Dukolm
26.9.2014 20:27
Nightfall
Grey Council

"neviditelné" (s uvozovkami), uzamčené jen pro členy skupiny

Feature list spreadsheet

Midday which never was

Součet článků v klíčích

dev

Call #1
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
12.1.2015 23:00 - Dukolm
Feature list spreadsheet - myslím ty věci o editaci záhlaví a zápatí s podporou formátování.
13.1.2015 01:15 - sirien
Forgotten realms projekt situation

Alwaernovi sem napsal PM s informací o tom, že dobudoucna se s projekty už nepočítá. Počkám na jeho případnou reakci a uvidím co dál.

Netušil sem, že ten projekt ještě neumřel zcela a že jeho správce stále existuje mezi námi. Tahle situace mě poněkud zaskočila a ne úplně příjemně.

Naštěstí by se snad neměla opakovat - zbylé projekty už jsou pro mě čitelnější:
- Arda byla na Rytířovi
- Dragonlance na Dalcorovi
- CPH je Jersonovo
- Iceanel se odstěhoval a je už jen linkem
- Icefire se odstěhoval a je už jen linkem
...čímž zbývá už jen Ravenloft u kterého netuším co je zač... ale podle všeho je Vannaxe

Rytíř je RIP, Dalcor a Vannax jsou efektivně pryč, Jerson s CPH napůl taky a u něj nebude problém se dohodnout. Pipux a Alek jsou taky mimo.

Eliminace projektů s přechodem na Nightfall dále jistou součástí plánu.
16.1.2015 18:20 - Dukolm
Tak jsem si trochu hrál a už mám funkční Autorizaci uživatele.

Vzhledem k tomu že kostka používá k hashování hesla už docela zastaralé metody md5() a ještě starší věc z MySQL. A zachování bezproblémového přechodu.

Se při prvním přihlášení uživatele provede autorizace starými metodami a následně pokud je úspěšná, se hash přepíše na nový bezpečnější.


Dále se otevřela otázka uživatelů a jejich práv, rolí, ...;

Momentálně jsem postřehl že vedeme tyto statické role

  • Super Admin
  • Správce (Projektu) - není v současné verzi nikomu přiřazena ani ji nelze přiřadit
  • Administrátor (Projektu)
  • Korektor (Projektu)
  • Uživatel
No s tím že projekty rušíme bych přešel na:

  • Super Admin
  • Administrátor
  • Korektor
  • Uživatel (přihlášený)
  • Host (Nepřihlášen)
Nějaké připomínky a nebo nápady co ještě přidat?

Ravenloft v DB je napsán u projektu Vannax
16.1.2015 19:03 - Gurney
Čím konkrétně se liší Super Admin a Administrátor, pokud už nejsou (nebudou) projekty?
16.1.2015 19:25 - Dukolm
No konkrétně hlavně možností udělovat banny a měnit strukturu webu.

Vize je taková že super admin (dříve Trojice Max, Alnag, Rytíř) muže přidávat Administrátory. Spíš je o takovou bezpečnostní jednotku nemělo by jích být moc a z hlediska paralely s PHPBB fóra je administrator spíš označení pro moderátora.
17.1.2015 17:43 - sirien
Gurney: Zejména tím že Superadmin má právo libovolně měnit role ostatních (vyjma dalších s-Adminů); kromě toho superadmin je definován v kódu, takže jeho roli nelze přidat ani odebrat bez zásahu do kódu.
Efektivně to je role vyhrazená okruhu který Kostku skutečně spravuje / vlastní: na začátku patřila výhradně Triu (+Alekovi? To si nejsem jistej), teď patří nám a až do doby další generační obměny by jí neměl zísakt nikdo další a váží se na ní akce, které z podstaty mají náležet jen nám (banování uživatelů atp.)

Admin je pak, jak píše Dukolm, spíš PHP BB "globální moderátor". Má všechna admin práva která se váží ke správě Kostky (tj. může editovat a mazat příspěvky, zveřejňovat články... myslím že dokonce může i šáhnout lidem do settings, to si nejsem teď úplně jistej), ale nemá kontrolu nad Kostkou samotnou (tj. nad strukturou a těmi dalšími věcmi v admin panelu do nichž se osobně bojím jakkoliv šáhnout, protože by mě Dukolm asi zabil a dále nad právy ostatních uživatelů)

Korektor je nižší verze admina. Myslím (?) že nemá práva nad posty v diskusích, ale může sahat do článků a snad je i zveřejňovat.


Dukolm: Předpokládám že rozdělíš od sebe role a jejich práva? Tj. že práva budou existovat sama o sobě a rolím pak bude prostě jen nadefinováno která práva mají a která ne?

