
18.7.2009 15:15 - Lotrando
Hola, páprdové,

požádal jsem admina, aby přesunul tuto diskuzi a článek s pirátskou tématikou (předchozí kampaň) do sekce vlastí skupiny, kterou jsem založil pod názvem "Gabikovo". V tuhle chvíli je to díky skvělé podpoře realizováno a práva by měl mít náš DM.

Co to pro nás znamená? Můžete mít v sekci založenou postavu (DMem). Gabik může publikovat tématické články, které stále podléhají schválení admina, nebo příspěvky do Blogu, které se okamžitě zobrazují. K oboum formám lze založit diskuzi. Navíc jdou přidávat materiály pro skupinu formou příloh a spoustu dalších věcí se patrně objeví časem.

K orientaci používejte submenu "Komunita".
Autorská citace #85
19.7.2009 20:59 - Hubysak
Omluvenka: Hlasím, že tuhle středu se bohužel nemůžu dostavit... cesta do Plzně a okolí s rodinou.
Autorská citace #86
19.7.2009 21:20 - Ruu
Aha, co s tým? Budeme hrát ve třech?
Autorská citace #87
19.7.2009 21:49 - Lotrando
ve třech hrát můžeme, jde o to, jestli může Honza hrát jindy nebo ne.

EDIT:

pak nebude Jarda
Autorská citace #88
19.7.2009 23:53 - Hubysak
No, tenhle týden nemám nejspíš vůbec čas. Pokud by se mi uvolní termín tak se ozvu. Ale příští týden (27.7 +..) bych čas mít měl.
Autorská citace #89
20.7.2009 07:33 - Lotrando
tím se to vyřešilo
Autorská citace #90
20.7.2009 09:48 - Ruu
Prima, jak? Hrajeme ve středu?
Autorská citace #91
20.7.2009 10:30 - Lotrando
tak to bylo domluvené, středa od šesti
Autorská citace #92
20.7.2009 12:04 - Ruu
ok
Autorská citace #93
20.7.2009 12:49 - Lotrando
teď mi psal Jarda, že nemůže, zítra odjíždí mimo republiku

EDIT: s Gabikem domluvena hra pro dva. Středa platí.
Autorská citace #94
20.7.2009 22:11 - Ruu
nene, nic takového. Chci svědky na to, že se mě pokoušíš přestavět na mikrovlnku. =]
Autorská citace #95
20.7.2009 22:15 - Lotrando
lol, bude to víc vyjednávací, to by se ti mohlo líbit :). a kdyby tě náhodou zase vypnuli, tak neboj, já se časem ukážu a zase tě zapnu.
Autorská citace #96
20.7.2009 23:01 - Ruu
Všemocný Soustruhu, ty to vidíš ... JÁ nebudu vyjednávat s nikým, pokud se TY budeš nacházet ve stejném vesmíru. Leda bych si ty schuzky naplanoval na 3 hodinu ranní. =]

No, jsem zvědav...
Autorská citace #97
22.7.2009 10:43 - Gabik
Lotrando: hrozně moc díky za přesun diskuse do vlastní skupiny.

Středa platí byl to boj postavit encountery na dvě postavy, no uvidíme jak nám tahle to vyjde :) - prakticky smrt celé družiny už tu byla skoro na začátku, tak není čeho se bát. :) On ten náš toaster časem vždycky sám naskočí.
Autorská citace #98
23.7.2009 08:26 - Faire
Připravuju dobrodružství v Eberronu a některé názvy bych měl rád přeložené. Nemá někdo nějaký nápad k Eldeen Reaches?
Autorská citace #99
23.7.2009 09:25 - Lotrando
Faire: popravdě, v tuhle chvíli mě nic nenapadá

družina:

včera padlo pár zajímavých kousků, které bude dobré zohlednit do příští hry.

Pro lučištníka prakticky nepostradatelné "Bracers of Archery" (+2 damage k luku)

Pro někoho na blízko "Luckbender Gloves" (encounter reroll na damage), Ruu si vybral, takže asi pro Perena

A pak na rozdělení Potion of Healing, Potion of Regeneration, Elixir of Dragonbreath.

Jinak oznamuju, že Rensi umí transfer enchantment, takže může přenést Primestrike z dýky na luk, pokud je zájem. Jestli ne, dýku rozeberu.

pro GMa:

Zahazuju hůlku a beru si kuši :), aspoň se snad potom trefím. Lvl 3 swiftshot crossbow - load za free a +1.
23.7.2009 10:19 - Lotrando
stručný záznam dění v Bouřnici

Ze zajatého druida se vyklubal gnom, kterýmu místo licousů rostou havraní peříčka. Po chvíli vyjednávání je propuštěn, Ruu se pořád ohání svými představami o svobodě a právu na život. Že jedná se svými úhlavními nepřáteli je mu celkem jedno (a GM je hraje dost civilně). Nakonec Rensi navrhuje, aby byl propuštěn a přeřeže mu pouta se slovy, "Jdi, ztrať se," směrem ke kopáčům poznamená, "jestli vám něco dluží, máte příležitost účet srovnat," a podívá se směrem k mrtvému Johnovi.

Další průzkum hrobky odhalí poškozený nápis se jménem Alec... (Alexa Traza, jak se později zjistí ve městě). Dovnitř vede odkopaný vstup. Dovnitř se rohodnou jít jen Rensi a Ruu, kteří počkají na noc. Uvnitř je stejně tma a odpočinek je potřeba pro nasbírání nových sil. Ruu si ustele v díře, Rensi spí v jednom ze stanů. Před tím než usne, ještě přikáže kopáčům aby hlídali a rozestavěné hlídky ab yna sebe viděly.

Hned v první místnosti se setkají s pastmi, které oba dobrodruhy zraní. Po chvíli najde Rensi ovládací panel sloužící k vypnutí pastí v místnosti. Druhá komora obsahovala patrně pohřební výbavu, ale vše je rozkradeno. Nacházejí jen pár zbytků, ale i ty jsou cenné. M9stnost je strážena dvěma kamennými konstrukty, se kterými dobrodruzi svedou rychlý boj. Nakonec přicházejí do pohřební komory, ta je ale vykradená také. Zloději sem pronikli bočním výkopem a odnesli vše, dokonce i tělo. V sutinách chodby je však objevena křišťálová lebka, zjevně magického původu. Víc se o ní zatím nedá zjistit, ale město slibuje další možnosti pátrání. Také velikost sarkofágu je záhadou, je totiž určen pro běžného humanoida a ne pro obra.

Po návratu to Bouřné dostanou kontakt na Beregona, místního obchodníka. Mohl by něco vědět o Černém přílivu, tradičním černém obchodu probíhajícím na místních plážích. Před návštěvou toho týpka se družina ještě pokusí zjistit něco o jménu v hrobce. Vyptáváním po městě (streetwise) zjistí, že pohřeb otroka či služebníka není obvyklý. Obři malé rasy nepovažovali za sobě rovné a pokud záhadnou osobu pohřbili s poctami, muselo jít o něco výjimečného. Bohužel, nvíce informací není dostupných (history - fail). Ruu se pak zeptá Cyrila (diplomacy) a ten se zmíní o možnosti, že by se pohřbený nějak zavděčil vládnoucímu rodu, pak by jej i obři pohřbili s poctami. Bylo by to v období před pádem říše obrů, kdy mnohé malé rasy dostaly status služebníků, narozdíl od dřívějšího otroctví. Pátrání pak vede k historii drowů (nově otevřená history), kde oba dobrodruzi objevují jméno pohřbeného, Alexa Traza. Jde o velkého hrdinu se kterým se pojí legenda o vzestupu drowů. Pokus něco zjistit o pohřebních rituálech (religion - selhává). Nakonec nezbývá, než se začít znovu vyptávat a sehnat někoho, kdo by věděl víc (streewise). Cesta vede k Frigovi sedmiprsťákovi, místnímu překupníku artefaktů, který se ukáže být dostatečně zkušeným v oboru (insight) a odkazuje nás na nedávno odkryté desky s legendou o Alexu Trazovi. Měl by je mít Beregon, címž se kruh uzavírá.

Cesta tedy vede do domu místního váženého občana. Goliáš strážící vchod však odmítá Ruua a Rensi vpustit s tím, že si pán nepřeje s nikým mluvit. Na dotaz, kdo jsou dobrodruzi, co právě odešli (perception), odpovídá že pán najímá lidi na hledání ztracené dcerky. Rensi navrhuje, že oni dva s Ruuem jsou specialisté na hledání ztracených lidí. Po chvíli dostávají možnost mluvit se Beregonem. vyslechnou si historku o ztracené dívce, kterou už tři dny nikdo neviděl a která se ztratila cestou domů od kamarádky. Ruu se snaží vyjednávat o odměně, zatímco Rensi navrhuje že tyto drobné detaily dořeší až se holka najde. Po doplnění podrobností se vydávají na místo, kde našli mrtvého strážce, co dívku obvykle doprovázel. Měl prý zlomený vaz. Průzkum místa (perception) udhaluje skrýš, kde se patrně schovával útočník. Stopy naznačují, že by mohl kulhat. Následuje vyptávání se po místních hospodách na kulhavého (streetwise). Patrně jde o Quaze, retardovaného sluhu paní Boudilkové. O její zahrádku se starala jedna ze ztracených dívek. Družina zjišťuje, že Beregonova dcera Katka je totiž už šestá v průběhu šesti měsíců. Je však první dítě někoho vlivného. Rensi navrhuje navštívit starou paní a nabídnout služby zahradnice, což se také stane. Stará paní je vlídná, ale pokusí se nabídnout makový odvar v podávaném nápoji, což vede k ukončení vyjednávání a vyklizení pole. Teprve později hrdinové litují, že bábu nekonfrontovali. Namísto toho z blízké hospody sledují dům a když se do setmění nic nestane, rozhodnout se proniknout dovnitř. Tam nalézají tajnáý vstup do podkroví věže domu, kde se nachází Quaz, Katka uvězněná v kleci i paní Boudilková, kterou přistihnou uprostřed pokusu oživit tělo složené z částí zabitých dívek. Po prudké bitce je babice boudilková zneškodněna, Quaz zbaven jejího vlivu. Oživlý konstrukt se ukázal zdaleka nejtežším protivníkem a je zničen až po dlouhé bitvě.

