Kultura

9.4.2017 22:13 - sirien
MarkyParky píše:
tomuto výsledku se musí nutně přizpůsobit i způsob odstraňování chyb nebo komunikaci o nich už je fatálně špatné

O způsobu odstraňování jsem neřekl ani fň.

Za tou komunikací si stojím. Je úplně jendo, jestli si tu chybu udělal sám, nebo jestli si jí zdědil - to jak se chyby komunikují zůstává stejné.

MarkyParky píše:
Naopak když se tomu nebude říkat bug, ale bude se tomu třeba říkat "chybějící/příliš neurčitý výklad" tak je to docela relevatní informace

Interně si to můžete označovat jak chcete a samozřejmě dává smysl mít hromádku bugů které jsou označeny fakticky správnou nálepkou "tohle uživatelé nepochopili". Nicméně to neznamená, že to takhle korektně rozděluješ i na venek, zejména pro lidi, co chtějí slyšet jen "ano, vidíme tam problém, ano, vyřešíme ho" (přičemž kde problém je nebo jak bude vyřešený co do diskuse systém, mechanika, vysvětlení jim je jedno).
9.4.2017 22:56 - MarkyParky
Sirien:
Filozofii, že je potřeba říkat lidem to, co chtějí slyšet, místo toho, co jsou fakta, nesdílím a je mi proti srsti. Popravdě - když se jako zákazník s takovým přístupem od obchodníka setkám, je to pro mě signál hodně rychle vzít roha, protože od okamžiku, kdy zjistím, že mi někdo říká, co chci slyšet, přestává pro mě být důvěryhodným partnerem v diskusi/obchodě.

Jak vidíš, nemám problém s tím, označit bug za bug, když zjistím, že to opravdu bug je. Dokonce nemám problém i uznat chybu, když zjistím, že jsem měl tuhle věc blbě zařazenou.

Ale udělám to jen tehdy, když to se bude zakládat na skutečnosti. Rozhodně nevidím žádný důvod, proč bych takové věci měl dělat jen kvůli tomu, že to někdo chce slyšet.
9.4.2017 22:59 - sirien
Marky: Já s tím problém moc nemám a je mi to poměrně jedno, jen vysvětluju, proč se lidi xichtěj (...je to z důvodu, který byl popsán už dávno a proto se mu profi komunikace přizpůsobila tak, jak se mu přizpůsobila). Můžeš na to třeba koukat jako na sdělování jen té části pravdy, co chtějí lidi slyšet (je tam někde problém, víme o něm, bude vyřešen) a vynechávání toho, co slyšet netouží (a ten problém je z části u vás) Nebo na to můžeš kašlat, ale pak se nediv :)
10.4.2017 10:22 - Jerson
MarkyParky píše:
Jen tvrdím, že tam v není právě tato chyba, zejména protože se příručka obsahům nemagických dovedností vůbec v detailu nevěnuje a namísto toho jen obecně říká "Řiďte se vlastní hlavou."

Tenhle přístup sám o sobě je chybou.
Kdyby povolání v DrDII zůstala tak, jak měla být původně, tedy jen název povolání, výše schopností a to je vše, tak by s tím nebyl problém, a hráči by to intuitivně vyřešili snadno. Ale jak došlo na rozepsání konkrétních schopností k jednotlivým povoláním, jejich rozdělení podle oponentů a situací, jak se dopsaly texty typu "pokud si chceš přidat jen jednu schopnost z jiného povolání, promluv si o tom se svým PJ" (nebo co je tam napsáno), tak se vcelku jednoduchá myšlenka velmi zkomplikovala a hráči se zcela přirozeně ptali, jestli použitím jedné schopnosti v jiné situaci náhodou nedělají chybu.

Například pokud byl v jedné skupině vědmák a bojovník, bojovník používal svůj bonus proti všemu, co vypadá a bojuje jako člověk (včetně lidí) a vědmák jen proti humaniodním nestvůrám a nikoliv lidem, tak se určitě zeptal, proč je jeho schopnost tak omezená a válečníkova nikoliv. Nevím jak to vyřešili ostatní, ale ti co přišli na fórum a zeptali se, dostali odpověď "použijte schopnosti tak jak jsou napsané - bojovník proti lidem, vědmák proti potvorám". Tu odpověĎ jim neřekli autoři pravidel, ale zastánci (a hráči) pravidel. Takže označovat to za chybu hráčů je hodně velká podpásovka.