Myslím, že to jak si to nahodil vypadá dobře.

Asi by se mělo pamatovat na otázku skupin a práv rolí v soukromých skupinách. Zejména když chceme zavést skryté diskuse. (mimochodem tatáž otázka se vztahuje k blogům nejspíš)
17.1.2015 18:33 - Dukolm
Realizace práv bude nejspíše modelem ACL
Zdroj a akce s ním povolené.

S tím že tyhle zdroje a akce s nimi budou povoleny jednotlivým rolím v systému. Aby se to kdykoliv dalo překopat dle našich potřeb.

No s dynamickými právy pro skupiny a blogy tak nějak počítám.
17.1.2015 18:39 - Gurney
sirien píše:
strukturou a těmi dalšími věcmi v admin panelu do nichž se osobně bojím jakkoliv šáhnout, protože by mě Dukolm asi zabil

Který panel myslíš? Ne že bych do něj chtěl rýpat, čistě ze zájmu a protože si pořád připadám jako že vlastně moc netuším jak kostka funguje, resp. kde se co dělá.
17.1.2015 19:05 - Gurney
Jinak co se týká poznatků z mého "testování" skryté diskuze - nechal jsem si ji vyrobit jednak kvůli předávání adres a podobných údajů, které nechce člověk úplně šířit na netu a jednak jsem si dělal naděje, že lidi kteří na net normálně nepíšou se nebudou tolik zdráhat psát tam nějaké věci ke svým postavám a k organizaci.

Můžu říct, že kvůli tomu prvnímu jsme nepoužili organizační diskuzi ani jednou (možnost posílat hromadné PMky by byla úplně dostačující), co se týká toho druhého - lidi, kteří píšou do veřejných diskuzí tam píšou, lidi kteří kostku maximálně lurkují stejně napíšou jenom "ok, dojdu na sezení" a imho by to bylo úplně stejné ve veřejné diskuzi.

Takže docela přemýšlím, jestli to má zas takový význam a nepokoušíme se jenom dělat takovou marnou náhradu facebooku/G+ (i když uznávám, že heslo "nedávajte svoje data NSA, dejte je Kostce" má něco do sebe), která akorát snižuje trafic (aneb přiznám se že občas diskuze jiných skupin aspoň prolétnu a už sem tak párkrát našel docela zajímavé houserules a tak).

Asi se pro začátek zeptám Nerhinn a lidí ze Za zrcadlem jestli by pro ty tajné diskuze nakonec měli upotřebení, totéž by asi u New Orders (ty teda neznám osobně, takže přes PM), Almi (Amazing Encounters/Adventures) nejspíš bude na srazu... no a to jsou tak všichni co tu momentálně aktivně něco řeší přes diskuze.

Ještě je samozřejmě možnost udělat anketu ("používali byste, kdyby..."), ale bojím se že to dopadne tak, že uživatelé budou samozřejmě všechno chtít, ale pak to stejně nebudou používat nebo to bude mít ty zmíněné negativné efekty.

Chtělo by to někde probrat...
17.1.2015 22:42 - sirien
Gurney píše:
Který panel myslíš? Ne že bych do něj chtěl rýpat, čistě ze zájmu a protože si pořád připadám jako že vlastně moc netuším jak kostka funguje, resp. kde se co dělá.

Do záhlaví téhle diskuse sem naházel i linky na relevantní admin url - konkrétně v tomhle případě ten první vedoucí na /_admin/. Konkrétně všechno co se netýká zakazování a povolování IP adres.

Ohledně skrytých diskusí - to jsme už řešili několikrát. Kdysi jsme se rozhodli je nepodpořit abysme zvýšili interaktivitu mezi diskutujícími. To se ukázalo jako (zoufale) nefunkční, naopak se projevila většina souvisejících nevýhod a jako bonus u několika skupin došlo k tomu že jsme o ně (částečně) přišli.
Zavedení skrytých diskusí na druhou stranu:
- nic moc nezkazí (není žádný aktuální obsah který bysme ztratili, tj. ani trafic který by klesnul)
- alespoň pár uživatelům navíc přijde vhod
- rovnou se to využije v podpoře online hraní (koncept stažení funkcionalit Kronik do Skupin)
- bude se to mimochodem hodit nám samotným pro normální diskuse o chodu Kostky
- a navíc nám to dá konkurenční výhodu nad PHP BB fóry a dorovná naší "ztrátu" na různé gGroups a social networky

V podstatě moje základní logika je: máme právě dvě protikladné možnosti jak se k tomu postavit. Před X lety jsme se rozhodli jít cestou A protože se zdála slibnější a naprosto selhala, tak to teď pojďme zkusit cestou B, protože stejně není co ztratit, jedině získat.


