Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Sci-Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Ke stažení ZDE

Temná ruka
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Hrdinové galaxie
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Grimdark karty
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro Void: Sci-Fantasy, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


V současné době probíhá vývoj druhé hry z trilogie - Void: Fantasy.
Napsal: Gediman
12.12.2016 18:20 - Gediman
Kdo by si teda chtěl Void vyzkoušet, tak se můžeme domluvit na nějakém oneshotu. Postavy vám můžu udělat buď zcela sám, nebo na objednávku podle vašich základních představ.

Místo - klasicky Mephit, ideálně sobota od 13:00. A nebo příští týden prakticky kdykoliv.
1.1.2017 18:15 - Gediman
30.6.2017 21:12 - Gediman
První letošní novinka - již sedmá příručka, Nelítostné armády!

http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=nelitostne-armady
2.8.2017 15:03 - Gediman
Chystám grafický upgrade... jen zatím přesně nevím, na čem ho použiji nejdřív. Prozatím se rozmýšlím mezi Void: Fantasy a nějakou zjednodušenou příručkou Void: Sci-Fantasy.

Máte nějaké rady a nápady ohledně layoutu a grafiky? Hlavně co se týče její přehlednosti a praktičnosti?
2.8.2017 15:50 - sirien
(Koukám do Základní přiručky odkázané ze záhlaví, tj. v. 1.5)

1 - vygeneruj do toho PDFka bookmarks

2 - vytvoř výraznější nadpisy

3 - přejdi na 2 sloupcovej layout (A4 na celou šířku je hroznej block of text)

4 - zahoď Wordovou '90s grafiku (H1 nadpis jako velkej černej plain text s šedym podbarvenim? H2 jako velkej text předeslanej systematickym očíslovánim? Který je navíc kvůli fontu menší než text? H3 nadpisy jako P + bold&underline? #srsly?)

5 - Rámečky viz výše plus nějakej bold pro systematické úvody odstavců (Rasa:, Centrum:, ...) aby se v tom snáz orientovalo (popř. nějaké předsunutí nebo tak něco; cca tak jako to máš u těch Elfů)


...Adobě produkty by byly Tvůj kamarád, ale Colombo Tě případně určitě rád seznámí s LaTeXem (bez bičíků, nejspíš, zato s nějakejma těma markdownama). S tou energií a časem který tomu věnuješ bys fakt už mohl věnovat pár hodin do seberozvoje k dobru a naučit se s něčím, co Ti to umožní graficky zpracovat nějak rozumnějc než office textovej editor.

Víc asi neni moc co říct, protože z toho texťáku tam ani vlastně žádnou "grafiku" moc nevidim...
2.8.2017 16:08 - Gediman
Díky :)

Adobe InDesign je určitě nejlepší, bohužel přešel na systém předplatného, což mě dost odradilo. Takže jsem se rozhodl pro MS Publisher. Zkoušel jsem tedy i free Scribus, ale ten je pro mě hodně user unfriendly.
3.8.2017 00:28 - Colombo
Since I was summoned...

Co mě napadá nejlepší postup, tak to je napsat to primárně v makrdownu. To ti dá velmi jednoduchou verzi, s kterou můžeš do budoucna pracovat.

Jakmile máš hotovou verzi v markdownu, která přešla celý vývoj a stala se finální (i.e., text se už moc nemění), můžeš pracovat na komplexním layoutu.

Protože máš verzi v markdownu, můžeš ji přeformátovat do prakticky čehokoliv. Standardně se používá makrdown jako první stupeň v momentě, kdy to chceš mít ve více formátech, jako je HTML pro web a PDF pro papírové čtení (ono PDF se často i na obrazovce čte příjemněji). Pokud tě nezajímá komplexní layout, markdown se dá jednoduše transformovat do přívětivého HTML, prostě si vybereš nějaký styl z tisíců stylů na internetu a pak ty ti obalí tvůj markdown do CSS stylů. Výsledek tak máš za 5 minut. V podstatě podobný výsledek můžeš mít i v PDF, markdown má jen pár stylů a ty se dají jednoduše (a automatizovaně) převést.

Tady ti doporučím podívat se na pandoc, což je program, který konvertuje jakýkoliv formát na jakýkoliv jiný. Ne vždy je to úplně 100%.

Pak můžeš pracovat na konkrétním layoutu pro obě platformy. HTML i PDF jsou jiné formáty s jinými nároky a jinou aplikací, takže ne úplně stejný layout bude použitelný pro obě platformy.

LaTeX je nesmírně silný v matice a akademických pracích, ale zvládne naprosto všechno, pokud víš jak na to.

inspirace:
https://tex.stackexchange.com/questions/1319/showcase-of-beautiful-typography-done-in-tex-friends

zejména: toto RPG, které má source dostupný.

Fakt, že píšeš kód místo klikání znamená to, že se to dá jednoduše replikovat, změnit a znovu použít.

Neboj se použít více programatický přístup:
V podstatě můžeš rozdělit text na elementy: tabulky, vysvětlivky, hlavní text atp. Každý je formátovaný jinak. Samotný text je pak jen spojením jednotlivých elementů. Tím v podstatě můžeš oddělit do značné míry layout a jazyk, každý element v obou jazycích je spojený s nějakým formátováním a to se vloží s textem daného elementu do finálního souboru až později. To ti umožní mít samotný text společný pro několik verzí, takže změnu v textu nemusíš sledovat na několika místech.
3.8.2017 08:16 - Gediman
Zajímavé. Díky za rady.

Wow, ten Nipajin je fakt hezký. Nad kombinací černá-červená taky docela uvažuji. Líbí se mi tenhle styl s málo barvami, je to pěkně kontrastní, což se hodí k těm mým siluetovým vektorovým ilustracím.
4.8.2017 00:39 - Colombo
Ono to hodně závisí od toho, co vlastně chceš dělat.

Chceš mít několik verzí (PDF, HTML) s požadavkem, aby všechny vypadaly skvěle?
Chceš oddělit formátování od textu?
Chceš si udělat repeatable style, který můžeš aplikovat na různé příručky?
Chceš to mít future-proof?


Jestli je odpověď na všechno "NE", tak to zrob třeba ve wordu nebo co ti zabere nejméně času.
4.8.2017 08:55 - Gediman
Ve Wordu je to teď :)

Jinou verzi než PDF neplánuji. Naopak jednotný styl pro všechny příručky samozřejmě ano, ale to by měl zvládat i ten Publisher. Plus nějakou tu interaktivitu (záložky, odkazy... možná mě ještě něco napadne).
12.8.2017 13:00 - Gediman
Verze 1.6 je tady:
http://www.gediman.cz/seznamclanku.php?vsechnyclanky=void-sci-fantasy-1-6

Poslední dělaná ve Wordu, další už bude v Publisheru - zatím se v něm musím pořádně naučit. Ono taky přehodit všechen ten text bude docela záhul. Při té příležitosti ho hodlám místy zestručnit a něco předělat.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1411190032959 secREMOTE_IP: 54.162.3.15