Kultura

Gurney
18.9.2015 11:34
Hledám hráče/hledám vypravěče!
Protože naše komunitní sekce je momentálně v poněkud neutěšeném stavu a relativně často se tu objevují příspěvky typu hledám skupinu/hráče/vypravěče, tady je na to speciální diskuze. Nezapomeňte napsat koho hledáte (hráče, vypravěče, popřípadě v jakém množství), co a kde chcete hrát (místo/město, případně online, ať už přes Google Hangouts, Roll20, Fantasy Grounds nebo post-by-post) a nějaký kontakt na sebe (pokud nechcete dáva mail, pak se stačí registrovat zde na d20 a ostatní registrovaní uživatelé vám následně můžou posílat zprávy).

Zároveň sem budu přepostovávat "hledám ..." vzkazy, co se objeví v jiných diskuzích.
8.4.2018 15:12 - MirTur
Ahoj. Jsem hráč/pj z Brna s mnohaletou zkušeností s rpgčky (DrD 1.6, DrD+, velmi krátce DrD2, Fate, Katharsys starý, Katharsys nový, DnD5e a všemožné homebrew systémy). Chtěl bych se optat - je v Brně skupina, které by se hodil další hráč? Jsem pracující, takže časově bych mohl až po 17, víkendy mám většinou volné. Pokud by se nějaká skupina našla, pište prosím sem, nebo do soukromých zpráv anebo na mail mir.tur@seznam.cz
9.4.2018 12:22 - Zarahel
Ahoj,

jsem vypravěč a vlastně ani nehledám stálé hráče, nebo ne obvyklým způsobem. Chystáme se hrát DnD5e v Plzni a Mariánských Lázních a hru chci podporovat stránkou kterou vytvářím pro herní skupinu. (Nic offi, jen pro radost :D) Pokud je někdo z okolí Mariánských Lázní - od září bude v DDM fungovat DnD pro děti od 13 let (Do max. 17, podle přihlášených). Občas by se mi hodil někdo, kdo by měl zájem třeba zahrát nějaké NPC a trochu rozvířit vody živou hrou. Je někdo takový? Kdo by občas zaskočil?

Pro DnD v Plzni mám točící se skupinu 20 lidí. (Sandbox s několika nosnými tématy). O datech konání se hlasuje. Tímto chci nabídnout, že kdo by měl zájem z Plzně a okolí, může rovněž občas zaskočit i do této skupiny, nebo se přijít jen tak podívat a seznámit :)

https://epigana.weebly.com/

RPG zdar :)
30.4.2018 10:57 - SunEmperor
Píše se rok 2076 a v pražském korporátním slumu se to hemží augmentovanými orkskými samuraji, hackerskými anarchisty a zdrogovanými mágy. Každý z nich je ochoten nasadit vlastní krk a chrom za mrzkou ilegální výplatu a vidinu hnusného sojového burgeru. Svět Shadowrunu se s nikým nemazlí, přežijí jen nejsilnější.

Hledá se skupina aspirujících Shadowrunerů, kteří by byli ochotni sdílet nebezpečí a zábavu v pravidelném osobním hraní v Praze (pravděpodobně u Palmovky). GameMasteři zajištěni, nováčci vítáni, nadšení vyžadováno. Pokud si troufáte a chcete se přidat, ozvěte se na e-mail hausner89@gmail.com, ideálně s pár informacemi o vás a vašich časových možnostech. :-)
8.5.2018 20:26 - ajvn25
Zdravím,

rád bych se připojil ke skupině, která se schází k pravidelnému hraní. Obecně mám rád oldschool systémy. Zkušenost mám i s 5 edicí DnD. Praha, případně Kolín.
10.5.2018 16:06 - York
Hledám 2-4 hráče na založení nové skupiny pro multikampaň inspirovanou originálním Dungeons and Dragons hranou v Praze. Zatím mám jednoho vážného zájemce.

Hrací čas ještě není určený, bude to buď úterý, čtvrtek či pátek večer (od 18:30), nebo víkendy (odpoledne) s četností jednou týdně. Obvykle hraju v Liliové čajovně (mezi Invalidovnou a Palmovkou), ale nebráním se jinému místu.

• Multikampaň znamená, že povedu dvě hráčské skupiny ve stejném světě s tím, že jejich akce se budou vzájemně ovlivňovat. S jednou skupinou už hraju, takže vy vstoupíte rovnou do světa, který už žije a rozvíjí se.

• Pravidla nejsou DnD, je to můj vlastní systém, který už docela dlouho veřejně vyvíjím na Kostce a na RPG fóru, upravený pro hraní inspirované oldschoolem.


Shrnutí pravidel

Tvoji postavu popisují tři atributy: Síla, Finesa a Duše a její Minulost: například tesař, písař, žoldák a podobně.

