Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka.
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
26.7.2022 00:27 - sirien
Loki: takže kvůli jednomu hráči budou všichni účtařit - a co je ještě mnohem horší, řešit, jak vlasntě přepočítat čas proti Stupňům pozic a rozhodovat odkud se plní nebo jestli a jak si o tom hráč rozhoduje sám. Kromě toho jak je psáno výše - ten problém není v mechanice, ale v přístupu; pokud jen prohodíš Odpočinky za čas, tak jen vrátíš do hry 5 minute workday stereotyp, kdy hráči vybouchaj co můžou a pak se pudou na X hodin někam zašít...

Kromě toho mnoho mechanik v JaD / 5e s tím rozdílem typů Odpočinků prostě počítá - nejen kouzlení, ale i běžné schopnosti. A zrovna Černokněžník celý stojí na tom rozdílu těch dvou Odpočinků a bez něj přestane dávat smysl.

Btw. ty Odpočinky jsou definované dost přesně a diskuse "co je vlastně krátký odpočinek?" nemá až tak moc prostoru.
26.7.2022 09:30 - LokiB
sirien píše:
takže kvůli jednomu hráči budou všichni účtařit


Nepřišlo mi, že by zrovna tohle přinášelo moc velkou účtařinu při reálné hře, když jsme to používali.

sirien píše:
pokud jen prohodíš Odpočinky za čas, tak jen vrátíš do hry 5 minute workday stereotyp, kdy hráči vybouchaj co můžou a pak se pudou na X hodin někam zašít...


Ani toto jsem při hře nepozoroval.

Jinak - já se ptal na možné zkušenosti někoho, kdo to zkoušel v DnD, ne na teoretické zdůvodnění, proč by to nemělo jít. To sis tam dosadil zbytečně, já ty možné nevýhody znám a chápu.
30.7.2022 15:57 - Broly
Ahojte. Mám pár otázok k pravidlám JaD.

1. Druid a jeho "Zvieracia podoba". V pravidlách je napísané, že druid môže ukončiť zvieraciu podobu pomocou bonusovej akcie. Keď sa však druid rozhodne zmeniť na to zviera, tak to urobí tiež ako bonusovú akciu? Počas boja je to celkom dosť dôležitá vec a nikde v pravidlách som to nenašiel.

2. Manéver "Hození (útočný manévr)". Tvora, ktorého držím a ktorý nie je o Triedu väčší, môžem hodiť... Pri tomto manévri sa nehádže žiadne overenie, či sa to hodenie podarilo? Pri všetkých ostatných manévroch sa hádže nejaké overenie na atletiku, alebo akrobaciu, prípadne nejaký improvizovaný útok a pri Hodení nie? Príde mi to trošku zvláštne, že môžem niekoho len tak hodiť.

3. Mali sme v skupine veľkú debatu o tom, aký je rozdiel medzi Pátraním a Vnímaním. Veľa listovania v pravidlách, veľa googlenia a vlastne sme z toho asi ešte viac zmätení, ako sme boli. Napríklad, postava začne prehľadávať nejaký stôl. Začne sa prehrabávať medzi vecami, ktoré sú položené na tom stole, potom vytiahne šuplík, jeho obsah vysype na stôl, prehrabe sa v tom. Potom začne samotný šuplík obzerať z každej strany, či nemá dvojité dno, ale či tam nie je nejaká skrytá schránka atď... Čo to je? Je to overenie akej vlastnosti? Akej dovednosti? Je to pátranie? Prečo? Ako sa vlastne vyhodnocuje pátranie a vnímanie, kedy? Pátranie mi pripadá, ako používanie logických postupov a spájanie, na prvý pohľad navzájom nesúvisiacich vodítok, stôp atď, ale dá sa pátranie aplikovať na prehľadávanie toho stola, čo som popísal vyššie? Vnímanie je podľa mňa niečo ako postreh. Je to niečo čo môžem postrehnúť, všimnúť si, cítiť pomocou svojich zmyslov. Môžem ale vnímanie použiť na prehľadávanie toho stola?
30.7.2022 16:25 - Aegnor
Ad 1 - helemese, opomenutá chybka, proměna do zvířete je Akce.

