sirien
2.5.2017 19:18
Gangs of Doskvol - general
Autorská citace #1
2.5.2017 19:26 - sirien
pro přehled, zatím pracovně:

Slide

Dagger Islands (+1 Finesse)
Military (+1 Survey)

Insight: 1
- Survey: 1
Prowess: 2
- Finesse: 1
- Prowl: 1
Resolve: 3
- Command: 1
- Consort: 1
- Sway: 2

Spec: Mesmerism

Draft backgroundu: Nepůvodní ostrovan (mám pár nástřelů jak se tam mohl z kraje života octnout, možná bych to nechám otevřené do hry), background v kvasi-pirátské mafii, fungoval převážně u vytipovávání a přípravy operací v docích (takový low-level agent-operativec). Pak se něco sesralo (konkurenční/Imperiální úder) a když šlo všechno do kytek, tak obrátil nějaké zdroje ve svůj prospěch, aby se z toho dostal, čímž nicméně podkopnul nohy některým dalším. Aby si zachránil krk, tak to vzal nejdál, co mohl - do Doskvolu - kde se rozhodl začít znovu a rovnou se vyšvihnout značně vejš.


EDIT:

Vice: Pleasure

Close friend: Nyryx, prostitutka
Rival: Bazso Baz, gang leader

...z toho samého gangu, ať je trochu srandy. A hej backstory může bejt že po příjezdu do Duskvolu s Bazsem trošičku vyfuckoval v rámci "usazování se", což mu spadlo na hlavu a Nyryx mu pomohla (protože na ní byl hodnej a v rámci onoho vyfuckování jí chtěl pomoct - teda, náhodou by jí jeho plán i pomohl, ale proč to prodávat side-effect když to můžu prodat jako primary objective...) aby mu Bazso nezakroutil krkem na první dobrou :)
Autorská citace #2
2.5.2017 20:21 - Demonica
Lurk

The Dagger Islands (+1 Attune)
Labor - Corsair (+1 Skirmish)

Insight: 1
- Survey: 1
Prowess: 3
- Finesse: 1
- Prowl: 2
- Skirmish: 1
Resolve: 2
- Attune: 1
- Sway: 1

Spec: Ghost Veil

Narodila se na ostrově, kde bylo normální žít bez bariéry proti stínům. Ale brzy utekla a zůstala na moři. Stala se námořníkem, korzárem, spolu se svojí posádkou se honili za zážitky a za bohatstvím. Jednou je ale chytili a ti zbabělci, kteří si říkali její kamarádi, ji nechali na holičkách - modrokabátníci ji zavřeli do vězení. Povedlo se jí jednoho ze svých strážců svést a utéct. Tak to alespoň vypráví. Teď se potuluje po Doskvolu.
Autorská citace #3
2.5.2017 21:26 - Dukolm
Leech

Iruvia (+1 Survey)
Acdemic (+1 Study)

Insight: 3
- Study: 1
- Survey: 1
- Tinker: 2
Prowess: 2
- Wreck: 2
Resolve: 1
- Attune: 1

Spec: Alchemist
Autorská citace #4
2.5.2017 21:28 - captain66
Hound
Ojak "Cizinec" Karstas

Tycheros - (+1 Attune)
Military - Deathlands ranger (+1 Skirmish)

Insight: 2
- Hunt: 2
- Survey: 1
Prowess: 2
- Prowl: 1
- Skirmish: 1
Resolve: 2
- Attune: 1
- Command: 1

Spec: Ghost Hunter (mind-link)

Demonic telltale: Cat's eyes and claws

Vice: Stupor (Pit-fighting, Seargeant Velk)

Friend - Melvir, Physicker - doktor, co me dava po bitkach dohromady
Ënemy - Henner, Thug - typek z Bazova gangu, rozbil jsem mu hubu a od te doby me nesnasi
Autorská citace #5
4.5.2017 00:45 - Gurney
Dukolm píše:
Spec: Alchemist

Jen jak jsme se bavili o téhle schopnosti, tak ti kromě toho bonusu k dělání lektvarů umožňuje začínat s jednou (alchymistickou) speciální formulí do začátku *. Může to být buď jeden z příkladů (pravidla s. 227) nebo něco unikátního, co si sám vymyslíš.

Pokud si formuli vymýšlíš sám, pak je potřeba zodpovědět:

a) O jaký typ předmětu jde (normální, mechanický, alchymistický, mystický... zrovna když to dostáváš zdarma za toho Alchymistu, tak to určuje, že by to měl být předmět alchymistické povahy - letvary, jedy, drogy, oleje... prostě věci co spoléhají spíš na míchání nějakých přírodních nebo umělých přísad než na mechaniku nebo nějaké mystické rituály) a co dělá (jak husté je to co to dělá, na jak velké ploše to dělá a jak dlouho následně určuje jak složité a drahé je takový předmět postavit)

b) V čem je háček, aneb co brání tomu, aby se tenhle předmět rozšířil a běžně se užíval - nestačí že ho zatím nikdo nevynalezl. Z tohoto se pak určují nevýhody, který předmět má a jejich mechanický dopad, přičemž všechny alchymistické předměty jsou z povahy věci spotřebovatelné tj. jsou jen na omezený počet použití, často jedno, pak je potřeba postavit/namíchat další kus.

* lidi co tuhle schopnost nemají jsou odkázaní na to vyrábět běžně známé věci (viz. pravidla s. 226) nebo nějakou formuli nejdřív vynalézt, což je akce mezi sezeními u které se hází na Study jak daleko s tím pokročili než vůbec můžou přikročit k tomu tu věc začít stavět (pomocí Tinker)
Autorská citace #6
8.5.2017 00:15 - sirien
Hej kdybysme měli přijít do příští hry o aláje, tak já klidně obětuju Nyryx v rámci story hooku - Bonzo se může dozvědět, že blbla s rektorem když se jeho ménem vymlacovala univerzita a může se nasrat a trochu si jí za to podat a může z ní vymlátit, že sem s tim měl něco společnýho nebo tak něco. Kdyby se to hodilo.