Na atributy se hází v boji, při odhalování skrytého útočníka a kdykoliv ti hrozí zranění nebo jiný druh újmy. Nepoužívají se při překonávání překážek, vyjednávání, prohledávání místností a podobně – to všechno se odehrává čistě popisem.

Minulost nedává žádné bonusy, je čistě na tobě, abys ji bral v úvahu (žoldák zřejmě bude problémy řešit jinak než kameník). Není nijak omezené, co kdo může dělat, ale je jasné, že žebřík vyrobený tesařem bude asi vypadat líp a udrží víc, než když ho spíchne písař.

Vaše postavy jsou obyčejní, prostí lidé – až na to, že s nimi něco není tak docela v pořádku. Něco je nevysvětlitelně táhne ven, do Divočiny, kam se nikdo soudný neodváží bez ozbrojeného doprovodu. Tento pocit je zpočátku slabý, ale postupně sílí, až nakonec začne být opravdu neodbytný.

Hodnoty atributů jsou dané rasou:

Člověk
Lidé jsou nejrozšířenější rasou. Většina jich žije ve velké říši na východě, která postupně pohltila menší státy a kmenová území.
Síla 2, Finesa 2, Duše 2

Seveřan
Seveřani mají světlejší pleť, vlasy i vousy a jsou o poznání větší a silnější. Severské kmeny jsou jedny z posledních, které si na říši udržují nezávislost.
Síla 3, Finesa 2, Duše 1

Jižan
Jižané mají velmi tmavou pleť a černé vlasy a vousy, obvykle kudrnaté. Nejsou tak mrštní a všímaví, jsou ale mnohem více spjati s tajemnem a mysticismem. Jejich domovina leží za velkou pouští, kam moc říše nedosáhne.
Síla 2, Finesa 1, Duše 3

Elf
Elfové jsou vzrůstem podobni lidem, bývají ale štíhlejší a rozvážnější. Jsou prastarou rasou se slavnou minulostí, z té však dnes zbývají jen ruiny. Smísili se s lidskou civilizací a jen málo jich udržuje staré zvyky a tradice.
Síla 1, Finesa 2, Duše 3

Lesní elf
Většina lesních elfů žije daleko od velkých měst a živí se nejčastěji lovem. Není tedy divu, že je lze na kraji Divočiny potkat mnohem častěji než v srdci říše daleko na východě.
Síla 1, Finesa 3, Duše 2

Trpaslík
Trpaslíci jsou o poznání nižší než lidé, zato ale robustnější a podsaditější. Podobně jako elfové mají zářnou minulost, málokterý z nich se k ní však hlásí.
Síla 2, Finesa 2, Duše 2

Horský trpaslík
Horští trpaslíci jsou o něco větší a silnější, zato však méně obratní. Většina jich žije vysoko v horách, daleko od ruchu civilizace. Možná právě proto častěji udržují staré zvyky než jejich příbuzní z nížin.
Síla 3, Finesa 1, Duše 2

Kudůk
Kudůci jsou vysocí zhruba stejně jako trpaslíci, ale jsou štíhlejší, mrštnější a všímavější. Hodně jich dnes žije v komunitách ve stínu lidských měst, ale tradičně jsou to spíš venkované.
Síla 2, Finesa 3, Duše 1

Boj
Boj vypadá hodně podobně jako v Dračáku. Hází se 1k6 + atribut, zbraně mají bonus k hodu (před lomítkem) a ke zranění (za lomítkem). Takže když mám třeba Sílu 3 a bojuju těžkým kladivem, které má 1/2, tak házím 4 + 1k6 a zranění mám 2.

Na rozdíl od Dračáku se nehází zvlášť na útok a na obranu, ale proti sobě – já si hodím 1k6 + 4, ty si hodíš 1k6 + 4 (pokud máš stejnou Sílu a zbraň jako já) a kdo hodí víc, zasáhl toho druhého za rozdíl hodu + zranění zbraně - zbroj. Na obranu se hází, jen když obránce útočníka neohrožuje (třeba když útočí na někoho jiného).

K hodu se přičítají bonusy za výhody a postihy za nevýhody (1 za malou, 2 za velkou). Výhody a nevýhody je možné vytvořit akcí (někoho srazit na zem a dostat ho tak do nevýhody, nebo třeba získat výhodu za útok ze zálohy), nebo mohou být dány schopnostmi či situací (když například vidíš po tmě, máš výhodu).

Každý má vždycky pouze jednu akci v kole (tedy jen jeden útok), výjimkou jsou pouze vícehlavé hydry a podobné nestvůry. Akcí nemusí být jen útok, je možné získávat výhodu, dostávat protivníka do nevýhody, někam ho zatlačit nebo shodit, v něčem mu zabránit a podobně. Kouzla a schopnosti nemají vlastní pravidla pro různé speciální efekty, místo toho používají obecné akce – takže třeba telekinetický úder se hází jako akce zatlačení (nebo nějaká jiná vhodná, když ho kreativně využiješ nějak jinak).

