Vlčí hostina

Vlčí hostina

Betaverze domácího dobrodružství pro D&D 5. edice pro 4 dobrodruhy 4-5. úrovně.


Vlčí hostina se může odehrát ve většině fantasy světů v odlehlých, řídce obydlených krajích plných vlků, pověr a mýtů. Dá se použít pro jednorázovou hru, nebo jako epizoda v delší kampani.

Celý týden bylo na hradě živo, probíhaly tu nejrůznější veselice a turnaje, většina hostů se dnes rozloučila a vyrazila na cestu, rytíři s táborem rozbitým ve vesnici v údolí, se chystají vyrazit se svítáním.
Pro postavy ale zábava nekončí, byla jim společně, s několika významnými hosty, udělena čest a byly pozvány na závěrečnou hostinu, kde baron o půlnoci oficiálně oznámí zasnoubení své dvery . Co by se mohlo pokazit?



STÁHNOUT

Budu rád za každé přečtení a kritiku v diskuzu. Do dobrodružství ještě plánuji řezat, ale v tuto chvíli s ním nejsem schopný pohnout.
Napsal: RoVan
Autorská citace #1
19.2.2021 01:12 - sirien
Baron oznámí čí zasnoubení? (dcery, očividně, ale v záhlaví Ti to uteklo.)

...sis z Noci goblinů vzal dramatický hodiny koukám :)

...když koukám na Boj s davem... ještě že jsme v JaD zavedli skupiny, tohle je fakt fuj design. (To neni nic proti dobrodružství, samozřejmě, jen konstatuju.)

Proscrolloval sem to tam a zpátky, na víc už teď nemám sílu, ale vypadá to zajímavě, určitě na to zkusim ze zájmu ASAP mrknout (=někdy... o víkendu nebo z kraje týdne)
Autorská citace #2
19.2.2021 07:37 - RoVan
Bezva, díky! Ukradl jsem kde co bylo. (V jednu chvíli jsem si říkal, že NG vykrádám až moc.)

- proto jsem se právě na davptal. Do dobrodružství jsem ho dával do tabulky, ale jak dojít k těm číslům je horor

-mimochodem rozsah je nafouklý množstvím lokací v druhé části pro revizi ho asi osekám
Autorská citace #3
19.2.2021 15:12 - Tarfill
Fíííha, už jen po sběžném pohledu je vidět, že sis s tím dal fakt práci a že to není žádná fušeřina. Palec hore!

Určitě k tomu dodám své postřehy, snad dříve, než-li později...
Autorská citace #4
19.2.2021 16:22 - sirien
SPOILERS... SPOILERS EVERYWHERE!

V úvodních informacích chybí alespoň hrubě odhadnutý playtime a informace o vhodnosti podle hráčské zkušenosti (i pro začátečníky, pro zkušené hráče atp.)

Kraj - vzhledem k tomu, že současný Sebastian má být očividně ten Sebastian z minulosti, tak by se asi hodilo ho hned z kraje popsat trochu víc než jen "oddaný a mocný služebník" - nevím jestli si představovat člověka nebo nějakého impího poskoka.


Backstory na 1 stránku je tak nějak ideální - bohužel zápletka samotná mi skřípe hned v úvodu. Oznámení zásnub je věc, která se dělá na úvod slavností (proběhne oznámení a to je následně oslavováno) nebo v jejich vrcholu (jako třešnička na dort, která v už rozjeté zábavě oslavy ještě víc nakopne). Oznamovat zásnuby na konci slavností je divný samo o sobě - dělat to až poté, co většina hostů odjede, má už úplně da faq? feeling.

Chápu, že cílem je mít tam vhodný setup (hrad s pár významnými hosty, rytířstvo ve vesnici), ale toho se dá docílit i jiným vysvětlením (resp. vysvětlení tohodle setupu na začátku slavností i kdyby bylo divný bude pořád míň divný, než oznamovat zásnuby zatimco se na periferii párty už začala sklízet, kdekdo už odjel a z opojení přišla kocovina) Můžeš tam třeba říct že na začátek jsou pozváni na hrad jen významní hosté a rytířstvo jako takové rozbíjí tábor aby se pak účastnilo slavností. Nebo můžeš říct, že přicházející bouře slavnosti na dva dny přerušila a rytířstvo se na tu dobu přesunulo do vesnice, zatímco hosté zůstali na hradě, kde baron prostě oznámí zásnuby v daný den, protože se tak už jendou rozhod (nějaké význačné nebo tradiční datum, něčí narozeniny...)


