Dukolm
26.9.2014 20:27
Nový web - Nightfall
Grey Council

"neviditelné" (s uvozovkami), uzamčené jen pro členy skupiny

Feature list spreadsheet

Midday which never was

Součet článků v klíčích
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
26.1.2015 02:21 - sirien
Ohledně těch Různých

Co to udělat takhle?

- Překlady (pravidla, sourcebooky, adventures... vyškrtal bych z toho překlady blogů atd - tj. odebral bych ten klíč od těchto pak manuálně)
- Shrnutí (různé rešerže systémů nebo světů atp. popř. nějakých blogů, FAQ aj. Hry v Kostce by asi spadly taky sem)
- Materiály (jen takhle - bez toho "ke stažení" - jestli to je přímo vepsané nebo downloadable bych neřešil, preferuju orientaci dle obsahu a ne dle formy)


Dál jsem si právě provedl menší research. Na mém 17 palcovém širokoúhlém monitoru mají aktuální klíče následující rozsahy výpisů (počet obrazovek - cca 10-11 položek na obrazovku - jde o kompletní výčet všeho, tj. články+diskuse, ale mnoho diskusí je neklíčovaných):

+ Systémy (612)
18  + D&D 4e (616)
17  + D&D 3.Xe (617)
18  + D20 systém (618)
10  + AD&D (619)
3   + GUMSHOE (620)
4   + White Wolf hry (621)
15  + jiné RPG (622)
3*  + Shadowrun (948)
6   + D&D Next (1059)
 + Žánry (613)
18  + Fantasy (623)
13  + Historický (624)
8   + Science Fiction (625)
7   + Horor (626)
3   + Thriller/Špionážní (627)
1   + Romance (628)
8   + Akční/Dobrodružný (629)
5   + Komedie/Parodie (630)
3   + Pohádka/Mýtus (631)
4   + Kyber/Steampunk (632)
2   + Krimi/Detektivka (633)
0*  + Western (634)
17  + Fakta/Teorie/Realita (635)
3   + Univerzální/generický (947)
 + Určení (614)
16  + pro hráče (636)
18  + pro DMy (637)
1*  + jen pro dospělé (639)
5   + pro začátečníky (915)
 + Různé (615)
12  + Recenze (642)
11  + Dotazy (643)
10  + Flame/Polemika (644)
13  + Překlad (645)
6   + Materiály ke stažení (646)
15  + Příběhy/Zápisy ze hry (903)
18  + Inspirace/Novinky (946)
 + Světy (952)
0*  + Eberron (953)
0*  + Dark Sun (954)
1+  + Dragonlance (955)
0+  + Ravenloft (956)
2+  + Forgotten Realms (957)
2   + World of Darkness (958)
0+  + Středozem (959)
2   + Star Wars (999)
Světy

Dark Sun právě 4 články
Ravenloft právě 2 články
Tohle navrhuju eliminovat a zavést místo toho nový klíč:
#Ostatní DnD světy

Pak tu máme tyhle 4 klíče, které se váží k rozpuštění projektů:
Středozem právě 3 články. Dalších 53 článků v projektu Arda
Forgotten Realms - dalších 27 článků v projektu
Dragonlance právě 7 článků, ale dalších 76 článků v projektu
Eberron právě 5 článků, ale dalších 81 článků v projektu
což je myslím docela ok...


Dál

Western má právě 3 články celkem. Jasný adept na zrušení

Jen pro dospělé - většina položek to vůbec mít nemusí

Shadowrun má sice 3 obrazovky, ale efektivně asi 5 článků - všechen zbytek jsou Sethiiny povídky. Já mám jako Sethi rád a všechno, ale fakt jí mám rád tak moc, abysme kvůli ní měli vlastní klíč? Jako bejt to Cemi tak o tom možná budu uvažovat, ale...



Obecně jsem za to abysme se zamysleli nad nutností existence klíčů s méně než 5 stranami. Zároveň bych se rád zamyslel nad možností rozdělit klíče s dvoucifernými hodnotami. Je mi jasné, že to ne vždy bude možné/vhodné, ale mohlo by to docela zamést.
Třeba Fantasy si přímo říká o vydělení sub-žánrů.
S DnDčkama na druhou stranu asi nic moc neuděláme...

