Jak se z basic D&D stalo DrD

Tenhle bloček bude trochu jiný, trochu kontroverzní a trochu detektivní. Narazili jsme na to v jedné jiné diskusi, ale přijde mi to jako dobrý námět na bloček a výsledky vašich postřehů a dodatků bych pak zkompiloval do aktualizovaného bločku.

Tak tedy, ve kterých věcech se Dračí doupě prokazatelně inspirovalo v basic D&D (a z které verze se vlastně inspirovalo). Já osobně mám hypotézu, že inspirací byla verze Basic D&D z roku 1983 od Franka Mentzera.

Důvody:

Dělení pravidel na Basic, Expert, Companion, Master, Immortal (v Dračím doupěti Začátečníci, Pokročilí, Experti a slibovaní a nevydaní Mistři)

36. úrovní hry (pokud se nemýlím, tolik jich je tuším i v Dračím doupěti.

Pět lineárních přesvědčení. (DrD totéž, oproti ADnD systému dvou os)

Úvodní sólo dobrodružství - Jarikovo dobrodružství

Povolání: elfové, půlčíci, trpaslíci, lidští bojovníci, čarodějové, kněží, zloději (tady to vypadá, jako částečná inspirace i v DnD)

Jistá podobnost obálky mezi DrD PPZ (staré verze) a DnD 1983 (rudá, bojovník a drak...)

Jinak se omlouvám, pokud bych psal něco špatně, ale Dračí doupě už asi osm let nevlastním, věnoval jsem ho charitě. Píšu po paměti.
Napsal: Alnag
17.9.2009 15:16 - Zombie
Bouchi píše:
"d) Nesouhlasim s tim, ze jsou pasti u teto nestvury nesmyslne. ...
Napriklad nebezpecnost pro vytrhnuti se celkem odpovida (o neco blizsi by byla 4 misto 5)."

Problém byl s nebezpečností - 5 + počet šlahounů + počet kol držení -> je jedno, jestli je to 4,5 nebo 6. Kumulace odvede celou práci.

Bouchi píše:
" Ta 14 pri omotavani slahounem je opravdu divna, s tim souhlasim (musim se prilezitostne zeptat, jak vznikla). Vzhledem k odlisnostem mechanismu a jinemu prubehu hodu k10 oproti 2k6+ by tam asi mela byt meyi 9 a 11, podle toho ..."

Odporuješ si - viz. tučně zvýrazněné pasáže.
---
To, co jsem psal v minulých příspěvcích, to byly analýzy.
Nikoli subjektivní líbí/nelíbí: "nelíbí se mi, že jsou pasti nesmyslně vysoké, takže ani postava s maximálními vlastnostmi má 10-20% šanci uspět - jednom případě, při opakování hodů její šace rapidně klesají".

Globálně - problémem jsou nebezpečnosti 10 a vyšší - snížit na úroveň cca 7 až 9.
(Strom prožraný, Lumek tichý, Mantikora, Sirit černý, Sirit rudý, Slizovec průhledný ...)
Mám to rozepsat do jednotlivých "kritik"?
Jako kdybych zase dělal redaktora na www.dracidoupe.cz ... ale komerčnímu produktu ... :(
17.9.2009 16:05 - Bouchi
Zombie píše:
Kumulace odvede celou práci.
Jenze tataz kumulace je i u DrD+. Akorat pocet slahounu je schovany v Sil (protoze Sil roste s urovni kere a z textu se da snadno odvodit, ze mezi urovni kere a poctem slahounu je prima zavislost). Cili jak pisu, nelze to povazovat za chybu aplikace.

Zombie píše:
Odporuješ si - viz. tučně zvýrazněné pasáže.
Ale neodporuju. Zrovna ty, jezto rad baziruje na detailech, by sis toho mohl vsimnout. Protoze pasti jsou mnozne cislo a ze dvou pasti, ktere tam jsou, souhlasim s divnou hodnotou jen u jedne.

Ano, v minulych prispevcich to byly analyzy. Ma poznamka se tykala zpetne vazby obecne (nebot tva predchozi poznamka na toto tema byla take obecnejsi).

Zombie píše:
Globálně - problémem jsou nebezpečnosti 10 a vyšší - snížit na úroveň cca 7 až 9.
Toto nelze rict tak pausalne. Pokud je u neceho vysoka nebezpecnost uz pro DrD+, je z hlediska tvorby aplikace naprosto v poradku i vysoka nebezpecnost (treba i pres 10) pro DrD 1.6. Jinak receno - analyzovat sance obeti v DrD 1.6 nestaci, bylo by jeste potreba ukazat, ze v DrD+ jsou ty sance vyrazne odlisne. Coz, jak jsme si ukazali na prikladu draveho kere, nekdy sice bohuzel pravda je, jindy vsak ne.