Šťastný otec se družině odmění, ztracené dívky jsou však bohužel mrtvé. jejich ostatky jim ukáže Quaz, kterého babice donutila je pohřbít v zahradě.
23.7.2009 12:15 - Ruu
Faire: a co třeba Hojnost, Na hojnosti. Eldeen nevím, co je, asi jméno. Pak třeba Eldeenská hojnost.
23.7.2009 12:23 - Nachtrose
Ruu: tady si pletes reaches a riches. Reaches ( predpokladam od slova reach ) je neco s dosahem, pripadne mi slovnik vyhodil i "tok, usek ( reky )".
23.7.2009 12:40 - Ruu
joo, pravda, přehlédl jsem se.

Opravte mě, jestli se pletu, ale zátoky jsou i na řekách ne? Pokud ano, tak co třeba Eldeenská / Eldeenova zátoka?

Ad story. Ještě že jsme měli sebou Rensi. Když to takhle čtu, mám z toho pocit, že jsem uplněj magor.
23.7.2009 12:45 - Ruu
ještě mě napadlo Eldeenský / Eldeenův břeh - počítám, že je to něco na jedné straně řeky. Zátoka je aglicky jinak. Možná bys mohl použít třeba i splav. Není to překladem přesné, ale je to fantasy, proč si tam splav nepřimyslet =]
23.7.2009 12:47 - Nachtrose
Co jsem ted narychlo dohledal, tak je to silne zalesnena oblast, ktera by mela byt domovem vetsiny Khorvairianskych shifteru a pak tam jsou silne zastoupeni druidi a gatekeepers. Navic by mela byt nekde na pobrezi Eldeen Bay ( zatoka, nebo radeji zaliv? ). Osobne, pokud nas nenapadne nic rozumneho na reaches, bych asi smeroval preklad budto na ty lesy, nebo mozna na odlehlost ( i kdyz to tak uplne pravda neni ).
23.7.2009 13:51 - Blaine
Dejte Eldeenský hvozd. Protoze to jsou prevazne lesy. A mam pocit, ze presne to ma znamenat neco co je daleko na hranicich s necim a tak. Na okrajich. Ale Eldeenský hvozd je podle me docela dobry.
23.7.2009 13:56 - Ruu
Blaine píše:
To bych se přimlouval spíš za množné číslo hvozdy.
23.7.2009 13:57 - Lotrando
Ruu: já ti nevim jak to děláš, ale při hře se ti úplně podaří potlačit některá nesporná fakta, jako že třeba ten druid byl fanatik, pro kterýho zrovna Ruu představuje ztělesnění noční můry. asi proto mi to vyjednávání přišlo nevěrohodný.

EDIT: resize magického předmětu, nebo jeho přeměna na komponentu pro vykovaného je zdarma. jen ten předmět nesmí mít level vyšší než +2. chceš to nějak odehrát?
23.7.2009 15:09 - Ruu
Zásadně se pleteš. Ruu má prostou filosofii sestávající ze dvou bodů:

1) kažému chce poskytnout možnost 1x zrevidovat své postoje. Navíc s každým mrtvým narůstá okruh tvých nepřátel (přátelé a příbuzní mrtvého). Pokud ho ale necháš jít, je to jen on a ty. A navíc si on sebou odnáší strach z porážky. Obvykle neznáš pohnutky ani všechny okolnosti, které vás postavili na opačné strany barikád. A v očích drujda jsme vykradači hrobu a drancíři lesa Myslím, že kdyby nás najal druid na ochrfanu prastaré hrobky, neřekla by Rensi ani popel. Dobro a zlo je subjektivní záležitost. A jako se možná Rensi podivuje nad mou snahou dát soupeřům druhou šanci, Ruuovi připadá nepochopitelná obscese Rensi všechno, co jsme přemohli, pozabíjet. A mmch mě jako hráči to připadá daleko méně zábavné.

2) Jednám sám za sebe. Své spory řeším v rovině já a mé svědomí / oponent. Nikoho do toho netahám a nikomu do jeho sporů nezasahuju. Pokud dojdu k závěru, že mu chci dát život, neznamená ho, že někdo jiný se nerozhodne jinak. Mohou mít spolu rozehrané něco, o čem nevím. Nebudu ale za ním do konce života chodit a bránit ten život, který jsem mu dal. Když se rozhodnu naopak někoho zabít, asi mi v tom budete těžko zabraňovat. Ale totéž platí obráceně. Nebudu zpochybňovat, když někdo jiný se rozhodne že o jeho život stojí / nestojí. Je to jeho spor, jeho volba. Já jsem svou udělal, co udělají se zajatcoi ostatní, je na nich.

A budu parafrázovat Rensi a řeknu: nevysvětluj mi, jak se má Ruu chovat. =]
23.7.2009 15:34 - Lotrando
Problém je ten, že takto to postaveno nebylo. Ruu stál před bytostí, pro níž on sám představuje naprostou zvrácenost. Byl napaden a téměř zabit. Podle mě by ten druid s náma vůbec nemluvil a nabídku na volný odchod si vyložil jako slabost. Což je hodně nebezpečná strategie pro nás. Obzvlášť v okamžiku, kdy může mít v okolí hromadu kamarádů a my se potřebujeme ještě zdržet.

S tím zabíjením taky nemáš pravdu. Jednak Ruu žádnou obsesi nemůže vnímat, protože Rensi nikoho nezabila. Dalším důkazem je odchod nejen druida, ale třeba i Quaze. U brouků to naštěstí bylo jednodušší. Ta babice zabila 5 nevinných lidí a to jsou jen ti o kterých víme. Ta si žádnou volbu nezasloužila. Proč taky? Kdyby se něco stalo a ona měla důvod revidovat své názory, pak snad. To by se však nestalo. Byla jen poražena. Nakonec, zabil ji vedlejší efekt útoku, který měl chránit Ruua a pomohl porazit nepřítele. Takže vybrat si z toho smrt babice jako hlavní efekt je sice fajn, ale když se kácí les, lítají třísky.
23.7.2009 16:35 - Ruu
Ta polemika je zcestná, protože hraju svou postavu tak, jak to cítím, stejně jako vy ostatní. nabízí se další argumenty, ale necítím potřebu tady obhajovat svoje postoje ani rozvracet ty tvoje. jen mi vadí, že mě stavíš do pozice slaboduchého a nesvéprávného. Rozdíl mezi našimi postavami je v tom, že tvoje se staví do role soudce. Neříkám, že je to špatné nebo dobré. Je to konstatování, je to tvá postava.
23.7.2009 21:12 - Lotrando
Patrně nejvíc mě na tom mrzí fakt, že to hrotíš v osobní rovině a zpětně edituješ příspěvky.
24.7.2009 01:19 - Ruu
Můžeš být konkrétní s tou osobní rovinou? Nevěděl jsem, že se editovat nesmí. Nemám problém s ničím, co jsem napsal. Klidně na to reaguj, stejně jsi psal až po konečné verzi. Kdybych pozměnil význam na základě tvé reakce, rozumněl bych tvé lítosti, takto ale pro ni nevidím důvod. Smazal jsem jen to, co mohlo vést k další eskalaci debaty.
24.7.2009 08:30 - Gabik
K vaší debatě musím říct jedno. Opravdu není logické nechat každého na živu. Babice byla zlá naprosto bez skrupulí si zasloužila smrt. Zabila 6 lidí a chystala se na sedmého jen pro svojí vlastní potřebu. Když bych řekl pravdu tak zlej byl i Quaz a smrt si zasloužil stejně jako ona. Já ho však ke konci přeflafoval na někoho koho babice ovládala a on za to nakonec nemohl, ale v původní verzi si zasloužil smrt jako ona. Vždyť oni vraždili!

Druid byl jaký byl. Nemůžu říkat, co by se stalo kdyby jste ty dělníky nezachránili. Prostě, proto že ten kult se bude vracet v dalších epizodách, konec konců proto se tam objevili. Ale co je důležité je fakt, že v tuhle chvíli stáli proti vám, vy jste měli stranu a oni měli stranu svou. Oni by neváhali a Rua zabili - pro ně je technika a pokrok vše co nenávidí.
Co jsem jako GM pouze vypíchl byl fakt nechat ho svázanýho a předhodit ho davu - to mi přijde jako mytí se rukou nad problémem a přehrání ho na gm. Buď ho pustim, nebo ho zabiju. I když ho zabije dav - druidi to přičtou na vinu vám.
A ano opravdu hraju i záporáky civilně. Často prostě proto, že jsou s osudem smíření - byli někam posláni a neuspěli - čeká je smrt z vašich rukou nebo trest od nadřízených (pozor nevstahujete striktně k tomuto problému). Oni se civilně budou se bavit, možná budou lhát, možná řeknou pravdu. Když ale vytvořim manijaka tak se tak chovat bude, stejně tak zbabělce.
Já se takhle chovám i když hraju. Když mi někdo bude vyhrožovat, že když se nevzdám, tak zabije malího kluka tak ho zabiju. Bez čekání, bez ptaní bez skrupulí, i když by byl 100* hodnej, tohle se nedělá a v tu chvíli neřešim co mi může nebo nemůže to npc dát. Ano při své hře jsem taky jednou vrátil k životu zlou bytost, prostě proto že mi to přišlo fajn příběhový, ale daleko si myslim kladnější postavu (konkrátně půlorka Bruga) bych zabil bez váhání, protože mě namotal do něčeho co moje postava fakt nevydejchala.

Co tím chci říct je to, že nechávat naživu NPC jen prostě proto, že by mohli něco vědět je zbytečné. Pokud informace bude klíčová je na mě na GM aby se k družině dostala a když NPC umře, objeví se v podobě dopisu, zprávy, informace od NPC, hodu na historii nebo čehokoliv jiného.
Pokud však Ruu chce nechávat všechny přežít,aby se změnili, je to cesta kterou já jako GM taky nemužu zastavovat nebo trestat. Je to jeho příběh. A Ruu časem pozná že ne v každém je snaha se měnit.
Každopádně tím budou vznikat konflikty, a to od těch co v protivnících vydí oponenty.

Mimochodem jaký byl můj pokus o hororovku? :)
24.7.2009 14:17 - Lotrando
Gabik: Já rozumím tomu tématu jak bylo postaveno, horrorově to však působilo jen rekvizitami. Bohužel se musím obloukem vrátit k předešlému postu, který zažehl celý spor, abych záležitost objasnil. Když PC či NPC jedná zcela očividně v rozporu s tím co má představovat, je problém především pro hráče pochopit, jak jsou karty rozdány.