Jinak probrat by rozhodně chtělo víc věcí. Já budu možná v Brně ten týden před Dálavou, ale bohužel pochybuju, že by se Dukolm dostal přes týden do Brna. Dálava je na podobnej pokec možná, ale tam zas nebude ShadoWWW (a vlastně ani nevim jestli Ty a Dukolm). Jarní sraz je další možnost, ale tam opět nebude ShadoWWW. Kdy se ukážu v Brně kromě toho týdne před Dálavou popravdě nevim (jako ne že by to asi trvalo nějak dlouho než se tam ukážu, jen netušim kdy)
20.1.2015 01:00 - Dukolm
Tak je potřeba probrat klíče a jejich převod na nový web zde je aktuální stromová struktura (v závorkách je id přes které to je přiřazeno k entitám)
+ Systémy (612)
    + D&D 4e (616)
    + D&D 3.Xe (617)
    + D20 systém (618)
    + AD&D (619)
    + GUMSHOE (620)
    + White Wolf hry (621)
    + jiné RPG (622)
    + Shadowrun (948)
    + D&D Next (1059)
 + Žánry (613)
    + Fantasy (623)
    + Historický (624)
    + Science Fiction (625)
    + Horor (626)
    + Thriller/Špionážní (627)
    + Romance (628)
    + Akční/Dobrodružný (629)
    + Komedie/Parodie (630)
    + Pohádka/Mýtus (631)
    + Kyber/Steampunk (632)
    + Krimi/Detektivka (633)
    + Western (634)
    + Fakta/Teorie/Realita (635)
    + Univerzální/generický (947)
 + Určení (614)
    + pro hráče (636)
    + pro DMy (637)
    + jen pro dospělé (639)
    + pro začátečníky (915)
 + Různé (615)
    + Recenze (642)
    + Dotazy (643)
    + Flame/Polemika (644)
    + Překlad (645)
    + Materiály ke stažení (646)
    + Příběhy/Zápisy ze hry (903)
    + Inspirace/Novinky (946)
 + Světy (952)
    + Eberron (953)
    + Dark Sun (954)
    + Dragonlance (955)
    + Ravenloft (956)
    + Forgotten Realms (957)
    + World of Darkness (958)
    + Středozem (959)
    + Star Wars (999)
Hlavní věc je jak do toho přiřadit články a diskuze z projektů. Nebo jak to reorganizovat. Pokud budete vymýšlet nějaké větší rošády zachovejte ty (id v závorkách).
20.1.2015 02:20 - sirien
Obecně
no. Ehm. Já tu budu ošklivej... tohle musí celé pryč. Jak jsme se o tom bavili a jak si mi to popisoval, tak ta implementace je v důsledku do budoucna dost nešťastná.

Klíče potřebujeme mít do budoucna tak aby byly operativně měnitelné. Nemusí to být nutně triviální procedura, ale nesmí vyžadovat zásahy takového rozsahu jako dneska.

Dál potřebujeme zavést novou entitu a to "klíčenku", jak jsme už řešili. Ty by ideálně také měly být dynamické a hlavně by neměly být disjunktní - rád bych aby jeden klíč šlo v případě potřeby zařadit na víc klíčenek.
Klíčenkama bych dobudoucna rád nahradil současné kategorie a používal je na různé výpisy (viz návrh layoutu na dalších tabech toho feature spreadsheetu v záhlaví)


Projekty a diskuse
O ty bych se vůbec nestaral - prostě celému obsahu projektu přiřadíme nějakej klíč (Forgotten Realms už dokonce máme) a pak to přetáhneme pod danej klíč. Kdyžtak se to doladí zpětně pozdějc.

Větší obavu mám o diskuse. Bojim se že budeme muset projít všechny existující a zkontrolovat, že má každá alespoň jeden klíč - Alnag kdysi heroicky naklíčoval všechny články, ale diskuse se tenkrát vynechaly, takže tam bude spousta archaickejch co budou bez klíčů.



Ohledně samotných klíčů
Bohužel jsme stále na počátku - od prvního před-Sunrise designu těch klíčů jsme je nikdy nerevidovali. A už to začíná dost bolet.

Co mi trochu vadí jsou v systémech ty DnDčka rozjetý na 4 různý klíče plus d20 plus tam ještě není oDnD (snad ani nebude třeba). Ale s tim asi nic nenaděláme.

Celkově tam myslím bude potřeba provést tyhle operace:


Systémy
- změnit "D&D Next" na "D&D 5e"
- změnit "D&D 3.Xe" na "D&D 3.Xe + Pathfinder"
- změnit "White wolf hry" na "Storytelling (WoD aj.)"