Ad 2 - ten Manévr je "omezený" tím, že cíl musíš Držet, tzn. musel jsi předtím úspěšně provést manévr Chycení. A reálně tím získáš vlastně "jenom" to, že se cíl přesune o pár sáhů dál, než kdybys ho rovnou srazil.

Ad 3 - popsané prohledávání stolu je Pátrání. Používá logiku, přemýšlí nad tím, hledá něco co ho zaujme/přijde mu důležité. Vnímání je věc, kterou vlastně málokdy děláš aktivně.
30.7.2022 16:38 - Log 1=0
1. Je to Akce. A máš pravdu, že to tam chybí. Naše chyba.
2. Nemůžeš ho hodit jen tak, musíš ho nejprve chytit, on se ti nesmí osvobodit, pokud dostane možnost, a teprve pak jím můžeš hodit. Ostatní manévry mají jako podmínku, že to musí dávat fikčně smysl, případně nemají žádné. Pro hození si musíš jiným manévrem připravit situaci, a hozením o tu výhodu z Chycení přijdeš. Hození je automatické, aby toto vyrovnalo. A navíc to není jediný manévr, kde se nic neháže. Pravda, tenhle je o trochu silnější, ale viz začátek.
3. Rozdíl chápeš správně. Pátrání a Vnímání mají docela solidní překryv, na prohledání stolu můžeš použít oboje. Záleží na tom, jak konkrétně se která akce popíše. Ale v zásadě, pokud dává smysl oboje, může se použít oboje.
30.7.2022 16:44 - Log 1=0
3 - Vida, drobný rozpor. Asi výzva k tomu, to rozepsat ještě víc.
Já bych Vnímání na prohledání stolu povolil, pokud by na to někdo šel stylem "random vytahuju šuplíky a rozhrabávám věci". Pokud by jednal civilizovaněji, tak je to samozřejmě pátrání. To je pro mne to "jak se akce popíše". A zapoměl jsem dzdůraznit, že různé přístupy mohou mít různé dopady na fikci. V tomhle případě prohledávání stolu Vnímáním udělá neukliditelný bordel, cž je jedno, pokud se tam někdo vloupal silou, pobil stráže atp. ale pokud by to byla nenápadná akce, o které by vlastník stolu ideálně neměl vědět co nejdéle, je to krajně nežádoucí.
30.7.2022 20:38 - sirien
Koukám, že u schopnosti Zvířecí podoba sme zbastlili co sme mohli :/

Ohledně Vnímání a Pátrání - trochu zjednodušeně se to dá vzít tak, že Vnímání je použití smyslů a pozornost k detailu (ať už vizuálnímu nebo třeba zvukovému atp.), zatímco Pátrání je cílená snaha, která zahrnuje nějaký úsudek nebo systematičnost.

Tj. Vnímání je o tom všimnout si, že je něco na stole nebo že někdo rychle něco schoval do šuplíku. Pátrání je snaha prohledávat stůl a něco v něm buď rychle najít (protože najít něco pomalu nevyžaduje dovednost) nebo v něm odhalit skrytou zásuvku.

Existují nějaké hraniční případy, kdy např. postava na hlídce vyhlížející očekávaného zloděje sice vynakládá nějaké úsilí, úsudek a systematičnost, ale v podstatě jde pořád hlavně o smysly - jestli si všimne že v tom stínu někdo stojí nebo zaslechne kroky na střeše atp. Z opačné strany snaha rychle prošmejdit místnost je sice i o tom jak si všimneš nějakého detailu, ale zase je to především o tom kam Tě v tom krátkém čase napadne se podívat, takže to je spíš Pátrání.
3.8.2022 01:06 - Miksvi
Ahoj, mam dotaz k Bersekrovi, k cestě bijce. Tvrdá rána dává na zásah 1k6+oprava síly. Přičítá se k tomu i bonus na zásah ze zuřivosti, udávány v tabulce Barbara?
3.8.2022 01:18 - sirien
Ano.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17669916152954 secREMOTE_IP: 18.204.56.185