Tipy a triky

Autorská citace #83
10.4.2022 23:04 - LokiB
tak jeden z mých hráčů počítačové hry hrával vždycky na Nightmare, už od doby ZX Spectrum, kdy odmítal POKEování (ale kdo dneska ví, co to bylo :D). přesto ve stolních RPG se spoluhráči, i když chce, aby to byla výzva, tak mu umírání vadí. je to jiný styl zábavy, než když se sám u kompu po nocích snažíš "přeskočit na nightmare tu blbou propast" nebo "projít level a zabít bosse".

nevím, jestli Jerson pokládá úmyslně přesně ty otázky, které dává, a chtěl by odpověď na ně (protože je formuluje celkem precizně, jako do nějaké ankety), nebo jestli ho zajímá obecně "hej, co si myslíte o umírání postav?"
Autorská citace #84
10.4.2022 23:36 - sirien
Loki: nějak úplně nechytám jak souvisí přístup jednoho Tvého kamaráda co má různé preference pro různé typy her s obecným přirovnáním které sem Ti dal abych přiblížil nějaký rozdíl v preferencích v širší hráčské populaci, takže jestli to mělo být víc než náhodná velmi volně související anekdota, tak to asi prosím rozveď.
Autorská citace #85
11.4.2022 00:12 - LokiB
Asi to nemá cenu rozvádět. Tvoje přirovnání ke klikání na Easy nebo Nightmare v komp hrách mi přijde s malou relevancí k RPG, ale vymezovat se dál vůči němu nechci, zbytečně to odvádí od původního tématu.
Autorská citace #86
11.4.2022 07:11 - Lethrendis
Sirien: Lokiho protipříklad podpořený zdejším mýtickým jedním hráčem je zhruba stejně validní jako tvůj příklad s nějakými hráči, co to nějak hrajou. Jen jste to jinak zformulovali. Je zřejmé, že existují obojí, ale kolik je kterých, to můžeme jen odhadovat, jako ostatně pokaždé.

Jinak obecně - myslím, že když jde ve hře do tuhého (a měly by to být ty samé situace, kde by hrdinská smrt vůbec nebyla špatně), nelze hovořit o nějakém zabíjení GuMem. Ale hráči to musí vědět a být v tom rozpoložení. Já si třeba při vedení hry dávám setsakra záležet na tom, aby bylo zřejmé, že pokud se takhle rozhodnou, tak to bude nebezpečné. Přispívá to k následnému napětí. A pak neuhnu, ani kdyby mělo dojít k TPKčku, což už se mi ale, pravda, nepodařilo pár let.
Autorská citace #87
11.4.2022 12:31 - Jerson
LokiB píše:
nevím, jestli Jerson pokládá úmyslně přesně ty otázky, které dává, a chtěl by odpověď na ně (protože je formuluje celkem precizně, jako do nějaké ankety), nebo jestli ho zajímá obecně "hej, co si myslíte o umírání postav?"

To druhé. :-)
Autorská citace #88
11.4.2022 12:45 - LokiB
No tak to jsi mohl napsat rovnou ... se tu pinožím s hledáním odpovědí na konkrétní otázky :D bych to býval nechal teorietickým odborníkům sirienovi a necpal se do toho :P
Autorská citace #89
11.4.2022 15:23 - York
Loki: V tom případě Jerson udělal dobře, že ty otázky sepsal ;)
Autorská citace #90
11.4.2022 15:51 - LokiB
ne, neudělal, když ho ve skutečnosti nezajímají a zajímá ho obecný pokec na téma :P
Autorská citace #91
11.4.2022 15:58 - York
To je možný, ale nemohl bych si pak přečíst tvoje odpovědi.

For the record: Nebojte se psát svoje zkušenosti s hraním RPGček, mě rozhodně zajímaj.
Autorská citace #92
11.4.2022 16:17 - sirien
Loki: jenže obecný pokec na téma nejlíp zahájíš tím, že položíš nějakou nakopávací nebo směrovací otázku. (Ve skutečnosti to je druhý nejlepší způsob, nejlepší způsob je sebejistě prohlásit něco, co je očividnej bullshit...)
Autorská citace #93
11.4.2022 16:22 - ShadoWWW
Smrt postavy? Radši fixlujte kostky! Hotové, vyřešené.
Autorská citace #94
11.4.2022 16:34 - LokiB
sirien: jenže já pak musím číst tvé reakce jako ta v #84 a jsem z toho pak vysílen :)

ShadoWWW: jistě, to je osvěčená metoda od počátku věků, ámen.