- přidat Fate (asi není třeba dál rozlišovat?)

do diskuse pak je:
- přidat DrD (máme tu recenze a nějaké diskuse a přecejen...)
- přidat CPH, Omegu, CPH + Omegu?
- přidat SWSE? (Gurney? Stojí to za to?)


Žánry
- přidat "Urbanfantasy"
- přidat "Jiný žánr"

Do diskuse:
- potřebujeme / chceme western? Skutečně má dost užití?
- potřebujeme / chceme romanci?
- neroztrhneme pohádku a mýtus?
- Fakta / Teorie / Realita mě dlouhodobě trochu irituje. Rád bych je rozerval od sebe na "Teorie" a "Fakta a Realita"


Určení
Dlouhodobě jsem z téhle kategorie trochu nejistej z pouhé její existence, přijde mi taková zvláštní.

- zrušit klíč "jen pro dospělé". (zaprvé ho prakticky nepoužíváme, zadruhé se mi ideologicky nikdy nelíbil)

- možná (?) přidat "pro ne-RPGčkaře"? Jen nápad... máme tu dost věcí které jsou historické, kulturní a tak.


Různé
Tahle kategorie je asi na nejostřejší revizi - a také nejproblematičtější

- změnit "Flame/Polemika" na "Polemika" (nebo zrušit zcela, každopdáně rozhodně žádný klíč "flame" ani žádný podobný)

- rozdělit klíč "Příběhy a Zápisy ze hry" na klíče "Povídky a příběhy" a "Zápisy ze hry". Ne každý zápis je příběh / povídka, ne každá povídka je zápis.
- rozdělit klíč "Inspirace a novinky" na klíče "Inspirace" a "Novinky". Zcela rozdílné věci a máme tu hafo obou.

- přidat klíč "hra v Kostce"? Popř. nějaké "Shrnutí" nebo tak něco?

No a pak tu je sou klíče "Překlady" a "Materiály ke stažení" - z tohodle jsem strašně nešťastnej. Hrozně rád bych od sebe odlišil překlady pravidel a materiálů, ve smyslu skutečné, doslovné překlady her a jejich rozšíření a doplňků, od překladů nebo shrnutí článků a dalšího obsahu. Klíč "Materiály ke stažení mi přijde zmatečnej a hrozně rád bych ho nějak rozdělil / sloučil / změnil na něco jinýho.


Světy
- přidat "(Alter-)Realita"
- přidat "Jiný svět"

...a upřímně mám trochu pochybnosti o našem aktuálním klíčování DnD světů - resp. o jeho využití a potřebnosti. I když zase ničemu nevaděj...



Aktuálně by to teda vypadalo asi takhle:

+ Systémy (612)
    + D&D 4e (616)
    + D&D 3.Xe + Pathfinder (617)
    + D20 systém (618)
    + AD&D (619)
    + GUMSHOE (620)
    + Storytelling (WoD aj.) (621)
    + jiné RPG (622)
    + Shadowrun (948)
    + D&D 5e (1059)
    + Fate
    ? DrD
    ? CPH + Omega
 + Žánry (613)
    + Fantasy (623)
    + Historický (624)
    + Science Fiction (625)
    + Horor (626)
    + Thriller/Špionážní (627)
    + Romance (628)
    + Akční/Dobrodružný (629)
    + Komedie/Parodie (630)
    + Pohádka/Mýtus (631)
    + Kyber/Steampunk (632)
    + Krimi/Detektivka (633)
    + Western (634)
    + Fakta/Teorie/Realita (635)
    + Univerzální/generický (947)
    + Urbanfantasy
    + Jiný žánr
 + Určení (614)
    + pro hráče (636)
    + pro DMy (637)
    - ---jen-pro-dospělé--- ---(639)---
    + pro začátečníky (915)
    ? Pro ne-RPGčkaře
 + Různé (615)
    + Recenze (642)
    + Dotazy (643)
    + Polemika (644)
    + Překlad (645)
    + Materiály ke stažení (646)
    + Povídky a příběhy (903)
    + Novinky (946)
    + Zápisy ze hry
    + Inspirace 
    ? Hra v Kostce
 + Světy (952)
    + Eberron (953)
    + Dark Sun (954)
    + Dragonlance (955)
    + Ravenloft (956)
    + Forgotten Realms (957)
    + World of Darkness (958)
    + Středozem (959)
    + Star Wars (999)
    + (Alter-)Realita 
    + Jiný svět 
Celkově
Teď je myslím ideální chvíle na to se nad tímhle pořádně zamyslet, takže jakékoliv další nápady, kritiky, připomínky nebo polemiky jsou velmi vítány?
20.1.2015 13:24 - Dukolm
Obecné:
No nahrazení kategorií klíčenkami považuji za dost blbý nápad.
Neumím si představit jak problémové nepřehledné by byla editace klíčů u článku bez kategorií a v případě struktury podle klíčenek tak nastává problém že jednomu klíči bude patřit více zaškrtávacích políček.