Jinak sem nad tim přemejšlel a tenhle systém by byl super na hraní John Wicka... s těma různejma spolkama a jejich dominiema v tom světě, ten systém mincí si o to v podstatě sám říká...
Autorská citace #7
10.5.2017 00:14 - Gurney
Jsem ještě neviděl druhého Wicka, ale minimálně ten způsob vyhodnocování akcí by tomu dost sedl.
Autorská citace #8
15.5.2017 03:17 - sirien
Demonica: Zruš si 2 stresy, asi... (Teamwork nemá implicitní stres 1/další člen, ale způsobuje 1 stres za každého člena týmu, který selže ve svém hodu, tj. hodí 1-3. Já i Captain jsme tam hodili 6... co hodila Demonica nepamatuju, ale myslim že něco jako 2, 4 nebo 2, 5 nebo tak něco) (Na druhou stranu si teď nejsem jistej, jestli ten team effort neved Captain, protože Demonica už předtim měla jen 1 stres volnej a proto pustila ten soak na bleed...)



Já si tu jen tak odložim bokem, protože mě nebaví tim listovat a hledat to když nad tim přemejšlim...

Slide: Rooks gambit (za 2 stresy házim na nejvyšší skill)
Slide: Cloak & dagger (+1d na akce v disguise, auto-iniciativa při odhalení se)

Slide: A little something on the side (downtime +2 stash)
Slide: Subterfuge (special armor suspicion / persuasion / push for subterfuge)
Slide: Trust in me (+1d proti cílům, s nimiž mám intimní vztah)

Spider: Forsight (2x asistence někomu zdarma)
Spider: Connected (+1 result na asset a heat)
Spider: Functioning vice (změna kostky o +-2 když akce obsahuje mojí vice)


Lurk: Daredevil (+1d desperate za -1d na soak následků hodu)
Lurk: Infiltrator (quality/tier nehraje roli)
Cutter: Vigorous (+1 Healing box automaticky)
Hound: Tough as nails (efekt zranění je o 1 úroveň menší)
Hound: Scout (bonus na gather info a camouflage)


Following je seznam team speciálek co se líběj mně osobně a je to založené tak ze 1/3 z toho co mám dojem že chceme hrát, ale ze 2/3 z toho jak ten tým teď nejspíš vidí Tide jako postava...

Shadows: Ghost echos (přístup do ghost town... tohle by chtělo storku jak sviň)
Shadows: Second story (infiltration +1d engagement roll)

Shadows: Synchronized (při teamworku se na crity skládaj 6tky od všech)

Assassins: No traces (tichá operace +1/2 rep namísto 0, 0 heat = +1 rep)

Bravos: Forged in the fire (+1 resisty protože za sebou všichni máme kruté zážitky)
Bravos: War Dogs (sme jak AS Tavaci - mír, válka, neni v tom rozdíl...)

Hawkers: High society (downtime -1 heat, +1d gather info na městské elity)
Smugglers: Just passing through (downtime -1 heat, heat 4- +1d na vydávání se za běžné měšťany)



...příště bych vypálil to skladiště a nechal si zacvakat za to, že začneme tu válku, tak bych rovnou koupil War Dogs na konci session (ty 2 team expy tam někde určitě budou...)

Btw. nevim jak vám ale jak hrajeme online tak mi to přijde trochu víc strohý, tak by mi podobný seznamy asi pomohly si líp představit vaše postavy a jak je vidíte.
Autorská citace #9
15.5.2017 09:58 - Demonica
sirien: Tak pak ty stresy souhlasí, protože to byl podle mě ten hod na Command a všichni tři jsme selhali (Captain 2, já 1, ty 1).
Autorská citace #10
15.5.2017 15:21 - captain66
sirien, Demonica: Prvni team effort vedla na command Demonica a to jsme nedali vubec (ja s 2 jsem byl nejvyssi hod, jak pise Demonica). Druhej team effort si vedl ty, protoze ani ja, ani Demonica jsme nemeli volne stresy, a tam jsme vsichni uspeli (ja 6, sirien 6, Demonica myslim 5).
Autorská citace #11
15.5.2017 15:23 - sirien
Aha, ten druhej sem měl namysli... ten sem ved já, jo? :D No, pravda, že co sem se probral ze svého snu kde sem to všem zavařil sem začal bejt docela akční :D
Autorská citace #12
15.5.2017 23:58 - captain66
Pro siriena seznam specialek postav (u crew specialek se shoduju), poradi v Tierech je nahodne, prvni je imo klicovej, druhej je kombinace nice to have a mechanicky silnych.
Tier 1 - Core concept
  • Hound: Tough as nails (efekt zranění je o 1 úroveň menší)
  • Hound: Survivor (jsem schopen prezit v Deathlands, +1 stres)
  • Hound: Vengeful (expy za pomstu, i pro crew)
  • Hound: Focused (special armor nebo push pro mental harm nebo boj na dalku)
  • Cutter: Ghost Fighter (Schopnost boje na blizko s duchy, demony a podobne)
  • Whisper: Iron will (imunita vuci nadprirozenemu teroru, +1 k rezistum na resolve)
Tier 2
  • Hound: Scout (bonus na gather info a camouflage)
  • Hound: Sharpshooter (za push dovedu strilet bud na extremni vzdalenost, nebo velmi rychle)
  • Hound: Ghost hunter (kocka dostane druhou specialku)
  • Cutter: Vigorous (+1 Healing box automaticky, +1D na recover)
  • Lurk: Daredevil (+1d desperate za -1d na soak následků hodu)
  • Lurk: Reflexes (pokud neni jasno, jednam prvni)
  • Whisper: Ghost mind (vzdy vim o spritach v okoli, +1D na gather info o supernaturalech)
EDIT: jedna specialka tam byla v obou tierech
Autorská citace #13
16.5.2017 00:05 - sirien
Hej fakt se mi líbí některé pasáže pravidel, třeba příklad fortune roll:
Píše:
The PCs instigate a war between two factions, then sit back and watch the fireworks.


