Alnag
11.5.2009 19:53
D20 sraz podzim 2009
Termín: 1.- 4. 10.
Lokalita: Dálava - Novohradské hory

Akce se zúčastnilo 37 lidských duší (+ smečka psů)

Alek, Almi, Alnag, Babaj, Beny, Daphnee, Ebon Hand, Eva, Felouen, Gabik, Goran, Gurney, Hugo, Jerson, Jiron, Kin, Krtek, Lotrando, Max, Merlin, Michal, Nachtrose, Naoki, Nerhinn, Packa, Pjotr, Quasit, Rytíř, Sathel, Sethi, Sirien, Sosáček, Treven, Viper, Vlasák, wlkeR (+připomeňte se, kdo chybí...)

Poakční resumé:
7.10.2009 14:31 - Naoki
jojo, jídlem nepohrdnu, jen mě mrzelo že přes půlka toho co zbylo bylo chlast...
7.10.2009 14:37 - Rytíř
Odkazy na fotky dodány k úvodnímu postu.. chce se vám dát dohromady, kdo nakonec všechno přijel? Já o tom přehled nemám, ale klidně to tam taky dodám :)

Jinak jsem ještě zapomněl vyhlásit lukostřelecký objev Dálavy - jednoznačně Max! Nechal si to vysvětlit a hned napoprvé napnul kladkáč jako profík, smekám. Možná začne taky střílet, co Maxíku? :)
A samozřejmě smekám i před Daphnee, která ho dokázala napnout taky, což je fakt výkon, na křehkou dívku.

Včera jsem střílel a docela mi to šlo, takže se zdá, že luk křest ohněm Dálavy přežil bez úhony. Příště uspořádám lepší představení pro diváky, co to vlastně dokáže - střílet na tu mou krabici na 50m vypadá v reálu dost zajímavě, myslím.
7.10.2009 17:50 - sirien
Gurney píše:
hra celou dobu táhla k strašně dlouhýmu plánování a byly chvilky kde se vlastně nic nedělo a jen jsme se strašnou dobu dohadovali nad dalším postupem.

Tohle je hodně dané dvěma věcma.
První (a asi podstatnější) je ta, že jste nebyli sehraní - ani ne tak jako hráči (i když to taky, jenže u zkušenějších hráčů to de přežít), jako spíš na úrovni postav a hráčů-postav. Hunter je hra hodně o týmové spolupráci - hunteři těží proti supernalům z několika zdrojů, přičemž schopnost týmové kooperace je jeden z nejsilnějších.
Když pak hraješ hunery v nějaké skupině déle, tak se ty hráči sehrají s postavami ostatních hráčů - zvykneš si na to co kdo umí, jak kdo svojí postavu hraje a co od ní čekat, takže se pak i snáz vymýšlí co udělat a co ne. Hra sama tohle silně podporuje pomocí velmi významné mechaniky Taktik, ke které jsme se nedostali (na one shotu to ani moc nejde).
Taktiky fungují tak, že si hráči určí nějakou činnost, popíší jak probíhá, jak jí společně trénují (ten popis tréninku také hodně pomáhá) sestaví její pravidlové vyznění a od té chvíle se to už moc neřeší. Třeba při taktice "cover fire" už neřešíš kde kdy na koho střílíš, oznámíš taktiku a všichni vědí co se děje. (taktik je samozřejmě hodně přímo v pravidlech, lze si vytvořit libovolné jiné, nejsou nutně jen bojové a jsou docela silné).

Když máš skupinu hunterů co už má pár společných session za sebou, mají nějaké ty taktiky a tak, tak je tahle takticky-gameistická část hry významně prižnější a rychlejší, spousta věcí se neřeší protože už je vyřešena a jen se oznámí jak se to udělá (tj. místo "já pudu tudy a tudy a ty tudy a pak..." se jen řekne "projdem tam klasicky tichou cestou, Mark odpoutává pozornost")

Druhá věc která v tomhle hrála roli je ta, že se jako ST moc neodvažuju na oneshotech používat některé herní techniky, které jsou velice praktické, ale hráči co je neznají na ně ne vždy reagují dobře.
V tomhle případě jde o techniku "ingame plán, metagame oznámení". To znamená že hráči oznámí jen účel (vloupáme se tam) a protože jejich postavy v tomhle směru něco umí tak se předpokládá, že už nějaký funkční plán vymyslely. ST pak začne scénu ze situace o které ze svých informací předpokládá že by ji postavy zvolili.
Například hráči řeknou "ok, uneseme jí, deme na to". ST zhodnotí že už mají postavy nějaký ten únos za sebou, jedna postava je bouchač, druhá má nějaké znalosti prostředí, takže začne rovnou scénu únosu: "dobře, takže Ty asi čekáš v autě na ulici, Ty stojíš na rohu a pokuřuješ zatimco ty jí sleduješ z práce a dáváš info ostatním, ve chvíli kdy vejde..."
Problém je že hráči kteří takhle nehrají to mnohdy vnímají jako určitou manipulaci se svou postavou, takže to bez předchozí dohody používám dost nerad.

