Dukolm
26.9.2014 20:27
Nightfall
Grey Council

"neviditelné" (s uvozovkami), uzamčené jen pro členy skupiny

Feature list spreadsheet

Midday which never was

Součet článků v klíčích

dev

Call #1
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #21
3.10.2014 11:56 - sirien
já nemám k levelům nutně nějaký zlý odpor, ale:

- verze kterou udělal Max na Midday (levely + achievementy za kdeco) mi přišla těžce překombená
- je to feature navíc která nedává žádný přímý benefit

takže otázka je, jestli by to přineslo skutečně nějakou motivaci lidí psát víc nebo ne a mě to nepřijde (zrušení levelů na Czech DnD / RPG F mi nepřišlo že by vedlo ke změně života na tom webu).
Co bych spíš viděl jako alternativu by bylo rovnou třeba pod avatarem zobrazovat počet napsaných článkl / blogů nebo tak něco - taky to dává nějakou KotORovou "prestige", ale je to takové přímější.
Autorská citace #22
4.10.2014 23:30 - Dukolm
Tak k editoru:
Chci mít jeden standardní styl editoru napříč celou kostkou, jen s tím že ne všude budou povoleny všechny typy tagu, ...
  1. Jsou tu dvě možnosti WSW nebo klasický tagový?
    (Nebo možnost dle volby uživatele)
  2. Jaké tagy zvolit klasické HTML (nebo spíše pseudokód HTML) nebo PHPbb?
    Na tuhle otázku jsme se Sirienem nějak nenašly ideální řešení oboje má své pro a proti.
  3. Alnagu máš nějaké info o tom jak funguje to speciální publikování přes externí program?

k levelům:
Co se týče hodnocení no přímo ta realizace co udělal max mi přijde dost nevyhovující a rozsáhlá. Podle mě by bylo ideální něco pod ikonku uživatele, jednoduché a minimalistické.
Autorská citace #23
5.10.2014 00:28 - sirien
Offline publikování: nějaké info je tady: Metaweblog by Max a pak tady: Metaweblog nově i ve Wordu by Max.

Info ke starému editoru (ale v podstatě jen "how to") je v "jak psát článek na d20", ale to Ti myslim k ničemu moc nebude (viz Maxovy články)


Jinak osobně pokud to bude možné bych asi preferoval klasický+WSW dle volby uživatele (default zakliknout v settings, možnost manuálního přepnutí), ale s tím že klasický bude skutečně "klasický" nebo tak bude fungovat - žádné pseudo-zdroj-bullshity jako dělá ten současnej, to je už lepší nic než taková dysfunkční kravina (když sem dával Naoki ten svůj článek kde jsem mu pomáhal s formátem tak mě ten "zdroj" u aktuálního WSW stál tolik nervů že sem chtěl vraždit)
Autorská citace #24
5.10.2014 09:18 - Alnag
Dukolm píše:
Alnagu máš nějaké info o tom jak funguje to speciální publikování přes externí program?


Externí program se jmenuje MS Word (a lze publikovat přímo z něj, jako bys publikoval na blog). Je to popsané zde: http://www.d20.cz/clanky/stripky/4676.html a případně ještě zde: http://www.d20.cz/clanky/stripky/4529.html

Na druhou stranu to není něco zásadního, když bude dobrý editor, klidně to budu frkat přes něj. Já jen, že tohle je často na pár kliků. Ale stejně pak musí člověk v editoru přidat klíčová slova a tyhle věci.

Ad Levely: Já si taky původně představoval jednoduché levely. Max se nicméně vzhlédl v nějaké hře, kde byly hodnosti, medaile a ještě něco a implementoval to prostě všechno.
Autorská citace #25
5.10.2014 10:20 - Gurney
Já nejsem zas tak moc proti achievmentům, beru že ty můžou být motivační. Ale levly mi docela vadí, přijde mi že vytváří zkratkovitý dojem že něčí názor je hodnotnější na základě čísla pod avatarem, místo aby si člověk tenhle názor udělal po přečtení celého postu. Sám to na sobě pozoruje při čtení třeba theRPGSite, a to ani nemají levly, jen počet odeslaných postů - dost se musím snažit abych jako první nezkoukl číslo a nezačal si názor dělat dopředu. Krom toho přijít na fórum, kde máš lvl 1 fakt sucks, dělá to dojem že dokud nenapíšeš X článků, jsi tu mladé tele mezi starými mazáky.