Výjev: situace-výsledek je dobrý popis pro zkušenější GMy, začátečník bez dalšího vysvětlení nepochopí, co se tím přesně myslí (což není nutně špatně, ale je to konstatování které se váže třeba k tomu jaké zvolíš určení pro daný příběh do úvodu).

rychlost větru se nárazově blíží orkánu... dostanu k tomu i elfí zpravodajku s velkym výstřihem a rozparkem až ke kalhotkám? (něco jako... nárazy větru vyvrací stromy... nebo takový nějaký sugestivní obrat by byl lepší)

Nepřátelé v pohybu - v tenhle moment už mi začíná být nepříjemné, že si mapy zařadil na konec. Kdybych to včera neproscrolloval, tak to ani nevim a budu na to koukat křivě, protože mapa není ani na následující straně. Tohle je přesně příklad situace kdy má mapa i s vyznačením následně referovaných důležitých bodů předcházet textu, abych si jí mohl prohlídnout předem a pak se k ní pohodlně vrátit.

"jsou skupina, ale fungují jako jedno NPC" je fakt divnej obrat kterym ani já nevim, cos mi chtěl sdělit - a od pohledu tipuju, že je zbytečnej a na zahození.

U jednotlivých NPC by bylo dobré mít RP tagy, 2-4. Něco jako "veselý, klidný" nebo "podezřívavý, popudlivý, málomluvný" atp.

"scéna vpád" je ve skutečnosti málo odlišená - měl by tam být přinejmenším odskok, případně menší odsazení oproti odrážkám.

Pasivní pátrání je zajímavá mechanika; nicméně nevázal bych na ní uvědomnění, že je "něco špatně", to je přesně ten typ GM soft-bagru co ve skutečnosti nikdo nemá rád. Info o tom že baron už postupně odlifroval 4 sluhy je naopak ok a odpovídající.

Boj s davem - intuitivně tam máš ty čísla blbě, 2k4 je průměr 5, takže by to mělo být 22 / 17 / 12 / 7, máš tam 26 / 18 / 12 / 6. Vim že tam píšeš že to je posunuté o "taktiku smečky", ale od pohledu mi to nesedí - okrajovej případ co nenastane má +4, jinak si 2 případy ze 3 posunul o +-1. Buď to nech bejt ať to je čitelný, nebo to posuň pořádně, ať tam je ta smečka fakt cítit.

Hosté, odstavec 3 - slovosled a chybná interpunkce činí odstavec skoro nepochopitelným, kdybych neviděl že sis vzal mechaniku z Noci goblinů tak to mám problém rozluštit. "Za každé kolo vlci zabijí 6 hostů. Každý zabitý, vyřazený nebo těžce zraněný (se 4 a méně životy) vlk sníží toto číslo o 1." Nebo tak něco. A i tak není jasné jestli tím myslíš vlky zabité či vyřazené v daném kole (tj. na začátku dalšího kola counter resetuju) nebo jestli se to načítá (tj. 6. mrtvý vlk = žádní mrtví hosté)?

odstavec 4 - "nanejvýše 6 za kolo" - to je 3 + (zachránění), nanejvýš 6 (tj. 3-6), nebo to je 3 + (zachránění, max 6) (tj. 3-9)?

Je nutné tvrdě skriptovat smrt barona? Přijde mi, že konec scény přichází přirozeně (vyprázdněním místnosti o živé hosty - nebo hráčské postavy). Baron může bránit své hosty s tím, že pokud mu postavy nepomůžou, tak zařve - to se nejspíš nestane, protože baron bude vypadat obranyschopně, zatímco kdejaký host ne, takže většina skupin mu na pomoc nepude nebo pude až pozdě, ale přijde mi (zatim, z pozadí a dosavadního dění) že pokud se někdo rozhodne bránit barona osobně, tak není důvod nedat možnost barona zachránit, takže ten skript je zbytečný.