Dál bych rád určil obecnější pravidla pro udělování klíčů. Doteď jsme žádnou politiku neměli a řídili jsme se jen vágním pravidlem "lepší víc, než míň", ktré si ale každý z nás vykládal po svém (já třeba dost rozmáchle, což teď koukám možná nebylo úplně šťastné).
Až něco dohodneme tak bych s Gurneym a ShadoWWWem asi prošel klíč po klíči a trochu bysme to podle těchto pravidel začistili? (co tak koukám tak to často je vidět rovnou z názvu... jen tak namátkou třeba koukám, že "Recenze" sou fakt dost krutej bordel)
26.1.2015 02:48 - Gurney
sirien píše:
Až na to že přesně naopak. oWoD je -er, nWoD je -ing.

Jo, máš pravdu. A když si to nepmatuju ani já, tak to tuplem nemůžem používat :)

sirien píše:
Tohle si musíme vyjasnit někdy naživo a případně to rozseknout na dvacet kroků pistolema.

ok, ale já mám na své straně Shadowa (v rámci férovosti můžeš mít dvě pistole)

sirien píše:
vzít airsoftky, vyfotit to a pak u představení Midday dát fotky s popisem "Rozhodnutí o členění kostky - traditional style"

Nebuď John Romero, nejdřív Nightfall a potom se teprve budou publikovat nějaký fotky :)

sirienův nový návrh klíčů - ještě se na ně mrknu, teď už se fakt jdu uložit ke spánku...
26.1.2015 03:09 - sirien
Gurney píše:
ok, ale já mám na své straně Shadowa (v rámci férovosti můžeš mít dvě pistole)

Já mám na své straně Pravdu (tu Pravdu, ne toho Pravdu) a odprásknu vás klidně oba...


Věc se má tak, že mi třídění první úrovně dle formy připadá nesmyslné a nenápomocné. Třídění podle obsahu mi připadá smysluplnější.

Nakonec stejně musíš provést oba typy třídění, ale aktuální Forma / Obsah je podle mě špatně a je lepší udělat Obsah / Forma (tj. rozhodnutí zda článek nebo diskusi provedu až uvnitř primární sekce - viz ten návrh na druhém tabu spreadsheetu).

Zároveň mi přijde lepší, aby hlavní (horizontální, všudepřítomná) lišta obsahovala obsahové třídění, protože obě vertikální lišty (Aktuality všude, levé kontextové menu na main) bude obsahovat druhové (tj. zobrazovat diskuse)

Zároveň obsahová varianta znamená, že se klíče rozdělí mezi jednotlivé sekce a sekundární třídění formy je pak ve dvou sloupcích - míň klíčů na menší prostor = větší přehlednost.
Tvoje varianta s tříděním první úrovně dle formy znamená, že budeš muset do každé (obou) sekcí vypsat klíče kompletně všechny - víc klíčů, větší prostor = menší přehlednost.



____________________________________

Dukolm, ad editor článků: plain HTML - existuje nějaká snadná varianta / předpřipravená varianta na copy-paste, která by tomu dala to krásné barevné zobrazení neuzavřených / nekorektních tagů? (jen se tak ptám...)
27.1.2015 01:01 - sirien
Vzhledem ke zcela výjimečnému kontextu to hodlám protentokrát jedinečně teatrálně přehlédnout (Alnag si ho ostatně případně může smazat sám pokud bude chtít - já se k tomu případně kdykoliv rád přihlásím a vezmu to na sebe), ale...

...ví tu sakra někdo, kde se tu ke všem démonům banují uživatelé?
Myslím tím blokaci účtu, IP ban vim.
Čumim do admin panelu a do nastavení účtů jak idiot a i když bych přísahal, že jsem tu to klikátko snad i někde kdysi viděl, tak ho prostě nemůžu najít.

EDIT: mám samozřejmě namyslí explicitní blokaci účtu - změnit někomu heslo a smazat mu recovery mail bych taky zvládnul

EDIT2: tohle je trochu trapný...
27.1.2015 01:13 - Gurney
sirien píše:
...ví tu sakra někdo, kde se tu ke všem démonům banují uživatelé?

No vlastně ani ne :D

...nemůžu si vybrat jestli to znamená že jsme v tom adminování hrozně dobří nebo naopak hrozně špatní :)

EDIT: A Fritsz píše nepříhlášenej, takže akorát můžeš přihodit další z jeho IP do zabanovaných.
27.1.2015 01:55 - sirien
já vim, všim sem si - jen se mi v ten moment vybavila tahle otázka, šel jsem se podívat a zjistil jsem, že vážně jakože nevim.

