Dukolm
3.4.2015 23:23
Grey Council
.
I'm Grey. I stand between the candle and the star.
We are Grey. We stand between the darkness and the light


http://www.d20.cz/_admin/ - admin rozhraní (banování a různé manipulace s webem)
http://www.d20.cz/ip.php - IP log, odkud kdo
http://www.d20.cz/ip2.php - IP log, kdo odkud

Nightfall

Expirace domény: 30.11.2023
Expirace hostingu: 23.12.2023



Redakce

  • Středa 12.4.2023 Překlad: City of Mist - Quick Start Rules
  • Středa 19.4.2023 Rasa Fey´Ri
  • Hromada Robovejch překladů v bufferu
.


Přislíbeno:
  • DrDII v Kostce (MarkyParky)
  • C'thulhu RPGs srovnání (Shako)
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #21
18.4.2015 00:28 - Gurney
sirien píše:
Gurney: Můžeš mi (nějak výhledově, času hafo) udělat peer review na třetí RPG Scénáristiku?

ok
Autorská citace #22
18.4.2015 15:22 - sirien
ShadoWWW: Pustil jsem si jen tak zrychlosti ta videa k FantasyGrounds a mám malou výtku, kterou možná půjde zlepšit - jsou obě (twich i YT) hrozně tichá. Můj laptop má repráky že když si pustim metal naplno tak se třese byt a to ani nemusim připojit subwoofer, takže jen výjimečně potřebuju zvýšit zvukovej výstup přes 50% repráků a i na těch standardních 50% si videa na YT obvykle držim tak na 20-40% jejich hlasitosti a filmy ve VLC tak na 80%, ale když jsem si pustil ta Tvoje tak jsem musel dát repráky na 100% a video na 100% a i potom to bylo dost slabé (v momentě kdy se v místnosti rozeběh domácí kávovar sem přestal slyšet co říkáš)

Kdyby to šlo vytáhnout nahoru tak to bude mnohem lepší.


EDIT: plus ještě jedna věc - nechtěl by si napsat komperativní článek ohledně hraní přes videocall? Srovnat možnosti Skype / Hangouts, Roll20 / FG atp.? Myslím že to začíná být dost cool téma a přijde mi škoda že tu k tomu toho moc nemáme
Autorská citace #23
20.4.2015 11:10 - Gurney
sirien píše:
plus ještě jedna věc - nechtěl by si napsat komperativní článek ohledně hraní přes videocall? Srovnat možnosti Skype / Hangouts, Roll20 / FG atp.? Myslím že to začíná být dost cool téma a přijde mi škoda že tu k tomu toho moc nemáme

Jo, tohle bych ocenil nejen jako zajímavý článek pro Kostu, ale i pro vlastní potřebu - hrál jsem zatím jenom skrz gHangouts + Roll20, ale docela by mě zajímalo jak fungují i jiné programy...
Autorská citace #24
20.4.2015 13:03 - ShadoWWW
sirien: V tuto chvíli to bude obtížné zpětně zesílit, ale zkusím něco vymyslet.

Gurney: To půjde dost těžko srovnávat, protože je v tom příliš mnoho proměnných a s tím spojených problémů.

------------
Jestli se ti nechce číst ten wall of text, stačí skočit na poslední odstavec.
------------

1) První problém začíná už první volbou. Když ještě neznáš žádný z těch nástrojů, většinou zvolíš ten, který ti doporučí někdo ze skupiny. A pak u něj zpravidla zůstaneš, protože si na něj zvykneš.

Když si pak představíš, že by sis musel zvykat na jiné prostředí (ovládání), přenášet tam všechny doposud vytvořené materiály apod., tak ti to za to nestojí. (Proč taky, když doteď ses bez toho obešel.)

2) Výběr předně závisí na použitých pravidlech. K free-form hře ti úplně stačí Skype. Čím víc je hra pravidlová, tím víc oceníš specializovanější nástroje. Na FG je pěkně vidět, že i v rámci jednoho programu může být každé RPG úplně jiné. FG nabízí například jiné nástroje pro Fate Core a jiné pro Pathfinder a ještě jiné pro D&D 5e; v podstatě pro každou hru. Počínaje jinými kostkami, přes jiné deníky postav a konče jinou automatizací bojových a nebojových střetnutí.