Captain: dík. Musim říct, že co sem si to prošel poctivě tak sem fakt rozpolcenej mezi toho Slide a Spidera s akční příchutí, jak sem původně myslel. Tím chci taktně naznačit, že ty 3 kolonky "veteran" na tom sheetu považuju za designovou nedostatečnost a nikoliv za pravidlové omezení :)

(zejména protože koukám, že další 2 powers si asi vezmu primárně z toho Spidera... ten +1 downtime a s těma 2x teamwork zdarma se mi fakt líběj)
Autorská citace #14
16.5.2017 00:26 - captain66
sirien: +1 downtime activity a teamwork zdarma jsou mechanicky hodne silny (a k Tideovi se hodi imo, k moji postave treba vubec), zase mi ale neprislo, ze bys problemy resil pres politikareni a kalkulaci, spis ses ruzne snazil prokecat skrz. Designove vychazi tohle omezeni z AW, kde si taky muzes brat jen 2 movy z ostatnich playbooku.
Autorská citace #15
16.5.2017 02:09 - sirien
Tak já si nevzal Slide jako základ pro nic za nic, že jo... na druhou stranu, jedna storka s univerzitou a výlet do dreamlandů nejsou zrovna moc prostoru pro politikaření :)

Já tu postavu vidim jako akční verzi Littlefingera... hodně rámcově. Asi jakoby se Littlefinger přidal k Hanibalovi z A-Teamu :D Tj. ani tak master-minding politikaření ala Moriarty jako spíš manipulování s pozadím věcí za účelem matení a hraní ostatními. To politikaření a scheming tam najisto chci časem dostat, ale beru to tak že sme newbs jak sviň a potřebujeme mít nejdřív trochu pozice, protože bez karet se poker hraje blbě.

Přemejšlim, že tam postupně vrazim nějakou dark agendu a tak, ale BitD sou handy tim že mi to umožňujou tvořit za běhu - vzpomínka tady, flashback támhle... časem bych se rád dostal k tomu, že vlastně nejsem v Doskvolu náhodou a že moje přítomnost má nějakej účel a všechno co dělám je součást nějakého long-term zájmu a plánu co sahá zpátky k mojí minulosti a důvodům proč a jak sem odešel z Dagger Islands. Zatim sem se ale dostal jen k tomu, že sem tam trousim nějaké random kousky (vzpomínka z dětství, trocha temnějšího já co se ukáže na chviličku po probuzení z noční můry když vyhrožuju chudákovi alchymistovy že ho zaříznu...) které pozdějc nějak poskládám.


Btw. ten teamwork je hodně handy, ale moc silnej zas taky neni - máš to jen 2x za akci, což může, ale taky nemusí padnout a musí k tomu bejt příležitost - neni to jakože bych mohl chodit okolo a pomáhat zadara jak se mi zlíbí. (S Kultem by to bylo větší kombo s tím jejich mystickým spojením kdy si mohou pomáhat na dálku, ale to k nám zrovna moc nesedí.)
Autorská citace #16
16.5.2017 02:17 - sirien
...což mě přivádí k pár pravidlovejm dotazům:

- Co když si nastavim nějaké Clocks na downtime aktivity aniž by bylo řečené, k čemu jsou vlastně dobré nebo co s nimi sleduju s tím, že si to doladím až v budoucnu? (Např. udělám si clocks "Propašovat cosi na loď plující na Dagger Islands" - není řečeno co, komu a proč, dám tomu 4 dílky. Pak si udělám clocks "Korespondenční politikaření v Imperial city" a dám tomu 8 dílků - opět není řečeno co, jak s kým.) Jak by se tohle případně později zužitkovávalo v nějaké zpětné koláži věcí? (Typu "a tyhle clocks ve skutečnosti dělaly tohle a tyhle zas tohle a tím jsem vytvořil tenhle master-plan)

- Když si v downtime dám training, vyexpuju si +1 downtime, dostanu tu akci hned do tohodle downtime nebo až do dalšího?
Autorská citace #17
16.5.2017 02:47 - sirien
A ještě jedna věc... nestihli sme se dohodnout na další hru :)

Tahle neděle by mi seděla, možná i o něco dřív. V sobotu bych asi mohl, ale ne od šesti, spíš tak od sedmi nebo osmi.
Autorská citace #18
16.5.2017 13:11 - Demonica
Ohledně další hry: mě by se to hodilo i v sobotu, anebo začít v neděli o něco dřív, třeba ve čtyři nebo o pěti.
Autorská citace #19
16.5.2017 14:10 - sirien
Já bych asi radši tu neděli. Mám tenhle víkend seminář na bojovim umění a v neděli budeme končit dřív - vzhledem k tomu, že téma je tentokrát dost vražedně vyčerpávající nemůžu ručit že v sobotu budu použitelnej a navíc budu potřebovat jít relativně brzo spát (dostat kvůli nevyspalosti pěstí je jedna věc, dostat kvůli nevyspalosti 2m dlouhou a 7cm tlustou tyčí je poněkud jiný kafe a radši bych si to odpustil).
Autorská citace #20
16.5.2017 16:34 - sirien
Ty sheety sou dost voserový pro přehled vztahů, tak sem udělal menší mindmap pro postavy a organizace. Musim říct, že Doskvol nemá moc daleko k situaci na Blízkym východě, teda, tak sem tam zahrnul jen ty co se mi zdály být významný (tj. na 2nd level vztahů organizací s nimiž máme vztahy sem už nevypisoval zdaleka všechny pro každýho).

Tady je link, na mail sem vám poslal editing invite.

červený čáry sou hostile, zelený čáry jsou friendly (černý sou neutral).

Žlutý pole (žádné tam teď není) jsou -1, oranžová pole jsou -2 a červená (zatím nejsou) jsou -3.
Světle modrá jsou +1, tmavě modrá +2 a zelená +3.
(všechno vůči nám, přirozeně)


Ohledně editace: je to easy na tvoření, ale není to inteligentní editor, takže větší rebuildy vyžadují trochu práce s předěláním čar a tak.


Pár funkčních poznámek:
- Měli bysme si vymyslet nějaký méno gangu :D
- moje postava je drsně pospojovaná s děním; ostatní už tak moc ne, asi by to chtělo rozvinout.
- Máme spojence, co sou zatím dost mimo, ale to asi brzo napravíme



EDIT: přidal sem tam druhej list s přehledem osobních vztahů (přišlo mi příliš bordeloidní rvát to do toho prvního)
Autorská citace #21
16.5.2017 22:35 - captain66
Jmeno gangu me moc nenapada, cast znamych (Henner, Bazso Baz, Nyryx) se dostane do hry, az pujdeme proti Lamparum, Dalmory enemy se dostane do hry, az pujdeme proti Templetonovi (protoze slechta je urcite jedna pakaz), trochu me mrzi, ze se do hry zatim nedostal hospodsky.
Autorská citace #22
16.5.2017 23:16 - Dukolm
captain66: Někde ten alkohol na vypálení skladiště budeme muset sehnat :-)
Autorská citace #23
17.5.2017 01:46 - sirien
Žádné skladiště vypalovat nebudeme. Mám úplně novej plán. Mnohem, mnohem lepší. Je trochu složitější, tak zkuste držet krok:

(základní předpoklad: cílem je zcela tichá akce. Ano, přesně tak. Ne, ne, ne - tichá, opravdu. Pamatujte na to. Tohle není akce s cílem získat Reputaci - resp. získáme jí fakt hodně, když se něco posere, stejně jako Heat jak svině, takže to je win-win, ale je to až cena útěchy, ne primární zájem!)

