Sparkle
7.5.2012 08:48
Hraní Das Schwarze Auge 5e - povede Tarfill
- sobota 03. června 2017

  • Hunter
  • LokiB
  • sirien
  • Mildar
  • captain66
Proběhlé Sirienovy one-shoty:

19. BŘEZNA / NEDĚLE: AS: Pleasure bringers (Šaman, Vojtěch, Šroty, Naoki, Tomislav)

2. DUBNA / NEDĚLE: Star Wars (Fate) (Šaman, Huner, Mackintoush, Demonica, Tony)

23. DUBNA / NEDĚLE: Sabotovaná mise (Fate) (Shako, Šaman, Sroty, LokiB, Hunter)
24.11.2014 12:58 - Vojtěch
Zkusil bych to
24.11.2014 15:17 - sirien
kdyby byl termín tak abych to zvládal tak bych určitě měl zájem si zahrát
24.11.2014 15:23 - Sparkle
Čekám až mi Tomáš napíše kdy by měl čas mástrovat.
24.11.2014 17:36 - Demonica
Záleží by na termínu. Já bych si taky ráda zahrála, ale nevím, jak na tom budu časově.

A díky za hraní, trpaslíci byli super :)
25.11.2014 02:30 - Sparkle
Tomáš může odmástrovat 5e v sobotu 13. prosince.

Když se ozvou aspoň tři zájemci, co tento termín můžou, tak to vypíšu.
25.11.2014 02:36 - sirien
Nejspíš nemám šanci vědět jestli mám čas dřív než tenhle víkend :(
25.11.2014 02:37 - Sparkle
Když mi to povíš do pondělí 1. 12., tak to stačí.
25.11.2014 21:59 - Demonica
To to bohužel nemůžu.
26.11.2014 23:17 - sirien
Já si to sem s dovolenim jen tak jako odložim... Sparkle by si to prej chtěla zahrát, ale já zatim vůbec netušim, kdy budu mít čas to vést.



Sabotovaná mise



Kdo zabil velitele? Proč je průzkumná loď plná ilegálních termonukleárních hlavic, z nichž každá má výkon dostatečný k řetězovému zážehu atmosféry? Proč je lodní můstek plný nejmodernější vojenské techniky? Proč se na tak významnou misi za biliony nenašlo pár set tisíc navíc pro doplnění posádky na plný stav? A proč navigační počítač hlásí, že se WFSV Hornet nachází ve zcela jiné soustavě než kam původně letěla, přitom ale nehlásí žádnou chybu? Co vlastně byla skutečná mise Hornetu a jak ji dokončit, když všichni znají jen oficiální pohádku?

-----

Když sis konečně znovu uvědomil sám sebe, tak už jsi zjevně nějakou dobu zvracel. Křeče z týraného prázdného žaludku procházely mučivě celým tělem, od břicha přes záda až do hlavy. Nevolnost a bolest trvaly desítky minut, možná hodinu nebo maximálně dvě, ale zdálo se to trvat celé dny. Každý úder nově namáhaného srdce jakoby prorážel tvůj hrudník.

Když se tvůj organizmus konečně vzpamatoval z nouzově urychleného probuzení a ty jsi začal vnímat okolí, první, čeho jsi si všiml, byl řev výstražných sirén. Vyběhl jsi k můstku, ale stále ještě nemotorný jsi zakopl o něčí tělo - ani běžné probuzení ze stáze není bez rizika; nouzové je nastaveno na rychlost, při níž zemře "jen" patnáct až dvacet pět procent lidí. Vlastně bys měl být vděčný - při krizovém to je procent až šedesát a někteří říkají, že ani to není nejvyšší systému dostupná úroveň.

Běh chodbou byl dlouhý a plný nejistoty. Takřka nic se ale nedá přirovnat šoku z toho, co jsi uviděl po příchodu na můstek. Mrtvá těla kapitána i několika důstojníků nedávala pochyb o tom, že rozhodně nejde o úmrtí z přirozených příčin.

Zvednul jsi oči k hlavnímu monitoru:
Změna velitelských rolí. Zhodnocuji novou posloupnost. Odhadovaný čas dokončení: 48 min... prosím čekejte Tvé jméno bylo páté v pořadí. Jméno poručíka Simony Cho zablikalo, pole "stav" přeskočilo z "probouzející se - nouzový režim, 70%" na "zesnula při nouzovém probouzení, 23:14 standardního času". dál jsi sledoval monitor, zatímco se ti do zad zabodávaly jehličky hrůzy. Nevěděl jsi, co tě děsí více, zda všichni ti mrtví, nebo to, že z lidí na seznamu už nikdo před tebou nezbyde.