MarkyParky píše:

Chápu, že přes rudý hadr slov "hrajete to blbě" už je hrozně obtížné udržet pozornost a přečíst si také následující vysvětlení proč.

Tak jí vůbec neříkej. Jako vážně, vůbec. Stavíš se jí do stejného tábora jako autoři, kteří tvrdili, že příručka je v pořádku, ale hráči jsou špatní, (protože) nejsou "přepólovaní".

MarkyParky píše:
Je mi jasné, že by vás, jakožto kritiky, hrozně zahřálo u srdíčka, kdyby se tu objevil někdo z původního autorského týmu a uznal chybu.

Já to bohužel udělat nemůžu, protože jsem ty chyby nenasekal. Já se jenom snažím napravit.

Můžeš snadno napsat, že to byla chyba. Původního autorského týmu. Tebe to nic nestojí. Asi nemáš zakázáno veřejně kritizovat jejich práci.

MarkyParky píše:
A když nemám jak to opravit, jen těžko tomu můžu říkat bug.

Tohle je docela vtipné, hlavně proto, že se s tím setkávám ve své práci. Jsou věci, které se opravit nedají, protože nelze položit prst přesně na jedno místo a ukázat, co konkrétně je špatně, a říct, jak to opravit. Jednotlivé části se zdají v pořádku, ale spolu prostě nefungují. Tedy jednotlivé části jsou jakoby "dobře", ale celek je "špatně". Naprosto jednoznačně.

A je to celkem běžný stav. Nejlepší by samozřejmě bylo tu věc zahodit a vyvinout znovu, ale to udělat nemůžeš (my to třeba taky udělat nemůžeme), takže jediné řešení je snaha tu chybu nějak zmenšit. Ale tvrdit, že to není chyba jen proto, že to nejde opravit? To je fakt nesmyslná implikace.

Takže je dobře, že jsi to zařadil do interní kolonky pod správnou kategorii, a navenek to už prosím neříkej. Ani to o tom, že bys jako zákazník chtěl slyšel pravdu a ne to, co dobře zní.
11.4.2017 13:26 - MarkyParky
Sirien:
Díky té poslední flame, ke které už se už raději zdržím dalších reakcí, zapadl jeden můj in-topic dotaz:

Psal jsi, že magie ti přijde omezená. Vyzýval jsem tě, ať mi ukážeš nějaké příklady něčeho, co si myslíš, že magický subsystém neumí, abych se na to podíval, zda to opravdu neumí.

Máš něco?
11.4.2017 14:58 - sirien
Jo, vidíš, tohle se mi taky úplně ztratilo, sorry :)

Hele - obecně nejde asi ani tak o to, že by to ten systém jako neuměl nebo to v něm nebylo možné, jako spíš o to, kam je ta magie vedená textem příručky a o to co v ní není nijak postižené, takže pokud by to někdo chtěl hrát a neměl naskillené houserulování, tak pochybuju, že to nějak seskládá.

Zaříkávač je v podstatě takový... middle age witch (european-voodoo). Umí kletby a požehnání, nějaké ty wardy* atp. Low-level okultní magie. Hodně na hraně by z toho šla vyždímat slabá thaumaturgy nebo silnější conjuration, invocation už mi přijde přes čáru.

Šaman je jakože šaman - nějaká ta animal magic plus nějaké ty spirit/astral věci.

Druid je nějaký ten solid elementalist + naturalist. Chodí okolo a ovládá vodu a zemi plus přírodu. V podstatě ovládá elementální evokace a blasty.

Čaroděj je aetheric elementalist, oheň a vzduch. Opět evokace a blasty.

Mág je iluzionista a psychic mage.


