sirien
26.10.2020 22:23
JaD tvorba: Soumrak v mlhách
Požadovaný obsah:


Zadání:
  • 4-5 hodin hry
  • Důraz na roleplaying, vztahy, rozhovory, informace o postavách okolo atp.
  • Škálovatelnost pro 1-3. úroveň
  • Odehratelné začátečníkem (s možností vést ho za ručičku)
  • Rozsah cca 50 stran se vším všudy max.
Mechaniky:
  • Sociální konflikty (pravidla z JaD, kapitola 8.0)
  • Charakterové rysy ras (pravidla z JaD, kap. 3 - zakomponovat do NPCček tak aby to mělo reálnou váhu v tom příběhu - např. kdo co proč dělá, jaký má s kým vztah atp.)
  • Přesvědčení (opět, zapracovat do postav)
Příběh:
  • Příběh nesmí být vázán na konkrétní PCčka (hráči musí mít možnost vytvořit si vlastní postavu
  • Přítomnost vlivu běsa (volná spojující linka na ostatní 2 příběhy)
  • Příběh by měl mít "procedurální páteř" (detektivka, intriky, akce... cokoliv), ALE důraz (vhodné přístupy k řešení atp.) musí být na roleplaying. Tedy:
  • Víc hlavních NPCček (ne nutně příliš). Různé vztahy mezi nimi. Osobní informace relevantní pro příběh (něco o někom zjistit = posun v příběhu).
  • vedlejší linky ve vztazích (kdo s kým...), dodatečné sázky v tom jak dopadnou něčí osobní příběhy
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
Autorská citace #21
15.1.2022 13:55 - Tarfill
sirien píše:
Celkově by to bylo dobré ladit do systému problémů/příběhových otázek, ať máme nějaký focus. Plus přidávání volitelných otázek navíc může dát příběhu variabilitu co do délky.


Rozumim tomu správně, že mám ponechat stejný styl, který jsem nadhodil, nebo tím myslíš něco jinýho?
Autorská citace #22
21.1.2022 23:43 - Tarfill
Návrh na úpravu zápletky v námětu "Námluvy"

Z jednoho nevelkého panství se rozneslo, že dcera pána hradu X se hodlá vdát a hledá ženichy. Postavy se poměrně náhodou budou motat okolo a budou zapleteni do víru událostí.
Na námluvy se brzy dostaví hned dva nápadníci. Oba nápadníci budou stát na první pohled za starou bačkoru a nevěsta ze sebe udělá mučednici aby panství zachránila, protože panství strádá a lid hladoví. Sňatkem tak chce provést oběť sebe sama a spojením se silnějším panstvím tak pomůže ostatním lidem.

Varianta 1)
Nevěsta má ale ve skutečnosti poměrně komplikovaný výstup a motiv. Nedávno zabila svého staršího bratra, pomalu tráví i svého otce a (ne)vědomky spolupracuje i s tajným kultem uctívajícího nějakého běsa. Svého nastávajícího ženicha navíc hodlá též nenápadně zabít a tělo darovat právě kultistům. To všechno ale za účelem, aby vzkřísila svou zesnulou matku, se kterou měla pevné pouto, a kterou její bratr s otcem pomalu utrápili (oba jsou / byli ve skutečnosti despotičtí magoři). Nevěsta je připravena učinit jakoukoliv oběť, aby matku znovu vzkřísila a možnosti svatby jí k tomu krásně napomáhají…

Záměr: oproti Noci goblinů, kde byl v zápletce jednoznačně zlý a sobecký záměr, je tento případ a motiv schválně prodchnutý alespoň kouskem čistého a dobrého úmyslu a v postavách by měl po odhalení tohoto motivu alespoň částečně vyvolat morální dilema nebo vyvolat soucit.

Varianta 2)
Nevěsta je ve skutečnosti skrz naskrz prolezlá zlem. Propadla moci běsa a HP tak budou opět vystupovat proti zlé NPC a “zachraňovat ostatní NPC.“ Motiv zde bude jednodušší a méně komplikovaný.

Varianta 3
Vymyslí tady na kostce někdo jinej, protože obě výše uvedené jsou příliš slabé...