Vim jak z uživatele udělat admina, korektora, projektovýho admina, vim jak mu změnit heslo a smazat recovery e-mail, jak mu smazat celej účet, jak mu vybanovat všechny IP adresy z nichž se kdy přihlásil (a případně profiltrovat jestli nějaké z nich nevyužívá víc někdo další)... ale ksakru nevim, jak ho obyčejně zablokovat. To je fakt suchý jako.
27.1.2015 10:18 - Dukolm
No myslím že blokace účtu tady snad neexistuje. Zatím jen tak podle letmého pohledu do databáze.

Jinak ani nevedeme informaci které ip jsou zablokované z hlediska BANU uživatele a které jsou zablokované za spam.
27.1.2015 16:28 - sirien
Dukolm píše:
myslím že blokace účtu tady snad neexistuje.

aha, takže nejsem idiot, dobrý :D

Dukolm píše:
Jinak ani nevedeme informaci které ip jsou zablokované z hlediska BANU uživatele a které jsou zablokované za spam.

To asi v praxi s naší perma-banovací politikou moc nevadí... technicky to můžeme na Nightfall zavést, ale že by mi to trhalo žíly se říct nedá.
28.1.2015 02:31 - sirien
Anketa prosím. Vyplňte co byste mohli a pak se rozhodneme případně nad těma co se sejdem všichni pokud jich bude víc.

(28 a 29 zatím nevím jestli můžu nebo ne; data co tam nejsou jsem rovnou vyškrt protože vim že nemůžu)

Do feature listu jsem přidal další tab s orientační agendou na sraz, kdyžtak chaoticky doplňujte (jde o to abysme nic nezapomněli jdyž už se sejdeme)
28.1.2015 23:38 - sirien
Podle 3 bodů pro sraz předpokládám, že čekáme na ShadoWWWa, takže ShadoWWW: můžeš 28. února, když opět nepřijedeš na sraz? :)
30.1.2015 01:41 - sirien
Napadl mě třetí možný způsob třídění první úrovně

PŘEKLADY - SBORNÍKY - OBSAH - KLÍČE - KOMUNITA

Do překladů bych rád dostal i věci jako Hry v kostce a recenze
Sborníky by byly skutečně výpis sborníků
Obsah by odkazoval ke klasickému dělení po klíčích, články a diskuse dohromady
Klíče by obsahovaly klíčový filtr
Komunita komunitu

Výhody: Přímější cesta k obsahu, který chceme protěžovat

Nevýhody: Je to atypické, každá sekce by musela mít odlišnou druhou úroveň třídění, což se mi úplně nelíbí (na druhou stranu, pro Gurneyho verzi to platí v podstatě úplně stejně)
30.1.2015 08:15 - ShadoWWW
Tak už jsem hlasoval a těším se na sraz. ;)
30.1.2015 13:22 - sirien
ShadoWWW bude na srazu? Rychle kontrolujte kryty CO, ostatní Jezdci jsou už určitě taky poblíž...

No, takže otázka je - chceme tím řešením zabít jeden den ze Srazu, nebo to dáme toho 28. února? Já asi 28. budu v Brně tak jako tak (nejspíš) a je to dřív... a neškrtne to jeden den socializace a hraní na srazu kam se naopak potáhnu tam a zpátky 500 kiláků nebo kolik...
30.1.2015 13:37 - Gurney
Já bych byl pro potkat se v tom Brně, taky nechci zabít den srazu, kde bude pno dalších lidí co už jsme rok neviděl technickýma záležitostma.
30.1.2015 17:56 - sirien
Takže otázka je: Dukolme, nevadí Ti dorazit 28. na návštěvu do Moravské hlavní vesn...
...mě tak napadá, že tu sem najednou trochu v menšině. Kapku nezvyk.
1.2.2015 16:23 - Dukolm
No zatím nevadí ještě dotaz na kterou část dne to tak vidíte?
1.2.2015 17:10 - Gurney
Já se přizpůsobím
1.2.2015 17:20 - sirien
na celej ten den? Ideálně někdy od dopoledne (desátá? jedenáctá?) do večera včetně.

Věc se má tak že sem zažil srazy k Sunrise a Midday a jako i když už je agenda předeslaná a napůl hotová, tak to nebývá řešení na dvě nebo tři hodinky. I když se zázrakem dořeší všechno tak, že nějaký čas zbyde, vždycky tam jsou další věci co se dají řešit dopředu a co pak ušetří spoustu dohadování pozdějc.