V boji není iniciativa, všechno probíhá současně. Všichni nejdřív oznámí, co budou dělat, následně se všechno odhází. Hází se proti sobě, takže není potřeba určovat, kdo hraje dřív – když například ty hodíš na útok 6 a já hodím 7 na to, abych ti v tom zabránil, tak je jasné, že jsem byl rychlejší já.

Postavy mají oproti DnD velmi málo životů: jen Síla + 5. Zranění rovné nebo nižší než Síla je lehké a vyléčí se přes noc. Větší zranění je vážné, bez magie se léčí v řádu měsíců a je třeba ho při hraní brát v úvahu (s vážně zraněnou nohou se například dost dobře nedá skákat přes propast). Nehmotné nestvůry a některá kouzla způsobují duševní zranění - to se také dělí na lehké a vážné a stejně se léčí, ale vážné je, když je větší než Duše.

Ve hře je tvrdá smrt. Postava neumírá hned na nule životů, ale jen když ji nikdo nedokáže zachránit, nebo když dostane jednou ranou za víc, než je její maximální kondice.

Když tvoje postava umře, projeví se jedna z vlastností toho „něčeho divného“, co se jíděje. Vytvoříš si sice novou, ale budeš mít stejnou úroveň a budeš moci dále využívat vzpomínky všech svých předchozích postav. Nebudeš mít samozřejmě původní výbavu – ta zůstane tam, kde tvoje postava umřela.

Magie
Veškerá magie pochází z magických předmětů. Takže když chceš například seslat ohnivou kouli, musíš mít svitek s tímto kouzlem. Když chceš vidět po tmě, musíš mít předmět, který ti to umožní.

Magický předmět můžeš používat, jen když si ho připoutáš. Současně si můžeš připoutat jen tolik předmětů (včetně svitků s kouzly), kolik je tvoje úroveň. Připoutání zabere jedno kolo soustředění.

Kouzla se sesílají 1 minutu, ale je možné si je připravit a pak je vyslovením zaklínací formule seslat v jednom kole. V boji to obvykle znamená, že každé kouzlo můžeš použít jen jednou.

Úroveň a zkušenosti
Zkušenosti jsou pouze za nalezení speciálních krystalů - obvykle dobře skrytých v nějakém dungeonu. Při přestupu na vyšší úroveň se zvýší počet magických předmětů, které můžeš mít připoutané, a zvýší se ti jeden atribut o 1. Můžeš si vybrat, který to bude, ale rozdíl mezi tvým nejvyšším a nejnižším nesmí být vyšší než 3.

Poznámka: Pravidla jsou stále ve vývoji, takže se mohou v průběhu hry měnit: Vždycky se ale s hráči na změnách dohodnu, nenutím jim je, pokud je nechtějí (to ostatně beztak většinou znamená, že to nejsou dobré úpravy).

Setting
V dávných dobách proti sobě bojovaly říše elfů a trpaslíků na straně Řádu proti orkům, trollům a goblinům na straně Chaosu. Tyto starobylé civilizace stavěly velkolepá města a pevnosti a znaly mocnou magii.

Dnes, několik staletí po jejich pádu, jejich ruiny pohltila Divočina, do které jen pomalu pronikají výspy nové civilizace. Potomci dávných elfů a trpaslíků ztratili své slavné dědictví a žijí v lidských městech, případně stranou v odlehlých oblastech. Říká se ale, že někde daleko na západě hluboko v Divočině stále přežívají pozůstatky dávných měst a lesních říší.

Na východě se za úzkým mořským průlivem velká lidská říše zmítá v krvavých vnitřních rozbrojích. Ledový sever obývají divoké barbarské kmeny a horký jih pohltila neprostupná poušť, za kterou žijí lidé s tmavou pletí a tajemnými zvyky.
Kampaň se bude z velké části odehrávat v jednom městě a jeho okolí. Jmenuje se Vadora a je to velký obchodní přístav přímo u hranice Divočiny. Setting je inspirovaný originálním DnD a snažím se ho stylizovat starověce (na rozdíl od středověké stylizace, které se drží většina DnDčkových settingů). Hlavní inspirací je starověká Makedonie (Alexandr Veliký) a Fénície (Tyr, Kartágo a podobně).

Současná civilizace nezná magii. Pověsti a legendy mluví o tom, že dávní elfové a trpaslíci kouzlit uměli, ale nikdo živý ohnivou kouli ani nic podobného nikdy neviděl.