Když tohle sečtu dohromady, tak vidim magii, která je založená na nějaké znalosti okultna a okultismu (valid) a navazují na ní:
- jeden naturalisticky-duchovně orientovaný magik ala pán šelem
- dva elementalisté pomalu ve stylu benderů z Avatara
- jeden sword&sorcery psychomág

A teď:

- Kde je magie prostoru? Odkládání věcí do "elsewhere", dveře co nevedou kam mají atd.?
- Kde je Strangeovská magie pokřivených cest, stezek do jinam a labirintů za zrcadly?
- Kde je magie náhody a osudu? Zaříkávač ovládá pár beginners triků v kletbách a požehnáních, ale kde jsou oboroví mistři co by k tomu měli patřičné sady manévrů?
- kde je Norrellovská magie přeměn a proměn?
- Kam zmizela celá nekromancie? Co vím tak nějaký nekromant je ve Hrách mocných (?), nicméně tam už jsou hardcore top classy (??) - kde je magie twilightu adekvátní šamanově spiritu, kde je ghost summoning, kde jsou dead speakers, kde jsou hardcore voodoo kletby? Musím mít povolání z Her mocných, abych zvednul jednu zombii?
- kde je summoning a magie paktů? Kde je "démonomancie"? Kde je Dresdenovská magie elfích smluv?
- Kde je magie času? Divinace a postkognice?
- Kde je prostá materializace a vyvolávání věcí?
- Kde je Childermassova magie stínů?
- ...

Efektivně DrDII magie trpí tím, že je stylizovaná do nevysloveného settingu, co byl v hlavách původních autorů - settingu, kde kouzelníci dělají nějaké okultní low-level věci a pak se promění buď v naturalisty nebo psykery (šamana neberu moc jako kouzelníka... beast magic jako cool, ale not really high magic). A kde je všechen ten zbytek co známe ze vší fantazy literatury?



* sorry, cz okultní terminologie je omezená a nemám jí rád, při diskusi o magii automaticky padám do en, zvlášť co teď čtu Dresden Files, doufám, že nevadí.

note: teď jak držim příručku sem zavadil okem u Mastičkáře o "všelék" - kapku overkill popis. Nechcete zauvažovat o změně textu a přepsat to na "postava umí vyrábět léky na všechny běžné nemoci a jizvy"? Protože dát do pravidel pro low-level postavu tenhle kámen mudrců je trošičku WTF...
11.4.2017 15:47 - Sarsaparillos
Zdravím, zas jdu po nějaké době kvedlat cizím do diskuze :) Siriene, s tím příspěvkem veskrze souhlasím, v DrD II je magie skutečně jinak pojatá, než člověk vídá jinde. Každopádně pár z věcí, které jsi vyjmenoval, jde bez větších problémů odehrát, tak asi jen pro přehled:

- Kde je magie prostoru? Odkládání věcí do "elsewhere", dveře co nevedou kam mají atd.?
>Portály jsou ve Hrách mocných, aspoň něco, když už nic.
- Kam zmizela celá nekromancie? Co vím tak nějaký nekromant je ve Hrách mocných (?),
> Jop, nekromancie je až tam.
- kde je magie twilightu adekvátní šamanově spiritu
> V DrD II je spirit, twilight apod. narvané do jednoho Snového světa, všechno spadá ve výsledku pod šamana
- kde je ghost summoning
> Viz výše - pokud ve Snovém světě přebývají duše zemřelých (udělej si doma), potom šaman
- kde jsou dead speakers
> Hry mocných
- kde jsou hardcore voodoo kletby?
> Nevím, co už je dostatečně hardcore, ale už Zaříkávač se ZS umí proklít až na kvartál a to je myslím docela síla.
- Musím mít povolání z Her mocných, abych zvednul jednu zombii?
> Nope, jednu zombii umí alchymista z pokročilých.
- kde je summoning a magie paktů?
> Povolávání je ve Hrách mocných.
- Kde je "démonomancie"?
> Démony lze opět považovat za obyvatele Snového světa, tj. šaman.
- Kde je prostá materializace a vyvolávání věcí?
> Vytváření věcí z běžných materiálů zvládá druid.