Ke klíčům:
Přidání klíče - bude retrospektivní projití všech článků a diskuzí a přiřazení nového klíče
Změna nazvu - zde si udělám převodní tabulku a nebude potřebovat žádný administrátorský zásah
Rozdělení klíče - zde nejde tak úplně jednoduše udělat převod opět stejné úsilí jako u nového klíče (pár adeptů tu máme)
Zrušení klíče - opět bez problémů

Moje připomínky:

  • D&D 3.Xe + Pathfinder - poč to nemít rozdělené?
  • Storytelling (WoD aj.) - zde si myslím že Storytelling není moc správný zažitý název
  • Kyber/Steampunk - no trochu nechápu proč jsou spolu
  • Fakta/Teorie/Realita - tam bych to taky rád nějak rozdělil
  • Pohádka/Mýtus - zde mi to nějak sedí dohromady
20.1.2015 16:32 - sirien
Dukolm píše:
Přidání klíče - bude retrospektivní projití všech článků a diskuzí a přiřazení nového klíče

ne nutně. Prostě přidáme klíč, že nebude u žádného článku je jedno - pak ho budeme doplňovat retrospektivně. (popř. někomu z nás v nějakej moment hrábne a udělá to co Alnag kdysi).

Píše:
Rozdělení klíče - zde nejde tak úplně jednoduše udělat převod opět stejné úsilí jako u nového klíče (pár adeptů tu máme)

Moje představa byla taková, že rozdělení proběhne ve dvou krocích:
1 - aktuální klíč se přejmenuje (na jeden z těch nových)
2 - vytvoří se nový klíč (ten druhý)
Takže např.:
1 - Inspirace a Novinky (946) se změní na "Novinky (946)"
2 - Vytvoří se nový klíč "Inspirace (ABCD)"

Následně opět viz výše se věci dodělají tak nějak postupně retrospektivně.

U tohodle jde hlavně o to abysme dali dohromady a vhodně aktualizovali samotnou strukturu těch klíčů, obsahově (články, diskuse) to pak už můžeme dodělat za pochodu.

Dukolm píše:
Zrušení klíče - opět bez problémů

Skoro bez problémů. Musíme si předem ověřit, že všechny články a diskuse které mají klíč který budeme rušit mají i nějaký jiný klíč - aspoň jeden. Nesmí dojít na to že by byl článek (nebo diskuse) neměl žádný klíč.

Dukolm píše:
D&D 3.Xe + Pathfinder - poč to nemít rozdělené?

Protože Pathfinder je Paizem obšlehnuté DnD 3.5e (a trochu vybroušené, proto se označuje za "DnD 3.75") - cíleně a natvrdo, Pathfinder má 100% kompatibilitu s materiálama pro DnD 3 a 3.5.

Dukolm píše:
Storytelling (WoD aj.) - zde si myslím že Storytelling není moc správný zažitý název

proto to "WoD" v závorce.
Zaprvé systém je Storytelling, ne WoD. Ale hlavně - STs se používá i u Exalted, Scion, God's machine Chronicle, technicky i Ars Magica...

Dukolm píše:
Kyber/Steampunk - no trochu nechápu proč jsou spolu

Když se tvořily klíče tak se dodržovalo několik pravidel:
- nesmí v tom bejt bordel (proto tvorba a přidělování klíčů je pouze v pravomoci adminů)
- klíčů nesmí být nadbytek (kvůli přehlednosti)
- klíče musí pokrývat cca plus mínus stejné rozsahy (kvůli validitě)

z těhle důvodů se některé klíče které se nám zdály že je potřebujeme, ale že zároveň nepokrývají dostatek obsahu, sloučily dohromady na základě podobnosti. Proto šly k sobě Inspirace a Novinky (wrong call) atp. Kyber/Steampunk je v podstatě klíč na pokrytí VŠECH -punků, protože efektivně toho -punk obsahu nemáme tolik aby se to vyplatilo dělit na víc klíčů (DnD je případ právě opačný a proto ho pokrýváme 4 různejma klíčema)

Dukolm píše:
Pohádka/Mýtus - zde mi to nějak sedí dohromady

okDukolm píše:
No nahrazení kategorií klíčenkami považuji za dost blbý nápad.

nerodorzumění, sme si vyjasnili v IM. (viz layout na druhém tabu spreadsheetu ze záhlaví)
21.1.2015 13:59 - Gurney
Dukolm píše:
D&D 3.Xe Pathfinder - poč to nemít rozdělené?