A 2/2 - krvavé stopy, škrábanců nehtů na podlaze by si v tomhle bordelu cos tam rozpoutal fakt nikdo nevšim :D

Rámeček s tipem - jsem DOKONALE zmaten :D Proč jsou tam dvě možnosti pro "mrtvý"? Proč mají první dva řádky o čtvereček víc? Proč jsou řádky 5/4 a sloupce 7? vlků má být 32, ne 30, načítat potřebuju do 6... co znamená útočí na postavu? Předtím na postavu neútočí? Proč 4? Proč ne náhodně? Příliš mnoho otázek, vůbec netuším cos tím chtěl říct.

Psinec v podzemí... počkej, až se mi dostaneš pod ruku.

Ty místnosti jsou asi ok, ale popravdě... je to krutě zmatečné. Jedna dvoustrana s velkou mapou na úvod téhle části by se FAKT hodila. Ty mapy máš jakože fakt hezky udělaný, ale jak to je fragmentovaný, tak fakt od pohledu netušim, kde má bejt co a jak to navazuje, jakej tam je vůbec půdorys, bokorys... (a to sem ze stavařský rodiny a vyrost sem obklopenej stavebníma plánama a výleatama na soudněznalecký posudky).

Ani ty mapy na konci až tak moc nepomáhaj. Mít nějakej obrázek kde by bylo jasné označení budov (klidně třeba barvou) a jejich spojení s půdorysem a obrysy na mapě (třeba barevným obtažením) by bylo fakt spásný.

Barevné klíče vypadají jako hezkej prvek, ale výše uvedené mu těžce podráží nohy.

Další setkání po opuštění hradu a zajímavé děje okolo (kultisté mě fakt pobavili) jsou velmi příjemný bonus.

Celkově mi to přijde docela solidní, šlo by to dál rozvinout - ale fakt to potřebuje uhladit ten úvodní setup s tím kdy jsou oznamovýny zásnuby a zoufale nutně to potřebuje přehlednější mapu/nákres toho hradu. (ty mapy co tam jsou jsou ok výřezy, ale někde na začátku musí být přehledně zobrazený celek.)



Sazba:

Vyber si, jakej formát sazby chceš používat - jestli US (s odskokem odstavce, bez odsazení řádky) nebo EUR (bez odskoku odstavce, ale s odsazením řádky). Mít odstavce bez odskoku a bez odsazení je jak hrozně nepříjemný, tak nevzhledný.

...a zapni si autocorrect. Ty interpinkce se dají přežít, ale věci jako "srt" místo "smrt" a "harad" místo "hrad" a "leení" místo "ležení" atd. jsou fakt nesmslné chyby co fakt zbytečně zhoršujou celkový dojem. Sice ne moc, ale zbavit se jich neni těžký. (Jinak jako teď ne, ale až to nějak ucelíš a uhladíš, tak si někomu určitě řekni o korekce.)
Autorská citace #5
19.2.2021 17:58 - RoVan
Sirien: To byl fofr, dík moc za feedback.

Postoval jsem to jako betu protože jsem se zasekl a už nevnímal očividné věci a nebyl s to dát dokupy větu (zrovna spousta věcí cos vytáhl je přepsaná během posledního dne, nebo dvou.)

Už mám v hlavě nějaké body, co a jak předělat. Dám si chvíli voraz a pak se na to vrhnu.

Edit:a v rámci akce napiš feedback - zachraň štěně psinec přesunu do přízemí
Autorská citace #6
19.2.2021 18:43 - sirien
Jako určitě bych počkal jestli k tomu nenapíše něco někdo další, ať máš víc referenčních bodů naráz - zpracovávat feedbacky po iteracích na jednotlivce je z mojí zkušenosti napůl kontraproduktivní.

