Sparkle
7.5.2012 08:48
Hraní Das Schwarze Auge 5e - povede Tarfill
- sobota 03. června 2017

  • Hunter
  • LokiB
  • sirien
  • Mildar
  • captain66
Proběhlé Sirienovy one-shoty:

19. BŘEZNA / NEDĚLE: AS: Pleasure bringers (Šaman, Vojtěch, Šroty, Naoki, Tomislav)

2. DUBNA / NEDĚLE: Star Wars (Fate) (Šaman, Huner, Mackintoush, Demonica, Tony)

23. DUBNA / NEDĚLE: Sabotovaná mise (Fate) (Shako, Šaman, Sroty, LokiB, Hunter)
6.5.2014 00:28 - York
Termíny jsou náhodou fajn. Každý je může chápat jinak a hned je o čem debatovat ;-)
6.5.2014 00:51 - Sparkle
York píše:
Tenký klient - záleží na skillu hráče, postava sama má "dovednosti" typicky jen na boj a kouzla. Hádanky řeší hráč, NPCčka ukecává hráč.

Tlustý klient - na všechno jsou skilly postavy. Hádanka se řeší hodem kostkou a přičtením skillu/atributu*.


hm, já jsem vždycky měla za to, že tohle si určuje každý GM u svojí skupinky? Že to není obecná vlastnost pravidel hry, ale že konkrétní GM se rozhodne, že bude dlabat na IQ a charismu co máš na charsheetě a stejně si všecky ty puzzle a vyjednávání musíš odehrát?
6.5.2014 00:56 - York
Sparkle píše:
hm, já jsem vždycky měla za to, že tohle si určuje každý GM u svojí skupinky? Že to není obecná vlastnost pravidel hry, ale že konkrétní GM se rozhodne, že bude dlabat na IQ a charismu co máš na charsheetě a stejně si všecky ty puzzle a vyjednávání musíš odehrát?


No... V DnD 1e žádný skilly nebyly, takže nebylo na co házet a odehrávat se to prostě muselo. V middslechoolu (TM) na to sice Gm dlabat může, ale není to pak úplně ta hra, jak je napsaná.

A ono teda navíc v middleschoolu (TM) tak docela neplatí, že hráči nic sami neřeší. Problem-solving je tam naopak typicky dost silným prvkem, jen se obvykle neřeší na úrovni ukecávaní konkrétních týpků a luštění konkrétních hádanek, ale o úroveň výš.
6.5.2014 07:01 - ShadoWWW
York píše:
V DnD 1e žádný skilly nebyly, takže nebylo na co házet

Dalo se házet na vlastnosti. Při vyjednávání třeba na Charisma. Zloděj měl navíc zvl. schopnost pro vyjednávání, kde si taky házel. U hádanek se zase dalo házet na Inteligenci nebo Moudrost.

Že se to v old-schoolu často odehrávalo dle inteligence a výřečnosti hráčů je spíš o tom, že to tak tehdy hráče bavilo víc a pravidla nebyla tak formalizovaná jako dnes. Dnes má D&D desítky až stovky doplňkových modulů, tehdy si mnoho skupin vystačilo se základními pravidly a i sám Gygax říkal: "Použijte z pravidel cokoliv chcete a cokoliv zahoďte a nepoužívejte." Pravidla se hodně spoléhala na DM jako arbitra, mnohem víc než dnes.
6.5.2014 10:29 - Sos
Sparkle píše:

hm, já jsem vždycky měla za to, že tohle si určuje každý GM u svojí skupinky? Že to není obecná vlastnost pravidel hry, ale že konkrétní GM se rozhodne, že bude dlabat na IQ a charismu co máš na charsheetě a stejně si všecky ty puzzle a vyjednávání musíš odehrát?

Je to obecna vlastnost hry, ale je to jedna z nejcasteji ignorovanych casti pravidel GMy. Pak to tu hru samozrejme rozbiji.
6.5.2014 10:38 - Gurney
Mě se na tom hlavně líbí jak si někdo na RPGF vždycky začne mastit ego nějakými vlastními teoriemi a pojmy a až na pár světlých vyjímek to všichni jako správní kultisti naprosto nekriticky přeberou.