Je to v podstatě to samé, Pathfinder je dělaný tak aby byl kompatibilní s 3E a tudíž poměrně logický, že chceš-li vyhledávat např. nějaký doplněk nebo článěk k Pathfinderu, hodí se ti i ty k 3E a naopaj

Jen bych možná dal prostě D&D 3E/Pathfinder, to 3.Xe mě tam z čistě estetických důvodů dost prudí a dneska už stejně nikoho nezajímá, že bylo nějaký 3E, který se pak updatovalo na 3.5E (což je navíc ještě menší rozdíl než mezi tím 3.5 a Pathfinderem)

sirien píše:
změnit "White wolf hry" na "Storytelling (WoD aj.)"

Dukolm píše:
Storytelling (WoD aj.) - zde si myslím že Storytelling není moc správný zažitý název

Nejradši bych z hlediska systémových klíčů rozlišoval Storytelling (oWoD) a Storyteller (nWoD), akorát trochu pochybuju že si toho rozdílu někdo všimne a pokud jo, tak si z toho nejspíš nevyvodí že je něco jiného a už vůbec ne že -elling je 1-3E a -eller 4E a GMC

Řešením by bylo mít přímo nWoD a oWoD, ale zas aby se to nepletlo se settingovým klíčem World of Darkness :(

EDIT: Po delším přemýlšení oWoD a nWoD coby systémové klíče by byly nejlepší

sirien píše:
...tam ještě není oDnD

pro naše potřeby by bylo ideální mít OD&D, Ad&D 1e a AD&D 2e všechny v jednom klíči. Přemýšlím jak to nazvat (TSR edice moc lidí nepochopí), asi OD&D/Ad&D

sirien píše:
přidat SWSE

Takových deset článků/překladů/diskuzí na tohle téma by se tu myslím našlo už teď, takže asi spíš jo

sirien píše:
potřebujeme / chceme western?

Nepotřebujeme. V životě tu snad žádný aspon trochu westernový článek nebyl a kdyžtak to jistí Akční/Dobrodružný. To samé romance, tu zas jistí (případný) Jiný žánr

sirien píše:
- Fakta / Teorie / Realita mě dlouhodobě trochu irituje. Rád bych je rozerval od sebe na "Teorie" a "Fakta a Realita"

Rozhodně - rpg teorie mnohdy nemají s realitou nic společného :D

sirien píše:
- zrušit klíč "jen pro dospělé"

ROzhodněsirien píše:
přidat "pro ne-RPGčkaře"? Jen nápad... máme tu dost věcí které jsou historické, kulturní a tak.

Jenže pak použiješ přímo klíče Historie nebo Kultura. Pokud by se tady začaly nějak pravidelně objevovat články třeba o LARPu nebo PC hrách tak bych spíš dodal klíče přímo pro LARP nebo PC, ale dost pochybuju o tom, že se sem někdo začne něco takového psát

sirien píše:
změnit "Flame/Polemika" na "Polemika"

J, žádný flame.

sirien píše:
No a pak tu je sou klíče "Překlady" a "Materiály ke stažení" - z tohodle jsem strašně nešťastnej. Hrozně rád bych od sebe odlišil překlady pravidel a materiálů, ve smyslu skutečné, doslovné překlady her a jejich rozšíření a doplňků, od překladů nebo shrnutí článků a dalšího obsahu. Klíč "Materiály ke stažení mi přijde zmatečnej a hrozně rád bych ho nějak rozdělil / sloučil / změnil na něco jinýho.

Klíč Překlad je zdánlivě logickej, ale v praxi hledáš spíš články na nějaký téma (a je ti jedno jestli je to překlad nebo česká tvorba) nebo hledáš přímo překlady pravidel. Určitě bude potřeba něco jako Překlad pravidel
(jestli máte lepší název, sem s ním), na kterýžto klíč bych byl mimochodem rád aby vedl jeden z odkazů přímo na horní liště, jak už jsme se o tom bavili. Co s překlady článků a jestli je vůbec odlišovat klíčem zatím fakt nevím.

sirien píše:
...a upřímně mám trochu pochybnosti o našem aktuálním klíčování DnD světů - resp. o jeho využití a potřebnosti. I když zase ničemu nevaděj...

Mě přijdou pro fandy jednotlivých světů dost užitečné.