-----

Takřka 20 miliard lidí je více, než Země zvládá. Přilehlé kolonie spíše vysávají její zdroje, než aby jí ulehčovaly - nehostinné planety, ledové či žhavé, bez rozumné atmosféry nebo rovnou zalévané dešti žíravin, život v podzemí nebo v povrchových dómech - to je reálný vesmír. Blázni stále sní o teraformacích a naivkové o Zemi podobné planetě... jenže když je situace zoufalá, politikům nezbývá, než prodávat sny. Zvlášť, když situace na politicky stále nesjednocené Zemi hrozí přerůst ve světový válečný konflikt.

Mezihvězdná bitevní loď Western Federation Space Vessel (WFSV) Hornet byla po skončení separačních válek zakonzervována a přeřazena do výslužby, aby byla nyní přestavěna na první "plavidlo vzdáleného průzkumu" a odeslána desítky světelných let daleko na misi k planetě, do níž prezidentka Jinstorová vkládá takové naděje. Alespoň v médiích před volbami.

Mise byla od počátku divná. Přestavba Hornetu se protahovala a stála násobky původně zamýšlené částky. Afro-Asijská Islámská republika ji označila za nové zbrojení a žádala její zastavení, ačkoliv šlo jen o jedinou loď. Po brutálních nákladech náhle nebyly peníze na plnou posádku, takže Hornet odletěl jen s minimálním nutným počtem lidí... a teď už nemá ani to. Velitelé lodě i výzkumu jsou mrtví, pachatelé jsou někde mezi členy posádky, loď je na kolizním kurzu a počítačem nově jmenované velení zjišťuje, že Hornet má hodně daleko k tomu být "vyřazen z vojenské služby".


Půjde o vcelku čistokrevné sci-fi bez magie, psioniky i jiných nesmyslů. Jedna loď, jedna posádka, jedna nejasná mise.
27.11.2014 06:02 - Vojtěch
Moje krevní skupina :) Do toho bych šel.
27.11.2014 09:08 - Shako
Sirien: Dle popisu to je hra, o které jsem se bavili cestou na GC sraz, takže bych se přidal. Možná bych přitáhnul i 1 nebo 2 hráče - ale všechno zaléží na termínu. :)
27.11.2014 10:56 - Sparkle
Taky si to chci zahrát :)
27.11.2014 16:19 - Alchiar
Hodně povedená upoutávka :)
27.11.2014 17:18 - sirien
ok, úplně jsem nepředpokládal takový zájem... bohužel teda fakt teď nejsem schopný předeslat kdy bych měl čas to vést - o víkendu si to zkusím ujasnit, ale nemůžu slíbit.

Pár organizačních detailů teda když to tak řešíme:

- hra je pro pět hráčů přesně. (Jako vždy preferuju, aby byla aspoň jedna hráčka), menší počet by sice teoreticky šel, ale byl by to docela problém.

- scénář zahrnuje i konkrétní předpřipravené postavy; všechny jsou genderově nevyhraněné:
  • boatsman - bývalý důstojník loďstva co z politických důvodů (odpor k občanské válce) odešel do civilní flotily a mise se účastní z kariérních důvodů
  • velitel bezpečnosti - bývalý palebný velitel loďstva, který byl po konci separatistické války z politických důvodů (odpor k začleňování ex-separatistů do loďstva) odklizen "vykopnutím nahoru"
  • vědecký expert - bývalá osobnost separatistického hnutí, expert na exo-enviromentalismus, technologie podpory života a biologii, na misi pozván v rámci politického gesta dobré vůle jednoty vůči ex-separatistům
  • PR specialista - vládní "úředník"*, specialista na média a propagaci, na misi má zaznamenávat průběh a připravit vhodné "reporty" zveřejnitelné ihned po návratu; poprvé na lodi dlouhého dosahu (se stázovou technologií)
    * - mizerná čeština; myšleno "government officer"
  • Doktorand MIT - mladý student který jako grantovou práci zpracoval nový IT systém kontroly energetické distribuce na vesmírných lodích, na misi protlačen vlivným tatínkem v rámci "vládních grantů pro nadané studenty"; poprvé ve vesmíru
...všechny postavy mají nějakou malou (!) vlastní agendu a ať na pohled vypadají jakkoliv, mají ve scénáři svůj rovnocenný význam.