FÁZE 1:
- Vyhlídneme si pár míst, kde se drožkaření potkává s gondoliéřenim (tj. konkurují si, neb jde využít obou dopravních prostředků - nějaké oblasti s hodně mostama a kanálama a tak)
- Přepadneme pár náhodně vybranejch gondol. Ideálně ne moc rychle za sebou, nějaký menší. Gondoliéry si pořádně podáme (zmlátíme do hranatý kuličky, hodíme do řeky atd. ale nikoho nezabijeme), pár gondol zničíme a pár šlohneme
- důležitý je šlohnout v průběhu akce nějaký menší a pak jednu fakt velkou gondolu a udělat dost škody, aby to přitáhlo seriózní pozornost, ale ne tolik, aby to vyvolalo okamžitou nebo tvrdou reakci
- Pokud něco z toho uděláme modrokabátníkům pod nosem, super, ale úplně nutný to neni
- Počkáme si, až nějakej poslíček ponese nějakej důležitejší balíček, ideálně cenej (žádný dokumenty nebo tak, nějakou hmotnou věc - ale zase ne příliš cennou) a vezme to gondolou. Sejmeme gondoliéra i poslíčka, zmlátíme je do hranatý kuličky a balíček ztopíme. (pokud tohle nevyjde, tak tenhle bod můžeme přesunout do fáze 2)

FÁZE 2:
- Vytipujeme si pár vhodnejch míst odpovídajících definici "ne na Bazsově území ani nikde okolo, ale 'vlastně ne až tak daleko když se nad tím zamyslíš'".
- Zrušíme tam pár drožkařů. V tomhle bodě je cílem být spíš namátkově destruktivní než pečliví - útoky z dálky na movitější klienty poslouží taky dobře (ideálně stále - žádní - mrtví!), ale pár zničenejch drožek a zmlácenejch drožkařů je potřeba. Nějakou tu drožku šlohneme.
- Šlohneme dvě tři další drožky a to za specifických podmínek - šlohneme je někde na nábřeží (nebo tak něco), zmlátíme drožkaře a drožku o kousek dál (tak daleko, aby se zdálo, že nechceme, aby to bylo vidět, ale dost blízko, aby si toho někdo všimnul) jí naložíme na pozoruhodně velkou gondolu (viz Fáze 1)
- Pokud ve Fázi 1 nedošlo na poslíčka, tak tady musí

FÁZE 3:
- Hospoda, kafíčko, oddech. Oddech - ne prázdniny! Ještě zbývá spousta práce, ale v tuhle chvíli musíme dát Drožkařům a Gondoliérům trochu času aby si vjeli do vlasů - tolik, aby se stihli navzájem nasrat, ale ne dost na to, aby si stihli fakt vyjet ve velkym po krku.
- Trochu víc zachlastáme s Poslíčkama. Zmíníme se, že zrovna nemáme moc do čeho kopnout a hledáme nějakej džob a postaráme se, abysme se najisto stihli "dozvědět" o ukradené zásilce
- Vezmeme ukradený balíček a prodáme ho nějakému překupníkovi, ideálně poblíž nějakého Bazsova skladiště u vody Bazsovým jménem (resp. jménem nějakého Bazsva známějšího poskoka).
- Pokud poslíčci sami nezjistěj, že se obsah balíčku dostal na ulici do tržního oběhu, tak jim dáme hint (vlastně - radši jim ho jen nějak přihrajeme).
- Pokud se Gondoliéři (/Drožkaři, radši bych Gondoliéry, proto sem to dal do Fáze 1, ale dá se pracovat s oběma) nedomáknou, že se Poslíčci dozvěděli, kde se objevil balíček ukradený při násilném přepadení gondoly, tak se postaráme, aby dostali hint.
- Počkáme si, až hoši za náma dojdou sami a nabídnou nějaký ty coiny za "nápravu".

FÁZE 4 (tady to začíná být trochu tricky):
- Pošleme Mlžnejm psům Bazsovym ménem nabídku na odkoupení pár drožek a gondol za super cenu (s datem a místem setkání)
- Pošleme Modrokabátníkům (tady poslouží Damořin kamarád) hint o tom, že dojde k bitce gangů v Bazsově skladišti (dost last moment, aby nestíhali moc přemejšlet nebo něco připravovat)
- Pošleme Bazsovi last moment hint o tom, že část jeho lidí dělá business za jeho zádama v jeho skladišti
- Propašujeme gondoly i s drožkama do Bazsova skladiště jeho lidem přímo pod frňákem. Až se tam potká Bazso s Mlžnejma psama, tak to tam trochu zbordelíme - výstřel tady nebo tam nějakym směrem... situace by měla bejt dost napjatá, aby vybuchla sama.
- V momentě, kdy tam vletěj Modrokabátníci, tak situace vyeskaluje totálně a my se zdekujeme na gondolách co jsou příhodně naložené drožkama připravené k odvozu.


