Mocnosti
Bohové. Tak se v herní realitě přímo neoznačují. Maximálně tak ve slovním spojení: "modly se ke svým bohům" – i když to asi taky příliš ne, říká se jim spíše mocnosti. Existují tři kategorie těchto bohů. Do první kategorie patří pouze jeden, a to Tarlar. Ten byl, či je nejmocnější z mocností. Byl první, kdo se prošel na pláních Eruntaru. A také to byl on, kdo stvořil druhou kategorii : Tarlarovy děti.
Tarlarovy děti dostaly za úkol od jejich otce změnit pláně Eruntaru na krásná a různorodá místa. A tak začaly tvořit hory, kopce, vodní plochy a další již teď základní geografické prvky. Mezi tímto "stavěním světa," když se pláně trhaly na ostrovy a kontinenty stvořily mocnosti první rasy a obyvatele Age`oru* a nejspíše i celého Eruntaru.
Chvíli před tím, než vznikly první národy začala vznikat i třetí kategorie mocností – Im-Vhasy, dnes mezi prostými lidmi označováni jako duchové. Tito Im-Vhasy byly stvořeni dětmi Tarlara. Jsou to bytosti, které bdí nad určitými doménami jim vlastními. Mluvíme tedy o Im-Vhasy bdícím nad lesy, nad horami, ale třeba i nad duševními stavy, například nad strachem.
Sféry
Co se sfér týká, existuje jich poměrně dost. Ne všechny jsou známe a ne všechny jsou stejně důležité a mocné.
Největší známá sféra je sféra všech Im-Vhasy. Legendy praví, že právě v této sféře je možné spatřit tvář Im-Vhasy. Tyto bytosti totiž v naší běžné realitě nespatříme. Vidět pravou tvář Im-Vhasy a proniknout tak do jejich společné sféry se v historii podařilo jen několika smrtelníkům. Jedná se o nebezpečný a složitý proces.
Každý z Im-Vhasy má svou vlastní sféru. Ty se mezi sebou velmi liší. Každá tato sféra je charakteristická právě doménou konkrétního Im-Vhasy. Říká se, že staří a moudří druidi z hlubokých hvozdů se dokáží dostat do sféry Im-Vhasy lesů. Otázka zní. Zdali to je pravda, nebo jen povídačky a smyšleniny.
Na druhou stranu jsou takové sféry Im-Vhasy, kam se neodváží ani nejstatečnější smrtelník. Přeci jen doména strachu a děsu by mohla mít pro smrtelnou duši zničující následky.
Dále se říká, že existují i nějaké další, vyšší sféry samotných Tarlarových dětí. Ty jsou pro smrtelné tvory samozřejmě zapovězeny. Jedna z těchto sfér je přesto velmi známá. Jedná se o Síň Rhiannon-Tar, mocnost smrti, měsíčního božstva a posla snů. Je to místo, kam se oddává každá duše po tom, co její tělesná schránka zemře.
Co se týče zhmotňování Tarlarových dětí v námi známém světě, báje a legendy hovoří o tom, že se tyto mocnosti nachází jak v našem světě, tak i v jejich sférách. Tato věc je asi pro nás smrtelníky až moc náročná, abychom pochopily celý její princip. Nicméně už tisíce let se neobjevily zmínky o tom, že by byli spatřeni. Údajně většina z nich odešla na Horu věků, kam je nad lidské síly se dostat.
Magie
A co je vlastně magie? Zde se magie nedělí na spirituální (kněžskou) a mystickou (kouzelnickou), jako je tomu např. u DnD. U Eruntaru existuje pouze magie.
Hodnota magie (tím myslím její moc) je ukazatel toho, jak je daný tvor, nebo místo spojené s doménou daného Im-Vhasy. Takováto spojení nejsou běžná a pro normální smrtelné tvory to znamená celoživotní pouť na duchovní úrovni, a ani to nemusí znamenat úspěch. Získat si pozornost Im-Vhasy je opravdu nelehký úkol.
Náboženství
V zemích na Age`oru* se dají náboženství rozdělit na dva typy. A to je buď uctívaní Tarlarových dětí – stvořitelů, a nebo uctívaní Im-Vhasy, bdícími nad esencemi. Oba dva typy uctívaní mocností jdou ruku v ruce a vzájemně se nevytlačují. Tak, jak posunujeme prstem po mapě, tak se mění i uctívači. V jednom království jsou majoritní uctívači např. zmíněné Rhiannon-Tar a jen hrstka ostatních obyvatelů vznáší modlitby k Im-Vhasy. Avšak hned ve vedlejším království to může být právě naopak. Poměry jsou všude různorodé.
Age`or – Název jediného známého kontinentu Eruntaru. Kontinentu, kde se odehrává naše hra.
Im-Vhasy – Název druhu mocností. Slovo se nijak neskloňuje, ani nemá množný tvar.