A ono už jen když se podívám na to, co tam potřebujeme probrat:
- kompletní převedení a přepsání všech práv a přístupů z Tria na nás, abysme měli konečně jistotu že opravdu kontrolujeme všechno
- celkový layout
- pohádat se o první úrovni třídění
- ujistit se, že určitě dojde ke snížení "hloubky" Kostky
- ujasnit levý sloupec, ujasnit zasazení Sborníků
- ujistit se, že určitě dojde k navýšení přehlednosti a vyhledavatelnosti
- probrat po jedné celej ten feature list abysme měli jistotu že jsme s ním na jedné vlně a že tam nejsou žádné technické úlety
- odklepnout klíče
- vyřešit PDFkový export
- vyřešit politiku k sociálním sítím a jejich integraci

...a do toho celá blbá Komunita kterou víme že chceme, víme že má epic potenciál, ale vlastně jí musíme probrat od základu.

Což není málo, některé ty body jsou bojím se i na pár hodin. A i když tohle zvládneme, tak tu jsou další otázky, které je dobré zmínit, třeba nám tu visí otázky
- anon user defaults, new user default (záložky, welcome PMky...)
- různých politik (k jiným webům, k překladům, k moderování, redakční politika... jako s Alnagovým odchodem je vazba na minulost jen přeze mě a co si budeme povídat, já se až do konce řídil laxně podle Alnaga - jsme efektivně nový tým a bylo by asi dobré si říct jak věci do budoucna vidíme - osobně bych třeba nějaké věci rád změnil směrem od reaktivity k proaktivitě, třeba co do oslovování autorů; taky jsem přemýšlel, že by nebylo od věci udělat si třeba nějaký moderátorský tým, zaprvé pro korekce, zadruhé sehnat někde nějakého dalšího ITáka třeba ať nutně se vším nedusíme Tebe, zatřetí protože doufám jednou přijde den kdy i my budeme předávat Kostku dál a bylo by dobré mít komu)
- grafiky a skinů
- sekundárních/podřazených funkcí? ShadoWWWovi se líbil ten systém downloadů překladů co je pro Fate, přehodit to z nepocitacove hry na Kostku by mělo určité výhody (třeba co do problému s autorskými právy u DnD a podobných jak jsi říkal); mě osobně by se líbilo mít třeba char-sheet generátory (opět by bylo dobré mít i někoho jiného než Tebe čistě kvůli kvantitě práce na tomhle)
- international supportu? Když dáme pod Kostku char generátory, tak proč ne? Navíc Kostka je awesome :D jenže když to uděláme v En, tak to znamená že bysme měli mít nějakou úplně elementary en podporu... a ono když tu máme CZ a SK překlady, tak se skoro nabízí otázka proč tu nemít i PL překlady... to je jen myšlenka teda, možná to je blbej nápad, ale možná ne.
- ujasnit si nějaké dlouhodobé výhledy a třeba propagaci. Řídit Kostku systémem ze dne na den není úplně perspektivní, osobně bych rád měl nějaký výhled třeba na pět let. Nebo i na deset. Nějakou cestu kterou můžeme sledovat a třeba i hodnotit jak daleko jsme po ní ušli. A nebál bych se mířit hodně vysoko - lepší dojít do 50% epického cíle než splnit 100% uťáplého.
3.2.2015 17:58 - sirien
Redakční politika

Jak jsme se bavili o tom bufferu na články a termínovaném zveřejňování... tak Alwaern nás docela zásobuje (plus já mám jeden skoro hotovej a další připravenej k rozepsání plus sem uvažoval že bych znovu hodil na main page překlady FR, protože Chrochta na nich pracuje průběžně a asi je fér dát to lidem vědět...)

Ty 2 Pathfinderovské co tam jsou teď bych asi pustil ven příští týden - jeden z kraje (tahle neděle nebo pondělí?) a pak druhej ke konci (pátek, sobota?)


PLUS: Od kdy kčertu Kostka dovoluje používání odlišnejch BARVIČEK!?
3.2.2015 18:21 - Gurney
Alwaern jede jak vlak, pořád čekám, že kdyby tak týden nebylo nic jiného hodím aspon tu Hlavu ať je co číst, ale nedostal jsem příležitost :) Ale to je jenom dobře.

Všímám si že největší traffic je tady od neděle večer do cca čtvrtka večer až pátku dopoledne, takže ideální by možná bylo vypuštět články v neděli a případně i ve středu (pokud jich zrovna budeme mít dost).
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16494011878967 secREMOTE_IP: 54.161.71.87