VÝSLEDEK:
- Gondoliéři co jsou s Bazsem kamarádi se na něj naserou
- Drožkaři co s Bazsem mají blbé vztahy se naserou ještě víc
- Tyto dvě skupiny ideálně dojdou k závěru, že se Bazso pokusil narafičit jejich konflikt (což dává smysl, protože je s jedněma zadobře a s druhejma ne - tzn. pokusil se vtáhnout své kamarády do války se svými nepřáteli, aby jim mohl následně kamarádsky nabídnout spojenectví. Což dává smysl. Rozhodně víc, než že to někdo narafičil tak, aby to tak jen vypadalo...)
- Poslíčci se naserou na Bazse, že si je dovolil okrást
- Modrokabátníci se naserou na Bazse (ještě víc), protože dělá bordel ve městě a napadá každodenní fungování 2 (3) skupin, které jsou důležité pro chod města
- Mlžní psi se naserou na Bazse, protože je zjevně natáh do léčky
- A Bazso začne bejt paranoidní vůči vlastním lidem v tu nejhorší možnou chvíli

...Bazso ztratí 2 spojence z nichž se stanou nepřátelé a octne se ve válce s 5 skupinama naráz
...my získáme dobrej kredit u 4 skupin naráz (Modrokabátníci nás budou mít za dobré informátory, s Poslíčkama sme zadobře už teď, Gondoliéři a Drožkaři nám poděkujou za prácičku a rozpletení Bazsovy konspirace proti nim oběma)

...a my si konečně dáme pohodový kafíčko a jen budeme z okna sledovat ten ohňostroj totálního shitstormu, co se zřítí Bazsovi na hlavu (kterej, mimochodem, ideálně pořád netuší, že jsme s tím měli cokoliv společného) a budeme případně čekat až nám někdo cálne za to, že ho taky nakopneme.



Tadá!
Takže. Tohle je můj jednoduchej plán na zničení Bazso Baze. Jak se vám líbí?
Autorská citace #24
17.5.2017 11:57 - Pjotr
Ja jdu jen tak nahodou okolo, ale... to nemuze nevyjit, presne takhle to probehne :D
Autorská citace #25
17.5.2017 15:18 - sirien
Ale notak... vy ste všichni tak skeptický. Ten plán je ve skutečnosti doclea jednoduchej:

- ukradneme pár gondol poblíž drožkařů a zmlátíme pár gondoliérů a poslíčka
- ukradneme pár drožek, nějaký pomocí ukradené gondoly, a zmlátíme pár drožkařů
- podstrčíme poslíčkovi ukradenej balíček Bazsovu překupníkovi u jeho skladu
- pozveme pozvánky na mejdan v Bazsově skladu Bazsovi, Mlžnejm psům a hlídce
- podstračíme tam gondoly a drožky než mejdan začne, pak ho spustíme a v nejlepšim zmizíme
- Profit.

...to ostatní sou jen operační technikálie.
Autorská citace #26
17.5.2017 16:05 - Demonica
Mě se to líbí. To sice neznamená, že se to nemůže zvrtnout v jakémkoli momentu pocestě, ale stejně budem všechno řešit až za běhu. A proč to dělat jednoduše... :)
Autorská citace #27
20.5.2017 15:12 - Gurney
Moc jsem v týdnu nestíhal odpovídat...

Sirienův náčrtek vztahů mezi organizacemi je fakt cool věc a určitě se to při hře využije. Ty první dvě hry byly spíš takový tutoriál na osahání systému (i pro mě) a na rozjetí nějaké počáteční situace a přinesení nějakých weird záhad do pozadí a počítám, že co chcete dělat (resp. koho chcete podělat) si budete převážně určovat sami. Tj domluvte se, jestli chcete provést sirienův masterplan :D

Jinak jsem řešil s Captainem a Sirienem, že tu hru hraju pojímám o něco víc filmově než je default (as written hod na rezistenci znamená jen snížení následku nebo zranění o stupeň, na jeho úplné zrušení), ale nějak mi to nevadí * a celkově tu hru holt beru trochu ve stylu RIddicka, kde hlavní hrdinové (a občas i záporáci) dělají husté věci a hláškují u toho, a jejich neúspěchy se projevují spíš tím, že věci nejdou jak by chtěli nebo to odnese někdo jim blízký, než že by to sami fyzicky schytávali **. V praxi to pro vás znamená, že dokud vám zbývá alespoň 6 nevyužitých polí stresu, vyplatí se dělat zoufalé (desperate) akce - je za ně exp a i z poměrně vážných následků či zranění se můžete vyplatit. ***

* ne že bych se následků a zranění který jde pomocí hodů na rezistenci úplně vybýbal, jen si je šetřím pro plošné (výbuchy) nebo obzvlášť drsné (supernaturálové) zdroje zranění

** pro zajímavost, v té hře existují dvě interpretace pravidel na téma smrt postav, tu které se držím (i když mám podezření, že správnější je ta tvrdší varianta, případně že stres má fungovat o chlup jinak než jak v pravidlech napsáno, ale whatever) v podstatě znamená, že smrtícím zraněním (level 4 harm, případně "přetečení" level 3 harmu, který už není kam zapsat) se lze vždy vyhnout (pokud nemáte za to, že tohle je pro vaši postavu epický konec) pomocí hodu na rezistenci; samozřejmě, pokud tím utratíte svůj zbývající stres, vypadáváte z konfliktu a dostáváte Trauma... tj pokud nechcete, nemusíte v zásadě nikdy přistoupit na smrt postavy, ovšem může se stát, že jednoho dne budete muset přistoupit na to, že postava je natolik traumatizovaná (a ovládaná svými neřestmi), že už dále nedokáže žít stávajícím způsobem a stává se z ní NPC

*** mimochodem nezapomeňte že pokud vám zbývá dostatek naložení, můžete překvapit tím, že na sobě máte zbroj, která funguje jakoby jste rezistili fyzické zranění a hodili 6, tj zruší nebo sníží vám ho, aniž by jste museli platit stres

sirien píše:
- Co když si nastavim nějaké Clocks na downtime aktivity aniž by bylo řečené, k čemu jsou vlastně dobré nebo co s nimi sleduju s tím, že si to doladím až v budoucnu? (Např. udělám si clocks "Propašovat cosi na loď plující na Dagger Islands" - není řečeno co, komu a proč, dám tomu 4 dílky. Pak si udělám clocks "Korespondenční politikaření v Imperial city" a dám tomu 8 dílků - opět není řečeno co, jak s kým.) Jak by se tohle případně později zužitkovávalo v nějaké zpětné koláži věcí? (Typu "a tyhle clocks ve skutečnosti dělaly tohle a tyhle zas tohle a tím jsem vytvořil tenhle master-plan)

Může být, ale ta věc kterou pak vymyslíš by měla odpovídat nastaveným hodinám.

sirien píše:
- Když si v downtime dám training, vyexpuju si 1 downtime, dostanu tu akci hned do tohodle downtime nebo až do dalšího?

To je zajímavá otázka, já bych řekl že až od dalšího, ale je to můj odhad.

sirien píše:
Btw. nevim jak vám ale jak hrajeme online tak mi to přijde trochu víc strohý, tak by mi podobný seznamy asi pomohly si líp představit vaše postavy a jak je vidíte.

