Eee, debata je to dlouha a k pravidlum... Za me - original mi vyhovuje a nemenil bych na nem v ohledu na vylepsovani lodi radsi nic.
Myslenka, ze za prachy se da vylepsovat do nekonecna (i s nutnout "udrzbou") vlastne jenom pro pribeh znamena, ze hracske postavy maji extremne vytunenou lod, ktera si dava k snidani kde co imperialniho. Jasne, Star Destroyer ji znici, protoze GMa uz to stve a rekne, ze kazda zbran strili samostatne = asi 20 kritikl zasahu turbolaserem, tumate 700 damasku kazdym, uzijte si to. Prasit se da na obe strany. Smysl toho? Tady, bohuzel, musim rict nula.
Smysl fregaty ve hre byl, ze je to sice "mala" lod, ale vlastne silna kapitalka, ktera ma sanci prezit stret s jinou, vetsi lodi (kriznikem). Ve hre se to parkrat pouzilo a proto to bylo fajn. Ale zachovalo si to ten punc - muzou nas stejne tak dobre rozstrilet, neb Fregata zas tak moc nevydrzi...
Kdyz to zjednodusim, pro me jsou hlavni na hrach pribehy. Pravidla jsou tam jen proto, aby jak GM, tak hraci meli predstavu, jakym zpusobem a jak moc mohou ovlivnovat okoli. Jestlize chci, aby meli ultimatni zbran, muzu ji hracum dat. Ale ma to smysl jen jako nastroj pro hru a pak je idealni to zase odebrat (a pribeh se toci okolo toho tak a jak to ted vyresit bez te uber veci, ktera to predtim vyresila sama).
Rozpadli jsme se, podle me, kvuli rozdilnym nahledum na SW svet, na principy jeho vypraveni a pak veskrze i na nasi skupinovou socialni dynamiku (cti "srali jsme se" :-)).
Kdyz to zjednodusim, Wrigly miril vic na styl Shadowrun (temnejsi, detaily jsou velmi podstatne, chyba muze stat zivot a mise si delaji samotne postavy) - coz by bylo taky fajn. Ja se ale tesil na neco jineho, nez jsem poskytoval sam vam - vesmirnou "pohadku/dobrodruzstvi", kde pribeh postav je tim hlavnim a spis vlece postavy v zavesu, nezli ze by ho tolik sami zvladali ovlivnovat (vetsina SW filmu takhle funguje). No a technika je, proste "magic" (a nevysvetlujeme ji, protoze to nejde :-)). Vic New Hope :-)
Takova vtipna vlozka, tedka na to koukam s Eliskou a... Reknu vam, v New Hope je tolik der a nevysvetlenych veci - jeji otazky:
Proc maji ty svetelne mece a ne blastery??? A Imperium a Rebelove, kdo to je? A jak vlastne funguje Imperium? :-) A proc ma tak spatne stihacky, kdyz by meli mit lepsi technologii, ne? Nebo aspon stejne dobre veci, kdyz jsou o tolik vetsi :-)
A celkove hodnoceni - takova predvidatelna pohadka, ktera stavi na naprosto obehranych pribezich a mohlo by tam byt mnohem mene akce a tak :-)
V Empire Strikes Back potom ocekavala, ze Luke hebne pote, co se pusti kvuli Vaderovi. A byla skvele sokovana tim odhalenim, ze je to tatka :-) Necekala to ani trochu :-) Stejne jako Yodu netusila a moc se ji libila ta jeskyne na Dagobahu. Celkove pry o hodne lepsi film (souhlasim, muj je nejoblibenejsi :-) Pravda, Rogue One to dost dotahuje :-)), veci jsou vysvetlene, maji smysl a jsou tam proto, aby posunuly pribeh, ne jen pro "cool efekt"...
Umm, kde jsem to - jo, ze New Hope proste nedava smysl :-) Je tam spousta der a nevysvetlenych veci a tak vubec... Ale i tak to mame radi, kvuli postavam a pribehu :-)