York: já se nebojím, já se nebojím ... jenže když vona je tady pořád ta sova ... o vlku nemluvě.

A jako doplnění k tématu:
Mi přijde, že v reálné hře pak víc záleží na hráčském pocit z ohrožení než na reaálném ohrožení. Jsou hry, kde GM ví, že postavy vlastně nemohou zemřít (díky systému, domluvenému nastavení, levelu daného dobrodružství ...), ale hráči ponoření do hry budou mít přesto o postavy velký strach.
A pochopitelně i naopak.

Pak je otázkou, jestli to je podle vás chyba GM, když dokáže "navodit takovou atmosféru", která ale reálně neodpovídá domluveným a připraveným podmínkám.

Takže i když víme, že má Frodo plot imunitu až do konce hry, přesto se jeho hráč může o danou postavu obávat při běžných situacích (boj v Morii, Odula, ...).
Ve skutečnosti bych řekl, že v rámci Oduly ve skutečnosti Frodo umřel, ale GM se z toho vylhal jen "uspávacím jedem", aby hráč Froda nebyl smutný. Kdežto hráč Boromira se na to vykašlal a tak postavu odpravili. Hráč Gandalfa to chtěl taky původně zabalit, ale po půl roce se k hraní vrátil (asi holka co čekala dítě a myslela si, že už hraní nebude zvládat, ale pak se ukázalo, že když jí GM trochu pomůže, tak to půjde).
Autorská citace #95
11.4.2022 16:47 - Pan Bača
LokiB píše:
já se nebojím, já se nebojím ... jenže když vona je tady pořád ta sova ... o vlku nemluvě.


myslíš, že tuhle narážku si ještě někdo vybaví? ;-D
Autorská citace #96
11.4.2022 17:04 - York
LokiB píše:
Pak je otázkou, jestli to je podle vás chyba GM, když dokáže "navodit takovou atmosféru"


Naopak, to je podle mě skvělý vedení hry. Plot imunity nemá znamenat, že se postavy nebojej o život, ale že se hráči nemusej bát ztráty postavy.

Ostatně pravidlo pro tvrdou smrt postav jsem do hry nedával kvůli tomu, aby postavy umíraly, ale aby bylo pro hráče snazší se o ně bát. A taky protože v klasický dobrodružný fantasy občas postavy dělaj věci, kde by se při hraní s plot imunity fakt těžko vysvětlovalo, jak to mohly přežít.
Autorská citace #97
11.4.2022 17:06 - Corny
ShadoWWW píše:
Smrt postavy? Radši fixlujte kostky! Hotové, vyřešené.

LokiB píše:
ShadoWWW: jistě, to je osvěčená metoda od počátku věků, ámen.

Taková provokace :D
Autorská citace #98
11.4.2022 17:08 - LokiB
York: o tom jsem mluvil ... že (někteří) hráči se chtějí o své postavy bát, ale nechtějí je ztrácet. A to mají hráči nastavené různě ... někdo to bez toho, aby nebyla pravidlově snadné umřít, nedá. někdo se bojí, i s plot imunitou. je to soft věc a vždycky tu budou dohady sytý hladového nevěří: "já se o postavu nebojím, protože to nedává smysl, tak se asi nebojí nikdo, ne?"

Pan Bača: jo, minimálně 2 lidi ;)
Autorská citace #99
11.4.2022 20:39 - Jerson
LokiB píše:
ne, neudělal, když ho ve skutečnosti nezajímají a zajímá ho obecný pokec na téma :P

Mne zajímají i tyhle odpovědi. Jen když mi na ně lidé odpovídají v bodech a ještě bez citace, tak se mi to čte výrazně hůře než ucelený názor, který zahrnuje i odpovědi na některé z mých otázek. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079050064086914 secREMOTE_IP: 3.145.23.123