Když bych to měl rozebrat a podpořit argumenty, tak například Quaz nemohl být odpočátku zlý, protože se tak prostě nechoval. On prostě nepůsobil zle, on jen ošklivě vypadal. On pravděpodobně zabil toho strážného, ale jinak působil neutrálně až přihlouple. Hloupost není důvod k zabití. Neschopnost soucítit, absence elementární empatie s obětí je naopak důvodem k okamžitému rozhodnutí. V daném prostředí lze něco podobného v krajním případě omluvit nedefinovatelným vnějším vlivem - magií.

Podobný případ je ten druid. Absence jakýchkoliv emocí u NPC vede k pozdějším sporům, protože hráču musí situaci interpretovat s minimem vstupních informací a snadno se pak dostanou do rozporu nejen s představou GMa (který jakožto autor ji má nejpřesnější), ale i mezi sebou. Druid bojoval za zničení všeho toho, co představuje Ruu. Přesto se s ním civilně baví a odpovídá mu na otázky. To není o smíření se s osudem. Zaryté mlčení a odevzdanost tomu odpovídá podle mě lépe. Jenže to by mohlo zavdat příčinu k jeho likvidaci. V tomto ohledu si GM myje ruce úplně stejně jako hráči, kteří předhodí zajatce davu k lynči.

Nicméně, nakonec je to tak, že situaci viděl odlišně především Ruu. A k tomu směřoval můj dotaz v prvním postu. Protože ta otázka nebyla nikdy zodpovězena, dovolím si ji položit ještě jednou. Ignoruje Ruu zjevné okolnosti a nebere je v úvahu při svém rozhodování? Stačí prosté ano či ne.

Nakonec zpět k hororovému tématu. Jak jsem už psal, já chápu jak to bylo myšleno a také chápu okolnosti, za kterých to vzniklo. Vím že není snadné připravit DnD pro dva hráče v čase, který na to byl vyhrazen. Můžu jen říct, že se mi to líbilo, ale připadalo mi to spíš jako detektivka posazená do prostředí frankensteina. Pravděpodobně i pro nevýraznost postav. Kdybych měl vybrat postavy, které se mi líbí i díky způsobu zahrání, tak například Beregon, Frigo byl uvěřitelný, Barbara.

Pro mě to nakonec bylo mírně hororové, ale nebál jsem se :). Bavil jsem se však dobře. Horror je těžký žánr, jako prvotinu bych to nezavrhoval.

P.S. předchozí řádky mají být analýzou toho, proč jsme ve sporu. snad jsem se trefil.
24.7.2009 15:45 - Lotrando
Cestou mě napadla jedna věc. Ta hra mi připadala pulpová, víc než horrorová. Takže jestli se ptáš, zda to odpovídá ladění Eberronského settingu, pak odpověď zní Ano. Bylo to Eberronské, rekvizitami, aktéry, průběhem.
25.7.2009 00:01 - Ruu
To je právě to smutné, že se NPC dělí na čistokrevné padouchy, fanatiky a dobráky. A stejně radikální je i přístup k nim. Jsi dobrý? Žiješ. Nejsi? Žereš hlínu. A navíc se divíte, že to Ruu nevidí stejně. Nevidí a vidět tak nechce, protože mě to připadá na hraní fádní. Shodněme se na tom, že Ruuově povaze nerozumíš, napříště tedy bude lépe se při popisu událostí držet faktů a osobní komentáře Ruuova chování vypustit.

Ještě ke tvé otázce: Nemohu na ni odpovědět, ani kdybych chtěl, čímž si nejsem jist. Už její formulace přesně odráží to, co na Ruuovi nechápeš. Vyžaduješ strikní odpověď a vztahuješ ji k něčemu, co nazýváš zjevnými skutečnostmi. Takové věci jako zjevné skutečnosti prostě neexistují. Je jen příčina a důsledek. Po příčinách nepátráme nikdy, jen řešíme důsledky. A GM nám pak řekne že babice byla zlá, protože chtěla nové tělo. A proč né třeba: babice sice zavraždila 5 holek a kounstuovala nové tělo, ale pro svou nemocnou vnučku, která má lepru. A babice rázem není tupá obluda, ale má hlubší rozměr, byť s ní nesouhlasím. A až jí budeš zabítej, už to možná nebude taková pohoda, protože tam za tím vším zlem uvidíš jistřičku dobra. Píchnout si do neznámého chlápka bez vazeb není drama. Zapíchnout tátu od 4 dětí, byť je to loupežník, to už je jiná káva. A Ruu nezná příčinu, proto je dalek k tomu vynášet soudy, natož definitivní. Další příklad jsou "ochránci odpočinku prastarého hrdiny a klidu hvozdu". Do takové grupy bych se z fleku přidal. Pokud se na problém si ochoten podívat se i z tohoto úhlu, jsme my ti agresoři. Můžeme věřit v něco jiného, ale zjednodušovat si to fanatismem mi připadá jako berlička. Je tu prostor pro někoho, kdo argumentuje a poslechne si maše důvody? Přijme naše omluvy, je ochoten ke kompromisům? Nebo prostě musí jeden z nás umřít, přesto, že se vidíme poprvé a asi tak 20 vteřin?


DnD je pro mě divadlo plné dilemat. Nehraju šachovou partii, kde je třeba srazit krále silou. Já se chci pokusit z něj udělat partnera. A třeba to v 98% případů nevyjde, mám právo to zkoušet dál, protože to je moje přesvědčení. Jak bude reagovat GM je na něm. A já si myslím, že mu tím pomáhám košatět příběh. Je na něm, jestli toho chce využít, nebo má své představy.

Mmch, doporučuji ke shlédnutí film Americká krása. Ten je o tom, co vnímá Ruu.

Ad horor: Dávám Petrovi za pravdu. Svými slovy: Nepoznal jsem, že je to horor, ale byla to nejlepší hra, kterou jsem s tebou sehrál. Nedokážu posoudit, nakolik to bylo dáno komorním prostředím, ale bavil jsem se zápletkou i prostředím. Na horor nemůže podle mě v rádiu běžet Kilie Minoque a nemůžem se rvát sušenkama za bílého dne. Ten příběh ale ten potenciál v sobě možná měl.

Popravdě pazgřivec vyskakující z chroští mě asi neviděsí, ale byly tam zajímavé momenty. Mrtvý strážný s přelomeným vazem. Šlo to napumpovat. Třeba popisem, jak velkej je to chlap, že má býčí šíji, že měl i helmu zmačkanou na obličeji. Tím říkáš: Je tu někdo silnej, a tomu silnýmu to něco otočilo hlavou jak vejvrtkou na víno.

Quaz byl dobrej, ale zase moc brzo moc konkrétní. Mohla tam být oběť co útok přežila, zmatené popisy vyděšených lidí. Proč je Vetřelec 1 výtečnej horor? Protože tam pracuje fantazie. Celý film toho vetřelce jen tušíš ve stínech kolem sebe. Dej tam víc prostoru pro fantazii. Nech nás to 2 x v noci potkat na konci temné uličky a ať to před náma zdrhne. Popiš to mlhavě. demonstruj sílu té bytosti zprostředkovaně. Zohýbanými trubkami, otiskem pěsti v hrudním plátu apod.

Myslím, že máš trochu tendenci přehrávat, i když u Quaze se mi projev líbil. Ale to asi přehrávám i já. K hororu musí být člověk myslím být schopen nahnat strach i "in natura". A to ty nejsi - a proto tě mám rád mmch. Ty jsi prostě dobrák. Ale zkus to. Koukni se na výrazy lidí ve filmu, kterých ses bál. Zase myslím parádním příkladem je Frank z Tenkrát na západě. Mírný skoro nepatrný, ale trvalý úsměv, pomalé pohyby, dlouhé pauzy v hovoru, úsporná mimika, prvek nevypočitatelnosti (uprostřed hovoru si vytáhne dýku a začne si čistit nehty). Některé otázky ponechává bez odpovědi... A ještě drobnost. Nemůžeš čekat, že budeme prožívat horor při vyjednávání s někým, kdo se jmenuje, jako moje sousedka z baráku. :)

Já myslím, netlač se do toho, ale tudy mi to od tebe hodně chutnalo. Těším se na další.
25.7.2009 12:18 - Ruu
Honzo, mám volné updaty pro Builder, můžu Ti jeden poskytnout... Chceš?
25.7.2009 12:22 - Hubysak
Teď se mi to zrovna nehodí, protože nejsem na svém osobním pc. Nechci tady roztahovat programy, zbytečně by se mi to motalo. pc bych měl mít asi v úterý
25.7.2009 12:39 - Lotrando
Jestli chceš mít ve hře nějaké prvky, které se ti líbí, pak nejlepší způsob je domluvit se GMem, případně s hráči a jednoduše je tam vložit. Pak existují ještě pravidlové systémy, kde právo vyprávět část scény má svojí cenu. Problém, se kterým se tu potkáváme my, je skutečnost, že změna scény, npc, sledu událostí nemá cenu vyjádřenou v herní mechanice. Pak ovšem v případě nesouladu s ostatními hráči dojde nutně ke sporu.

Domluvme se na nějakém mechanismu, který tuhle záležitost umožní, napadá mě mechanismus Utišení bolesti ze Stínu minulosti (někde se tu povaluje můj článek o této hře), nebo cenou může být akční bod, což bych ale nedoporučoval, protože to rozhodí taktickou část hry.

Problém, kterému čelíme má ještě další rozměr a tím je sociální stránka hry. Když bych měl generalizovat, tak každá družina má svou "tvář" a ta ji reprezentuje navenek. Zpravidla je to postava s nejsilnějšími sociálními skilly. V té naší družině to ale není nikdo a jakákoliv sociální interakce je prozatím jen trapná šaráda boje s neúspěchy. A zde nepomůže GMovo ustupování v zájmu zábavy, snižování obtížností atd. Každá schopnost ve hře je oceněna jistou hodnotou, v tomto případě je nejvýraznější cenou výška atributu, popřípadě feat. Pokud hráč chce, aby postava něco uměla, musí zaplatit. Když nezaplatí, nenakoupí. Na tohle nelze rezignovat, protože pokud to uděláme, dostaneme se snadno do roviny benevolence závislé na tom, kdo si co urve to má. Méně zdatní, či méně zkušení hráči to pak budou mít velmi těžké.