Pokud levly opravdu moc chcete, navrhoval bych je nechat jen při rozkliknutí profilu uživatele.
Autorská citace #26
5.10.2014 10:30 - Dukolm
Gurney píše:
Pokud levly opravdu moc chcete, navrhoval bych je nechat jen při rozkliknutí profilu uživatele.

No moje aktuální představa je že tohle
sirien píše:
počet napsaných článkl / blogů nebo tak něco

bych chtěl mít jen v profilu uživatele, jako to je teď a pod avatarem bych to chtěl mít dost neutrální a né moc výrazné něco ve stylu 1-5 nebo 1-3 dvacetistěnky

EDIT: ale netrvám na to je to pro mě funkce kterou klidně nepotřebuji nebo spíše se dá dodělat později
Autorská citace #27
7.10.2014 01:57 - sirien
když už tak bych šel do postupné gradace d4, d6, d8, d10... každopádně už mi to trochu zavání levelováním, čímž jsme zpátky u otázky: je levelování užitečné, kontraproduktivní nebo neutrální (a tedy zbytečně navíc)?


Koncem Října (22-27? cca) budu skoro určitě v Brně, což je dojezdově asi ideální pro G i D (i Sh?), mohli bysme si tam dát nějaký sraz... (i když se teď úplně nevybavuju, mám ale dojem že Dukolm byl tou dobou nějak mimo tak asi ne? Jinak asi se tam objevim i pozdějc... nebo samozřejmě v Praze, pokud by se tu G a D (a Sh?) mihli nějak synchronně okolo...)
Autorská citace #28
7.10.2014 09:24 - Dukolm
D nemůže 25.10. zbytek by se dal zařídit
Autorská citace #29
7.10.2014 11:28 - ShadoWWW
Já to tu sleduju, jen teď 14 dní nemám žádný čas se nad tím zamýšlet a hodnotit či navrhovat. Tento víkend budu mít výrazně volnější, tak napíšu.

V říjnu mohu kdykoliv.
Autorská citace #30
8.10.2014 10:56 - Gurney
Ještě nevím jistě, jestli nebudu mít konec října dost nabitej, dám vědět.
Autorská citace #31
13.10.2014 16:06 - sirien
Na Dálavě jsme se s Gurneym trochu bavili o Nightfall a padlo pár zajímavých nápadů:

Výchozí myšlenky (předpoklady):

Kostka a PHP BB fórum mají identickou strukturu diskusí - pokud bysme přepsali web na strukturovaný flowchart "klikací cesty", tak ten flowchart bude vypadat takřka identicky. Liší se jen layout.

Kostka má několik set pravidelných návštěvníků, cca podobně jako RPG Fórum. Přesto má RPG Fórum vyšší aktivitu co do zakládání diskusí a podobně. Důvod je prostý podobně jako výše - VŠUDE jsou OHROMNÁ tlačítka "založit". Nic víc, nic míň. Prostě to opticky víc vyzývá k participaci.

Aktuální problém Kostky co do přehlednosti je box Aktualit - je to příliš silný nástroj, takže jej uživatelé používají tak intenzivně že odmítají používat standardní cesty. Box Aktualit je ale awesome, takže ho rozhodně nechceme rušit. Alternativa tedy musí spočívat ve změně standardní cesty tak, aby její uživatelská pohodlnost "dohnala" box Aktualit.

Sunrise se zásadně lišil od Původní Matky a bylo to dobře. Midday naopak layoutem hodně kopíroval Sunrise a lišil se uvnitř, což by ale problémy nejspíš nevyřešilo (viz první předpoklad). Ergo se vůbec nemusíme bát Nightfall postavit tak, aby se opět zásadně lišil od Sunrise.