(samozřejmě tahle technika má pak několik variací, možná o ní napíšu článek)

Gurney píše:
Přitom třeba Mage z jarního srazu byli v tomhle v pohodě. Zajímalo by mě jestli to byl úmysl, jestli je to u sehrané praty lidí výrazně lepší nebo jestli to k Hunterům prostě patří.

Byla to spíš kombinace toho že jsme hráli předem moc nepřipravený one-shot (o huntery jste si řekli až na Dálavě, na přípravu nebylo moc času, natož na nějaké dohody o tom s jakými technikami budeme hrát) a částečně nejspíš moje chyba. Do příště se zkusím poučit.

Srovnání s Mage není moc namístě - ze všech her které jsem kdy hrál, a to nejen WoD, mají mágové z WoDu největší prostor pro improvizaci a největší potenciál přizpůsobení se libovolné nové situaci. Plánování v Mage spočívá především v oznámení toho, jaké rituály kdo provede předtím, než se de do akce. Jakým způsobem se pak akce provede je poměrně jedno, mágové mohou zvolit mnoho způsobů a s valnou většinou se pak už pomocí své moci nějak vypořádají.

Gurney píše:
Není logické, po tom co se od někoho po třech rozhovorech nedozvím téměř nic (a přitom ta postava velmi zřejmě ví mnohem víc než řekla), prostě zvolit jinou cestu, třeba jí prohledat stůl nebo whatever?

Ale tak jistě. Ono kdybyste si šli promluvit třeba s nějakým jejím dobrým kamarádem (barman se přímo nabízel) tak byste asi rychle přišli na to co jí sere a na jakou notu s ní jednat. Ale vy jste pořád jen zkoušeli jít za ní a projít silou. Technicky jsem měl u ní určené že jsou dvě cesty jak s ní jednat - první je říct jí že sheriff sux, druhý je že se s ní nějak sblížíte (buď na ní někdo fakt dobře zapůsobí, nebo jí prostě natvrdo proházíte přes nějaké socialize nebo persuation a aspoň trochu to odehrajete). Vám to moc nepadalo, nakonec jste se dostali k té první možnosti. Nicméně kdybyste zkusili cokoliv jiného tak by to samozřejmě šlo, kdyby to dávalo smysl (napadá mě teď třeba říct že jste ve skutečnosti federálové (mohl kdokoliv s lepším subterfuge) a prostě jí zatlačit do kouta, ale asi by bylo i dost dalších cest)

Co jsem měl spíš namysli kdy jsem mluvil o tom, že jste po prvním pokusu kašlali na další byla ta znásilněná holka (nic neřekla, ok, mohli jste se vloupat, zkusit jestli si nepíše deník, zkusit nějakou její kamarádku, učitelku, výchovnou poradkyni, rodiče...

Gurney píše:
Poslední věc bylo zakončení, kdy jsme se dozvěděli, že za vším stáli kultisti co si hráli s duchy. Je sice pravda že neumřít, tak pro naše postavy by to možná bylo dcela zajímavé odhalení ale takhle střeleno jednou větou na konci mě to trochu zklamalo

Mňo...
Zaprvé jste se to dozvěděli vy ode mě metagameově, vaše postavy se dozvěděly jen o nějakých temných skandinávských rituálech. V dlouhodobé hře by to byl námět na docela dost hustou kampaň, docela jí už vidim před očima.
Zadruhé - duchové (spirits, nezaměňovat s ghosts) jsou ve WoD velice (fakt velice) mocné, velice rozmanité a hlavně velice svébytné bytosti.
Nějaký slabší upír (resp. upír který by se v tomhle směru nespecializoval) by byl při snaze hrát si s duchy v úplně stejném (ve skutečnosti možná i větším) problému jako smrtelníci. De facto jediní, kdo si se spiritami dokáží poradit nějakým rozumným způsobem, jsou vlkodlaci (kteří jsou na ně zaměření) nebo mágové. Pro kohokoliv jiného jsou spiriti velice nebezpeční oponenti.