Takže asi tak. Trochu jsem teď četl a hrál Mágy z WoD a tam je většina těch věcí, ovšem zas je na to hafo textu. Myslím si, že pro rozumný kompromis mezi objemem pravidel a magickým potenciálem z toho DrD II vychází ještě poměrně dobře.
11.4.2017 16:03 - MarkyParky
Sirien:
Beh, já nějakou okultní terminologii neovládám vůbec. Pokud jsem tě někde minul, nahoď spíš praktický příklad použití ve hře, než divné názvy :D

k Note:
"Všelék" je broken ve víc směrech (hlavně dramaticky je možnost vyrábět si dopředu univerzální superlekvar průser) a půjde v rámci revize úplně do kopru.


zpět k Magiím:
Jednu z věcí, kterou je pro hraní magie třeba pochopit je, že ty magie (stejně jako obsahy povolání) jsou sice nějak pojmenované a dávají nějaká mechanická pravidla, ale v zásadě utváří jen mechanicko/fikční rámec, nikoliv fluf. To, jakým konkrétním flufem si tu kterou magii u své postavy hráč obalí, už je na něm.

Proto některé věci sice nemají vlastní "dovednost", ale dají se udělat s pomocí dovednosti jiné.

Takže k jednotlivým bodům:

* Magie prostoru ve smyslu teleportací a bezedných pytlů v základních pravidlech není. Původní autorský tým jí myslím považoval za plot-breaking. Já ji taky osobně nemám rád, nějak mi nechybí ;o). Ve hrách mocný pak nějaké portály jsou...

* Stezky do jinam a labyrinty za zrdcadly umí šaman (ta forma hadačství, kde čapneš družinu a vezmeš jí do "Snového světa"). Tahle část pravidel spíš trpí na tom, že je jí v příručce věnováno pomálu prostoru.

* Magie náhody a osudu jen slabá, zkrze zaříkávače, resp. mága (skrz mind-magii dokážeš s myslí provádět totéž, co zaříkávač kletbami s tělem) a Vědmáka (ten to zas umí dělat nadpřirozeňákům)

* Přeměny a proměny jsou šaman (skutečné proměny), případně mág (iluze). Pokud ti zvířata a iluze nestačí, pak Hry mocných.

* Nekromancie - reanimace se schovává v alcháčovi a jeho umělém životě. Na jednu zombii to stačí - ale nejsou to teda žádné armády nemrtvých. Spiritualismus se dělá přes šamana a hadačství (ta forma, kde si uděláš táborák a pozveš bytosti Snového světa sem). Pokud chceš víc, tak hry Mocných.

* Se Summoningem je to složitější
== Přivolávání (tzn. přilákání) něčeho, co tu už v okolí je, není v pojetí pravidel magie, ale celkem nemagická dovednost, spíš znalost.

== Oživování (tzn. vytvoření něčeho nového) je alchymista - Umělý život. Je to jiný refluf téže věci - je jedno, jestli děláš hliněného golema, křehkou Sirael, probouzíš zombíka nebo stavíš automatona, mechanika a fikční limity jsou stejné, fluf je na tobě.

== Vyvolávání (tzn. opravdu vyvolání nějaké bytosti z jiného světa a její vržení do herního světa - nějací ti andělé, démoni a tak), jsou až ve Hrách mocných

== Připoutání/paktování případného summonna není samostatná magie - je to obecný koncept, který pravidla znají a používají ho obecně pro získávání "Pomocníků". Je jedno jestli ve flufu ochočuješ vlka, přeprogramováváš automaton nebo si kouzlem kurtuješ démona. Mechanika je stejná a odlišnosti mezi nimi budou jen v tom jaké dovednosti při tom použiješ a jakou cenu a podmínky si domluvíš.

* Magie času není. Minulost je s určitými limity možné divácky navštěvovat skrze Hadačství nebo Magii mysli a sahání do vzpomínek, ale manipulace s časem nejde.

* Materializace a vyvolávání věcí je a není. Jednou z premis magií je, že kde nic není, ani magie nebere, takže klasická "lusknu prsty a puf-mám v ruce vyčarované (doplň_vhodnou_věc) tedy v pravidlech není. Na druhou stranu ledasco z úloh "vyčaruj X"
dokážeš s existujícími magie vhodně zvoleným flufem:
== Magická výroba ve hře je, alcháč i šaman dokáží vyrobit ledasco.
== Druid ovládá i nějaké formy transmutací či dokáže proměňovat tvary a formu hodně druhů hmoty
== A pokud jde o vzhled, leckdy ti stačí kreativně použít náhradní nástroj v kombinaci s vhodnou iluzí

V tomhle směru tedy absenci materiální magie považuju spíš za příběhotvorný prvek - namísto toho, aby hráči luskli prstem, hra je nutí pracovat s fikcí a vymýšlet zajímavá řešení.