- scénář je původně napsaný na 4h hru, což mám z GC vyzkoušené že lze docela s klidem odehrát; v Mephitu jsme už jednou vyzkoušeli, že ve volnějším tempu kdy jsem to tolik netlačil na pilu byla hra na asi 5-6h.

- hraje se Fate Core vanilla, s trochu upraveným setem dovedností pro SF prostředí

- EDIT: plus vzhledem k úvodní sabotáži bezpečnostní protokol lodního počítače stornuje celou hyearchii velení mise a vybere velení nové nikoliv na základě parametrů kompetence, ale na základě parametrů pravděpodobné bezpečnosti - tj. zvolí 5 hráčských postav včetně jejich pořadí. Toto pořadí si hráči mohou dohodnout nebo jej lze na začátku hry rozlosovat; fun fact: v obou případech kdy jsem to doteď hrál se losovalo a pokaždé se to rozlosovalo dokonale stejně, s PRistou jako kapitánem. Docela lol. /EDIT

- hra kromě "default módu" nabízí i "cylon mód" - sabotéři nejsou tam někde mezi posádkou, ale jsou přímo mezi hráčskými postavami (distribuce losem na začátku hry, popř. anonymní komunikací před hrou - první možnost nezaručuje že budete co být chcete, druhá může vést ke zklamání, když si o roli kterou chcete řekne někdo dřív).
Cylon mód jsem doteď neměl možost vyzkoušet, nicméně na jeho hraní nutně požaduju: aby jej chtělo hrát všech pět hráčů a aby všichni hráči alespoň rámcově znali Fate.



Ohledně stylizace:

Hra má pouze ty SF prvky, které jsou vynucené scénářem:
- pomalé (měsíce a roky trvající, stázi vyžadující) FTL cestování. Složitá technologie vyžadující přípravu, žádné akční skoky "do hyperprostoru".
- Kryo-stázi - viz upoutávka, funkční, ale ne zrovna easy-to-use a pohodlná.
- A... to je vše. (žádná FTL komunikace, žádné FTL senzory, teleporty ani jiné bullshity)

Dále hra obsahuje nějaké SF stylizací "enhanced" technologie (loď má např. štíty - ty jsou ale odvozené z dnes známých fyzikálních principů rozsáhlých EM polí popř. plasmy - tj. žádné silové modře zářící bariéry ani nic podobného). Prostředí je industriálně rozvinuté, takže dokáže stavět velké vesmírné lodě - to je ale jen otázka "kvantity", nikoliv "kvality" technologií.

WFSV Hornet je vzhledem ke svému původu (bojová loď) a současnému účelu (loď vzdáleného průzkumu) technologicky silně robustní a "usedlý", tj. lze si jej představit např. jako Galacticu nebo lodě z Babylonu 5 - žádné augmented reality ani jiné podobné wireless věci, hezky monitory a "tvrdá" rozhraní. Hornet obsahuje pokročilou umělou inteligenci, ale nikoliv "tu AI" (taková lepší Apple Siri)

Vzhledem k tomu, že základní technologie Hornetu (FTL, fůzní reaktory... kdysi raketové komory atp.) vyžadují spoustu prostoru na relativně málo posádky, je posádce určený vnitřek rozumně prostorný (opět - Babylon 5, není to žádná "ponorka", ale ani žádná Enterprise s jejími gigantickými kantýnami).
Tělo Hornetu samozřejmě nedisponuje umělou gravitací - na podlaze jsou nicméně "úchytné" koberce (něco jako suché zipy), aby se tam šlo trochu normálně pohybovat. Obytný kontejner a laboratorní kontejner disponují určitou gravitací (cca 0,4g), která je vytvořená rotací kontejnerů kolem těla Hornetu.

A ano, Hornet vypadá SKORO jako ta (velká) loď na obrázku.
27.11.2014 18:13 - Shako
sirien píše:
bohužel teda fakt teď nejsem schopný předeslat kdy bych měl čas to vést - o víkendu si to zkusím ujasnit, ale nemůžu slíbit.