Až tam pak přihodíš celistvou mapu, tak si najdu čas i na to mrknout se na ty místnosti a jak vlastně ten únik má vypadat a fungovat - už teď mi ale přišlo že by nebylo od věci přidat tam nějaký seznam věcí, které lze potkat vlky dělat, aby měl GM k ruce nějaké dynamiku tvořící situační bangy a nemusel to táhnout celý z fleku z hlavy. Cokoliv od vlka co se toulá místností a snaží se vyčuchat dítě schované v truhle až po smrčku vlků co dělá něco za účelem proražení dalšího obranného bodu atp. (jestli je to zakomponované v těch místnostech a jen sem to přehlíd, tak sorry)
Autorská citace #7
20.2.2021 00:47 - Tarfill
OK RoVane,
Sirien už leccos zmínil, teď přišla řada na to, co trklo do hlavy mě. Je to schválně pitvané do detailů (možná až Jersonovských), ale to jen proto, že sis o to řekl. Spousta hráčů by nad mnohými jistě mávla rukou... ;-)

Přistupuju k tomu jako k polotovaru, tudíž neřeším finální pravopis, překlepy a chybějící písmena a automaticky počítám, že to proběhne ještě finální korekcí.

- Krom překlepů si dej pozor ale i na chybějící celá slova, jako třeba hned na stránce 2: “V prvním aktu se na hradu Vlčí kámen postavy účastní závěrečné hostiny týdne oslav narozenin jeho dcery.“ Ale dcery koho tam třeba není vůbec uvedeno, baron tam napsaný vůbec není... prostě tyhle detaily.

- Máš taky rozhozený stránkování vůči obsahu. Stránka 5 Ti v obsahu úplně chybí a tudíž ty další následující jsou o jedna posunuté. Pak je část stránek zase v pořádku, jako třeba Akt III na stránce 15, ale potom zase z nějakého důvodu třeba Dodatek A není na straně 19 ale 18… prostě v rámci finální kontroly ten obsah nezapomeň zkontrolovat znovu taky.

- v rámci plánků s mapami mi občas skřípou zuby, když vidím, že místnosti nevyplňují celé sáhy, ale třeba jen půlky, nebo dokonce jen části dalšího čtverce. Už jen pro jednoduchost orientace a usnadnění bojů bych se snažil kreslit pouze celé sáhy a čtverce, ačkoliv rozumím, že v tom izometrickém pohledu to není úplně jednoduché. Mapy celkově jsou ale skutečně docela matoucí a není lehké se v nich rychle orientovat, jak Sirien sám píše.

Akt I

- Str. 4 – Kraj – chátrající hrad. V popisech hradu nijak moc nejde cítit, že hrad chátrá. Možná by bylo vhodné sem tam nějakou takovouhle informaci přihodit pro lepší atmosféru.
Baronce řekli, že se dítě narodilo mrtvé. Pokud baronka neupadla v rámci porodu do kómatu, tak tohle by byla zrovna divná lež, vzhledem k tomu, že dítě po narození brzy zapláče…

- Str 4 – Ježibaba - pokud Ježibaba miluje lidské neštěstí, proč uvrhne do kletby vlastní dceru? Tomuhle nijak nerozumím.

- Str. 5 – čas běží. Zaznamenávej děj na pozadí, vyhodnocuj průběh magické bouře … jak?
Co znamená + 1x krátký odpočinek? Co mám kam posunout a zaznamenat? Pokud jsem nečetl Noc goblinů (a já to ještě fakt nečetl) nebo nevím, že se jedná o nějaké pomyslné tikající hodiny, naprosto netuším, co s tím běžícím časem dělat.

- Nějak netuším, kdy má bouře skončit. Ačkoliv je to detail, prostě si nedokážu představit kdy. Až vlci obsadí druhé patro paláce... ale to je kdy? Jak si to představuješ ideálně Ty sám?

- Na začátku píšeš, jak je rod chudej a hrad zchátralej. Později mají najednou týden trvající opulentní hostiny a zábavu pro desítky hostů jen kvůli narozeninám… to mi s tou chudobou trochu kontrastuje.

- Zdroje: nejen chybějící zdroje můžou postavám komplikovat život. Klidně bych uvedl jako poznámku, že někerá postava může být více opilá či hrozně přejezená a mít třeba postih k útoku nebo záchranným hodům, nebo může být podobně jako šlechtic Jeroným neúplnou výdrž po turnaji apod…

- já nevim jak Ty, ale pokud bych byl já jako baron čerstvě zaskočený věštbou, podle které mám zahynout pod vlčími drápy, tak budu bránit rodinu a hosty v případě napadení podobně jako Sebastian a snažil bych se uvažovat co nejvíce takticky a utéct, než abych hned přeskakoval stůl a šel do první linie.