Nápady:

Vraťme se k třísloupcovému layoutu pod horním pásem (loga, login panelu, lišty atp.) s tím že pravý a střední sloupec teď není důležitý. Levý sloupec bude celý věnovaný pouze diskusím.
Hrubá představa je zhruba jako u levého sloupce na aktuálním Gamecon webu - tj. nahoře nadpis Diskuse a pod tím vypsané kategorie (klíče nebo seskupené klíče...) Uživatel klikne na kategorii a ta se rozbalí (udsune kategorie "pod" a na jejich místo dodá výpis diskusí), přičemž ukáže řekněme 7-10 posledních diskusí podle data posledního příspěvku a k tomu tlačítka "více", které bude odkazem přímo do plnohodnotné diskusní sekce a "založit novou".

Box Aktualit rozšíříme z nových diskusí a blogů i o nové články a případně o nové eventy z Komunity (srazy atp. - tohle hodně záleží na tom jak nakonec nakoncipujeme Komunitu. Minimálně z Midday převezmeme třetí horní tlačítko Skupiny).

Do celé Kostky až na hranu násilnosti vpálíme:
a) Archivy
b) tlačítka Založit novou diskusi (článek / blog / skupinu / whatever)
c) search (ať už bude jakýkoliv)

Sociální sítě umožňují auto-posting. Geniální by bylo kdybysme mohli založit profil Kostky na všech soc. sítích (resp. na trojici těch relevantních - FB, Twitter, G+) a nastavit aby zveřejnění nového článku udělalo automatický ping na těchto profilech. (note 4 Dukolm: s tím by případně snad mohl poradit Syntax) K tomu samozřejmě ty Share-tlačítka (ta možnost integrace do sociálních sítí nám skutečně chybí, lidi je hodně používají a je to nejsnazší cesta jak o sobě říct novým lidem - hlavně tenhle web je o obsahu takže všechno naše promo je promo nového obsahu, což je z pohledu propagace na nich přímo geniální pozice)
Autorská citace #32
13.10.2014 16:07 - sirien
OHLEDNĚ SRAZU V BRNĚ

Příští týden budu v Brně od středy do nejspíš dalšího pondělí (tj. od 22 do 27, vzi téma srazů v Brně), tak kdyžtak dejte vědět jestli tam nějak máte čas...
Autorská citace #33
13.10.2014 16:15 - sirien
Další věc co se týče orientace na Kostce - změnil bych osobně logiku horní lišty, konkrétně bych přestal rozdělovat článkový a diskusní obsah v oné liště a rozdělil bych ho až uvnitř kategorií.

Tj. řekněme že má lišta například položky "Hraní, Teorie, ..." (nebo tam mohou být "Hráči" a "DMové" nebo cokoliv, to je nutné si ujasnit ale teď to je jedno), ale NEbude mít položku "Diskuse"
Položky Hraní i Teorie budou shrnovat klíče které k nim zařadíme a obsahově tam budou články, tak diskuse. Teprve uvnitř kategorie se rozhodnu, co z toho chci.


Je otázka jak to implementovat konkrétně - zda to rozlišit už při vstupu do kategorie (tj. mít výpis KLÍČ: ____ články klíče __ diskuse klíče) nebo až uvnitř klíče nebo to v klíči nerozlišovat (a vypsat do jednoho sloupce články a do druhého diskuse...)


U kategorií bych se každopádně vzdal aktuálního dvousloupcového výpisu klíčů - je matoucí (viz např. G+ a to jak lidé vypínají defaultní více-sloupcový layout, a to i když tam hraje mnohem větší roli grafika a obrázky). Klíče bych vypsal normálně řádek za řádkem.
Autorská citace #34
16.10.2014 23:06 - Gurney
opět, sleduju vás a vyjádřím se k tomu hned jak budu mít trochu času...
Autorská citace #35
17.10.2014 11:29 - Dukolm
sirien píše:
Kostka a PHP BB fórum mají identickou strukturu diskusí - pokud bysme přepsali web na strukturovaný flowchart "klikací cesty", tak ten flowchart bude vypadat takřka identicky. Liší se jen layout.

Tady budu trošku potřebovat vysvětlit co tím myslíš.

sirien píše:
Kostka má několik set pravidelných návštěvníků, cca podobně jako RPG Fórum. Přesto má RPG Fórum vyšší aktivitu co do zakládání diskusí a podobně. Důvod je prostý podobně jako výše - VŠUDE jsou OHROMNÁ tlačítka "založit". Nic víc, nic míň. Prostě to opticky víc vyzývá k participaci.