S Perenem jsme tuto záležitost rozebírali a prozatím máme asi takovouto představu. Každá postava utratí jeden feat na získání jedné ze sociálních dovedností. Rensi má třeba streetwise, Ruu by patrně mohl mít Diplomacii a někdo jiný zase bluff. Je to návrh, zkuste o tom uvažovat. Takto rozdělené to ale znamená, že družina nemá tvář, nebo že tváří družiny jsou všechny postavy - každá se při vyjednávání projeví jinak v rámci SC.

Pokud se Ruu chce stát tváří družiny, a to klidně může, je to legitimní cíl, pak musí za tuto pozici zaplatit ve formě schopností potřebných k jejímu zaujetí. Patrně nebude stačit jeden skill/feat), bude muset platit víc. Pro paladina to může být velmi drahá záležitost, už jenom z důvodu počtu startovních skillů.

A zde jsme u jádra věci. Protože taková volba má svou cenu vyjádřenou mechanikou zlepšování postavy a znamená omezení někde jinde. Může se pak klidně stát, že Ruu bude vynikající vyjednavač, ale v boji se bude muset daleko více spoléhat na ostatní. Především když vyjednávání selže, třeba i v důsledku chyb ostatních postav, které na sociální skilly rezignují.

Co chci říct je to, že prosazení vlastní představy o průběhu scény něco stojí. A samozřejmě, zkazit takový záměr je mnohem lacinější. Proto se vrátím k prvnímu odstavci tohoto příspěvku a navrhuji domluvit se na tom, jak hra bude vypadat a jakým způsobem do toho mohou a hlavně budou ostatní zasahovat. Což je věc, kterou těžko ovlivníš, ale aspoň s ní můžeš počítat nebude to vyvolávat emoce.
25.7.2009 13:27 - Ruu
Podle mě sčítáš hrušky s jablky. Na to, abych se rozhodl někoho nezabít přeci nepotřebuju feat. Pokud chci vyjednávat, neznamená to, že v tom musím být dobrý. Já jsem vyjednávání např. pochopil tak, že pokud platí, že "pokloňte se bojové mašině" je automatický neúspěch bez ohledu na hod, dobře zvolený vyjednávací postup napoak může hodu napomoci a nemyslím tím hod ignorovat. A emoce vzplanuly na základě tvé interpretace událostí, nikoli mé špatné volby featů a skillů.
25.7.2009 14:00 - Lotrando
Pokud chceš vyjednávat a nejsi v tom dobrý, nemůžeš uspět jen na základě svého přání. Když chci vylézt po zdi na věž, očekává se, že umím lézt po zdi. Nestačí si to přát. Vyjednávání bylo formou nebojové výzvy, kdy můj neúspěch byl jen jedním ze tří. Na zbylých dvou jsem zásluhu neměl. Problém je v tom, že když zvolíš vyjednávání, musíš být schopen vyjednáváním získat úspěchy. Pokud to nedokážeš, bude to vždy neúspěch. Tak mluví pravidla, jejichž primárním cílem je, zajistit všem hráčům stejnou míru účasti na hře. Dobře zvolený postup ti může pomoci jen v rámci nastavení obtížnosti - lehká/střední/těžká. Další modifikátor je +/- 2 podle úvahy GMa. Nakonec jde ale vždy jen o to, posunout konflikt dál.

Jestliže je tedy střední obtížnost pro 2. úroveň 10 (erratovaná), což je podle mě velký ústupek vzhledem k tomu, že se bavíš s fanatikem. Tak za dobrý nápad může být 8 (ale spíš 13 jako těžká). Musíš provést 4 vyjednávací ověření, které posunou nahlížení tvého protivníka z nepřátelského, do neutrálního, posléze do přátelského a nakonec k tomu, aby vyhověl tvému přání a propustil vězně. Mezitím ti sbírají úspěchy tví přátelé, kteří se snaží osvobodit zajatce. Což může být zvýšení komplexnosti výzvy, protože se jedná o dvě souběžné činnosti (6/3, nebo 8/3). Nebo se to ponechá jako součást výzvy, kdy ti mohou přispět. To je další ústupek, který ze strany GMa byl.

Gabik píše:
Oni by neváhali a Rua zabili - pro ně je technika a pokrok vše co nenávidí.


Sociální skilly jsou obtížné pravidlově jen na první pohled. není nejmenší důvod s nimi zacházet jinak než s ostatními. Je to nástroj, který umožňuje hráči ovlivňovat herní realitu prostřednictvím své postavy. Prostředky, které k takovému ovlivňování slouží se pak nakupují podle pravidel. Někdo se umí prosmýknout mezi nepřáteli, jiný dokáže vyvolat rituál a další zas vyjednávat.

Nevím co k tomu víc napsat. Hra se řídí pravidly a to jak ve své taktické, tak i své vyprávěcí části.
25.7.2009 19:17 - Ruu
Rozumím mechanice, ale nesouhlasím se závěrem. Žádná pravidla jsem ani technický překročit nemohl. Tady zjevně problém tedy neni. Také si nemyslím, že bych upíral herní prostor ostatním jen tím, že se snažím vyjednávat nebo ještě lépe ponechám někoho na živu. Ostatně pořád si ho můžete dorazit vy, pokud vám tento stav vadí. Jak už jsem napsal, pokud Ruu nestojí o život zajatce, nezpochybňuje tím nároky ostatních na jeho život.

Lezení na skálu je otázka odhadu svých sil. Pokud je odhadnu špatně, žuchnu. Je to snadné v tom, že si skálu prohlédhu a vidím své šance. U vyjednávání si prohlédnu chlápka a pokud nemá nějakou metaforou na sobě "napsané" stanovisko ke mě, netuším, jaké mám šance. Herní mechanika ale přeci nemá nic společného s povahou a snahami postavy. Moje postava netouží být excelentním vyjednavačem u dvora (tady bych rozuměl píli, se kterou se postava zdokonaluje). Ruu ale zbraně tahá až v nezbytných případech. Je to stejné, jako: když si rád vyřezávám figurky ze dřeva, musim se jít vyučit na truhláře. A to mi připadá jako dogma.
25.7.2009 19:30 - Ruu
Ať se hneme z místa. Popiš mi problém, který se mnou máš. To, že hraju svůj char, jak se mi líbí je moje věc a za problém to nepovažuju. Ale třeba je to moc prostoru, který si beru, mám k tomu sklony, vím o tom. Nebo něco jiného? Pojmenuj to, ať to můžeme uzavřít s nějakým závěrem.
26.7.2009 07:15 - Faire
Už nějakou dobu tuhle diskuzi se zájmem sleduji (mmch. díky za Eldeenské hvozdy ;), a nedá mi to, abych nenapsal svůj názor (dál už ho pitvat nebudu, přece jen je to Vaše hra). Z mého pohledu člověk stojícího mimo hru mi přijde, že Ruův RP je promyšlený a dobrý, o to více, že se jedná o část chování postavy, která je u většiny hráčů ztvárněná tak, že by se sociopatický vrah nemusel stydět :) To, že vede ke konfliktům, je jasné - ale IMHO nikoliv špatné ze své podstaty. Naopak mi to přijde jako další příležitost k vývoji ostatních charakterů, třebaže celá situace nakonec může skončit ve slepé uličce (názorové rozdíly neúnosné pro další spolupráci). Ještě jednou ale zdůrazním že mi to přijde spíše jako příležitost k rozvoji hry, než naopak.

Co se týče názoru na vliv herních mechanismů na rozhovory s NPC, to, že se s Lotrandem neshodneme, už nějakou dobu víme (na tohle téma probíhala svého času diskuze na jiném místě). Chápu jeho argumenty, ale současně si nemyslím, že by vliv mechanismů na rozhovory měl být absolutní, už protože to může vést k absurdním situacím (hloupý příklad: NPC chce jít nakoupit, PC ví, že obchod obsadili teroristi, NPC a PC se celkem dobře znají. PC řekne NPC o situaci a navrhne, že si může pustit televizi, kde jdou přímo záběry z místa činu. PC má ale velmi slabou diplomacii, takže se mu hod nepovede - a uvěřitelnost scény jde do kopru. V jednom případě lze najít nějaké vysvětlení (NPC si myslí, že jde o vtip), ale pokud množství situací narůstá, jde uvěřitelnost scén do kytek). Při skvělých argumentech by i necharismatická postava měla mít šanci přesvědčit svého nepřítele ("máme Tvou dceru a zabijeme ji, jestli uvidíme ještě jednoho poldu" - fail na hod, ubohý otec se ani nepokusí si informaci ověřit???). Argument a naladění NPC by mělo určovat číslo spíše než abstraktní obtížnost hodu odhadnutá podle tabulky.

To jsou všechno jen mé názory, takže na ně nemusíte brát ohled, ale chtěl jsem se o nich zmínit.
26.7.2009 08:01 - Lotrando
Faire:

Nesprávnost tvého příkladu je v tom, že na takovou věc si přece nemusím házet. Kde je v tom nějaký konflikt? Kdo tu čemu oponuje? Ruu se naopak snaží uplatňovat svou vizi světa v situacích, které jsou mu hodně nepříznivé a to konflikt je.

Faire píše:
Argument a naladění NPC by mělo určovat číslo spíše než abstraktní obtížnost hodu odhadnutá podle tabulky.


Tak tady se ztrácím. A jak to číslo chceš jinak získat? V té tabulce jsou navíc ta čísla celkem přívětivá vůči hráčům. Ruu v našem příkladu měl stále šanci 50pct. Za daných okolností docela slušné. Jenže zbytku družiny se nedařilo v souběžně probíhající činnosti, kterou jsem navrhl abych jsme konflikt mohli vystavět na něčem, kde šance na úspěch byla.

Mě celá ta argumentace přijde o jednom tvrzení. Když má hráč skvělý nápad, ale jeho postava ho nedokáže realizovat, tak mu to povolíme. Bylo by přece špatné potlačovat kreativitu. Když se ale taková situace opakuje stále dokola, je patrně problém někde jinde než v potlačování kreativity. Hráč má špatně zvolenou postavu a ze vstřícnosti se pak stane nadržování. A to je odpověď na Ruuovo otázku, o co mi jde. Když totiž přistoupím na jeho způsob hry, nejen že si vynutím spoustu odpustků a zvláštní přístup, ale úplně zabiju hru dalším dvou hráčům, které redukuju na taktické křoví v bojových střetnutích.

