Vítejte v sekci uživatelských blogů.

Chtete vyjádři názor nebo se jen podělit se zajímavým nápadem? Jaká byla vaše poslední hra? Co vás na ní překvapilo? Sekce blogů je Vám k službám.

Poslední blogové přírůstky

19.09.2011

Sethiin maniakální egobooster

kresby (kromě pravidelných novinek v diskusi) najdete v galerii.

Napsal Hugo
Klíčová slova: Kontroverze

01.12.2014

Sirienův blogček: Jak zkazit scénář

Scénáristika, filmografie a RPG jsou odlišné žánry, přesto mají mnoho společného a z jednoho si lze mnoho vzít i do druhého. Už dávno jsem si zvykl na to, že nad scénářem prakticky jakéhokoliv seriálu se každý slušný Vypravěč dříve nebo později rozpláče nebo něco rozláme vzteky. Práce s charaktery postav, neustálé odstřelování zajímavých NPCček, suprová dvojice "nevyužité nabízející se zajímavé...

Napsal sirien
Klíčová slova: Fakta/Teorie/Realita, pro DMy

01.07.2009

Hraní na zbabělce

Aneb co zase blbnou? Vážně nevážné pojednání o tom, co to znamená hrát Dnd, potažmo Drd či d20... Už jste někdy byli v blázinci? Většina z vás asi jistě ne. Ale občas se nám naskytnou situace, kdy bychom tam poslali některé jedince, které potkáváme. Proto si nyní neodpustím jednu nostalgickou vzpomínku, kdy jsem se stal bláznem. (Po kolikáté asi?) Když jsem blahé paměti navštěvoval první ro...

Napsal Giovanni
Klíčová slova: D&D 3.Xe, Fantasy

06.07.2009

Opakovaná témata - Magické vybavení

Hraní RPG má mnoho rozměrů. Řekl bych, že často tolik, kolik hráčů sedí okolo stolu. Jeden by chtěl změřit síly se smrtelně nebezpečnými protivníky, druhý zas odhalit proradného zrádce nebo vyjednat svobodný odchod zajatců s vůdcem kultistů. Další touží po novém kouzle a pro jiného je stejně vzrušující objevit nový kontinent plný nebezpečí. Ať je to ten či onen hráč, jeho hlavním a často j...

Napsal Nachtrose
Klíčová slova: D&D 4e, Jiné RPG, pro hráče

07.03.2024

Antikvariát

Napadlo mě, že by nebylo od věci pokusit se sjednotit nabízené a poptávané knihy (pravidla, učebnice, časopisy,...). Jelikož mám odjinud odpor k zakládání speciálních vláken pro každé jedno téma, velmi ráda tu uvítám i to, co sháníte nebo nabízíte Vy, ev. diskusi, kde to sehnat. Inzerujte v tomto tvaru: Nabídka/poptávka: Autor: Jméno publikace (systém; další informace, které uznáte za potř...

Napsal crowen
Klíčová slova: AD&D, D&D 3.Xe, D&D 4e, D20 systém, Jiné RPG, pro DMy, pro hráče, Shadowrun, White Wolf hry

03.02.2015

Hroší obrázková ozdravovna

Tak já se taky občas o něco podělím, i když už jsem dlouho nic pořádnýho nenakreslil :). I když, kdy ano??

Napsal Malabar
12.02.2013

Sketch-book

Po vzoru jedne "usate" damy :) bych zde rad ukazal pak svych veci.

Napsal FREZZ
25.07.2010

Vypravěčské techniky: Hráčské náměty

Vím, že jsem to sliboval už před delší dobou, ale tady je první zářez do Vypravěčova deníku. Původně techniku popsal ve svém blogu Robin D. Laws, nicméně není to překlad. Jedním z běžných vypravěčských problémů je inspirace pro příběh, byť paradoxně nejen její nedostatek. Zatímco někteří vypravěči se souží tím, aby vymysleli byť jen jednu solidní zápletku, jiní zápasí s tím, jak osekat svou ...