Takže otázka je nejen jaký nástroj, ale hlavně pro jakou hru. A tím se to celé komplikuje, protože musíš mít někoho, kdo zrecenzuje daný nástroj pro více her, protože když třeba zrecenzuji D&D 5e pro tyto nástroje a vyjde mi, že 5e je nejlepší, tak přijde někdo a řekne: Ale my 5e nehrajeme, takže ty rady jsou nám na nic, my hrajeme Fate Core. Nj., jenže já zas nehraji Fate Core, takže by musel přijít někdo, kdo hraje Fate Core a posoudit ho v rámci těchto nástrojů. Ukázat co jaký nabízí. Lidí hrajících po netu je v ČR minimum a většina hraje po Roll20, protože je zadarmo. IMHO v ČR ve FG nehraje nikdo něco jiného než D&D.

Tím chci říct: Už samotná otázka, jaká pravidla RPG si vybrat je těžko zodpověditelná. Jaký tool si vybrat je ještě těžší, protože pro každou hru bude každý nástroj nabízet něco jiného. Takže objektivně to zhodnotit skoro nelze. Recenze by musela být strukturovaná podle jednotlivých RPG a co jaký tool nabízí pro dané RPG.
Autorská citace #25
20.4.2015 13:14 - Gurney
ShadoWWW: Nebude ti doufám vadit, když na téma "hraní rpg skrz videokonference" založím veřejnou diskuzi a ocituju tam tvoji odpověď? Myslím že by si to tady na Kostce přečetlo víc lidí (jinak thx za rychlý přehled... a wall of text vypadá jinak :)

EDIT: jinak mě by ten článek zajímal klidně z pohledu "hraní D&D (klidně jen 5e, ale myslím si, že minimálně pro d20 hry to zas tak moc jiné nebude) online", nemusí to být s ohledem na každé rpg, co kdy kdo napsal...
Autorská citace #26
20.4.2015 13:23 - Dukolm
přidám se k tem co by o to stály, docela se to rozmáhá a sám jsem taky uvažoval o tom to vyzkoušet.

EDIT: trošku dele jsem to měl rozepsané :-D
Autorská citace #27
20.4.2015 13:26 - sirien
Ještě to pozdržte :)

ShadoWWW: Nešlo by to pojmout jako popis pro někoho, komu nikdo nic nedoporučil a nic nezná? Ani ne přímo srovnání, jako spíš porovnání - tady na tom webu je tohle, funguje to takhle, vhodné pro... podporuje tohle... na tomhle webu je zas tohle, chybí tam tohle, ale má tohle, vhodné pro...

Celkově mi přijde že když tomu dáš osnovu gradace v podobě rostoucích nároků, mělo by to koncepčně fungovat. Jako:

- v základu můžete použít libovolný videocall, takže pokud použijete Skype...
- Hangout dá nějaké věci navíc pro trochu náročnější, jako hody kostkou...
- no a pokud chcete full support, tak tu máme...
o - tenhle web umí tohle, podporuje tohle, pro hraní W tam je X, pro hraní Y tam je Z.
o - tenhle web umí tohle, podporuje tohle, pro hraní W tam je X, pro hraní Y tam je Z.
...ale závisí to na systému, tak pokud nehrajete přímo něco zmíněného tak mrkněte do diskuse.

a v diskusi se pak dají probírat jednotlivé detaily.
Autorská citace #28
20.4.2015 13:44 - ShadoWWW
sirien: Takový článek jsem chtěl sepsat už před lety (kolem roku 2008), kdy jsem na tyto programy narazil. Ale později jsem zjistil - hlavně z diskuzí na RPG F, ale také na fórech daných toolů - že to vlastně nejde, že je to špatný náhled na věc. Věci, co mě přijdou důležité jako hráči 5e, přijdou nedůležité věci pro hráče DrD2. Věci, co oceňují hráči 4e, zase nejsou moc podstatné pro hráče 5e (třeba automatické cílení na herním plánu nebo automatické značení aur).

Hráči prostě mají jiné preference, které jsou většinou dané RPGčkem, které hrají (i když u D20 her je docela překryv, to jo). Např. Fantasy Grounds* přistupuje ke každé hře dost jinak - hodně specializovaným rule setem. Což se mi zprvu zdálo jako hodně omezené (mám rád univerzální nástroje), ale pak jsem zjistil, že v tom je naopak jeho hlavní přednost a síla.

Zkrátka a dobře, po letech bádání a přemýšlení nad tímto tématem jsem zjistil, že posouzení těchto nástrojů z hlediska jednotlivých systémů je nejjednodušší a v podstatě i nejužitečnější. Také proto, že otázka případných zájemců většinou zní: Hrajeme/chceme hrát tuto hru: v jakém toolu ji budeme hrát? Nezní: Jaký si máme vzít tool, přičemž hru si vybere až podle toho, co daný tool nabízí.

