Sparkle
7.5.2012 08:48
Hraní Das Schwarze Auge 5e - povede Tarfill
- sobota 03. června 2017

  • Hunter
  • LokiB
  • sirien
  • Mildar
  • captain66
Proběhlé Sirienovy one-shoty:

19. BŘEZNA / NEDĚLE: AS: Pleasure bringers (Šaman, Vojtěch, Šroty, Naoki, Tomislav)

2. DUBNA / NEDĚLE: Star Wars (Fate) (Šaman, Huner, Mackintoush, Demonica, Tony)

23. DUBNA / NEDĚLE: Sabotovaná mise (Fate) (Shako, Šaman, Sroty, LokiB, Hunter)
21.8.2014 10:02 - ShadoWWW
Zajímavostí je, že Monte Cook napsal, že svět této hry vymyslel ve svém snu. Respektive že se mu o něm zdálo, ráno se probudil a věděl, že se mu zdálo o prostředí jeho nové hry.
21.8.2014 14:31 - Ulrik
Já bych si rád zahrál, ale v neděli se vracím z Rakouska a ještě přesně nevím v kolik. Zjistím a ozvu se sem.

EDIT: Tak z Rakouska dorazím v 6:30, takže v pohodě stíhám :)
25.8.2014 11:41 - Sparkle
Smaugu, potvrď prosím mástrování Numenéry tuto neděli.

Pokud platí že Ulrik může, tak budou 4 hráči, tzn si Smaugu řekni jestli už stop stav nebo může ještě jeden.
25.8.2014 17:40 - Ulrik
Jo, platí. Tedy pokud nenastane nějaká neočekávaná situace.
26.8.2014 23:33 - Smaug
Potvrzuji a 5 hráčů může být.
27.8.2014 00:00 - Sparkle
Super, tzn je ještě volné místo.
2.9.2014 11:27 - Sparkle
Tak doufám že jste si užili Numenéru.

Dáme něco koncem září? Co třeba ten Shadows of Esteren? :)
2.9.2014 11:41 - Vojtěch
Zkusím na tom zapracovat.
2.9.2014 11:42 - noir
Jak se Numenera hraje? Nějaký pocity ze hry, feelingu a systému?
2.9.2014 11:45 - Vojtěch
Z minula to celkem odsýpalo, ale bylo to hodně o náhodném točení předmětů mimo jiné.
2.9.2014 13:59 - Ulrik
2: noir

hra: předpřipravené dobrodružství z pravidel, celkem v pohodě. Nevím sice, jestli jsme se dostali až na konec ale cca po pěti hodinách jsme to zakončili.

feeling+systém: Mám z Numenery dost rozporuplné pocity, přišlo dost ujeté co se týče vybavení a tak, tvorba postavy šla celkem v pohodě - nic těžkého, ale výsledek mě zklamal.
V podstatě je na výběr ze tří classů (glaive - warrior, nano - techno-mág, a jack - mišmaš)+ nějaké popisy, které dávají různé bonusy. Já třeba chtěl něco jako rychlého válečníka, bez zbroje a skočil jsem s týpkem, co měl dvě zbraně (ale jen lehké, protože malý lvl), rychlost byla v podstatě vyjádřená bonusem na iniciativu, běhání a zvýšeným statem speed.
Pak jsem dostal nějaké 3 random itemy z pravidel - dva jednorázové (robota, co měří půl metru, a po aktivaci vydrží pět hodin a během hry se pro něj nenašlo využití, a náplast co léčí intelekt (pro Glaiva celkem k ničemu, myslím)) a jeden na vícero použití (cosi co vyvolá z alternativní dimenze fakt pohodlné křeslo - WTF?)

Další hráč měl nano class - hodně vyjednával a tak a jediné co v boji dělal(respektive nic jiného nemělo smysl dělat) bylo, že používal dokola nějaký spell/skill co dává 4 dmg.

Další věc, která mi přišla celkem divná byly zbraně - lehké zbraně dávají za 2-Armor, Středním za 4, těžké za 6. Je jich sice hromada druhů, ale přišlo mi, že vůbec nezáleží na tom, co je to za zbraň, ale jen na skupině do které spadá (lehké, střední a těžké).

Jinak jsem se ale docela bavil, vznikaly vtipné situace a pokud se nějak domluvím s ostaními hráči, tak si asi zahrajem znova - ale radši si nejdřív pořádně pročtu pravidla - možná pak část mých WTF pocitů zmizí. :)

To je asi tak vše, na vyzkoušení to bylo fajn a nebál bych se Numeneru minimálně doporučit k vyzkoušení.
2.9.2014 14:03 - noir
Ulrik: Díky za vyčerpávající popis!
2.9.2014 14:33 - Vojtěch
WTF předměty jsou součástí hry. Technika je soubor předchozích osmi věků a moc se neví k čemu vlastně sloužily i ty užitečné předměty, na tož pak neužitečné, ale mají se nechat směňovat. Jinak ten random item fest asi má podpořit pocit ze hry, který má být o objevování a zkoumání. Zbraně mají být celkem podružné, hlavní má být kolik investuješ effort atd. Já našel bazuku a laserové oči (fungovalo to stejně jen to jinak vypadalo) atd.
2.9.2014 20:34 - sirien
Ulrik píše:
ale přišlo mi, že vůbec nezáleží na tom, co je to za zbraň, ale jen na skupině do které spadá (lehké, střední a těžké)