- Sirien dobře uvedl poznámku, že důvod k oslavám se většinou říká před oslavou, nikoliv na závěr. Pokud se zásnubami nikdo dopředu nepočítal a zbývá už jen minimum lidí, tak by mě zajímalo, jaké to dary přijímají Janos a Scarlet v průběhu poslední hostiny. Počítám totiž, že dary v rámci Scarletiných narozenin si předali asi už dříve. Nebo? Dary většinou vezeš předem připravené a víš, do čeho jdeš. Připojuji se tedy s námitkou zásnuby, oslavu a hostinu v úvodu trochu více logicky upravit.

- scénu Vpád si nějak nedokážu pořádně představit. Pokud je v místnosti 35 hostů, postavy a pět lovců, tak na postavy budou útočit čtyři vlci? Rozhodně ne hned od začátku. Lovci žádného vlka třeba nezabijou? Co když HP obestoupí barona a budou ho bránit? Co když se klerik bude snažit barona zachraňovat magicky? Co když družina zaútočí plnou silou rovnou na krále Vlků, hodí několik kritičáků a zabije ho hned při Vpádu? Anebo co když družina zareaguje hloupě a TPK bude již v úvodní scéně nevyhnutelné? Co když družina zkusí s králem vlků narovinu vyjednávat? Ať už třeba proto, že vytuší jeho inteligenci, nebo proto, aby získali čas pro ostatní…? Jak potom utečou do 1F? A proč není nějaký ozbrojený strážný přímo i v té místnosti s hostinou? Alespoň dva by byli zcela v rámci logiky.

Prostě Co kdyby… představil sis jak tyhle situace vyřešit? Nahodit svůj úhel pohledu by jistě neuškodilo.

- souhlasím, že tip v podobě tabulky na sledování počtu vlků při vpádu je fakt zmatečný. Rozhodně bych jí takhle nepoužil, protože jí také vůbec nerozumím.

Akt II

- hodit hladomornu pB hned vedle sklepa pA s potravinami pro okamžitou spotřebu… to by Ti hygiena dneska dala mastnou pokutu… ;-)

- pD psinec – pokud venku zuří magická bouřka a přes hrad se přelévají smečky vlků, tak mi vůbec nesedí popis “na zemi se válí kupa psů, pár z nich zvedne hlavu směrem ke dvěřím...
Je to vlastně detail, ale víc než to, že jsou psi v suterénu (jak poznamenal sirien), mi vadí, že se uprostřed toho všeho líně válí na zemi… myslím, že psi s jejich smysly by byli pěkně naježení a jejich štěkot by šel slyšet už z dálky…

- 0E Kaple + Dodatek B – zapojení postav. Dáváš sem možnost u jedné z HP už od začátku znát překvapivou informaci, že bude svatba. Pokud chce baron oznámit až na konci oslav, že bude svatba, je bez větších informací divné, aby to některá z HP věděla už dlouho dopředu. Doplnil bych tam tedy nějakou informaci, že to měla třeba tajit, aby to nevyžvanila už v průběhu týdenních oslav během narozenin apod.

Navíc (a to je důležitější) - je nějaký dobrý důvod, aby kalich, který mám bránit vlastním tělem, jen tak zůstal úplně bez dozoru v kapli? A je nějaký důvod, abych bránil svým životem kalich, který má hodnotu pouze 100 zl? Vždyť průměrné vybavení dobrodruhů na čtvrté či páté úrovni je většinou mnohem cennější… určitě bych tady uvítal nějakou doplňkovou informaci nebo korekci.

- pokud chci zachovat autenticitu obrázku hradu a pokud se správně domnívám, že hlavní palác na kresleném obrázku nám zobrazuje okna do místností 1E a 2F, které by měli být společně s 0E pod sebou, tak mi tam nesedí okna. Zdá se mi, že v sálu 1E je o jedno okno navíc oproti třeba 2F? Nebo? Obrázek hradu ukazuje, že jsou všechny hezky v řadě. Pokud se tedy domnívám správně, tak si tyhle stavební prvky více pohlídej...

- kuchyně 0G – stejně jako v 1G bych i do popisu této místnosti doplnil informaci, že do nákladního výtahu se vejde pouze jeden střední tvor. Ať to pak nikdo dlouho nehledá jinde.