Plácni nějaké datum. Když mi to nevýjde, budu tě spamovat za jiné datum na někdy jindy - jiné OG, sraz D20 atp. ;-)


sirien píše:
Cylon mód jsem doteď neměl možost vyzkoušet, nicméně na jeho hraní nutně požaduju: aby jej chtělo hrát všech pět hráčů a aby všichni hráči alespoň rámcově znali Fate.


Fate neznám, ale se "cylon módem" nemám problém. Jen nevím, jak vyřešíš ten problém, pokud všichni budou chtít hrát sice cylon mod, ale nikdo nebo naopak všichni budou chtít být cylonem. Takže jednodušší mi přijde los - klidně 14 dní před hrou, ale los (ehm, nebo klidně fake los alias GM určení, kdo toho cylona zahraje nejlíp).
28.11.2014 17:47 - Ebon Hand
Mě se to taky moc líbí a rád bych si to zahrál.
Fate jsem párkrát hrál s Q. Uvedenou verzi pravidel bych si osvěžil, abych byl v obraze.
1.12.2014 03:28 - sirien
Ok, pro zájem jsem teda seždímal svůj diář a... víkend 13./14. (EDIT: ujasněno: sobota 13. /EDIT)

EXISTUJE malá šance, že tam nebudu moct, ale ta je - ačkoliv předem známá - v zanedbatelném marginu běžných náhlých změn (cca 10%, víc tomu nedávám, popravdě spíš 5%...) a je to v podstatě jediné datum, ve kterém si jsem na cca měsíc a půl dopředu relativně jistý, co budu dělat*


Vzhledem ke kontextu věci poruším to co jsem napsal dřív o tom že si to sem jen odkládám a vymíním si přednostní rezervace míst pro vás pět, co jste sem napsali, tj.:
  • Sparkle
  • Vojtěch
  • Shako
  • Alchiar (psal mi o místo do PM)
  • Ebon Hand
- prosím berte ohled na to, že scénář je opravdu pro těch 5 postav, tak zkuste potvrzovat s rozvahou. Abysme nebyli nutně hrr, tak řekněme, že vám ty místa chci držet rezervovaná do konce tohodle týdne, abyste se mohli rozhodnout v klidu :)
- Sparkle: případné další uchazeče kdyžtak zařadit do fronty jako náhradníky...

- kromě potvrzení v diskusi mi vy co potvrdíte pozitivně prosím napište do PM, jestli chcete cylon mód nebo ne a popř. zda chcete být terorista nebo ne
- Počítejte s tím, že pořád platí, že na cylon chci aby se sešli... no, alespoň 4 pro, tak s tím možná moc 100% nepočítejte)
- Pokud se na cylon sejdete, počítejte s tím, že nemůžete být teroristi všichni - aby to bylo fér, tak pokud by bylo zájemců víc / nebo jich byl nedostatek, tak to vezmu losem (tj. NEbude to o tom, kdo napíše dřív)


Jak jsem psal, hra je vanilla Fate Core (původně jsem jí ostatně napsal jako systémové intro) - zkusím tenhle týden napsat ještě systémové shrnutí "Fate Core v kostce", ale nemůžu slíbit.




* hypoteticky ještě tenhle víkend, ale to budu vědět nejspíš až zítra večer, dost možná až v úterý nebo středu a šance jsou tak... 50/50, takže s tím teď nechci operovat.
20/21 netuším co budu dělat, ale to je tak blízko Štědrému dni, že to vůbec neuvažuju. Mezi svátkama opět netuším kde budu, natož co budu dělat a začátek ledna...
...tzn, pokud to nevyjde tenhle víkend, pak nejspíš až někdy v tom lednu
1.12.2014 03:52 - sirien
Shako: ps - napiš mi pls do PM, co si pamatuješ z toho, co jsem Ti o té hře říkal - cokoliv na co si vzpomeneš. Ten scénář pracuje s gradací toho, že se v průběhu hry až do jejího konce objevují nová a nová překvapení, tak abych případně hru, na které budeš (ať už to bude tahle nebo nějaká další) trochu poupravil v jejich povaze, abys také mohl být stále náležitě nepříjemně překvapován :)
1.12.2014 09:55 - Shako
sirien píše:
víkend 13./14


Hmmm, to by snad mohlo klapnout - prověřím, zatím tak 60%. Dřív jak na 14h to určitě nedávám.

Sirien: jasný
1.12.2014 10:03 - Vojtěch
Mno, snad ano.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.064170122146606 secREMOTE_IP: 3.235.139.122