Taky mi přijde, že online se tolik neřeší vzájemná komunikace mezi postavami (což je asi hlavně tím, že vždycky může mluvit jen neden člověk). Sice pak věci trochu rychlej odsýpaj, ale tolik se člověk neseznámí s postavama spoluhráčů.
Autorská citace #28
22.5.2017 01:56 - sirien
updatenul sem kroniku a přehledovej chart (jeho první list).

Tu kroniku asi zveřejnim v pátek, ať neotravuje v admin panelu :)
Autorská citace #29
22.5.2017 02:16 - captain66
Jen aby to nezapadlo, jelikoz crew dokoncila xp track, tak mame vsichni +1 stash a muzeme si vybrat jednu crew specialku nebo dva upgrady.
Autorská citace #30
22.5.2017 05:21 - sirien
Osobně bych čistě z kontextu hry navrhnul jednu z těhle tří:

Shadows: Synchronized (při teamworku se na crity skládaj 6tky od všech)
Assassins: No traces (tichá operace +1/2 rep namísto 0, 0 heat = +1 rep)
Bravos: War Dogs (sme jak AS Tavaci - mír, válka, neni v tom rozdíl...)

...přičemž lehce nejvíc bych se asi klonil k té Assassinské No Traces (tuhle session bysme s ní získali krásný... asi 3 Rep namísto nuly). (Je to trochu na ostří nože s těma War Dogs - otázka, jak moc si věříme :D )


Ale popravdě - sem docela dost tempted navrhnout že bysme to mohli taky hodit za hlavu, vzít upgrady a boostnout tréninky pro Insight a Resolve (čímž bysme získali kombo všech 4 tréninků a trénink by nám dával 2 expy na cokoliv. Přijde mi to krátkodobě i dlouhodobě lepší než všechny výše uvedené.
Autorská citace #31
22.5.2017 14:34 - captain66
Upgrady treninku maji smysl, zejmena kdyz diky cinematicnosti nemusime travit tolik downtime akci lecenim. Ale v tuhle chvili bych asi preferoval War Dogs, protoze lepsi treninkove akce jsou nam trochu k nicemu, kdyz budeme mit kvuli valce min akci.
Autorská citace #32
22.5.2017 15:58 - sirien
Válce? Jaké válce?
Jo ty myslíš té jejich válce. Té se ale přece vůbec neplánujeme účastnit :)

Srsly, v zásadě jsou dvě možnosti, jak tenhle plán dorazit:

- můžeme to celé vyřešit zcela tiše, tj. rozjet skladištní mejdan tak, abysme tam vůbec nebyli moc vidět. To má dvě nevýhody a jednu výhodu: první nevýhoda je, že z toho nekápne žádná reputace a druhá je, že může být trochu těžké to zároveň provést naprosto v tichosti a ještě z toho vytřískat prachy. Výhoda je, že budeme naprosto z obliga. (Tahle varianta je navíc ve hře, pokud se nám neozvou Gondoliéři s přímou zakázkou o vyřešení věci - museli bysme to udělat na vlastní triko, protože v tom skladišti prostě musí být nalezené ukradené gondoly a drožky. Cash by pak šel nějak sehnat např. tím, že bysme si z toho skladiště odvezeme něco navíc, ideálně Bazsovu osobní sbírku whiskey nebo tak něco)

- nebo klidně můžeme udělat druhou část plánu napůl otevřeně - tj. mejdan uspořádáme potichu (aby nikdo nevěděl, že jsme to tam sezvali my pod falešnejma záminkama), ale zúčastníme se ho nahlas (tj. normálně se tam ukážeme a na zakázku Gondoliérů nebo Drožkařů odtamtud "šlohneme" "zpátky" ukradené gondoly a drožky). Z toho kápne reputace a coiny, nicméně Bazsa tím trochu dopálíme - už teď s ním jsme na -2, takže by to teoreticky mělo zahájit válku - prakticky by se to ale stát nemělo - když věci vyjdou, tak se Bazsovi prudce zhorší vztahy s 5 (!!!) organizacema naráz, z nichž s některými je už teď na ostří nože, takže nejspíš spadne aspoň s pár z nich do války, plus mu podsuneme paranoiu ohledně nejednotnosti jeho vlastního gangu. A když se octneš ve válce se 2-3 tier 2+ organizacema a s dalšíma 2-3 tier 2+ organizacema Ti vztahy klesnou na teplotu ledu a do toho řešíš schizma ve vlastních řadách, tak podle mě fakt nemáš čas do toho ještě řešit nějakou "válku" s nějakou tier 0 bandou niemandů co se mihli okolo, bez ohledu na to jak moc je osobně nemáš rád.


Tj. pokud se něco fakt nesesere a celej ten plán se nám nezřítí na hlavu (což by neměl - první část prošla v naprosté tichosti, takže riziko že by se na nás prozradilo všechno je dost minimální - navíc ten plán je tak šíleně složitej, že bez fakt drsnejch důkazů tomu nikdo neuvěří, zvlášť ne že to zorganizovala tak nevýznamná malá banda jako sme my), tak bysme se ve válce octnout neměli.
Autorská citace #33
17.6.2017 02:31 - sirien
Počítám s nedělí?
Autorská citace #34
17.6.2017 07:08 - Gurney
J, neděle 1800
Autorská citace #35
18.6.2017 23:49 - sirien
Rád bych tady jen tak na okraj zmínil, že sme fakt hrozně hustý :)

Co zbývá k dořešení:

- všichni máme +1 Stash, protože sme minule udělali team advancement

docela by mě zajímalo, jak se změní Baszovi vztahy s:
- Gondoliérama (potom, co jim dáme Gondolu s tím, že sme jí vlastně šlohli na útěku z Bazsova skladu v rámci "nějaké jiné naší operace" a potom, co se jim nejspíš od poslíčků donese, že to byl Bazso kdo šlohnul balíček z jejich gondoly)
- Drožkařema (potom, co se dozvědí od Modrokabátníků i od nás, že Bazso měl ve skladu jejich drožku)
- Mlžnejma psama (potom, co se ukázalo, že obchod v Bazsově skladu byl past, při které jim vyletěla do povětří loď i s lidma - přičemž ale okolo nebyl nikdo kromě mich, Lampařů a Modrokabátníků)
- Modrokabátníkama (potom, co zjistěj, že u sebe měli kradené drožky a nejspíš tak stojí za vším tím bordelem mezi drožkařema a gondoliérama. Plus potom co v jejich skladu někdo vyhodil do povětří loď s lidma)
- Poslíčkama (potom, co se poslíčci domáknou o balíčku co jim byl ukraden a co šel na černej trh Bazsovim ménem)