- Knihovna 2F – jsi si jistý, že důležité listiny typu ďábelských smluv nebo adopce Scarlet budou uloženy v relativně veřejné knihovně? Buď bych sem dal schválně nějakou past (aby se na případného slídila hned přišlo) nebo bych tyto listiny natvrdo přesunul do bezpečnějších částí hradu (třeba 2G?). Chápu, že v rámci příběhu takhle postavy snadněji odhalí nějaké zákulisní informace, ale takhle bez většího zabezpečení bych tyto listiny určitě neskladoval.

Akt III

- Procházíte hustým lesem a najednou... hladkými kameny lemovaná studna? Uprostřed lesa? Proč? Jen kvůli tomu novorozenci? A to tam nikdo jiný neskočil už před tím? Nebo se ten duch zjevil právě v tento čas? Nebo…?

- Sabat – pokud kultisté ukradli dítě kočímu přímo z hradu, tak se to teoreticky tříská s tím, co by mohly postavy zaregistrovat už během oslav narozenin. Počítám, že to nemluvně nebudou mít schované někde měsíc, takže se dá nahodit nějaký háček, že postavy se o ztrátě nemluvněte mohli dozvědět už dřív a teď si to spojit. Plus bych v případě střetu s fanatiky doplnil informaci, jaké mají fanatici číselné údaje (odkaz na bestiář apod.)

- nějak jsem plně nepochopil smysl proměny Scarlet. Ačkoliv se to nemusí nijak promítnout, tak tu zápletku v pozadí s ježibabou a Vlčím králem prostě úplně nechápu. Ale počkám si na finální verzi, třeba to pochopím později…

Celkově:

ačkoliv těch připomínek není na první pohled málo, tak se mi to dobrodružství vlastně docela líbí a v rámci fanouškovské amatérské tvorby to může být ve finále jedno z těch povedených a dokážu si představit, že bych to sám odehrál.
Takže si odpočiň a až načerpáš další inspiraci, dokonči to. Práce na tom už jsi odvedl dost, byla by škoda to nechat takhle nedodělané...
Autorská citace #8
20.2.2021 13:09 - RoVan
Tarfill taky moc díky za feedback, přidám si ho k Sirienovu. Jak jsem psal výše, dám si chvíli oraz, nechám si to projít hlavou a vrhnu se na přepracování.
Autorská citace #9
20.2.2021 16:36 - sirien
Tarfill píše:
- Str 4 – Ježibaba - pokud Ježibaba miluje lidské neštěstí, proč uvrhne do kletby vlastní dceru? Tomuhle nijak nerozumím.

Kletba je prostě kategorie kouzla - pointa je že jí smazala paměť, ABY dobře zapadla do hradu (a nemohla se např. podřeknout a tím celý plán zkazit). Něco jako v Total Recall, když si Hauser nechá dobrovolně smazat paměť, aby pak mohl jako Quaid infiltrovat odpor až ke Kuatovi. Takovej ten plán, co se rozhodně nemůže vymknout z rukou, chápeš.

Tarfill píše:
pokud bych byl já jako baron čerstvě zaskočený věštbou

Je naznačeno, že baron cikánce nevěří, takže věštbu mohl dost dobře pustit z hlavy. Popř. v momentě kdy vlci vtrhnou na hostinu u něj mohl převládnout výcvik a výchova a prostě jeho rolí hostitele a pána domu je chránit hosty které přijmul pod svou střechu - vrhnout se na nepřátele minimálně aby je zdržel a jeho rodina a hosté mohli uniknout zatímco kryje jejich ústup mi dává smysl.

Mohlo by to tam být ale vysvětlené trochu jasnějc.

Tarfill píše:
hladkými kameny lemovaná studna? Uprostřed lesa?

Jakože... už sem v životě potkal větší podivnosti. Může to být pozůstatek dřívějšího stavení nebo to může mít nějakou vlastní origin story s pramenem nebo nějakou dávnou, už dávno rozřešenou věštbou nebo whatever.
Autorská citace #10
20.2.2021 18:51 - RoVan
Sirien si ty věci jako 'deep cover' (baron má k dispozici Sebastiana, který je teď špatně nastatovaný, ale by default, by to měl být génius) a bojeschopného barona vyložil přesně.