Childermassova magie stínů? - V základní příručce není. Nějaká forma magie stínů až v Hrách mocných a je to zrovna jedna z částí hry, která se mi systémově moc nezamlouvá, pže nefunguje jako ostatní magie.


Pokud tě nějaká odpověď neuspokojila, zkus nahodit spíš praktický příklad.
11.4.2017 16:06 - Aegnor
Drobný dodatek:
Sarsaparillos píše:
Mágy z WoD

Mage the Awakening, aby bylo jasno.
11.4.2017 16:09 - sirien
Sarsaparillos píše:
Portály jsou ve Hrách mocných, aspoň něco, když už nic.
+
Jop, nekromancie je až tam.

ok...

Jako na to že to má být generic systém mi tohle roztřídění magie a volba toho co je v základu a co v HM přijde trochu nevhodné a jako odkaz podivné stylizace původního autorského týmu a spíš mi přijde že bych v základu radši nahradil druida nebo čaroděje (kteří jsou mechanicky prašť jak uhoď jen na jiných elementech) a pak bych radši udělal nějaký "complete magic" nebo tak něco, ale fajn no.

Píše:
V DrD II je spirit, twilight apod. narvané do jednoho Snového světa, všechno spadá ve výsledku pod šamana
+
pokud ve Snovém světě přebývají duše zemřelých (udělej si doma), potom šaman

ok, moje omluva, tohle sem přehlíd.

Píše:
kde jsou hardcore voodoo kletby?
> Nevím, co už je dostatečně hardcore

TOHLE je správně hardcore.

Sarsaparillos píše:
Démony lze opět považovat za obyvatele Snového světa, tj. šaman.

Tohle už mi přijde tažené přes hranu a mimo stylizaci.

Šaman je beastmaster s přístupem do astrálu. Snového světa. Whatever. Beru, že tam potká spirity, beru, že tam ta hra umisťuje duchy zemřelých, beru, že to možná může zahrnout přízraky. Ale práce s démonama už je trošičku něco jinýho a k Šamanovi toho začínáš rvát trochu hodně (navíc s tím beast masteringem atp. mu už ani nezbejvaj ZS ve výčtu aby tohle zvládal natvrdo).

Sarsaparillos píše:
Vytváření věcí z běžných materiálů zvládá druid.

Jakože konceptuální tvorbu typu zhmotnění funkčních a třeba i složitých věcí v ze stínů a odrazů světla? Nebo jakože "puf" "evokaci" ve stylu Fišpánova Dragonlance vyčarování hromady peří na dně propasti do které padám?


Sarsaparillos píše:
Trochu jsem teď četl a hrál Mágy z WoD

To je dost overkill srovnání i z mýho pohledu, proti Mage může obstát možná tak Ars Magica a Unknown Armies.

Mě ani tak nejde o to, že by DrDII mělo umět všechno - to je nárok vůči kterému by ani omylem neobstálo ani DnDčko a další systémy. Jen prostě ta stylizace z příručky mi přijde hrozně jednostraně vyhraněná k elementarismu, což mi přijde dost weird a popravdě můj úvodní dojem po přečtení kdysi (tj. v době kdy sem ještě k nerevidovanému DrDII neměl úplně nesnášenlivost) byl, že "ok, ten systém mi dává takovouhle magii, ale já takovouhle magii ve svých fantasy nechci a ani mi to pořádně žádnou fantasy magii nepřipomíná, možná by se to hodilo pro hraní bendingu v Avatar the last Airbender".
11.4.2017 16:17 - sirien
MarkyParky píše:
* Přeměny a proměny jsou šaman (skutečné proměny), případně mág (iluze). Pokud ti zvířata a iluze nestačí, pak Hry mocných.

Aha. Nečetls Strange a Norrella. Sorry.

Mám namysli kouzlo kdy čaroděj ukáže prstem na kvetoucí kytku a změní ji ve sklo. Nebo, hardcore style, samozřejmě, zkamenění člověka. Nebo zprůhlednění kamene. Nebo transmutace listů lián na kov s jak břitva ostrými okraji.

MarkyParky píše:
Pokud tě nějaká odpověď neuspokojila, zkus nahodit spíš praktický příklad.