...docela by mě zajímalo, jak se změní naše vztahy s:
- Gondoliérama (vrátíme jim gondolu a dodáme jim info o tom, co sme "našli" v Bazsově skladu, čímž ukončíme jejich zjevně nesmyslný spor s drožkaři)
- Drožkařema (...protože jim dodáme info které jim ukončí nesmyslný spor s gondoliéry)
- Lordem Templetonem
(nikoho dalšího sme myslim nijak moc neřešili, ne? Možná Modrokabátníky že sme je tipnuli, ale to je otázka jak to Dalmora provedla)

- se Strangerem sme dokončili hodiny na získání loajálního překupníka (Bazsova Brookera) - to nám dává +2 coiny za každou dokončenou misi co obsahuje nějakou krádež. Plus sem ho Swaynul jak sviň na ten balíček co se šlohnul poslíčkům. Q: znamená to, že už je "náš"?

- Nakradené houbičky sou za 3-4 coiny (tzn. s Brookerem za 5-6 coinů), pokud je prodáme (což můžeme a nemusíme, pokud Crow vymyslí něco lepšího co s nima)
- Gondolu vrátíme gondoliérům v rámci dobrých vztahů - kápne z nich nějaká ta coina z vděčnosti za vynaloženou námahu? (mohla by... už takhle sme s nima zadobře) (Drožku sme tam museli nechat, takže nic, no :/ )


Btw. naše group expy jsou na hodnotě že zbejvaj už jen 2 do dalšího advancementu, tak je možná dobré zamyslet se, co dalšího si chceme přibrat. Koukal sem na zlepšováky a nic dalšího už moc nepotřebujeme - coinů sme jako skupina (tým + jednotlivci) schopný držet až 20, takže "vault" neni moc potřeba. Možná bych šel do nějaké té special power...

...Assassiní No Traces by se nám hodily, mimochodem. Na téhle akci sme přišli minimálně o 5 reputací jen za organizace okolo a o další 2 za 2x0 Heat. Mít a nemít 7 reputací... to je 14 reputací. Popř. Shadows schopnost Synchronized (při teamworku se nám skládaj šestky na krity). Nebo ty Bravosí War Dogs - ale teď pro ně popravdě nemáme moc využití a klidně můžou počkat.

...koupili sme si už všechny zlepšováky na expení, takže 1 downtime akce teď hodí 2 expy na cokoliv chcete.


_______________

Moje desperate akce spolu s trochou dotování z personal expů přinesly své ovoce a přihodil sem si +1 do všech atributů... 2 downtime akce sem spálil na to abych se zbavil toho šílenýho stresu co mi Templeton věnoval za to, jak sme ho vyfuckovali, takže mi 1 zbejvá - momentálně nemám moc co s ní dělat - můžu jí narvat do expení, ale klidně jí někomu věnuju jestli máte něco užitečnějšího (můj playbook level je ještě daleko, takže nespěchám...).

Dukolm dokončil playbook a vybírá si playbook schopnost.

(Dalmoru a Strangera teď z hlavy nevim)
Autorská citace #36
20.6.2017 02:28 - captain66
Je abych dal info, internet zacal fungovat az dneska nekdy okolo poledne. Downtime poresim nekdy ve stredu.
Autorská citace #37
29.6.2017 23:22 - captain66
Hm, koukam, ze jsem slibil downtime a nedodal. No, mam dalsi spatnou zpravu, muj ntb odesel do kremikoveho nebe a dokud nebude novy (nejdrive pristi tyden), tak se mnou na hrani nevypada.
Autorská citace #38
1.7.2017 11:43 - Gurney
To je nemilé :( A zbytek může? Že bychom dali nějakou "vedlejší" akci tak na to jedno sezení?

Krom toho, co vaše (myšleno kromě siriena) downtime akce?

A upa jsem zapomněl odepsal na sirienův post (sry), dostanu se k tomu večer.
Autorská citace #39
1.7.2017 18:11 - Gurney
Jinak ještě jedna věc - můžu hru zítra a v neděli 9.7., pak odlétám do Arménie a Gruzie domů se vracím 11.8., čili další hra po té následující může být nejdřív v neděli 13.8.
Autorská citace #40
2.7.2017 11:14 - Gurney
Jinak zvěsti, co se po vaší akci nesou městem:
- několik Lampářů (samé malé ryby) bylo zatčeno v docích poté, co tam došlo k boji s pašeráky a modrokabátníky a výbuchu ve skladišti, minimálně jeden přitom byl zabit Modrokabátníky
- Baszo Bas si nad nimi myje ruce a dušuje se, že "...útlocitnost která jej dovedla k tomu, aby si hřál na prsou takové klubko hadů, již ho nadobro opustila"
- Drožkaři nevěří Baszovi ani slovo a mají za to, že tak nebo onak má v celé věci prsty (Lampáři a Drožkaři se ocitají ve válce gangů)
- situace mezi Baszo Basem a Gondoliéry zdánlivě nezměněná (veřejně +1 vzájemně), každopádně je jasné, že Eisele (šéfka Gondoliérů) není žena, která by hned šla proti Baszovi (byť velkou důvěru v něj zřejmě nechová a i díky vám ví, že za věcí je mnohem víc než Bazso přiznává), a už vůbec ne která by s ním (metaforicky) skočila do postele a šla proti Drožkařům (byť válka mezi Lampáři a Drožkaři jí zřejmě není úplně proti srsti)
- situace mezi Gondoliéry a Drožkaři se jakž takž uklidnila, ale po předchozích násilnostech, kdy minimálně jednou zněly zvony, zůstávají vztahy velmi velmi chladné, občasné osobní vendetty za události předchozích dní jsou pořád na stole (změna vztahu z cca 0 na -1 až -2, podle toho, koho se zeptáte)
- Margarette (kapitánka Mlžného psa a vůdkyně stejnojmennné pašerácké skupiny) odcházela ze setkání s Bazso Bazem totálně nasraná
- poslíčci jsou záhadní jako vždy, jejich reputace stojí na tom, že moc nekecají