Určitě napravíme a rozhodně je to jeden z hlavních cílů nového webu.


sirien píše:
Aktuální problém Kostky co do přehlednosti je box Aktualit - je to příliš silný nástroj, takže jej uživatelé používají tak intenzivně že odmítají používat standardní cesty. Box Aktualit je ale awesome, takže ho rozhodně nechceme rušit. Alternativa tedy musí spočívat ve změně standardní cesty tak, aby její uživatelská pohodlnost "dohnala" box Aktualit.

Nějaký napady?

Gurney píše:
Vraťme se k třísloupcovému layoutu pod horním pásem (loga, login panelu, lišty atp.) s tím že pravý a střední sloupec teď není důležitý. Levý sloupec bude celý věnovaný pouze diskusím.
Hrubá představa je zhruba jako u levého sloupce na aktuálním Gamecon webu - tj. nahoře nadpis Diskuse a pod tím vypsané kategorie (klíče nebo seskupené klíče...) Uživatel klikne na kategorii a ta se rozbalí (udsune kategorie "pod" a na jejich místo dodá výpis diskusí), přičemž ukáže řekněme 7-10 posledních diskusí podle data posledního příspěvku a k tomu tlačítka "více", které bude odkazem přímo do plnohodnotné diskusní sekce a "založit novou".

No zkusím v dohledné době navrhnout několik hrubých šablon i s jejich chováním na Tabletech a telefonech a pak rozjedeme diskuzi na toto téma.

sirien píše:
Sociální sítě umožňují auto-posting. Geniální by bylo kdybysme mohli založit profil Kostky na všech soc. sítích (resp. na trojici těch relevantních - FB, Twitter, G+) a nastavit aby zveřejnění nového článku udělalo automatický ping na těchto profilech. (note 4 Dukolm: s tím by případně snad mohl poradit Syntax)

Rozhodně dobrý nápad jen to není bezúdržbové.
Autorská citace #36
17.10.2014 14:53 - Gurney
To co cituješ s těmi třemi sloupci je sirienovo. Nicméně se mi ten nápda docela líbí.
Autorská citace #37
17.10.2014 15:09 - Dukolm
Promiň blbé tlačítko. Jedna z věcí které chci v nové verzi zamezit.
Autorská citace #38
17.10.2014 16:50 - sirien
To nevím jestli pude, protože ten současnej citační systém má tu eleganci toho že máš tlačítko rovnou u postu, takže tyhle omyly jsou v podstatě cena za jednoduchost.

Ten Nerhinnin požadavek na floating okno odpovědi které by jako na Nyxu scrollovalo spolu se stránkou by to mohl vyřešit - když nebudeš muset scrollovat nahoru a dolu kvůli kliknutí na citaci tak to sníží omylnost myslim.
Autorská citace #39
19.10.2014 00:39 - Dukolm
Tak dva možné směry 3 sloupcového rozložení a jejich chování na menších obrazovkách. Stačí měnit velikost oka prohlížeče.

1) http://nightfall.dukolm.cz/homepage/tma1
2) http://nightfall.dukolm.cz/homepage/tma2

Telefony a tablety 7' na výšku mají jednotlivé bloky pod sebou
Tablety a menší displeje pracují s jiným umístěním jednoho nebo obou sloupců.
Autorská citace #40
19.10.2014 18:48 - sirien
Tak můj včerejší pokus podívat se z telefonu poněkud selhal v procesu :D

Každopádně cool. Druhá varianta se mi líbí víc, ALE osobně bych tam při zvětšení (pro menší display) dal Tělo až POD L/P sloupce, protože když jde někdo na Kostku z mobilu/tabletu, tak ho obvykle zajímají diskuse - a pokud si tam jde pro článek, tak ho to odscrollování nezabije.

Při největší úrovni zvětšení bych pak šel radši logikou Hlavička - Ps - Ls - Tělo (protože v pravém menu budou Aktuality, které jsou při návštěvě z mobilu důležitější než statičtější menu které zatím vypadá že bude v L sloupci.


Plánuješ jen to, že se to "přeřadí pod sebe", nebo tam budou i nějaké změny v layoutu (tj. zjednodušení)? Jen abych věděl jaký je plán
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.071525812149048 secREMOTE_IP: 54.196.27.122