BTW, to "komercni" je diskutabilni, kdyz jde o vec, ktera je k dispozici elektronicky zdarma a vytistena za cenu na urovni vyrobnich nakladu.
21.9.2009 09:52 - Zombie
Bouchi: V pořádku, chápu a akceptuji tvůj přístup jak k převodu, tak ke zpětné vazbě.
Výše citované příklady z Aplikace bestiáře DrD+ pro DrD 1.6 tedy rozepisovat (obhajovat snížení nebezpečnosti) nebudu.
Přeji pěkný den a mnoho prodaných výtisků DrD+.
Pro dobrotu, na žebrotu :D
21.9.2009 11:55 - Lotrando
nechci vás rušit, ale o víkendu jsem mluvil s týpkem, kterýho ten keř sežral přesně tím způsobem, který je označován za špatné pochopení pravidel. :)
21.9.2009 14:52 - Čindi
Bouchi píše:
Toto nelze rict tak pausalne. Pokud je u neceho vysoka nebezpecnost uz pro DrD+, je z hlediska tvorby aplikace naprosto v poradku i vysoka nebezpecnost (treba i pres 10) pro DrD 1.6. Jinak receno - analyzovat sance obeti v DrD 1.6 nestaci, bylo by jeste potreba ukazat, ze v DrD+ jsou ty sance vyrazne odlisne. Coz, jak jsme si ukazali na prikladu draveho kere, nekdy sice bohuzel pravda je, jindy vsak ne.


Bouchi píše:
d) Nesouhlasim s tim, ze jsou pasti u teto nestvury nesmyslne. Tedy pokud jde o prevod z DrD+ do DrD 1.6 (to, jak jsou obtiznosti nastavene pro DrD+, je pro hodnoceni aplikace irelevantni).


Neodporují si ty tvrzení?

Bouchi píše:
c) Nikde se nepise, ze znehybnena obet libovolne velikosti je sezrana behem jednoho kola. (Je potreba brat jako zaklad text v Bestiari a aplikaci vnimat jako doplnek co se tyce ciselnych hodnot a prevedenych mechanismu.) Zpusob a dobu pozirani nechava autor Bestiare na uvaze PJ a potrebach pribehu.


Ne máš pravdu. V pravidlech DrD+ se píše Jakmile keř svoji oběť bezpečně znehybní, sežere ji Co je úplné znehybnění, to tam pro jistotu napsáno není.
21.9.2009 15:16 - Čindi
Jinak mi ta past přijde i v DrD+ nesmyslně vysoká. Síla pasti je Obratnost keře (ta je rovna 4) + 5 + 2k6 = proti obratnosti postavy + 2k6. To znamená, že průměrně obratná postava (s bonusem 0) potřebuje hodit v porovnáni hodu na 2k6 o 9 více. Což je pravděpodobnost cca 0,2 procenta.

Takže asi převod není špatný, (zachycuje vysokou obtížnost pasti), špatná už je předloha.
21.9.2009 15:50 - Bouchi
Zombie: Obhajovat snizeni nebezpecnosti klidne muzes, ale proste pokud ma uz v DrD+ bezny dobrodruh sanci malou (treba 10 %), mel by ji mit IMHO podobne malou i bezny dobrodruh v DrD 1.6 (tudiz past s nebezpecnosti 10).

Lotrando: Jak uz tu mezitim zaznelo, v Bestiari stoji: "Jakmile keř svoji oběť bezpečně znehybní, sežere ji." IMHO tam zcela zamerne neni popsano, jak dlouho bude to pozirani trvat (natoz aby snad Erric vymyslel nejaky vzorec, ktery v zavislosti na velikosti obeti a urovni kere vyplivne pocet kol pozirani - nejaky takovy napad by, jak ho znam, povazoval za naprosto pitomy) a zda tedy kuprikladu muze v jeho prubehu obet nekdo osvobodit.

Cindi: A v cem si ta tvrzeni podle tebe odporuji?
Co se pozirani tyce, viz vyse.
A k te nebezpecnosti v DrD+ - prumerne obratna postava nema obratnost 0, ale spis tak 2.
21.9.2009 17:46 - Čindi
Dobře, pokud dobře počítám tak postava s obratností +4 mám zhruba 9 procentní šanci tu past hodit. S obratností +2 je šance cca 2,7 procenta. Což moc férová nabídka není. Asi bych to uzavřel s tím, že samotná postava nemá šanci ani v Drd 1.6 a ani v Drd+ (v Drd+ keř útočí až na tolik cílu, kolik je jeho životaschopnost, jestli se může pokusit každou oběť svázat, bůh suď , v pravidlech to oporu nemá)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.096462965011597 secREMOTE_IP: 44.202.90.91