Sjednocení edic, 2. část

Článek ze série Legendy a znalost
Napsal ShadoWWW

Minulý týden jsem mluvil o tom, proč máme zájem o sjednocení edic a jak se díváme na tóny a herní styly těchto edic, abychom zachytili, o co máme v D&D zájem. Abych to ujasnil, nemluvíme o vytvoření mostu, kde byste mohli hrát současně 1E i 4E. Místo toho vám umožníme hrát hru ve stylu 1E či ve stylu 4E se stejnými pravidly. Také hráči si mohou vybrat ve hře styl postavy, který chtějí hrát. Pojďme si krátce popovídat o stylu a D&D.

Stylu hraní chceme docílit modulárním přístupem. Pokud styl 3E znamená přizpůsobitelnou postavu a taktický pohled na boj, tak možnosti by vám měly umožnit přizpůsobení postav s odbornostmi a dovednostmi, plus hru s herním plánem a figurkami (a mít pravidla, která podporují ohrožované oblasti, příležitostné útoky a tak dále). Ale pro hru ve stylu 2E mohou být některé nebo všechny tyto možnosti nežádoucí. Díky tomuto skutečně modulárnímu přístupu si nemusíte vybrat styl žádné edice. Můžete mít jednoduché, rychlé souboje z 1E s dovednostmi z 3E, nebo jakoukoliv jinou kombinaci.

Ale kde začít? Aby to fungovalo, musí existovat základní jádro pravidel hry, na které se pak tyto možnosti nabalují. Zde přichází na řadu destilace D&D až na samou podstatu. Jaké věci očekáváte, že byste zaslechli u stolu lidí hrajících D&D, kdybyste nevěděli, kterou verzi hrají?

Na tom teď pracujeme. Ale některé odpovědi jsou zřejmé. Šest hodnot vlastností v rozmezí od 3 do 18. Bojovníci, kněží, kouzelníci a tuláci. (Nebo, chcete-li, bojující muži, kněží, uživatelé magie a zloději.) Úrovně postavy. Zkušenosti. Hod k20 na útok. Magické střely. Ohnivé koule. Znehybni osobu. A tak dále.

Tak nakonec skončíte s plně hratelnou hrou se svým vlastním stylem. Zamyslete se nad tím tímto způsobem: Bylo by chybou tvrdit, že neexistuje žádný společný styl D&D, který přetrvává již téměř čtyřicet let života hry. Nakonec tímto způsobem skončíte u hry, která vypadá - ne náhodou - jako původní D&D. Samozřejmě ne zcela přesně, ale dost blízko. Je to hra, která v sobě zachycuje ducha OD&D.

A na tomto vynikajícím základě můžeme dále stavět do výšky a do šířky.

Vím, že máte mnoho otázek, a upřímně, já také. O tom je právě veřejné testovací hraní - o společném nalézání odpovědí. Další velký dotaz, který možná máte, že když bude všechno tak přizpůsobitelné, kdo o tom bude rozhodovat?

Myslím, že některé odpovědi by měli poskytnout hráči a některé DM. To je velmi úzce spjato s mou filozofií hry jako celku. Hráči by měli hrát postavy, které chtějí hrát (se vstupem od DM) a DějMistři by měli vést hry, které chtějí vést (s vstupem od hráčů).

Potom některé volby - jako to, jestli má postava dlouhý seznam dovedností a odborností; nebo dovedností, odborností a schopností; nebo jen hodnoty vlastností, životy, Třídu zbroje a útočný bonus - záleží na hráči. Některé volby záleží na DM. Jestli se budou používat figurky a herní plán, je na rozhodnutí DM. Jestli budou dobrodružství o procházení podzemí, aby postavy získaly dostatek měďáků, za které by si koupily jídlo na další den, nebo jestli budou o legendárním poslání napříč sférami k záchraně vesmíru (či vesmírů), to je na rozhodnutí DM. (Druhá volba může vypadat důležitá jen z hlediska příběhu (fikce), avšak může také rozhodnout o tom, jaké možnosti pravidel se budou používat.)

Takže hra je vlastně matice těchto voleb, kde některé z voleb činí DM a některé hráči, a která nakonec určuje ducha celkové hry a může umožnit hráčům "emulovat" předchozí edici. Ale především tyto volby umožní lidem hrát hru, kterou chtějí hrát. Důsledkem toho si skupina může vytvořit svou vlastní edici D&D. A to je na tom myslím skutečně to nejlepší.

Původní článek s novou anketou ZDE.

Autor: Monte Cook
Napsal ShadoWWW 06.02.2012
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 16 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15639400482178 secREMOTE_IP: 44.212.93.133