Darmot, Dalmořin konktakt mezi modrokabátníky, jí sdělil několik zajímavostí:
- na pašeráckou operaci ve skladišti dostali modrokabátníci ne jeden, ale hned dva anonymní tipy
- mezi modrokabátníky se povídá, že chlap, co hlídal zatčené Lampáře, si té noci přišel na pár mincí, když někoho nechal předat vzkaz uvězněným Lampářům, ti následně bez okolků přiznali, že na vlastní pěst pašovali zboží a v dojemné shodě přihodili k dobru pár jmen

Co se změny vztahů k Vám týká:
- vrátili jste Gondoliérům parní gondolu, což můžete přetavit ve slušnou odměnu (+3 coiny) nebo v +1 ke vztahu s nimi
- získali jste si důvěru Drožkařů, +1 ke vztahu s nimi *
- Tideova korespondeční diplomaci resetla vaše vztahy s lordem Templetonem na 0 *
- Booker, Baszův překupník teď dělá zároveň pro Basza i pro vás (což Baszo neví)... což znamená, že máte Loyal Fence Claim (čtvereček nad Lair na mapce claimů) a protože ho máte tajně, nemusíte o něj bojovat... dokud se to neproflákne, to by znamenalo další zhoršení vztahů s Baszo Bazem (a tedy pro vás válku s Lampáři) *
- máte světélkující houbičky za 4 coiny (prodány skrz Bookera hodí 6 coinů)

* věci s hvězdičkou už jsem zanesl do deníku skupiny na roll20
Autorská citace #41
7.7.2017 11:02 - Gurney
Tak co, jak jste na tom s tou nedělí? Můžete? Máte chuť? Potom tenměsíc co budu pryč nebudu moct.

...ještě mě tak napadlo k tomu předchozímu postu, uvědomil jsem si, že to trochu vyznívá jako bych vám nechtěl dát ten výsledek, který jste si zasloužili a pro ujasnění bych měl asi dodat, že ty skupiny, které se neocitly ve válce s Lampáři dostávají hodiny odpočítávající jejich trpělivost s Baszem, které je samo možné dalšími akcemi někam posunovat. Další hodiny by si nejspíš zaloužilo napětí mezi Gondoliéry a Drožkaři, ale tady asi uvidíme, jak moc to ještě vstoupí do hry.
Autorská citace #42
7.7.2017 11:38 - sirien
Já s nedělí počítám.

Jinak v pohodě, my si ty hodiny už dotikáme - já mám ostatně jednu volnou downtime a Captain ještě taky, ne? :)

A gondoliérům a drožkařům ty hodiny dej, ty ještě odtikám aby se kamarádili, z toho ještě taky něco kápne...
Autorská citace #43
7.7.2017 12:24 - Demonica
Taky s nedělí počítám.
Autorská citace #44
7.7.2017 13:12 - Dukolm
Počítám
Autorská citace #45
9.7.2017 15:26 - Gurney
V 1800 budu na Hangoutsech.
Autorská citace #46
13.12.2017 02:05 - sirien
Si to tu odložim pro případ, že bych někdy potřeboval char koncept pro whisperera nebo tinkera kdyby to Tide přehnal s chlastem a já musel hrát nějakou tu session s jinou postavou...

Autorská citace #47
9.4.2018 22:06 - sirien
Hele takovej dotaz...

...já teď tak jako namátkově počítám, že sme měli 2x crew advancement... ale dávali sme si za ně Stashe? Protože pokaždé když crew dojede svůj "playbook" tak všichni dostaneme 1+(2*tier) stashe. Což doteď bylo +1 stash, odteď to budou +3 stash.

Doteď sme, pokud počítám dobře, měli crew advancement 2x, takže bysme měli mít všichni minimálně 2 stashe. Já mám za to že sem si pro sebe jednou tu stash přičítal, ale netušim jestli sem si jí přičítal i podruhý a nejsem se toho schopnej dopočítat (teoreticky ne, protože moje schopnost mi dává 2 stash na downtime a já teď doplácel 1 coinu abych se dostal na 10, tzn. měl sem lichej počet... otázka je, jestli sem tam předtim už nějakou coinu nenarval, ale mám takové tušení, že tak bohatý abych musel rvát prachy do stashe sme zatim nebyli)


Plus teda nám chybí přesně 1xp na další crew advancement a já teda navrhuju si tentokrát vzít specialitu a to konkrétně Synchronized (při týmových akcích se na exceptional succes sčítají "6" od nás všech, tj. nemusí jeden z nás hodit 2x6, stačí když to hodíme dohromady).
Autorská citace #48
10.4.2018 02:40 - captain66
Mame jen jeden crew advancement, druhej bude az po tom jednom expu. A synchronized podporuju, chtel jsem ho hned na zacatku.
Autorská citace #49
14.4.2018 20:38 - sirien
Captain: To ses někde přepočítal. Máme 1 specku a 6 upgrades. 1 specka a 2 upgrades sou zdarma do začátku, tzn. někde pocestě sme museli nabrat 4 upgrades. Pamatuju si, že sme nakoupili postupně všechny training upgrades (tzn. další 3) a mám tušení že sme si původně hned někdy z kraje kupovali člun. Což jsou 2 crew advancementy na tieru 0, což by mělo bejt +2 stash pro všechny.
Autorská citace #50
14.4.2018 23:21 - Aegnor
sirien píše:
Protože pokaždé když crew dojede svůj "playbook" tak všichni dostaneme 1+(2*tier) stashe.

Ve skutečnosti je to Tier+2 stashe. Viz strana 49 v pravidlech a viz crew sheet. :-)
Autorská citace #51
15.4.2018 02:06 - captain66
Neprepocital. 1 special abilita je do zacatku, 2 upgrady dava volba crew (u nas hidden lair a training: prowess) a dalsi dva upgrady si volis (boat a training:playbook), tudiz jsme po ceste prisli jen ke 2 uprgradum (zbyle trainingy), ergo jeden advancement.
Autorská citace #52
2.5.2018 08:30 - sirien
Nezapomeňte si vzít na Dálavu přepsané sheety a všechny tikající hodiny :)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097322940826416 secREMOTE_IP: 3.135.227.135