P.S. Zveřejnění čehohokoliv mého z této diskuze je v poho.
---------------------
*Pokud vám přijde, že pořád zmiňuji hlavně FG, tak to není náhodou, protože oproti ostatním nabízí nejužší profilace díky specializovaným xml souborům, které si hráči mohou sami libovolně upravovat.
Autorská citace #29
20.4.2015 13:52 - sirien
Aha, tak nic, pohoda.


(a nechtěl bys to napsat aspoň z pohledu DnD? Trocha DnD článků by tu taky nebyla na škodu mezi všemi těmi GUMSHOE... :D )
Autorská citace #30
20.4.2015 13:53 - ShadoWWW
Jako nejlepší mi přije, kdyby byl článek na Kostce rozdělen do kapitol, přičemž každá kapitola by zahrnovala posouzení nástrojů z hlediska jedné hry.

Případně to může být série článků, přičemž ono posouzení pro danou hru bude v rámci jednoho samostatného článku. To by mohlo být užitečné, že každý z těch článků by mohl napsat někdo jiný a každá kapitola by se soustředila na jiný nástroj nebo jinou oblast nástroje. (Např. volná vs. placená verze, co nabízí pro hráče vs. pro Vypravěče apod.)

Taky mi přijde, že video je mnohem užitečnější než psaný text, protože spoustu věcí chce vidět na vlastní oči, aby je člověk chápal.

P.S. Kdybyste si chtěli vyzkoušet Fantasy Grounds, tak tento měsíc mám k dispozici jednu Ultimate licenci.
Autorská citace #31
20.4.2015 13:57 - ShadoWWW
sirien: Však jo, já to posuzuji z hlediska D&D 5e, ale spousta z těch věcí se dá aplikovat na D20 jako celek. Začal jsem tím, co nabízí pro hráče. Dál budu pokračovat, co nabízí pro DMa, co nabízí pro skupinu jako celek, a budu pokračovat specializovanými věcmi jako jak upravovat xmlka pro specializovanější nastavení apod.

Zaměřil jsem se jen na FG, protože Roll20 znám jen z neplacené verze, takže mi nepřišlo úplně košér o tom psát hlouběji. Co nabízí Roll20 verze zdarma pro D&D 5e je vidět na našich Hangoutových hrách, co tu postujeme. (Ale z hlediska systému toho moc není.)
Autorská citace #32
20.4.2015 13:58 - sirien
Série článků zní vpohodě. Dej dohromady DnD a pak dokopej někoho ať napíše další :)


(což mi připomíná Gurney, dostanu letos mé vytoužené d20 a SWSE v Kostce? :) )
Autorská citace #33
20.4.2015 14:00 - sirien
ShadoWWW: To jo, ale máš to jako video, což je cool pro někoho kdo už o tom vážně uvažuje, ale je to hodina času pro někoho kdo ne, takže nějaké textové shrnutí by bylo takové lákavější :)
Autorská citace #34
20.4.2015 14:00 - ShadoWWW
BTW Tady je pár screenshotů, na kterých je vidět, jak různé může být FG z hlediska různých RPG. Na tomto krátkém videu je třeba zas pěkně vidět, co nabízí pro Fate Core.
Autorská citace #35
20.4.2015 14:01 - ShadoWWW
Jo, pokusím se sepsat nějaký stručný textový souhrn.
Autorská citace #36
20.4.2015 14:48 - Gurney
ShadoWWW píše:
Jo, pokusím se sepsat nějaký stručný textový souhrn.

to by bylo awesome

Jinak diskuzi jsem založil, takže klidně nějaké drobné poznámky dodej i tam.
Autorská citace #37
28.4.2015 22:34 - sirien
ShadoWWW: zrychlil sem to publikování, ale nějak nám ty články začínají docházet :)


Gurney: btw., pořešil jsi nějak toho Chrochtu jak jsem Ti ho posílal mailem?
Autorská citace #38
29.4.2015 06:59 - ShadoWWW
Dnes odjíždím do Vlkolince, kde bude čas na psaní. Jak se v neděli vrátím, postnu další článek (nebo možná dva).
Autorská citace #39
30.4.2015 00:01 - Gurney
sry, teď jsem poslední dva týdny docela dost nestíhal. Dočítám sirienovu scénáristiku a chrochtu dořeším v průběhu zítřka a pozítří.
Autorská citace #40
30.4.2015 01:23 - sirien
Koukám, že z nestíhání tady máme sport...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081083059310913 secREMOTE_IP: 3.139.72.78