Pro dokreslení absurdnosti situace. V družině hraje i Findli, jehož postava zabíjí gobliny od pohledu. Ještě vám vyjednávání s takto rozdanými kartami přijde jako dobrý nápad. Pro jistotu zopakuju

- vyjednavač je nepřítel na život a na smrt
- člen družiny s vyjednáváním nesouhlasí, protože bude neúspěšné a ztíží taktickou situaci
- další člen družiny je nepřítel druhé strany na život a na smrt, ale nedává to najevo. nicméně je to známý fakt, tudíž se od něj nedá čekat spolupráce
- poslednímu členu družiny to připadá divný


Teď argumentujte. A pokuste se nikomu nenadržovat.
26.7.2009 12:38 - Ruu
Znovu připomenu: Ruu dělá rozhodnutí za sebe a nikomu je nenutí. Také nikomu nezpochybňuje ta jeho. Dojde-li k boji, který Aseilas vyvolá tím, že ze zálohy začne pálit do goblinů, Ruu se přidá na jeho stranu. Ale ty gobliny, které srazí k zemi, nechá žít. Pokud je potřebuje Aseilas nebo kdokoliv jiný zabít, ať to udělá po boji. Ruu je zabít nepotřebuje.

Co se členů družiny týče, navrhuji, ať se vyjadřují sami za sebe, nepotřebují mluvčího. Přes takto rozehrané karty má myslím každý prostor na svou hru. Pokud Rensi nesouhlasí s vyjednáváním, ať gobliny příště napadne. Jinak řečeno, Rensi se omezuje sama, Ruu s tim nemá co dělat. Takže ať jsou postoje ostatních členů jakékoliv, vidím prostor, aby se každý realizoval po svém.

Mě to spíš připadá, jako s tou vánoční rybou. Já ji chci čerstvou ale nechci si jí sám zabíjet doma. Potřebuju, aby to udělal někdo jiný. Ono je totiž daleko jednodužší, když nepřítel popadá tak nějak neadresně sám od sebe ve víru bitvy, než když máš přijít k přemoženému zajatci a zabít ho. Jenže to už není problém Ruua, On si nastalou situaci vyřeší po svém. A vaše postavy, něchť zaujmou svá stanoviska.

FAIRE: Děkuju za názor. Byť pro mě vyznívá příznivě, je fér dodat, že to není o tom, jestli má pravdu Ruu nebo Rensi. Je to o tom, jestli nás společná hra může bavit, nebo naopak prudit. Zatím, zdá se, se bavím já a ostatním vč GM moje pojetí hry nesedí. Takže pokud se nedobereme nějakého společného pohledu na věc, budu muset změnit char, nebo grupu opustit, i kdybych měl pravdu 100x. Zábava je jediný důvod, proč tohle podnikáme. Pokud se nedostavuje, bylo by hloupé tak utrácet čas. Nicméně nezastírám, že mě tvůj komentář potěšil. Díky.
26.7.2009 12:46 - Ruu
... a teď si představte, že bych hrál Ghándího. Zlatej Ruu... :]
26.7.2009 14:26 - Lotrando
Zajímavý kam jsme se dostali.
26.7.2009 15:05 - Ruu
Zeptám se takhle: Když budu mít diplomacii 10, bude můj herní projev z tvého pohledu legitimní? Sice tomu nerozumím, ale můžu takovou změnu udělat, pokud to pomůže. (Teď mám Dip 7)
26.7.2009 17:15 - Lotrando
A proč bys chtěl dělat změnu, které nerozumíš? Rozvíjej postavu tak, jak ji hraješ.

Už toho nechám. Pokud jsou popisované věci nepochopitelné, tak se omlouvám. Pro mě jsou přirozené a mají oporu v pravidlech.

Nicméně, jak jsi správně poznamenal, zábava je na první místě. Takže se bavme a uvidíme, kam se dostaneme. Určitě se snáz domluvíme kolem stolu než přes elektronickou diskuzi.
26.7.2009 18:07 - Ruu
Rozumím a beru. Díky.
27.7.2009 11:27 - Gabik
No co dodat.

Lotrando píše:
Zaryté mlčení a odevzdanost tomu odpovídá podle mě lépe. Jenže to by mohlo zavdat příčinu k jeho likvidaci. V tomto ohledu si GM myje ruce úplně stejně jako hráči, kteří předhodí zajatce davu k lynči.

Ok, ale vy jste ho vyslýchali - to je problém, házíte hody a v nich uspíváte, já vám musím odpovídat. Když řeknu, že s vámi nemluví i po úspěšných hodech - jdu proti družině. Prostě špatný budu tak jako tak. Nebo přijmete, že vás váš zajatec pošle někam, ať si hodíte cokoliv? Dost pochybuju.

Ruu píše:
Nech nás to 2 x v noci potkat na konci temné uličky a ať to před námi zdrhne.

Při dvou hodinách času a dvou postavách na tohle není prostor. Buď to budu natahovat, a nebo se pokusím udělat něco zábavného pro dva hráče na jedno sezení. Když to natáhnu, dostanu se do situace, kdy se to vleče a nově příchozí to už stejně tak neucítí.
Jen tak mimochodem. Ruuovy postavy jsou takto „postižené“ úplně všechny. Hráli jsme Keep on Shedowfeel. Postavy zajali gnoma od vykopávek odvedli ho k obchodníkovi, který byl ve městě pravou rukou hlavního záporáka. Během boje se gnóm dostal z pout a dorazil obchodníka – „proč?“ aby ho umlčel. Pro postavy byl ale najednou kámoš číslo jedna a vzali ho sebou na další dobrodružství, vyléčili ho a dali mu peníze. I s gnómem napochodovali do tvrze, kde se střetli s goblinama. Načeš zajali šéfa goblinů a řekli mu, že ho nezabijí, a když bude hodný, a půjde s nimi, tak ho ještě odmění. Tak mi řekněte co s tímhle má GM dělat? Mam 2 npc, obě slouží záporákovy, obě jsou „kamarádi družiny“ a obě by je pro odměny od hlavního záporáka pýchli do zad. A to nemluvím o tom, že představitelka Barda se v DnD 4e cítila býti omezena pravidly, protože chtěla oživit kostru mrtvého „zlého“ draka. Chtěla mu vysvětlit, že vlastně chce být dobrým a pomáhat jim.

Nyní v dobrodružství mám NPC – zlou babici a jejího ostiženého sluhu, kteří jsou pro Lotranda málo zlý a pro Rua jsou moc zlý, protože vlastně ty malý holky vraždí z dobrých důvodů.

Já nevím co na vaše posty říct. Ale aspoň jsem dosáhl toho, že se už nehádáte navzájem.
27.7.2009 11:54 - Ruu
Gabik píše:
Nebo přijmete, že vás váš zajatec pošle někam, ať si hodíte cokoliv? Dost pochybuju.
Já to nevidím jako přirozené. Kryž hodím 4265 na perception a hledám tajné dveře, které tam prostě nejsou, tak tam prostě nejsou.

Gabik píše:
Já nevím co na vaše posty říct. Ale aspoň jsem dosáhl toho, že se už nehádáte navzájem.


Není co říci. Potřebovali jsme si vyjasnit stanoviska. A to se myslím podařilo. Asi s nimi z velké části navzájem nesouhlasíme ale myslím, že je respektujeme a toho si upřímně cením.

Korgor byla taková betaverze Ruua. Zkoušel jsem si nějaké varianty chování a ověřoval, jak mi herně vyhovují. Z toho se zrodil Ruu.
27.7.2009 12:16 - Lotrando
Gabik: odpověď k prvnímu odstavci vezmu jen velmi stručně a popíšu co bych dělal já (ale mám víc času o tom přemýšlet, což ty jsi neměl).

Problém není v tom, zda zajatec promluví či ne. Důležitější je, kam příběh povede když promluví a kam když bude mlčet. Teoreticky by to nemělo být stejné, i když často bude, protože prostě nebude dobrej nápad. Je al eotázkou, proč se tím zabývat, když je to jedno.

Když si naopak zvážím, jaké jsou možné výsledky konfliktu, mám i nějaké vodítko, jak konflikt odehrát. Vím jaké to budou skilly, kdo je bude používat atd. Můžu o tom psát klidně další wall of text, ale asi tušíte kam tím směřuju. I proto si myslím, že náš předchozí spor není pouhá hádka o to, kdo má pravdu, ale je to hlubší a jde o snahu osvětlit princip výstavby konfliktu a následně i způsobu, jak ho pravidlově řešit. Nakolik jsem byl v tomto úsilí úspěšný netuším,ale pochybnosti mám.

Kámen úrazu je v tom, že se házelo kostkami, ale nikdo nevěděl, co se má stát. V daném případě na tom máme stejnou vinu všichni, protože každý mohl říct, "Stop, vo co tu jde, co je vlastně v sázce?"
27.7.2009 12:26 - Gabik
Víš Ruu ale to je o mechanice hry. Pokud rozjedu nebojové střetnutí z cílem něco z protivníka dostat a naházím úspěchy musím se něco vědět. Takhle fungují pravidla. Buď vám budu zakazovat něco dělat, což nechci. Nebo vás to nechám dělat a musím reagovat na vaše úspěchy nebo neúspěchy. To že mi ale pak řeknete, že jako správnej zloun měl raději mlčet je věc, kterou už nepobírám.
27.7.2009 12:29 - Gabik
Lotrando: předchozí odpověď byla psána před přečtením tvého postu, ale ano přes odpovídáš na to co píšu. Pokud vy házíte hody a uspíváte tak já musím nějak reagovat. Když prohlásím že na vaše úspěchy jen zarytě mlčí budu špatnej, když se pokusím odpovědět jsem opět špatnej že jsem mu herecky vtiskl málo podlou tvář. :(
27.7.2009 12:57 - Nachtrose
Osobne nevim, jak presne to probehlo, ale co jsem tu vytusil z probihajici diskuze, tak mam pocit, ze Gabik daval odpovedi systemem 1 uspech = 1 odpoved. Opravte mne, jestli se pletu pls. Navic sam jsem SC jeste nevedl, jenom se pripravuju ( shodou okolnosti taky vyslech/muceni ( to bude zalezet na hracich, za ktery konec to chytnou )). Nicmene moje predstava je takova, ze ne kazdy uspech je odpoved. Dokonce spis by hraci meli dostat odpoved/stopu az na konci SC po nasbirani vsech uspechu ( ale dulezitou, ktera je opravdu posune ). A kazdy dilci uspech by bylo jen urcite nahlodani protivnika, nasazeni mu brouka do hlavy nebo cokoli, co posune jazycek pomyslnych vah ve prospech postav, az to vyusti v ziskani one informace.
27.7.2009 13:07 - Lotrando
Spíš myslím, že jsme to nějak odflákli všichni a teď se přeme, kdo víc. Je ale obvyklé, aby GM hráče zarazil a dostal z nich, o co jim jde. Když to navrhnu jako hráč, jsem automaticky v podezření, že někoho omezuju. Když se na to samé zeptáš ty, je to prostě snaha o vyšší detailnost scény. Já navíc nechci zasahovat do tvého vedení hry vůbec. Jednak si nemyslím, že bys to dělal špatně a jednak vím, že co si člověk neprošlape sám, jako by neznal.