To nemusí být vůbec naškodu... třeba Jersonova herní praxe ukazuje, že když položíš na stůl obrázky zbraní na jejichž rubové straně jsou parametry, tak 9 z 10 lidí se na tu rubovou stranu podívá až o mnoho hodin později během hry když potřebují zjistit, jaké parametry vlastně má to co si vybrali.

Ostatně když jsem v hunterech svojí původně 100% nebojovou postavu postupně naupgradoval na docela obstojného killera a rozhodl jsem se že je načase původní dummy-rookie combo revolver+brokovnice vyměnit za trochu víc profi combo poloautomat+samopal+útočná puška, tak jsem postupoval stylem google: semi-auto gun/submachine gun/assault rifle - pictures - scroll - pick a teprve poté jsem si v pravidlech dohledal jaké to má mít parametry...
2.9.2014 20:47 - Vojtěch
13th age třeba parametry zbraně taky řeší jen podle zařazení do velikostní třídy a s ní pak má každý class vlastní poškození. Tedy barbar má prostě s obouručkou lepší staty než bard atd.
2.9.2014 21:18 - Ulrik
2Sirien:
Tam šlo spíš o to, že vůbec nezáleželo na tom, jakou zbraň mám - například lehké (dýka, tlačná dýka, kdejaké čepele, pěst atd.) měly všechny stejné parametry, vyjma ceny a případně dostřelu, pokud šlo o střelnou zbraň. Takže vlastně nezáleželo na tom, jestli má můl glaive dvě dýky/rapíry/pěsti. Asi.

Možná jsem něco přehlédl, neměl jsem moc čas to zkoumat. Pravidla nevlastním a nemám v tuhle chvíli čas to někde po netu hledat. Jestli se mi dostanou do ruky pravidla, tak se na to podívám.

Jinak co se týče problematiky obrázek vs parametry, tak já taky na parametry moc nekoukám. Prostě si nějak vymyslím, co by se mi líbilo a na čísla moc nekoukám.
2.9.2014 21:36 - Vojtěch
Ty zbraně tam fakt nemají nic víc než 2/4/6 damage, případně dostřel a počet střel v zásobníku. Zbytek je kosmetika.
2.9.2014 23:32 - Smaug
Myslím, že je to je problém očekávání, Numenera prostě není hardcore pravidlový systém. Pokud už si něco zaslouží speciální pravidla, tak je to obvykle nějaká numenera, a to hlavně z důvodu posílení "pocitu úžasu". Různé zbraně stejné kategorie jsou čistě o tom, jestli si chceš představovat a ostatním popsat, že tvoje postava bojuje mečem / sekerou / nohou od stolu :-) Ostatně pokud je v jiných systémech rozlišeno 30 zbraní, tak rozdíly mezi nejsou moc velké a málokdy budou hrát praktický význam. Příručka teda v nepovinných pravidlech obsahuje odstavec nebo dva na toto téma, kdy jsou aspoň rozlišeny bodné, sečné a tupé zbraně - něco jako + 1 damage ale postih proti brnění u sečných apod. - ale naše skupina preferuje používat pravidel co nejméně a nikdy jsem neměl potřebu to zavádět, to už záleží na osobních preferencích.
2.9.2014 23:48 - Smaug
Náhodné generování cypherů je ve hře zcela úmyslně a podle mne funguje výborně, protože vznikají podivnější situace, než by člověk vymyslel :-) V neděli jsem snad poprvé ty cyphery, co jste našli během dobrodružství nenahazoval, ale vybíral, protože z důvodu zápletky měly být krystalické, skleněné apod. Částečně souhlasím s problémem využitelnosti. Je na hráčích, aby nějak kreativně použili jakýkoliv nesmysl, na který narazí, upotřebit lze všechno a už jsem zažil různá vtipná řešení, ale nedaří se to vždy. Lidé na ty předměty zapomínají, nemají zrovna tvůrčí den... Robůtek šel využít určitě a dokonce jste nějaké způsoby nadnesli, jenom se vám je nechtělo uskutečnit :-) Jinak dobrodružství jste dohráli, jenom bylo docela volně pojaté a šlo by snadno prodloužit, a ten stínový hologram by asi byl dělal problémy dlouhodobě, pokud by se hrála nějaká kampaň.
15.9.2014 10:04 - Sparkle
Dáme zase někaý hraní? Začátek října, něco, třeba Shadows of Esteren? ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090505838394165 secREMOTE_IP: 3.143.244.83