Napsal Shako
Klíčová slova: Novinky, pro DMy, Univerzální/generický

25.08.2009

Právo a spravedlnost Orionu

Před nějakou dobou jsem na dotaz, jaký právní systém by byl nejvhodnější pro náš herní svět, byl vybídnut, abych ho trochu popsal, že mi s tím pomůžete. Takže, zde je, co o Orionu zatím víme. K obecné povaze světa Na Orionu hrajeme už hodně dlouho. Objevoval jsem ho spolu s postavami, a protože oni ho prošly jen malý kousek, zbytek je zahalen v mlhách nevědomosti. Pro jednoduchost jsem se v...

Napsal DenGrasse
09.07.2013

Kin´s picture cirkus

Po vzoru Uší a Yokuzavy si tu taky založím takovej svůj skicář, abych se tak nějak začlenil .) Budu sem převážně dávat svoje NPC (buď do nWoDů či DnD4E) a možná občas i něco jiného...mam naprd foťák, tak obrázky nejsou nic moc, snad si časem pořídim lepší nebo znásilním kámarádův skenr. Celá galerie je na deviantARTu

Napsal kin
Zobrazit starší blogy

Drakoviny


Ahoj,
už několik týdnů streamujeme pravidelně na www.twitch.tv/freezecz DnDčko. Jsme skupina streamerů, kteří se snaží o RP. Budeme určitě rádi za jakékoliv podněty a nápady.

Youtube kanál se záznamy
FB
Twitter
Instagram
Discord
Podcast
Autorská citace #21
2.9.2019 06:30 - Jerson
Hrát "postavu" spoluhráče je asi lepší než hrát v takové hře sama sebe, hráči se obvykle idealizují, ale stejně bych to asi hrát nechtěl.
Autorská citace #22
2.9.2019 07:45 - ShadoWWW
Jerson: Nikdo tě do toho nenutí. :D Záleží, jestli to bavilo je, potažmo diváky se na to koukat.
Autorská citace #23
2.9.2019 10:22 - efram
Co bych na tom viděl za přínos já, je možnost vidět, jak mě vlastně vidí jiní. Respektive jak mnou hranou postavu vidí jiní
Autorská citace #24
4.9.2019 09:54 - strucky
Ale toto je dobrá zpráva, pánové. Díky za vaši práci, konečně si budu moct v práci pustit do uší i něco v mateřštině. Po všech těch Sneak Attack! a Hit Dice podcastech dám odpočinout uším, že je nebudu muset tolik špiclovat. :-) Hned dnes přes poledne poslechnu alespoň první díl.
Autorská citace #25
4.9.2019 16:08 - Náčelník Velký Nos
strucky: Díky moc! Budeme moc rádi za sledování a ideálně i za sdílení :)
Autorská citace #26
5.9.2019 17:39 - Náčelník Velký Nos
Další epizoda už za chvilku na www.twitch.tv/freezecz
Autorská citace #27
8.9.2019 12:25 - Dukolm
Tak jsem dokoukal poslední epizodu a i rozhovory s hráči. A je krásné vidět zlepšení díl od dílu. Hororový speciál nebyl tak úplně hororový, ale nečekal jsme že se to přes stream povede udržet hororovou atmosféru. I ve hře na živo je to neskutečně těžké.