Někdo k tomu něco?
Autorská citace #23
22.1.2022 00:19 - Log 1=0
A proč to tak hrotíš do extrémů? Panství strádá a lid hladoví - no, už tohle je přehnané. Panství může trpět ekonomicky s špatnými vyhlídkami do budoucna, ale na hladomor zatím dojít nemusí.
Ale pokud panství strádá, můžeme říci, že chce tento problém princezna vyřešit s pomocí démona. Otce tráví, protože je neschopný řídit stát a rádci nevěří, protože není z rodu. To jsou docela pochopitelné motivace. A přitom princezna pořád vraždí otce a spolčuje se s kultisty a démonem (ví o nich, není idiot). To mi přijde na záporáka tak akorát zlé.

A nápadníky bych určitě nepojímal jako nějaké lůzry, u kterých je oběť vdát se za ně. Měli by vzbudit sympatie hráčů/postav. Jinak si ještě řeknou, že jsou jim tu všichni ukradení.
EDIT: Možná chce princezna "vítěze" zasvětit do kultu a "poraženého" obětovat démonovi. S tím by se dalo pracovat.
Autorská citace #24
22.1.2022 07:41 - Tarfill
Nepřipadá mi to jako extrém. Běžná svatba přišla sirienovi příliš obyčejná, chce do toho zapojit kult běsa, tak jsem to poupravil dle připomínek.

Na druhou stranu neberte mě za každé slovo, teď jde hlavně o to získat osnovu. Jestli budou napadníci víc sympatičtí nebo větší bačkory, nebo jestli lid hladoví méně nebo více, je vcelku jedno, jde spíš o to, jestli mám držet téma svatby, jestli je nevěsta skutečně zlá nebo je tam někde nějaký twist, jestli bude větší nebezpečí ona nebo napadníci...
Autorská citace #25
22.1.2022 07:51 - shari
Tarfill píše:
jestli je nevěsta skutečně zlá nebo je tam někde nějaký twist

Za mě by bylo dobré, kdyby byla skutečně zlá, ale ne "inkarnace zla". Ten Logův nápad se mi líbí.

Nápadníci můžou mít skutečný zájem o princeznu a zároveň nějaký postranní motiv.
Autorská citace #26
22.1.2022 11:29 - Chyba
Logův nápad se mi taky líbí
Co kdyby poddaní strádali dost na to aby se pokusili přepadnout královský kočár (s přijíždějícím princem) ale ne tak moc, aby nezvládny pobít většinu jeho stráží a princ měl důvod požádat postavy o doprovod.
Dostanem tak důvod k příchodu postav na hrad a možnost představit NPC postupně.
Autorská citace #27
22.1.2022 12:00 - Naoki
to jako že bude už na území těch strádacích poddaných ze kterého pošle dopis dobrodruhům s prosbou o pomoc? nebo to bude stylem "náhodou když jste byli v hospodě, tak se zjevil princ..."
Autorská citace #28
22.1.2022 12:30 - Tarfill
Já bych tedy sám za sebe nepoužíval tituly až tak vysoké jako je princezna, zkusil bych použít něco menšího jako třeba baronetta, komtesa apod.

Jinak díky, na Vašich reakcích se dá stavět, možnosti začátku jsou ještě v procesu...
Autorská citace #29
22.1.2022 12:33 - Pan Bača
Komtesa je pěkná
Autorská citace #30
22.1.2022 12:33 - Chyba
Naoki: kidně náhoda, když se ozvalo řehtání vyděšených koní a do hrudních plátů ochranky začali bušit palice. Třeba i rozehrát souboj, s tím že loupežníci se po prvním mrtvím stáhnou (protože to má být RP dobrodružství).

Edit: U "prince" bude větší důvod k důvěře.
Autorská citace #31
24.4.2023 13:16 - Naoki
První draft společenského dobrodružství pro JaD Soumrak nad turnajem: https://docs.google.com/document/d/1GyY66bd9b9Db5dWyAZZRDs0BUzQs72QTssvrCvBO7i4/edit?usp=sharing
je to opravdu pouze v bodech, na rozepsání nejsem dost grafoman
základní nápad je že to navazuje na Noc goblinů, ale pro finální verzi to bude pravděpodobně chtít větší volnost
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.052654981613159 secREMOTE_IP: 18.223.196.59