Dukolm píše:
Kyber/Steampunk - no trochu nechápu proč jsou spolu

Potřebujem Steampunk? vím o asi dvou zápisech ze hry, kterých se to týká, jinak asi nic. A mám trochu strach aby tím nezačaly padat třeba věci z D&D Ebberonu do stejného klíče jako věci k SR. Takže buď sepciální klíč (který nevím jestli má smysl) nebo jen Kyberpunk.

EDIT: Včera jsem nad tím přemýšlel a možná by bylo lepší Kyberpunk/Transhumanismus, to naopak při vyhledávání k sobě hází věci úzce související.

Dukolm píše:
Pohádka/Mýtus - zde mi to nějak sedí dohromady

Mě taky.
21.1.2015 14:36 - ShadoWWW
Tak jsem se chystal, že sem taky přispěju, a Gurney mě zase předstihl. Tak jen napíšu, že souhlasím s Gurneym. ;-)
Píše:
pro naše potřeby by bylo ideální mít OD&D, Ad&D 1e a AD&D 2e všechny v jednom klíči. Přemýšlím jak to nazvat (TSR edice moc lidí nepochopí), asi OD&D/Ad&D

Ještě by šlo old-school D&D ;-) Ale OD&D/Ad&D je asi nejpochopitelnější.
21.1.2015 15:18 - Dukolm
Steampunk bych tu rád měl hlavně z pohledu Příběhů Impéria a pokud se konečně dokopu po Nightfall, dokončit některé věci co mi leží v šuplíku. V nové verzi nebude problém přidat nějaký klíč.

S tím že nebude problém udělat to tak že admini uvidí v všechny klíče uživatel uvidí jen ty který mají nějaký obsah v dané části.
21.1.2015 16:24 - sirien
Gurney píše:
Jen bych možná dal prostě D&D 3E/Pathfinder, to 3.Xe mě tam z čistě estetických důvodů

Klidně.
To 3.Xe tam bylo hlavně kvůli tomu že se tehdy PF hodně označoval i jako 3.75, takže ten klíč efektivně odkazoval na 3e, 3.5e a 3.75e. Dneska archaismus.

Gurney píše:
Nejradši bych z hlediska systémových klíčů rozlišoval Storytelling (oWoD) a Storyteller (nWoD)

Až na to že přesně naopak. oWoD je -er, nWoD je -ing.

Osobně sem proti. 1 - nemáme dost WoD obsahu aby se to vyplatilo odlišovat, 2 - -er už stejně moc přibejvat nebude, 3 - já sám (a dost dalších) funguju v mixech (MtAsc systém magie na -ing systému, viz taky Mage... Aurora tuším že...)

Totéž platí u settingů (tam je mixování snad ještě častější)

Píše:
pro naše potřeby by bylo ideální mít OD&D, Ad&D 1e a AD&D 2e všechny v jednom klíči. Přemýšlím jak to nazvat (TSR edice moc lidí nepochopí), asi OD&D/Ad&D

S tim docela souhlasim

Píše:
Jenže pak použiješ přímo klíče Historie nebo Kultura

point taken

Píše:
Překlad pravidel (jestli máte lepší název, sem s ním), na kterýžto klíč bych byl mimochodem rád aby vedl jeden z odkazů přímo na horní liště, jak už jsme se o tom bavili. Co s překlady článků a jestli je vůbec odlišovat klíčem zatím fakt nevím.

Možná spíš Překlad produktu (máme tu i dobrodružství a sourcebooky)

Ohledně lišty - mě to přijde zbytečný plejtvání ouškem. Pořád jsem zastánce Midday obsahového třídění, tj. sekce "pravidla" s protekční sekcí "překlady produktů".

Tohle si musíme vyjasnit někdy naživo a případně to rozseknout na dvacet kroků pistolema.
(hh, doslova - vzít airsoftky, vyfotit to a pak u představení Midday dát fotky s popisem "Rozhodnutí o členění kostky - traditional style")

Píše:
Mě přijdou pro fandy jednotlivých světů dost užitečné.

ok


Dukolm píše:
Steampunk bych tu rád měl hlavně z pohledu Příběhů Impéria a pokud se konečně dokopu po Nightfall, dokončit některé věci co mi leží v šuplíku. V nové verzi nebude problém přidat nějaký klíč.

V tom případě bych to spíš přihodil až to bude relevantní ne?
21.1.2015 17:01 - Dukolm
sirien píše:
V tom případě bych to spíš přihodil až to bude relevantní ne?

No jak jsem psal.
Dukolm píše:
... V nové verzi nebude problém přidat nějaký klíč.
26.1.2015 02:21 - sirien
Ohledně těch Různých

Co to udělat takhle?