Jinak velmi dobrá práce. Je krásně vidět že se umíte pohybovat před kamerou naživo a hra vás baví. A tím vytváříte velice kvalitní podívanou.
Autorská citace #28
12.9.2019 18:14 - Náčelník Velký Nos
dnešní stream zde: www.twitch.tv/freezecz
Autorská citace #29
18.9.2019 18:23 - Náčelník Velký Nos
Ahoj, dnes od 8 na https://www.twitch.tv/drakoviny bude stream o poznámkách a rasám DnD přijďte se kouknout a popovídat
Autorská citace #30
19.9.2019 17:58 - Náčelník Velký Nos
Dnes Drakoviny živě na https://www.twitch.tv/freezecz už za chvilku
Autorská citace #31
19.9.2019 21:54 - PetrH
stabilních cca 120 lidí v 10 vecer je cool a ukazuje na stabilní fan podporu :)
Autorská citace #32
19.9.2019 22:22 - sirien
120 live je hodně solidní, gratuluju :)
Autorská citace #33
17.10.2019 18:12 - Náčelník Velký Nos
Dneska poprvé na vlastním kanále www.twitch.tv/drakoviny
Autorská citace #34
24.10.2019 18:48 - Náčelník Velký Nos
Další epizoda Drakovin už online na www.twitch.tv/drakoviny
Autorská citace #35
31.10.2019 18:02 - Náčelník Velký Nos
Za chvilinku nová epizoda živě na https://www.twitch.tv/drakoviny
Autorská citace #36
19.11.2019 11:50 - Náčelník Velký Nos
Drakoviny teď mají dvoutýdenní pauzu, je to tak ideální příležitost dokoukat minulé díly a od prosince sledovat vše živě. Nová kapitola začínající od 15. dílu určitě stojí za to, spoustu RP, napětí, vyhrocených situací a emocí. Navrch i souboje. Jestli se nechcete trávit čas vším od začátku, 15. díl může být ideálním vstupem pro sledování Drakovin. Odkaz zde: https://www.youtube.com/watch?v=bsuqNut8vl4
Autorská citace #37
12.12.2019 18:12 - Náčelník Velký Nos
Drakoviny už s partnerským účtem za chvilku na www.twitch.tv/drakoviny
Autorská citace #38
15.1.2020 13:03 - Jerson
Pokračování z debaty o Blozích

sirien píše:
jakože... moc ses s tim namazlil, ale sepsané to je dost korektně.


Nemazlil, protože jsem o tom předtím mluvil s Jirasem, přesněji na mou otázku jak to jde jsme se dostali k Aleshovo chování a dílu 18, který jsem si následně pustil a přišlo mi, že se tam všechna vina háže na něj, což není moc spravedlivé. Takže jsem něco napsal Jirasovi přímo, větší část jsem napsal do komentáře k videu, klidně to můžu hodit i sem, a myslím si, že Jiras to unese. Ostatně před půl rokem po mě chtěl nějakou kritiku svého vedení hry a myslím, že tohle je zrovna bod, na kterém můžou i jiní GMmové vidět, jak snadno si situace může zvrtnout, aniž by za to mohl jeden člověk.

Nicméně jak jsem napsal, pokud je to hra s velkými pravomocemi GMma - což je DnD obecně a zcela určitě tak hrajou v Drakovinách - tak jako první je třeba podívat se, co udělal GM jako první, a co udělal, když se situace začala naklánět.

A to že se v jednu chvíli bavil v podstatě na účet Flowee, protože ignoroval její signály, to je prostě fakt, který si v tom videu může každý najít. Jsem pro immerzi, ale hraní RPG nesmí hráče znechucovat ani pro účely imerze (pokud si to sami nežádají).

Každopádně, ten můj komentář, aby někdo nemusel lézt na Youtube:

Jerson píše:
Nemůžu říct, že by tohle byl dobrý díl, ale jistým způsobem jsem za něj rád, protože ukázal několik věcí, které se můžou stát kdekomu a které jsem už mnohokrát viděl, zažil i o nich slyšel u řady skupin, totiž rozhádání hráčů. A jako dlouholetý Vypravěč se v takovém případě vždycky jako první zaměřuju na GMma. Protože hráči se můžou chovat různě, ale jejich chování v tak silně GM-centrické hře jako je DnD je z velké části reakcí na to, co do hry vloží GM, a jak to tam vloží. Jirase uznávám jako dobrého GMma, NPC ztvárňuje skvěle, nicméně v tomto díle podle mě nedodržel několik zásadních pravidel, což vedlo k dalším následkům.

