Pořadí při iniciativě

U stolu zazní věta: “Hoďte si na iniciativu.” Všichni se chystají na souboj, ale nejdříve je potřeba přehledně určit, v jakém pořadí se budete střídat. Níže naleznete několik nápadů.
Článek vložil Demonica | Curn Bounder
  1. Magnetická podložka

    Toto je technika, kterou používám (proto taky dostala první místo v seznamu). Může vám postačit jednoduchá magnetická tabule.


    Klady: Jednoduché použití. Jména postav napíšete na štítky s magnetkama, poskládáte je podle pořadí a po zbytek boje pouze následujete jejich pořadí. Máte také možnost si psát výši životů ostatních a jejich kondice, stejně jako počty kol.


    Nevýhody: Není jednoduché, mít tabuli viditelně pro všechny hráče. Pověšená nazdi je asi nejpraktičtější, ale háček je v tom najít pro ni správnou zeď.


    Odkaz na magnetickou podložku na Paizo.


  2. Číslovaný flipchart - Kartoteční lístky

    Kroužkový deníček s čísly 1 až 10. Kařdý hráč i Pán hry si vezme jeden a postaví si ho před sebe jako stan. Jakmile je určena iniciativa, každý si nalistuje své číselné pořadí v iniciativě.


    Klady: Každý dobře vidí na ostatní a jejich pořadí. Pokud se někdo v iniciativě zdrží, můžou se čísla jednoduše posunout.


    Nevýhody: Než se každé kolo nachystá, dá to trochu práce. Pán hry si stále potřebuje udržovat přehled o počtu kol, zvláště kdy se začíná nové kolo (toto by mol vyřešit další bloček, určený pro počet kol).


  3. Hrací karty

    Pouřívají je systémy Savage World a je to skvělá možnost pro stanovení a sledování iniciativy. I když neměníte karty kařdé kolo (jako je to v SW systému), hrací karty ležící lícem vzhůru před hráči a Pánem hry, jednoduše ukazují, kdo je na řadě.


    Klady: Jednoduchá pomůcka, jak dát Pánu hry i hráčům vizuální přehled o pořadí. Jakmile jednou hráč odehrál, otočí svou kartu lícem dolů a další nejvyšší karta v pořadí je na tahu.


    Nevýhody: Pokud se někdo zdrží v iniciativě, může být nutné měnit karty. Také se může stát, že i když karty leží před hráči, nemusí být pro všechny dobře viditelné.


  4. Kostky

    Ujistěte se, že všichni mají stejný typ kostek (k8 nebo k10 jsou dostatečné). Čím jsou kostky větší a čitelnější, tím lépe. Můře také být nápomocné, mít je všechny stejné barvy. Jakmile je stanoveno pořadí iniciativy, každý si obrátí svou kostku iniciativy na číslo, které určuje jeho pořadí.


    Klady: Jednoduše lze změnit pořadí. Každá má přehled o situaci. A navíc, kdo nemá rád kostky?


    Nevýhody: Dá to trochu práci si připravit pořadí iniciativy. Může být trochu obtížné zařídit, aby každý měl velkou a dobře čitelnou kostku. Kostky je někdy jednoduché převrhnout a jakmile do kostky omylem strčíte, může chvíli trvat, než zase správně nastavíte pořadí iniciativi.


***

Někdy je tou nejlepší cestou ta nejsnazší. Jeden z nejlepších Pánů hry, se kterým jsem kdy hrál, používal kroužkový blok, kde si sepsal každého jméno a jeho pořadí, odškrtával si, kdo už jednal a počítal si jednotlivá kola. Navíc k tomu napsal na kousek papíru pořadí, které pověsil na zástěnu - jeho boje vždy probíhají hladce. Funguje mu to a jeho hráči ví, v jakém pořadí mají jednat.


Vždycky ale nastane boj, ve kterém se zve: “Co, teď hraju já?”. V takovém případě někdy chcete vyvolat hod na iniciativu i mimo hru. :)


Originál článku a následnou diskuzi naleznete zde: Taking The Initiative: 4 Methods. A jaké metody pro zaznamenání iniciativy používáte vy?
Článek vložil Demonica | Curn Bounder 14.12.2016
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 45 příspěvků.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.14236497879028 secREMOTE_IP: 3.135.205.146