Styl hry
Nebude to úplně klasická DnDčková kampaň. Lišit se bude v prvé řadě tím, že základní styl hry je improvizace - v klasických RPGčkách se GM obvykle alespoň tváří, že má věci připravené, a improvizuje, jen když přípravu nestíhá, nebo když se hráči pustí do něčeho, co připravené nemá. Já to mám obráceně: v základu hraju úplně bez přípravy a všechno improvizuju ve spolupráci s hráči a pokud si něco připravím, tak je to bonus. Je důležité, aby o tomhle hráči věděli a počítali s tím, protože improvizace je společná a je potřeba, aby se do ní zapojili všichni. Něco málo o tom, jak to funguje, je tady (nejsou to pravidla, podle kterých budeme hrát, linkuju to jen kvůli povídání o společné improvizaci).

Hru se snažím dělat hodně o postavách a motivovat hráče, aby si stanovovali vlastní cíle a šli za nimi. Není to tedy typický sandboxový oldschool, kdy se postavy mohou vydat úplně kamkoliv s tím, že po cestě potkají něco divného nebo zajímavého. Je to pořád sandbox ve smyslu, že se dá dělat cokoliv, ale snažím se nadhazovat pokud možno události, které se přímo týkají postav, a pak hráčům umožnit, aby vzali věci do vlastních rukou.

Kampaň se dotýká politiky ve městě, kde postavy žijí - ne nutně ve smyslu, že by se do ní postavy musely zapojit, věci se ale obecně dějí v důsledku toho, co dělají důležité osoby nebo organizace ve městě (což by měly být i vaše postavy).


Při hře se používají karty:

11.5.2018 18:07 - Harug
Vojáci pozor!
Imperiální garda hledá čerstvou krev.
420th Capustan Grenadiers Regiment utrpěl ve víru Verghast crusade obrovské ztráty. Mnoho dobrých mužů a žen padlo během brutálních bojů proti podlým TAU a zbytek jen ledva drží pozice. Pokud je ti mezi 18 až 101 a udržíš zbraň, vítej mezi námi. Čeká tě krátký život ve jménu Imperia!
Slovensko/Česká skupina hledá jednoho hráče na online hraní Only war (W40K Rpg). Používáme Discord a Roll20. Hraje se 2x-4x přibližně mezi šestou a jedenáctou hodinou večerní. Nabízíme spousty zábavy a 1D5 idiotů (s dobrým vypravěčem), co nezkazí žádnou legraci.
***************
OPĚT OTEVÍRÁME NÁBOR
Regiment skosila ohyzdná ruka Chaosu a proto znovu doplňujeme řady!
Počet her je nyní ustálený na 2 týdně (někdy se vecpe třetí).
Počet požadovaných duší - do naplnění stavu.
Pište sem či na Discord Gevenor#7336
13.5.2018 11:43 - SavageRage
Zdravím.
Pardubická skupina skupina hráčů ve věku kolem 18 let shání podobně staré hráče. Hrálo by se v pátek nebo sobotu večer. V případě zájmu pište prosím na e-mail the.savage.rage@gmail.com.
22.5.2018 23:37 - York
Hledám 3-5 hráčů na oneshot dungeoncrawlu.

Datum: 2. nebo 3. června (sobota nebo neděle).
Místo: Liliová čajovna, Praha (v případě zájmu klidně i jinde)

edit: Zatím se přihlásil 1 hráč na neděli.

Pokud bychom hráli v Liliové čajovně, tak ta otevírá v 15:00 a zavírá ve 23:00, tzn. na hru by bylo 8 hodin.


• Pojďte si zahrát propracovaný fantasy dungeon se vším, co k němu patří. Čekají na vás pasti, nestvůry, obtížné překážky, hádanky, dávné příběhy a také samozřejmě magické předměty a poklady.




Už delší dobu s tebou něco není v pořádku, nemáš ale tušení, co by to mohlo být. Něco tě táhne na západ, do Divočiny, kam se odváží jen dobře ozbrojené výpravy. Není to jen pouhá zvědavost, i když i ta jistě hraje svou roli, je to mnohem silnější. Asi jako pocit hladu nebo žízně, který však nedokážeš nijak utišit.

Když ses o tom zmínil svým přátelům, zjistil jsi, že mají stejný problém. Značně se ti ulevilo, protože to znamenalo, že ses ještě úplně nezbláznil a také že v tom nejsi sám. Nevysvětlitelné vábení však nezmizelo.

Nakonec jste se rozhodli opustit své mrzké živobytí a vypravit se tam, kam vás to táhne: do drsné a nebezpečné Divočiny skrývající dávno zapomenuté poklady a tajemství.



Pravidla vysvětlím na místě, pokud vás ale zajímají předem, tady jsem sepsal stručné shrnutí.

PS: Ta odkazovaná nabídka na místa do multikampaně stále platí.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.13111400604248 secREMOTE_IP: 54.159.94.253