Pro mě je jedno z nejdůležitějších pravidel pro GMma pravidlo z Apocalypse World - "Buď fanouškem hráčských postav". Tím se myslí, že GM má vytvářet příležitosti, kde je nechá zazářit, a přeje jim úspěch. (AW má i další užitečný pravidla, třeba "na všechno se dívej přes zaměřovač", ale ty teď nechám stranou). V tomto díle Jiras byl větším fanouškem svých NPC, hlavně Lvířece, než postav hráčů. V prvé řadě to byla Chicho - po pár týdnech se zase dostala do hry, a začne v kleci, přičemž se do klece dostala pomocí deprotagonizace, tedy tím, že Jiras popsal celou situaci včetně rozhodování za Flowee. Chápu důvody - potřeboval ji dostat k ostatním. Nevím, jak moc se s Flowee na téhle situaci domluvil. Ale faktem zůstává, že první půlhodinu nemohla Flowee dělat vůbec nic, protože nebyla na scéně, a když se tam dostala, nemohla dělat nic, protože její postava byla v kleci. Tady musím říct, že její roleplay byl v dané situaci ještě dost slušný, i když výkřiky působily rušivě. A na tom základě ji Jiras chtěl pomocí NPC usměrnit, tedy umlčet násilím.

Už když jsem viděl tuhle reakci, bylo mi jasné, že z toho bude průser, a všechny GMmy, kteří tohle čtou, bych chtěl varovat - TOHLE NIKDY NEDĚLEJTE. A je úplně jedno, jak moc to sedí do situace a do příběhu - to co REÁLNĚ uděláte je, že hráče, který si udělal čas a přišel se bavit napřed odstavíte, a když se snaží alespoň nějak hrát, tak ho ještě usadíte. Celkově je to situace, do které by se hráči vůbec neměli dostat. Postavy se do ní dostat můžou, ale GM musí velmi dobře rozdělovat, zda frustruje postavu, nebo jejího hráče. Ono se sice hezky řekne, že postava není hráč a dobrý hráč by to měl oddělovat, ale postava a hráč sdílí stejný mozek, ale hlavně stejné nevědomé reakce organismu jako je znechucení nebo vztek, a čím víc se hráč dokáže do role ponořit - jak to dokáže Flowee - tím víc se reakce hráčova těla podepisuje i na projevu jeho postavy. Tedy reaguje, jako by byl v situaci, přičemž ale vjemy z okolí neodpovídají. Tedy hráč je v klidu v křesle a necítí se ohrožen nějakými NPC, takže mnohem silněji projeví své případné frustrace - přesněji se tak projeví jeho postava.

O přestávce 1:00:46 je tam strašně důležitý moment, který je jako přes kopírák u mnoha jiných GMmů - Jiras říká Flowee, že to bylo dobré, ona namítá, že jí to psychicky týralo (!), dokonce v jednom okamžiku zmiňuje, že chtěla odejít, a několikrát zopakuje, že jí to bylo nepříjemné. Odpověď "To vám způsobilo imerzi" v takové situaci opravdu NENÍ na místě. Hráči by se při hraní RPG neměli cítit nepříjemně, pokud sami nechtějí.

A tím se dostávám k Aleshovi a Tarikovi. nechci hodnotit jeho hru, na to sleduju Drakoviny jen nárazově, ale jeho chování v oné situaci je celkem typické pro řadu hráčů a rozhodně bych to nepovažoval za jeho chybu. Prostě jsou hráči, kteří hrají RPG proto, aby nakopávali zadky. Někdo chce hrát RPG ve stylu Diablo a nepřijde mu to blbé (čímž nemyslím Aleshe, zažil jsem mnohem více vyhraněné hráče), mnoho hráčů prostě jen nechce ve hře zažívat takovou míru frustrace od silnějších NPC - zejména ve chvíli, kdy se k těmto NPC dostali nikoliv kvůli svému rozhodnutí, ale rozhodnutím GMma, a kdy se NPC chová arogantně nebo přezíravě. Může to být šéf místního podsvětí a hlavní postava ve městě, ale není to hlavní postava ve hře. Takže celkem chápu Aleshovo či možná Tarikovo zklamání z chování Lvířece, kterému dal následně průchod, čímž se mírně točící kolo průseru roztočilo o něco rychleji. Nicméně zde bych chtěl zdůraznit, že nejvíc jím otáčel Jiras, přestože se v roli NPC snažil situaci mírnit - ale jako GM nabízel hráčům jediné východisko, na které někteří z nich nebyli naladěni. Stáhnout ocas a odejít prostě není řešení pro každého, a ani si nemyslím, že ve skupině DnD bych mohl očekávat, že takoví hráči budou všichni.