Nicméně jo, co vidím v obou vačich reakcích je, že hodně toho budu muset líp opsat.

Nechtěl jsem z toho dělat telenovelu a spousta věcí tam padla za oběť škrtům z původního settingu (že tam zanechaly mezery jsem si ani nevšimml, tím, že to mám pořád 'v hlavě').

Něco z toho nahážu asi zpátky do dodatků (jakože třeba dítě kultistům dala ježibaba, která ho ten večer odnesla z hradu, baron si na slavnosti půjčil nehorázné prachy aby dobře provdal dceru atp.) Nebo to o nějaké věci osekám, ať z toho není román na pokračování

Studna v lese/ pozůstatky osady a hřbitov s kultisty jsou pozůstatky z míst které padly za oběť řádění démonů, kterým se lidé vyhýbají.

Sirien píše:
Je nutné tvrdě skriptovat smrt barona?


S tímhle jsem docela dlouho zápasil - měl jsem problém s tím jak pořešit Sebastiana - potencionálně mocné NPC, resp. měl jsem strach, že by se z něho nestal DM PC a nechtěl jsem aby hráčům spotlight. Až teď mě napadlo pár zjevných řešní.


Tarfill píše:
Pokud je v místnosti 35 hostů, postavy a pět lovců, tak na postavy budou útočit čtyři vlci?


S tím bojem s davem docela zápasím, čtyří vlci na postavu jsou ze dvou důvodů: aby se kolem postav fyzicky vešli a abych se vyhnul insta killu. Zvažuju to předělat aby ta scéna byla krapet epičtější. Třeba, když se postavy postaví vlkům na odpor, tak se jim 'malí' vlci začnou vyhábat a půjdou jim po krku nějací víc badass vlci (nějaké alfy a vlčí princ). Tím by hypoteticky měli na výběr, jestli budou bojovat s těmi, co jdou po krku jim, nebo se snažit zachránit prchající hosty.

Tarfill píše:
- hodit hladomornu pB hned vedle sklepa pA s potravinami pro okamžitou spotřebu… to by Ti hygiena dneska dala mastnou pokutu… ;-)


Hygieně by se asi ani nelíbilo, že hrad používá dešťovou vodu, ale potraviny ve sklepě jsou úplně validní a vedle hladomorny... mi přišly docela kruté. :-)

Tarfill píše:
někerá postava může být více opilá či hrozně přejezená a mít třeba postih k útoku nebo záchranným hodům

Zvažoval jsem to, ale nakonec jsem se na to vykašlal. Přišlo mi to, jako zbytečná šikana hráčů, kteří už tak mají omezené zdroje.

Tarfill píše:
Ačkoliv se to nemusí nijak promítnout, tak tu zápletku v pozadí s ježibabou a Vlčím králem prostě úplně nechápu


opět - je to třeba líp opsat, ale FYI:
Vlčí král by nejraději aby odsud lidi vypadli (hlavně aby opustili hrad), kam ale osobně nemůže. Ježibaba by chtěla aby její dcera vládla kraji - v podstatě by tam mohla legálně šikanovat místní, na které je baron docela mírný.

----------------------------------
Každopádně - bylo to zamýšleno jako 'betaverze', nebo spíš takový 'proof of concept' a přijde mi, že to půjde dopilovat.
Autorská citace #11
20.2.2021 18:53 - Tarfill
Siriene,
ohledně studny v lese - jasně, může tam být z nějakého důvodu, klidně jako pozůstatek většího celku, nebo k tomu je nějaká legenda... ale ani jedno z toho není zmíněno a já jsem zrovna ten typ uživatele, který by jednu dvě věty pro upřesnění uvítal...

Ten baron nemusí cikánce věřit, ale v popisu prvního aktu během hostiny je zároveň uvedeno, že je nějaký zamlknutý nebo zamračený nebo tak. Což znamená, že mu to v hlavě nejspíš šrotuje. A jak jsem psal, chránit hosty a rodinu může stejně jako Sebastian...

Uvidíme, jak RoVan rozhodne :)

EDIT: ha, už mě předběhl...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081122875213623 secREMOTE_IP: 44.222.249.19