EDIT:

Nachtrose: v ideálním případě máš pravdu, mělo by to tak být, ale tohle musíš mít hodně nachozený, abys to dal z patra. Odpověď za úspěch není špatná, pokud výsledkem nemá být nějaké překvapení.

Ale myslím, že už to beztak moc pitváme
27.7.2009 13:18 - Nachtrose
No ja budu potrebovat poradit asi s pripravou te moji SC ( pokud k ni vubec dojde a hraci onu postavu zajmou misto zabiji ), ale to budeme resit kdyztak v jine diskuzi.
27.7.2009 14:46 - Ruu
To mi připadá děsný. Chudák neinformovaný zajatec, na kterého nám napadaly úspěchy. Proboha hrajeme alespoň přibližně reálný svět ne? Myslím, že vaše fixace na pravidla vás jen svazuje. Představuju si, že jsme zajali šéfkonstruktéra nového katapultu, a při výslechu jsme se zeptali na tajnou cestu do města. A padl nám úspěch. Podle toho, co popisujete, milej konstruktér vytáhne plánek katapultu, přesto, že se ho na to nikdo neptal (protože padl úspěch a něco dostat musíme), nebo si najednou zázračně vzpomene na detaily skutečnosti, o které vživotě ani neslyšel(ze stejného důvodu), nebo prostě pokrčí rameny a řekne: O téhle věci nic nevím, já jsem jen konstruktér. Kloním se k poslední verzi, protože je to tak přirozené. Hráči nejsou pejsánci, co musí dostat cukřík, kdÿž správně zapanáčkují, alespoň já si tak nepřipadám.
27.7.2009 15:28 - Blaine
Ruu: mam takovy pocit ze to cele bylo o tom, ze Gabik nemel pro zajatce nic pripraveneho a kdyz uz jste zacali, tak se on proste snazil neco vymyslet. Coz delam taky. A doufam, ze to tak nejak vyjde. Tentokrat to Gabikovi nevyslo. Nebylo to poprve a nebude to naposled.
27.7.2009 15:37 - Lotrando
Ruu: V podstatě ano. S drobnými ale.

předpolkádejme, že jsi uspěl

- nikdo se ho na to neptal - nesouhlas, když začneš výslech, měl by si mít jasno v tom na co se ptáš.
- padlo více úspěchů, ne jeden, padlo dokonce tolik úspěchů, kolik bylo zapotřebí k získání informace předtím, než se nasbíraly neúspěchy - 4/3, 6/3, 8/3 nebo 12/3
- není potřeba panáčkovat a výsledek konfliktu není cukřík - naopak, toto je regulérní způsob, jak hráč může ovlivňovat hru a jak GM pozná, zda uspěl či ne. Ještě upřesním na množné číslo, hráči, protože je jasné, že výzvu 12/3 sám vyhraješ jen velmi těžko.

To celé za předpokladu, že žádám vyhodnocení konfliktu - tedy chci příběh někam posunout. Vlastně by to měla být podmínka. je-li mým cílem nezávazná konverzace, pak nemusím nic komplikovat a ohlásím jen "Ruu si povídá se zajatcem," nebo, "Ruu se na zajatce šklebí." (když budeš chtít zajatce vystrašit, je to konflikt, něco měníš, něco získáváš)

Takže, když podstoupím vysokou sázku, v naší řeči komplexní výzvu 12/3, tak ten konstruktér skutečně ve svých spiscích bude mít mapku tajné chodby do města. Patrně ji objevil, když studoval stavbu katapultů. Pro něj není zajímavá, pro tebe ale ano. Pokud však v té sázce neuspěješ, měl by se dostavit adekvátní neúspěch - bavil jsi se s ním v královském paláci tak dlouho, až se dostavila stráž a ty musíš prchat (patrně další sázka/výzva) a přijdeš o drahocenné vybavení, protože zdrháte kanálem, kde ho ztratíš. Nebo jsi ho svými dotěrnými dotazy popudil a on se z tebou nebude více bavit. Ba co víc, půjde to říct kancléři, ostatně co je komu po tajných chodbách do paláce, že?

Blaine: Gabik ale potom celkem perfektně odehrál dlouhý konflikt hledání podrobností o Alexu Trazovi a ukončil ho i jednoznačnou a logickou tečkou. Možná mu byl tenhle konflikt srozumitelnější, to je jedno, improvizace je vždycky. Já osobně sázím na tu srozumitelnost, protože ten výslech nehrozil žádným průšvihem. V podstatě tam byl jen spor o to, jakým způsobem ho pustíme.
27.7.2009 15:51 - Ruu
Ani ne, vadilo mi, jak je postoj a chování Ruua prezentován.

Nelze se připravit na vše, to mi problém nedělá. Improvizace je pekelně těžká věc. Hrozně riskuješ, že si nevědomky někde zaprotiřečíš, nebo si nešťastně zdeformuješ příběh. A když Tě hráč zažene do improvizace 3x za hru. Já myslím, že to Gabík odehrál moc dobře. Petrovi to nesedělo, mě to přišlo rozhodně lepší, než: Dobrý den, pane, bác do pupku. Já to vidím tak, že jde spíš o nastolení komunikačních standardů a jejich vzájemné slučitelnosti.

Pro mě je komunikačním standardem pozdravit, přednést svůj pohled na věc, poslechnout si argumenty protistrany a třeba si pak vyhlásit oficiálně válku. Trochu rytířský model. Neznamená to ale, že někdo jiný nemunikuje nejprve palicí.
27.7.2009 15:58 - Ruu
Lotrando: Ano, tady se neshodneme. Protože pak pouze souhrou slušných hodů můžu dostat heslo tajného královského sejfu i z žebračky výzvou 12/3. A co žebračky, naučím se řeč, kterou spoku mluví slimáci, a když budu přesvědčivej, on mi heslo vyslizí na chodník. To prostě nedokážu absorbovat.
27.7.2009 16:09 - Lotrando
Zbývá se zeptat, podle kterých pravidel chceš hrát?
27.7.2009 16:31 - Ruu
To nemůžeš myslet vážně, jestli je tahle alternativa "průchozí", střez se světe Eberronský. Pravidla jsou pomůcka, mapa, nikoliv labyrint, koleje.

EDIT: Nemyslím, že bych musel zanevřít na logiku a selský rozum, abych mohl hrát DnD.
27.7.2009 19:41 - Gabik
Já se v tomhle musim postavit na stranu Lotranda. Pravidla jsou postavena tak, aby konflikty něco řešily a hru posunovaly.
Příklad - plýžíte se k táboru úspěch dostanete se tam nepozorovaně / neúspěch budete přepadeni - což se stalo druhou hru.
Stejně je potřeba pohlížet na jednání. Pokud pujde jen o rozhovor jako s otcem ztracené dívky není třeba nic házet, ani dělat vízvu - rozhovor neposouvá příběh, je pro hráče informativní, zadává úkol.
Ale pokud hráči vyslíchají spoutaného druida je třeba udělat výzvu a hned na začátku stanovit podmínky. Stane se to a to, když neuspějete, bude to ta a to. Obtížnost je tolik na tolik, hlavní vlastnosti jsou tyhle...

Je moje chyba že jsem to tak nepostavil. Na příště musím být důslednější. Každopádně jde o pravidla a je potřeba se jich v tomto držet. Budu v tohle muset být důsledný.

Pravidla by neměli omezovat, ale měli by touto formou zajisťovat fakt, že nikomu nebude nadržováno a nikdo se nebude cítit ustrčet a hlavně každý bude platný.

K žebračce - proč by žebračka nemohla to věc znát? Bude-li to hráčem během té výzvy kreativně popsáno může to tak být. Proč by to tak nemohlo být, pokud to posune příběh zajímavým směrem. Já plánoval pátrání po Alexu Trazovy na později, ale vy jste popsali výzvu a já do toho šel - a přivedl vás na stopu "pouhý prodavač listin" - bylo to logické a pátrání to posunulo. K čemu by bylo kdybych řekl - ta informace ve městě není až bude čas řeknu - podle mě k ničemu.
Slimáčí řeč neznám, tu budeme muset oželet. :)
27.7.2009 21:20 - Ruu
Já si myslím, že si neuvědomuješ v plné míře důsledky tohoto postoje. Ale budiž. Zneužívat takové pojetí nehodlám (snad jen občas)... :]
28.7.2009 10:46 - Lotrando
Doporučuji tvé pozornosti můj článek o problematice Dovednostních výzev zde na d20.cz. Popřípadě i následnou diskuzi. Snad to jako ucelený útvar doplněný dotazy a odpověďmi bude srozumitelnější.

Rychlé dovednostní výzvy.
28.7.2009 12:34 - Ruu
Díky, kouknu na to.
28.7.2009 12:37 - Lotrando
btw, Honzo, jak je to s tebou zítra? Já sem celý den pryč, takže bych radši věděl už dneska, jak na tom jsme.
28.7.2009 16:09 - Hubysak
Já nemám problém. Jen bych potřeboval zajistit zase Deník.
28.7.2009 16:51 - Trey
muj bracha je prcek alias magus
28.7.2009 17:11 - Hubysak
Sakra. Zejtra nemůžu :-((( mám tu mít příbuzný.
28.7.2009 17:57 - Lotrando
No, my se můžeme sejít, něco odehrát a pokecat. Ve dvou to sice bude zase maso, ale já se toho nebojim :)
29.7.2009 06:58 - Gabik
Oki dokončíme legendu o Alexovy, zabojujem, pokecáme.