A poslední věc - Jiras v rozhovoru s Flowee uvádí, že jemu se to líbilo, i když ona mu opakuje, že jí se to nelíbilo. Aleshovi se to určitě také nelíbilo. I klasické poučky o vedení RPG říkají, že "GM se baví tehdy, když se baví hráči." Osobně s tím nesouhlasím a myslím si, že GM se nemá bavit jen díky zábavě hráčů, ale má se bavit společně s nimi, nicméně důležité je, že GM se nesmí bavit NA ÚKOR hráčů. Tedy bavit se, když jsou hráči frustrováni. Nebo dokonce bavit se tím, ŽE jsou hráči frustrováni (to dodávám pro úplnost, Jiras tohle nedělá). Každopádně v DnD je GM zábavu hráčů dost odpovědný, často jim vytvářím mantinely situace, ve které se můžou bavit, a tady ty mantinely byly hodně úzké. Nevím zda se do nich vešla Flowee, Alesh se do nich nevešel zcela určitě a ani neměl moc možností, jak to změnit.

Po situaci v doupěti pak přichází další moment, kdy se chce Chicho odreagovat lezením na věž a nějakým celkem neškodným vandalismem, prostě dát svým emocím průchod celkem neškodnou formou, ale Jiras díky požadavku na hod a ignorováním jejího požadavku, že nechce lézt na nebezpečnou věž, ji prakticky zabije, přičemž její krátký odpočinek díky smůle nestačí ani na pořádné zotavení, takže do další části hry nastupuje s celkem neschopnou postavou. Btw. je tam krásně vidět ukázka manipulace - napřed nechá Flowee hodit s nevýhodou, ona hodí dobře, tak ji nechá vylézt jen do poloviny věže, na její otázku, zda je to nebezpečné dá takovou odpověď, že není moc jasné, jestli to je nebo není nebezpečné (mluví jen o strachu koček), a nechá jí všimnout si špatného stavu věže až v okamžiku, kdy už popisuje pád. To bych taky nedoporučil k následování, vůbec.

Tedy si myslím, že nikdo nehraje vyloženě špatně, ale díky několika nevhodným rozhodnutím ze strany GMma a na to navázaných rozhodnutí hráčů situace zbytečně vyeskalovala. Pokud někdo tohle video viděl a dočetl můj komentář až sem, doufám že to bude brát nikoliv jako ukázku špatné hry jednoho hráče, ale jako motivaci k zamyšlení, jak se některým situacím ve hře vyhnout.
Autorská citace #39
15.1.2020 14:17 - Aegnor
Hele, já jsem naskočil do rozjetýho vlaku a vůbec neznám souvislosti. Proč se Boss podsvětí, kterej vlastně řídí město, zahazuje jednáním s takovým plebsem, jako jsou (z jeho pohledu) postavy hráčů?
Autorská citace #40
15.1.2020 14:19 - Jerson
V předchozím díle mu zachránili život v boji, ale souvislosti neznám taky, protože Drakoviny nijak pravidelně nesleduju. Dostal jsem se k tomu jen tak, že se zmínil, jak Alesh hraje svou postavu ne moc dobrým způsobem, který vytváří potíže, tak jsem se na to podíval.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24041795730591 secREMOTE_IP: 3.137.164.210