A co se týče zajímavosti - tahle hra byla o hunterech, ne o spiritech. Spiriti jsou velice bohaté téma (je jim věnována jedna samostatná knížka, The Book of Shadows, a několik dalších, vážících se k vlkodlakům, kteří jsou s tématem spirit bytostně spjati) které nabízí mnoho a mnoho možností a myslím, že na to abych jejich bohatost ukázal by mi jeden one-shot nestačil.
Shadow realm je svébytný a velice cizí ekosystém, který se s materiálním světem prolíná mnoha velice podivnými způsoby. Dala by se postavit celá spirituální kampaň ve které by nakonec nebyla ani jedna spirita. Stejně tak jedna jediná spirita může vydat na celou menší kroniku.

Uvažovat o spiritách jako o čemsi podružném co lze nějak spoutat nebo donutit ke spolupráci a když se to udělá dobře tak to moc nestojí... je fatální omyl každého předem mrtvého okultisty, protože to s nimi tak snadné rozhodně není.
7.10.2009 18:21 - Gurney
sirien píše:
V tomhle případě jde o techniku "ingame plán, metagame oznámení". To znamená že hráči oznámí jen účel (vloupáme se tam) a protože jejich postavy v tomhle směru něco umí tak se předpokládá, že už nějaký funkční plán vymyslely. ST pak začne scénu ze situace o které ze svých informací předpokládá že by ji postavy zvolili.

Zrovna tahle technika, jak jsi ji popisoval by mi v tom one-shotu dost seděla ale chápu že to neplatí pro každého.

Spiriti - j asi to byla spíš záležitost metagame podání.

Každopádně dík za komentář ke hře.
7.10.2009 19:01 - Felouen
Dálava byla super (*krb* *teplo* *oheň* PYROO GO!), skvěle jsem si pokecala s lidmi (ať už to byly nové tváře jako Krtek či známé jako Almi či Sýk), konečně zahrála airsoft (vážně ohromné, škoda jen, že ten Eagle neměl větší dostřel, mám ráda pravé sniperování mimo jiné - náběhy a zátahovky a lá anti-terrorist squads jsou taky k sežrání), užila jsem si Mágy i přes částečnou únavu v pozdějších fázích (ano, naše milovaná Cherry. Můžu jí mít za allíka? *nevinný pohled* ..nebo..co ty upíry? Už jsme vlastně přátelé, jen o tom neví... :D), a nádherně prohlédla a proběhla s Brixíkem mostek a pole u něj (ranní slunce, zlatá tráva, roztomilá nudlička fascinovaná napodobování volání srnky na stéblo trávy...kameny a svěží voda, pravý dřevěný Indyanovský mostek....ehm. HELL YEAH! :D)

Taky děkuji všem za všechno a určitě se těším naviděnou! :)

(já jsem věděla proč se vyhýbat záběrům foťáků >.>) :D
7.10.2009 19:21 - Gurney
Felouen píše:
Dálava byla super (*krb* *teplo* *oheň* PYROO GO!)

Já říkal neřeště kamna a zavolejte si na to Felouen :)
7.10.2009 19:47 - sirien
Felouen píše:
Můžu jí mít za allíka

Démona? Za allíka nevim, ale rozhodně jí můžeš mít za mentora. Tvých třicet stříbrných na Tebe už čeká.

Felouen píše:
nebo..co ty upíry? Už jsme vlastně přátelé, jen o tom neví... :D

Jasně. Primeovej úder za několik agrárů bylo vlastně jen nedorozumnění, asi jakobys mu rozlila pivo, co?
(mimochodem, ty agráry cos mu tehdy dala léčil přes dva tejdny, stálo ho to každodenné propalování vůle a... asi tak tolik krve, kolik je ve čtyřech, pěti lidech, takže buď musel docela dost vysát tak dvacet lidí, že pár z nich možná i poslal do nemocnice, nebo jich pár zabil. Kdyby tohle věděla Tvoje postava, tak by ten hod na Wisdom měla o dost těžší...)
8.10.2009 13:53 - Sathel
felouen píše:
já jsem věděla proč se vyhýbat záběrům foťáků


Neboj, nevyhla :-)
Musím dát fotky do nějakého inteligentního formátu a pak je sem dám.
8.10.2009 14:03 - wlkeR
Felouen mně se spíš zdálo, žes pózovala..... Tady je několik mých fotoúlovků: http://wlker.rajce.idnes.cz/Dalava_09/
8.10.2009 16:51 - sirien
Sathel píše:
Musím dát fotky do nějakého inteligentního formátu a pak je sem dám.