QuentinW píše:
Počítám, že s thin clientem krom pár hipsterů nikdy nikdo nehrál :)

Oni už ke stejnému závěru došli i někteří lidé v jedné diskuzi na Storygames, takže očekávám že tak za cca 5 let na to někdo přijde i u nás :)
6.5.2014 10:46 - Sparkle
No ale když o tom tak přemýšlím, tak přednáška na Gameconu s názvem "Odborná terminologie z RPG teorií :D" by mohla bejt docela hlína :)

btw, aby to tu nezapadlo:

Zítra počítám s tou Dakarou

GM: York
Hráči: já, Onge, Mackan, Bart

co Smaug?
6.5.2014 10:49 - York
Sparkle píše:
Zítra počítám s tou Dakarou


Já taky ;-)

Otázka je, v kolik a kde přesně. A atentát na RPG fórum nám trochu komplikuje komunikaci, takže nemám, jak dát hráčům vědět.

edit:
Aha, čas je v tom původním oznámení, takže 19:00. A místo je přímo Mephit, nebo Sparklino doupě?
6.5.2014 10:57 - Quentin
Píše:
Mě se na tom hlavně líbí jak si někdo na RPGF vždycky začne mastit ego nějakými vlastními teoriemi a pojmy a až na pár světlých vyjímek to všichni jako správní kultisti naprosto nekriticky přeberou.

Tak když se s nima chceš nějak domluvit, tak ti nic nezbyde :D
6.5.2014 11:56 - Meldin
Sparkle: Ten DCC je teda ve čtvrtek od 14:00 v Mephitu? Co si mám vzít s sebou? stačej kostky?
6.5.2014 11:59 - Sparkle
York píše:
Aha, čas je v tom původním oznámení, takže 19:00. A místo je přímo Mephit, nebo Sparklino doupě?


Dáme si sraz v Mephitu a rozhodnem se, mělo by tam být místo.

Meldin píše:
Sparkle: Ten DCC je teda ve čtvrtek od 14:00 v Mephitu? Co si mám vzít s sebou? stačej kostky?


jj, a myslím že kostky nepotřebuješ, leda že bys měl ty Zocchi speciál.
6.5.2014 12:08 - Meldin
Sparkle: Nikdy jsem to nehrál :D Myslel jsem že je to nějaká starší verze ADnD. Nechám se překvapit ;)
6.5.2014 12:50 - Sparkle
Není, je to původní systém. Dungeon Crawl Classics původně vycházelo jako seriál dungeonů pro DnD 4e, ale pak udělali vlastní systém a to je to, co budete hrát.
6.5.2014 12:53 - York
DCC se nejvíc podobá 1e, co jsem tak do něj nahlížel.
6.5.2014 13:05 - Meldin
Aha. A nepoužívají tam dvacetistěnku jo?
6.5.2014 13:08 - York
Meldin píše:
A nepoužívají tam dvacetistěnku jo?


Používají.
6.5.2014 14:27 - Vojtěch
DCC používá k3 k4 k5 k6 k7 k8 k10 k12 k16 k20 k24 k30 :D

Používají to namísto velkého sčítání a odčítání bonusů. Prostě zvednou, nebo sníží kostku o 1.
6.5.2014 17:12 - Meldin
Aha. Tak to jo :D
7.5.2014 11:53 - York
Hmm, dracidoupe.cz taky neběží. Spiknutí nabývá nečekaných rozměrů ;-)
7.5.2014 11:57 - ShadoWWW
asterionrpg.cz taky ne.

Že by se Kostka stala jednotným webem celé komunity? :-)

Jeden web vládne všem,
jeden jim všem káže,
jeden všechny přivede,
do temnoty sváže.

V zemi Kostka, kde se snoubí Stín se Stínem. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10091018676758 secREMOTE_IP: 34.200.248.66