- Překlady (pravidla, sourcebooky, adventures... vyškrtal bych z toho překlady blogů atd - tj. odebral bych ten klíč od těchto pak manuálně)
- Shrnutí (různé rešerže systémů nebo světů atp. popř. nějakých blogů, FAQ aj. Hry v Kostce by asi spadly taky sem)
- Materiály (jen takhle - bez toho "ke stažení" - jestli to je přímo vepsané nebo downloadable bych neřešil, preferuju orientaci dle obsahu a ne dle formy)


Dál jsem si právě provedl menší research. Na mém 17 palcovém širokoúhlém monitoru mají aktuální klíče následující rozsahy výpisů (počet obrazovek - cca 10-11 položek na obrazovku - jde o kompletní výčet všeho, tj. články+diskuse, ale mnoho diskusí je neklíčovaných):

+ Systémy (612)
18  + D&D 4e (616)
17  + D&D 3.Xe (617)
18  + D20 systém (618)
10  + AD&D (619)
3   + GUMSHOE (620)
4   + White Wolf hry (621)
15  + jiné RPG (622)
3*  + Shadowrun (948)
6   + D&D Next (1059)
 + Žánry (613)
18  + Fantasy (623)
13  + Historický (624)
8   + Science Fiction (625)
7   + Horor (626)
3   + Thriller/Špionážní (627)
1   + Romance (628)
8   + Akční/Dobrodružný (629)
5   + Komedie/Parodie (630)
3   + Pohádka/Mýtus (631)
4   + Kyber/Steampunk (632)
2   + Krimi/Detektivka (633)
0*  + Western (634)
17  + Fakta/Teorie/Realita (635)
3   + Univerzální/generický (947)
 + Určení (614)
16  + pro hráče (636)
18  + pro DMy (637)
1*  + jen pro dospělé (639)
5   + pro začátečníky (915)
 + Různé (615)
12  + Recenze (642)
11  + Dotazy (643)
10  + Flame/Polemika (644)
13  + Překlad (645)
6   + Materiály ke stažení (646)
15  + Příběhy/Zápisy ze hry (903)
18  + Inspirace/Novinky (946)
 + Světy (952)
0*  + Eberron (953)
0*  + Dark Sun (954)
1+  + Dragonlance (955)
0+  + Ravenloft (956)
2+  + Forgotten Realms (957)
2   + World of Darkness (958)
0+  + Středozem (959)
2   + Star Wars (999)
Světy

Dark Sun právě 4 články
Ravenloft právě 2 články
Tohle navrhuju eliminovat a zavést místo toho nový klíč:
#Ostatní DnD světy

Pak tu máme tyhle 4 klíče, které se váží k rozpuštění projektů:
Středozem právě 3 články. Dalších 53 článků v projektu Arda
Forgotten Realms - dalších 27 článků v projektu
Dragonlance právě 7 článků, ale dalších 76 článků v projektu
Eberron právě 5 článků, ale dalších 81 článků v projektu
což je myslím docela ok...


Dál

Western má právě 3 články celkem. Jasný adept na zrušení

Jen pro dospělé - většina položek to vůbec mít nemusí

Shadowrun má sice 3 obrazovky, ale efektivně asi 5 článků - všechen zbytek jsou Sethiiny povídky. Já mám jako Sethi rád a všechno, ale fakt jí mám rád tak moc, abysme kvůli ní měli vlastní klíč? Jako bejt to Cemi tak o tom možná budu uvažovat, ale...



Obecně jsem za to abysme se zamysleli nad nutností existence klíčů s méně než 5 stranami. Zároveň bych se rád zamyslel nad možností rozdělit klíče s dvoucifernými hodnotami. Je mi jasné, že to ne vždy bude možné/vhodné, ale mohlo by to docela zamést.
Třeba Fantasy si přímo říká o vydělení sub-žánrů.
S DnDčkama na druhou stranu asi nic moc neuděláme...

Dál bych rád určil obecnější pravidla pro udělování klíčů. Doteď jsme žádnou politiku neměli a řídili jsme se jen vágním pravidlem "lepší víc, než míň", ktré si ale každý z nás vykládal po svém (já třeba dost rozmáchle, což teď koukám možná nebylo úplně šťastné).
Až něco dohodneme tak bych s Gurneym a ShadoWWWem asi prošel klíč po klíči a trochu bysme to podle těchto pravidel začistili? (co tak koukám tak to často je vidět rovnou z názvu... jen tak namátkou třeba koukám, že "Recenze" sou fakt dost krutej bordel)
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10020518302917 secREMOTE_IP: 3.92.96.247