Ve skutečnosti asi docela legit. Jen teda vysvětlení věci k tomuhle tam zoufale chybí a kdysi sem to po přečtení fakt nepochopil (kdybych měl tenkrát motivaci s tim kravit a tak, asi bych k něčemu došel, ale intuitivně mi to nevyskočilo).
11.4.2017 16:24 - Sarsaparillos
sirien píše:
volba toho co je v základu a co v HM přijde trochu nevhodné a jako odkaz podivné stylizace původního autorského týmu

Sám ti nevím, jestli v době vymýšlení základních a pokročilých povolání někdo měl nějakou vizi nad mistrovskými. Možná měl někdo ambice dát chybějící dílky skládačky aspoň do Her mocných, když už se na ně před tím "zapomnělo". Nevím.

sirien píše:
TOHLE je správně hardcore.

Jo, dobrá scéna :) Jinak za mne zaříkávač, prokletí/uřknutí přes symbolický dotyk. Ten základ je napsaný slabší, ale s trochou vůle by to šlo.

sirien píše:
Šaman je beastmaster s přístupem do astrálu. Snového světa. Whatever. Beru, že tam potká spirity, beru, že tam ta hra umisťuje duchy zemřelých, beru, že to možná může zahrnout přízraky. Ale práce s démonama už je trošičku něco jinýho a k Šamanovi toho začínáš rvát trochu hodně (navíc s tím beast masteringem atp. mu už ani nezbejvaj ZS ve výčtu aby tohle zvládal natvrdo).

Stylizace je tu trochu problém, jak poznamenal Marky výše, o Snovém světě toho je dost málo. Nechci se pouštět do diskuze, co je spirit, co duše zemřelého, co démon, co obraz duše v astrálu. Poňáč tohle vychází ze settingu a ty si v DrD II do Snového světa můžeš strčit cokoliv z toho a jakkoliv to pojmenovat. Pokud by po mně hráči chtěli tohle všechno v settingu mít a mít na jiných místech, byl by to problém. Ale za těch šest let jsem se s tím nesetkal.

sirien píše:
Jakože konceptuální tvorbu typu zhmotnění funkčních a třeba i složitých věcí v ze stínů a odrazů světla? Nebo jakože "puf" "evokaci" ve stylu Fišpánova Dragonlance vyčarování hromady peří na dně propasti do které padám?

Tady jsem myslel něco jiného, vyrábění "něčeho z ničeho" ta pravidla skutečně neumí.

sirien píše:
To je dost overkill srovnání i z mýho pohledu, proti Mage může obstát možná tak Ars Magica a Unknown Armies.

Ok, máš pravdu.

sirien píše:
ten systém mi dává takovouhle magii, ale já takovouhle magii ve svých fantasy nechci

To je škoda, ale co s tím? Já jsem třeba stejně jako Marky rád, že postavy nemají možnost teleportace a podobných vylomenin. Bohatě mi stačí zážitky s drudiy, které nedokázala zastavit žádná materiální překážka a munchkinoidní hráči rubali každou zápletku stejně.
11.4.2017 16:42 - sirien
Sarsaparillos píše:
Sám ti nevím, jestli v době vymýšlení základních a pokročilých povolání někdo měl nějakou vizi nad mistrovskými.

Neměl, dělali to pak úplně jiný lidi a celé to vzešlo až z aktivity po vydání.

Ilgir&spol to tam pak zjevně chtěli poskládat do nějké celistvější podoby, což je od nich docela záslužná a užitečná snaha.

Sarsaparillos píše:
To je škoda, ale co s tím? Já jsem třeba stejně jako Marky rád, že postavy nemají možnost teleportace a podobných vylomenin.

A tak to je legit. Ano, původní autoři to považovali za plot breaking magie a mám výjimečně tendenci s nimi i relativně souhlasit.

Nicméně ta plot breaking kouzla jsou mnohdy spíš jakože top výkřiky takových magií a mě přijde, že je trochu divné, když v generic fantasy pravidlech nenajdu ani náznak žádné takové magie (jen ty elementalisty - plus teda toho šamana, ok).