Zase 2 takovej pěknej masakr encounter jsem si připravil a ted abych ho delil 2ma - hm to vlastne nejde, jak na vas poslu půlku potvory? :)
Se těšte!
29.7.2009 13:02 - Ruu
Aha, no paráda... :]
29.7.2009 14:59 - Faire
Díky za Vaše poznámky, mám o čem přemýšlet, ale u těch dovednostních výzev má myslím si pravdu spíše Ruu. To, co Lotrando popisuje, je převzetí částí vypravěčských pravomocí hráčem, které ale není nutnou součástí DnD (jestli se nepletu, neznám DMG zase tak dobře, ale pochybuju o tom). Je možné, když se na něm hráči domluví. Je možné hrát bez problémů bez něj. Ruovi očividně nesedne, Lotrandovi a Gabikovi ano, ale je to pouze volitelná součást pravidel. Já bych s tím měl stejný problém, narušovalo by to mou suspension of desbelief (uvěřitelnost příběhu). Hrajeme bez tohohle a nijak nám to nechybí.
29.7.2009 17:46 - Lotrando
Faire: je to spíš nakročení tím směrem, který popisuješ. Hry s distribuovanou pravomocí jdou mnohem, mnohem dál. Pokud jde o DMG, tak je v něm popsaná výzva, která se tomuhle pojetí hodně blíží (Discovering Secret Lore, DMG 80).

Uvěřitelnost příběhu je imho o něčem úplně jiném. S čím lze souhlasit, je silný meta gaming, který ti pravděpodobně narušuje immersion. To je obvyklé, hlavně zpočátku, než člověk začne rozlišovat mezi svou postavou a sebou samým.
29.7.2009 23:39 - Ruu
Lotrando, Gabík: Když se vrátím k naší "policejní" debatě, myslím, že se mi rýsuje povahový zvrat. Zkusím to hodit na papír - ten toho snese :]. Otázka klíčová zní (opravte mě, jestli se pletu): CO VLASTNĚ RUU CHCEŠ? Přiznávám, že to nevím. Ruu to také neví. Do jisté míry to byl chtěný projev - on to opravdu neví ani jako postava. Ví, že je dobrý v boji a boj ho uspokojuje. Ale je to bez vývoje. Takže vytvořím nějakou logickou oporu pro svou patologoickou (dnes mám náladu na silná slova :)) touhu pouštět šmejdy na svobodu. A nebo to změním. Mám povahový rys, ale nemám směr, je to tak?
30.7.2009 08:15 - Lotrando
On to nemusí vědět Ruu, ten je pod vlivem událostí. Ty jako autor jeho příběhu bys to vědět nejspíš měl. Buď to zjistíš už teď, nebo až na to budeš mít slinu. Pak se Ruu dostane do situace, kdy se bude muset nějak zachovat a projde nějakým vývojem.
30.7.2009 09:18 - Faire
Hm, to je možné. Moc rád bych si vyzkoušel třeba Střepy, abych viděl, jak to v praxi funguje :)
30.7.2009 17:53 - Faire
Otázka: proč bych měl postavu oddělovat úplně od sebe jako hráče, když immersion je to, co mě na tom baví?
30.7.2009 19:25 - Lotrando
Protože můžeš zažít hlubší ponoření? Umožní ti to dostat postavu do situací, které jsou jinak těžko dostupné.
30.7.2009 23:24 - Faire
Pořád nevím, jestli chápu, co myslíš. Když hraju hru, chci immersion. Nemusím hrát postavu, která je mi podobná - můžu hrát klidně záporáka, nebo poloboha, ale chci se do té postavy vžít. To je z Tvého pohledu oddělení hráče od postavy, nebo ne?
31.7.2009 08:08 - Lotrando
S tím jak moc sobě podobnou postavu hraješ to nemá nic společného. Mě jde o příběhové ponoření, kdy na tebe působí prostředí i děj. Ty to patrně zužuješ na situaci, kdy si představuješ sebe v dané roli. Herec taky studuje postavu dopředu, než začne hrát. Ty ale takovu možnost nemáš, musíš improvizovat. Proto mi přijde vhodné od zoomovat a zhodnotit postavu z pozice hráče, rozmyslet si další postup předtím, než na sebe zase nechám působit atmosféru, prostředí a příběh. Moje postava pak může zažít zvrat, který mám v plánu, tak jak si to představuji. Samozřejmě musím počítat s tím, že kolem sedí další hráči, co do toho obvykle zasahují. V neposlední řadě pak GM, který to nakonec realizuje a přidá si své.
31.7.2009 14:20 - Ruu
Popravdě řečeno si moc neumím představit, jak se "odzoomuju", vymyslím zvrat, zazoomuju zpět a užiju si "ten překvapivý moment". Postrádám spontálnost momentu.
31.7.2009 15:21 - Faire
Jj...
31.7.2009 21:44 - Lotrando
Ona by tam ta spontánnost měla být s pomocí ostatních hráčů.
1.8.2009 12:56 - Ruu
Já to vnímám spíš jako výměnný obchod. Bavím se a žasnu nad převraty generovanými ostatními hráči, a sám se podílím na jejich zábavě svým dílem. Tak by to mohlo fungovat, ne?
4.8.2009 07:13 - Gabik
V kolika tuto středu? Ať si mužu připravit souboje.
4.8.2009 09:07 - Lotrando
Já můžu
4.8.2009 10:33 - Merlin
sice pozdě, ale přece:
osobně už mám za sebou hodně vyslýchacích výzev. předposlední sezení zrovna jednu důležitou:
Postavy zajaly krysodlaka a potřebovaly z něj dostat co nejvíce informací. Nastavil jsme to takto 8/3
uspěch: získají podrobnosti o tom kdo ho vede, kde jsou schovaní, plus všechny detaily na které si vzpomene
neuspech: získají jen kusé informace,v záležitosti na poměru úspěchů/neúspěchů

cíl...vždy získají informace, jen záleží kolik a jak cenné

Postavy používaly vše, od diplomacie (hodný policajt) přes vyhrožování (zlý policajt), mučení...atd. nakonec neuspěly 7/3....dozvěděly se tedy, kde banda sídlí, jak se tam dostat a kolik tam bylo asi tak dalších nepřátel. ale už neví kdo je vede, proč, kde jsou pasti.. atd.
výzva je ale stejně posouvá dál, jen jim nedává tolik výhod a informací.
výslech jsem improvizoval (ostatně jako veškeré mé dobrodružství), protože nikdy nevím co postavy udělají, jestli zajmou nebo zabijí

co se týče příkladu s konstruktérem. mohl by probíhat i takto:
"Hej šmejde, ted když jsem ti zlomil tři prsty zeptám se ještě jednou. Kde je tajná chodba do paláce?"
"aaaaaaaaaa...prosím...já to nevím...dám vám vššechno..cokoliv co mám..jen mě nezabíjejte...aaaaaaaaa..vymyslel jsem nový katapult..tady..tady jsou všechny plány..je to cenná věc..nejcenější...jen mě nechte..nevím kde je chodba...prosííííííííím"

nebo
"tak to pánové opravdu netuším. Připadám vám jako krtek? o nikoliv, já jsem konstruktér. Umělec válečného řemesla..tady, jen se podívejte..tady jsou všechny mé výtvory. Umělecká díla, nemyslíte. A tento katapult vejde do dějin...."
4.8.2009 11:16 - Lotrando
Já rozumím té pochybnosti a je důležité zdůraznit, že asi není v zájmu věci jen tak změnit směr příběhu, protože prostě chci kchúl uklízečku.

Dám radši příklady o dost konkrétnější. V obou jde o řešení konfliktu a pátrání po informacích.

Příklad ze hry v Bouřné: Postavy vědí, že se ztratila holka, vědí i o osobním strážci se zlomeným vazem. Nikdo za holku nechce výkupné. Postavy dojdou na místo činu, smrti strážného. Až doteď se jede podle připraveného scénáře, ale v tuhle chvíli to končí, protože GM neví co hráči udělají. Má jen několik narážek, zjevné stopy, které hodlá vyjevit ve vhodný okamžik. Skutečný průběh, režírovaný hráči je pak asi následující. Zlomit vaz velkému chlapovi jako byl strážce není snadné, muselo tudíž jít o fyzicky zdatného útočníka, který měl navíc překvapení. Aby získal překvapení, patrně se ukryl. Blízké křoví odhaluje udusanou trávu a stopy fakt, že napadal na jednu nohu. Hledáme velkého muže, napadajícícho na levou nohu. Poptáváme se po okolí, popisu odpovídá Quaz ..... Přičemž skutečnost, že jsou nějakou stopy v křoví a on se tam ukrýval je čirá improvizace, nebo spíš souhlas GMa s daným průběhem události.

Příklad ze Sundabaru: Družina má vypomoci nějakým orcům s jejich nálezem artefaktu a prostředník a zadavatel jim dám předmět, který má sloužit jako průvodní list. Družina ví, že orci někde něco vyhrabali a předmět je tedy původem z nějaké trpasličí hrobky. V tuto chvíli se ozve trpaslík, kterému se nezdá, že by se měl hrabat v kostech svých předků a che vědět víc. Na to není GM připraven a musí improvizovat. Hráči se rozhodují najít v Sundabaru víc infa o původu předmětu, kterým se mají prokazovat. Knihovna nemá více infa, hledají se další zdroje, až se postavy dostanou ke starým ruinám chrámu na okraji Sundabaru, kde nalézají zbytky vzácných kamenných desek se jmény králů pohřbených v horách. Postavy tak mají alespoň povšechnou představu o tom, které kosti byly znesvěceny a trpaslík se rozhoduje podívat se věci na kloub.
4.8.2009 11:27 - Merlin
častokrát se stane a já to nepopírám, že když hráči/postavy hlasitě debatují nad možnostma co se asi stalo a jak se to asi odehrálo a mě se jejich nápad začne líbit tak ho zaměním za ten svůj. Hráči mají radost, že to tak odhadli a baví se. O spoustě nápadů netuší, že jsou vlastně jejich a říkají si jak mají dobrýho DM :D a přitom jsou to oni, kdo spontánně tvoří děj.
4.8.2009 13:36 - Peren
Omlouvám se za vstup do zajímavé debaty, jen píšu, že zítra budu!
4.8.2009 14:15 - Lotrando
Tak ještě Honza?
4.8.2009 15:35 - Ruu
i já budu.
4.8.2009 16:34 - Lotrando
Ruu: tak nějak jsem s tím počítal. sakra, vůbec mě nenapadlo že bys nemohl :)
4.8.2009 20:23 - Jerson
Napadlo mě něco k tomuto:

Píše:
Pokud vy házíte hody a uspíváte tak já musím nějak reagovat. Když prohlásím že na vaše úspěchy jen zarytě mlčí budu špatnej, když se pokusím odpovědět jsem opět špatnej že jsem mu herecky vtiskl málo podlou tvář. :(


Pokud by se hráči ptali na otázky typu ano/ne, nebo na nějaké podobně jendoduché, tak vyslýchaná postava může zarytě mlčet, ale postavy hráčů si mohou dovodit odpovědi z jemných náznaků, změn výrazu a podobně. Dostanou své odpovědi, na které mají podle pravidel nárok, a přitom bude zachována uvěřitelnost i charakter CPčka, které má mlčet.
Kdyby vyslýchali hovornější postavu, dsotanou za stejný počet úspěchů podrobnější odpovědi, což nebude úplně košer podle pravidel, ale lepší než nic ... si myslím.
5.8.2009 12:50 - Ruu
Lotrando: =]
5.8.2009 12:51 - Lotrando
Sákryš, kde je ten Hozna. Už by to chtělo zas plnou partu.

těšim se na večer
5.8.2009 13:39 - Gabik
Dobrodružství spočítáno na 3 hráče.
5.8.2009 14:49 - Ruu
Mám takovej pocit, že přijde.
5.8.2009 23:07 - Lotrando
Výborná hra, těším se na pokračování.
5.8.2009 23:41 - Ruu
jj, tohle má hezkou dějovou linku.
6.8.2009 01:50 - Ruu
Ruu - pokračování:

"Zbavte se jich." Syknul muž v kápi a pohůnci udělali krok naším směrem. Pocit deja-vu zesílil. Tesil jsem. Tohle už jsem zažil. Výpad a obrana. Hlavně oba poskoky zaměstnat. Jsou dobří, rychlí a sehraní. Držím se v obranné pozíci a snažím se poutat jejich pozornost. K mé smůle občas úspěšně. A navíc ten pocit, že "tady už jsem byl". Ten hlas znám. Tohle se už stalo. Proč to zažívám podruhé?. Těžký výpad do zad mě vrátil do koncentrace. Jsem tu, protože někdo roznáší nákazu a tahle cháska by o tom mohla něco vědět. Takže si odbydeme nezbytné kočkování, pak to v klidu probereme, a když budou rozumní... "Ci fix! si měla bejt dávno v kurníku a neplést se mi pod ... Do hajzlu, kde je... Doprdele Rensi bacha! Perena proměnil, kryj se!" Kvočna se do jednoho z pohůnků zaklovla s vervou buldočí, ale bez zjevného efektu. Ještě dvakrát to zkusila, než si uvědomila / uvědomil změnu své situace a perspektivy, ze které právě sledoval bojiště. Hlas, který proklamaci kouzla předcházel, mě ujistil. ZNÁM TĚ! Šero, vzdálenost a meče tančící kolem mi jen neumožňovali prohlédnout si mága a složit zbytek mého puzzle.

Do hajzlu, DO HAJZLU! Rensi mi zmizela z periferního vidění a kvočna zaujala moudře obranný postoj vedle sochy. Zbraně zvonily a vše se zdálo být rázem pomalejší. Střelec vypustil šíp za slepicí a sahal po dalším. Mnoho dílů mé zbroje se povalovalo kolem, ostří hvízdala a slepice statečně kdákala. Jeden z pohůnků klopýtl. Výpad se podařil a srazil jsem ho k zemi. Ve stejnou chvíli jsem zahlédl nepřirozený pohyb střelce, kterého jakoby někdo praštil pěstí do břicha. Rensi stříli, to je dobré. Sekyra se zaleskla a sekla druhého pohůnka přes nohu. Peren je zpět mezi savci, jaká úleva, síly mi už docházejí.

Zvuk ze střechy mě překvapil. Stál tam zakuklený. Světlo měsíce vybrousilo jeho siluetu. I tvář. A mě se nakrátko podlomila kolena. To je ten, kterého jsem zajal, když raboval vesnice se svou bandou. Zabil několik lidí a já ho nechal jít. Věřil jsem, že ....

Ale v tuto chvíli jsem se změnil já. Jako bych slyšel nářek dětí, ležících nedaleko v horečkách. Nemuselo se to stát, kdybych to nedovolil. A teď mi utekl!Vztek se mnou lomcoval jako hurikán. Takovou chybu už neudělám. NIKDY!

Když umíral jeden z pohůnků při výslechu, věděl jsem, že to tak má být.
6.8.2009 07:29 - Lotrando
RUU: pěkný, jak provedení, tak i zápletka.

to samý ještě jednou Gabikovi
6.8.2009 07:31 - Peren
Kvo kvok, ko ko dák, kvokkokokodák, kvokvokkvok, kokodák! Kokoko, kvokokvokokodák. (pro nechápající tlumočím - byla to super hra, opravdu dobrá, i když jsem si ten souboj moc neužil, protože jsem se jako slepice moudře krčil za sochou :-), ale jinak opravdu super)
6.8.2009 08:18 - Merlin
hezký :) jen Ruu, vyhnul bych se používání křestanských kledeb :)
6.8.2009 08:40 - Peren
Ruu, zajímavá změna charakteru. Jen drobná poznámka - Ty se měnit nemusíš, vůbec, dal jsi mu kdysi jednu šanci, což dáváš každému, ne? No a on jí nepřijal, nezměnil se, dál je to "padouch", takže ho můžeš beztrestně zabít. Ale nemusíš se měnit.
6.8.2009 09:13 - Gabik
Jsem upřímně rád že se líbilo. Nikdy totiž při tvorbě netušim, zda-li bude hráči přijato, či nikoliv.

Ruu - moc pěkné. Tak ty jsi si na něj vzpomněl. No původně jsem si říkal že ho dostane dav, ale pokud je to již NPC s tváří tak to NE, to se nám Orin ještě vrátí. Ty pravé nepřátele nevytváří GM, ty si dělají hráči sami :).

Peren - jj slepička byla cool, obvzlášť když jsi nebyl schopen to 6 kol zasavovat :)

Pro všechny GM (samozřejmě kromě Almiho!) - vřele doporučuji Human Hexer - MM2. Naprosto cool nestvůra se kterou si užijete spoustu legrace :).
6.8.2009 09:35 - Peren
Gabik - jojo, slepice byla kokodák, vlastně cool, šest kol bylo fakt děsivých! :-) Jinak pro všechny GM - Hexer je děsnej vopruz, a vůbec si s ním žádnou legraci neužijete!
6.8.2009 09:54 - Gabik
Peren: Ty to bereš hrozně subjektivně. Furt je lepší než Lotrandovo Vampír, který nás místo proměňování do slepic, nutil zabíjet se mezi sebou, to je teprve hlína - jo to bych před Almim taky neměl říkat :).
6.8.2009 10:13 - Peren
Jak hrozně subjektivně!?!? Byls Ty slepice??? :-)) V pohodě, já jsem se i jako slepice dobře bavil, neboj. Hlavní je dobře se bavit, a to u Tebe funguje super.
6.8.2009 10:16 - Merlin
gabik: já už ho mám v merku nějakej čas..ale ještě na něj nedošlo..zatracení dlaci..zdržujou
6.8.2009 10:27 - Nachtrose
Gabik: ty sis toho hexera trosku poupravil?
6.8.2009 11:06 - Ruu
Děkuji Gabíkovi za dobrou rozehru a "kulisy", které jsem si dovolil zneužít pro charakterový posun. Ten už jsem v hlavě nějakou chvíli měl, ale proč to stavět na neexistujících reáliích, když máme tak pěkné vlastní. Děj a zápletka je tvá, moje je jen "myšlenková vložka" a soukromá pointa.

Peren: no, o tom to právě je. Že tím, že jsem své rozhodování odkládal a dal mu druhou šanci, jsem způsobil jen další utrpení. Takže sice je Ruu už napokraji zhroucení, protože má pocit, že cokoliv, co udělá, je špatně, ale on se s tím naučí žít... =]

Mmch, dostal jsem parádní nápad na Fun hru. Proč nepostavit celý slepičí kult? Já v tom vidím potenciál... =]
6.8.2009 11:09 - Ruu
Merlin: Souhlas, zarazil jsem se u ní taky, ale pak jsem ji tam nechal. Myslím, že tam působí autenticky. Ono, když místo ní napíšeš:

Ker Cifox...

Tak to trochu ztrácí kouzlo...
6.8.2009 11:13 - Merlin
Ruu: vím..ale tak nějak to na mě působí rušivě a nepatřičně. Když píšu, snažím se vyhýbat větám a slovů, které nejsou pro danou dobu a prostředí vhodné. Dokonce i slovo "sakra" je křestanského charakteru, nicméně už je tak zaběhlý, že si to ani nikdo neuvědomuje.
6.8.2009 11:17 - Lotrando
Ruu píše:
které jsem si dovolil zneužít pro charakterový posun


Mistrně, opravdu výborný a propojuje to družinu, což oceňuji.
6.8.2009 11:50 - Ruu
=] - děkuju.
6.8.2009 12:23 - Ruu
Tak se jsem po updatu ztratil 5 životů. Přestal se mi započítávat background - Born under a bad sign. =[
6.8.2009 12:24 - Nachtrose
Chyba v matrixu?
11.8.2009 13:19 - Ruu
ve středu nemohu, CT by byl o chlup lepší, ale také bez záruky.
11.8.2009 13:57 - Lotrando
čt už je obsazený
11.8.2009 14:19 - Peren
a o víkendu (tedy i v pátek) nemůžu já. Tak to zrušíme a necháme to na příští středu? Gabik psal, že taky nemůže, tedy pokud to platí....
11.8.2009 14:39 - Lotrando
Já jsem teď obvolal co se dalo a tenhle týden je prostě špatnej. Výsledek je příští středa jako nejbližší termín.
11.8.2009 14:48 - Peren
to je v pohodě, prostě občas to nejde....
11.8.2009 15:38 - Ruu
ok.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22594785690308 secREMOTE_IP: 54.226.226.30