Což mi připomíná, hádám správně že ta věc na zadním sedadle mého auta je Tvůj foťák? Nebo Alnagův?
8.10.2009 16:54 - sirien
wlkeR píše:
Tady je několik mých fotoúlovků:

Takhle mě vyfotit jak telluju skrze okno, c-h...
(Felouen na jedné té fotce vypadá skoro jako zrzka. A zajímalo by mě co to je za bojový styl, meč s hřebenem...)
8.10.2009 17:02 - Alnag
Alnag neměl foťák...
8.10.2009 18:18 - wlkeR
sirien: to bylo přece geniální :D Kdybysme nehráli ve druhym patře, DMim z okna pravidelně...
8.10.2009 23:09 - Felouen
sirien píše:
Tvých třicet stříbrných na Tebe už čeká.

Hm, šlo by to usmlouvat na čtyřicet a chalupu k tomu? Když už, tak ať to stojí za to. (vím, že je to metafora, ale nedalo mi to. :D)

Sathel píše:
Neboj, nevyhla :-)

T_T

wlkeR píše:
Felouen mně se spíš zdálo, žes pózovala.....

Spíše snažila dělat, že tam nejsem. :D No, pózovala jsem jen jednou, a to bylo s tím hřebenem a mečem, což si jistě pamatuješ -> Felouen se češe. Jiron vytahuje pochvu s mečem a podává Felouen, která meč vytáhne, prohlíží si ho a dál se češe. Felouen se dočeše a odloží meč. Přiběhnou lidé s foťáky. Lidé chtějí reprízu na fotky. Felouen se začne opět česat a pózovat s mečem. LOL.

sirien píše:
Felouen na jedné té fotce vypadá skoro jako zrzka.

Dear Father in Heaven above, deliver us from all EVIL!!
Cože? Oh no! Ty jsou vždycky v seriálech a knížkách ty evil b*, co se s každým vyspí a pak je zamordují, nebo aspoň udají...nebo jsou aspoň smexy witches...>.>

sirien píše:
A zajímalo by mě co to je za bojový styl, meč s hřebenem...

Tomu se říká "smile and kill" - krásně se na někoho podíváš, a pak v nečekané chvíli udeříš. Popřípadě můžeš použít hřeben jako vrhací zbraň.
(doopravdy to je magický hřeben, který našla parta dobrodruhů v dungeonu a byla zklamána, že to není mithrilová zbroj, tak mi ho dali aspoň jako dárek. :D)

sirien píše:
Takhle mě vyfotit jak telluju skrze okno, c-h...

O.O to je Sirien? Poprvé si říkám, ta osoba mi je povědomá...na podruhé si říkám, kdo to jen byl? Na potřetí...O.o Sirien?! Nejspíše to bude tím, že není vidět na ten kovový přívěšek...ROFL. Ehm.

Alnag píše:
Alnag neměl foťák...

Alnag má totiž fotogenickou paměť. :D
9.10.2009 02:07 - sirien
Felouen píše:
Ty jsou vždycky v seriálech a knížkách ty evil b*, co se s každým vyspí a pak je zamordují

nj, kladný hrdninové běžně inteligencí neoplývají, já bych je na jejich místě určitě nezabíjel. Když už bych si je nemoh nechat, tak bych aspoň šplhnul u Sethi a dal bych jí je jako dárek. I když radši si je nechat (nic ve zlym Sethi, ale znáš to, sourozenecké dělení je jen od čokolády k zrzce a je to zprava otevřená množina)
9.10.2009 08:42 - Sethi
To je v pořádku, mám na jedné přednášce hned dvě, jsou to dvojčata a jsou dost pěkný, na tu přednášku docházíme celkem tři... Co se zrzek týče, jsem poměrně saturovaná =)
9.10.2009 10:55 - sirien
damn ya
9.10.2009 16:00 - Felouen
No já jsem to myslela v tom smyslu, že s kým se vyspí ty zrzky, toho pak zabijí a nebo zradí, a ne že ony jsou mordovány. :D Chyba syntaxu mé věty, nebo jsou tam oba významy?

Btw...taky na pár přednášek chodí se mnou jedna hezká zrzka, strašně milá, dlouhé vlasy až po pás a slušivé natural-witch/Willow-like oblečení. :D
9.10.2009 16:03 - Alnag
Fel: Hlavně s ní nespi... :D
9.10.2009 16:07 - Sosáček
Alnag píše:
Fel: Hlavně s ní nespi... :D

...

...

I'll be in my bunk.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.077253103256226 secREMOTE_IP: 3.135.219.166