Každopádně jako asi dobrý - ono revize nemá autoritu co sem pochopil aby převorala půlku příručky totálně, takže tohle se asi nenapraví. Pokud by se do revize zvládla dostat 1 stránka, na které by bylo nějaké vysvětlení jak podobné věci řešit, bylo by to nice.
11.4.2017 16:44 - MarkyParky
Sirien píše:
bych v základu radši nahradil druida nebo čaroděje (kteří jsou mechanicky prašť jak uhoď jen na jiných elementech)


Ej, to by byla velká chyba. Ty dvě dvojice (resp. trojice pokud nestandardně přičtu kytky u druida) elementárních magií jsou postavené každá na úplně jiném principu a jiných mechanicky-fikčních limitech, takže druid a čaroděj se hrají každý úplně jinak.

Nechci úplně psát sloh rozebírající odlišnosti, ale:

= oheň+vzduch jsou spíš přímé energetické magie, čaroděj je s nimi přesný a úderný na dohled, jsou ale zároveň svým způsobem dočasné a neumí moc nepřímá působení
= voda+země+(kytky) jsou materiální magie s trvalými důsledky, druid s nimi dokáže působit na velké vzdálenosti či nepřímo, zároveň ale neoplývají přesností.


Sirien píše:
Mám namysli kouzlo kdy čaroděj ukáže prstem na kvetoucí kytku a změní ji ve sklo.


Sklo neumíme.
Druid ale umí kytce zazpívat "rozvíjej se poupátko" a změnit tím strukturu květů a listů tak, že zůstane živá a stane se průhlednou.

Sirien píše:
Nebo, hardcore style, samozřejmě, zkamenění člověka.

Určitou formu zkamenění umí Živlomág ve Hrách mocných. Základní pravidla ne.

Sirien píše:
Nebo zprůhlednění kamene.

Umí druid.

Sirien píše:
Nebo transmutace listů lián na kov s jak břitva ostrými okraji.

Opět druid, jen to nebude na kov, ale místo toho popíše, že nechal liánu přerůst na pevné ostré listy, které řežou jako břitva (ala taková ta tráva, co má ostré kraje).
11.4.2017 17:09 - sirien
MarkyParky píše:
Druid ale umí kytce zazpívat "rozvíjej se poupátko" a změnit tím strukturu květů a listů tak, že zůstane živá a stane se průhlednou.

nice, ale pak jí nemůžeš roztříštit na tisíc střepů když jí shodíš na zem :)
11.4.2017 17:10 - MarkyParky
Sirien píše:
nice, ale pak jí nemůžeš roztříštit na tisíc střepů když jí shodíš na zem :)

Ahá, tak v tom případě jen zahraješ kombo:
* magie květin => staň se průhlednou
* magie vody => zmrzni
a třísk ...
11.4.2017 17:12 - sirien
Tak snad pak ta holka které dám střepy okvětních listů nebude moc mrmlat, že studěj na hrudi a roztejkaj se :D
11.4.2017 17:18 - MarkyParky
Sirien píše:
Tak snad pak ta holka které dám střepy okvětních listů nebude moc mrmlat, že studěj na hrudi a roztejkaj se :D


Když jí přehodíš na svádění a popíšeš si, že mrazivé šimrání na správných místech způsobilo, že roztála i ona, tak rozhodně nebude ...


EDIT: ... (pokud se nevyčerpá, protože naopak takové mrmlání by bylo akorád ukázkovým způsobem, jak by dotyčná nejspíš zkoušela zakrýt své roztoužení, kdyby tě sice nepřehodila, ale nelíbilo se jí směřování scény...)
11.4.2017 17:26 - sirien
Tak jistě, ale už těsně po vyjití DrDII tu byla diskuse na téma toho, že svádět se dá Přesně a Mocně, že jo. (Popř. Rozsáhle, ony ty dámy nechodí většinou samy...)

A předchozí magické triky by mohly Lstivě zvednout Ohrožení na úroveň, na které to svádění už pak překročí její Hranice.

Ironie je, jak ta terminologie v tom druhém odstavci kontrastně k tomu prvnímu odstavci ve skutečnosti docela trefně sedne
11.4.2017 20:39 - Vojtěch
Na tyhle skupinky pozor. Ono se to může podařit, ale taky z toho může být taková menší trojská válka, když nebudeš správně žonglovat :D

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22153496742249 secREMOTE_IP: 35.175.212.130