Kultura

Gurney
31.12.2015 19:32

Hotové překlady

- Základní triáda (PHB, DMG, MM) - ShadoWWW
- Basic rules + Starter Set - ShadoWWW
- Úvodní sada - Essentials Kit - ShadoWWW

- Dobrodruhův průvodce Mečovým pobřežím - Chrochta, Merlin, ShadoWWW, Sirien
- Xanatharův průvodce vším - Log 1=0, Maelik, ShadoWWW, Pan Bača
- Volův průvodce netvory - by Merlin, ShadoWWW, Sirien

- Strádovo prokletí - Pan Bača, Demonica & exi
- Poklad dračí královny - MartinCZ, Pan Bača, Pilchowski
- Hlubina: Dračí loupež - exi, pan Bača
- Drak z Ledového štítu - exi, ShadoWWW, wlkeR, Pan Bača
- Ztracený důl Fendelveru - exi, wlkeR, Pan Bača
- Alcrosský řezník - Ugy, Aegnor, Pan Bača
- Pobřeží snů - Demonica, exi
- Rudá ruka zkázy - Chrochta, exi
- Kaple na útesech - Ugy, Aegnor, Pan Bača
- Hrobka anihilace - Merlin, Pan Bača, Pilchowski, Tarfill
- Sestup do Avernu - exi, Pan Bača Pilchowski, ShadoWWW
- Nádherná zima - Chyba, Pan Bača, Heznick
- Příběhy ze Zejícího portálu - Chrochta, Pan Bača
- Různé doplňky a samostatné dílčí věci vč. nějakých těch dobrodružství: Materiály a odkazy pro pátou edici D&D

Dílčí překlady

Různé
- Witchhunter (Matova classa pro D&Diesel) (by Sirien&ShadoWWW)


Běžící překlady

- Xanathar - ShadoWWW (& Maelik a Log)
- Misty fortunes - wlker
- Storm Lord's Wrath
- Storm King's Thunder
- Princes of the Apocalypse
- Tasha Cauldron of Everything- Hranolky



Tasha - zdroj pro SRD
21.9.2021 11:55 - sirien
LokiB píše:
sirien: co přesně ze 3.5 máš namysli?

fakt že celodenní odpočinek Ti vrátil 2*level HP, tzn. z vykuchaný mrtvoly si byl během 3-4 dnů naprosto fit (jako wizard, fighter nejspíš potřeboval tejden). Což totálně odpovídá představě zranění - zlomenin, otevřenejch ran, rozdrcenejch svalů... Podobně fakt že rána za 10 HP je pro postavu na 1. úrovni smrtelná, zatímco pro postavu na 10. úrovni je jen trochu bolestivá je naprosto kompatibilní s představou toho, že HP jsou zranění. (A ne, hráči skutečně ve většině nevnímají HP co do symbolizovaného zranění "relativně" - pokud rána sekerou dává 1k12 HP, tak prostě většina hráčů chce, aby rána sekerou za 12, pokud je ztráta HP zranění, byla to samé zranění a když to tak není, tak jim to skřípe.)

Abysme se vrátili zpátky na začátek - diskuse je o tom, jestli "zásah" a "výdrž" jsou fakticky (významově, intuitivně) lepší termíny, než "zranění" a "životy". Což není otázka vkusu, ale sémantiky. A:


Zranění + ŽivotyZásah + Výdrž
Jsou "bojově" adekvátní termíny++
Nesou význam možnosti faktického zranění z DnD popisu HPček++
Nesou význam možnosti stresu, únavy, štěstí... z DnD popisu HPčekX+
Svým množstvím a nárůstem jsou kompatibilní s představou jejich ztráty jako fyzického zraněníX+
Významově odpovídají rychlosti obnovy HPček podle OdpočinkůX+
Významově odpovídají flufu schopností povolání (druhý dech, dočasná HP...)X+
= zcela očividně, "životy" a "zranění" jsou špatné překlady termínů / pojmy pro DnD mechaniku damage a hit points, zatícmo zásah a výdrž jsou správné, protože prostě odpovídají významům, užitím v mechanikách a intuitivním popisům.

Note: "zásah" ve skutečnosti také není ideální, protože stále asociuje fyzický kontakt zbraně a prtivníka, který není popisně/fakticky nutný, ale bohužel jsme nenašli žádné jiné slovo, které by mělo žádoucí význam, ladilo by s ostatními termíny a přitom se s ním v pravidlech snadno zacházelo. Pokud "příští generace" takové slovo najdou (protože už existuje a my sme slepý a blbý nebo protože takové vznikne v novém kontextu nějaké comp hry nebo whatever) a přijdou náš "Zásah" nahradit s tím, že náš starej zásah sucks a jejich nové slovo je lepší, tak budu první, kdo jim to odkejve.
21.9.2021 12:10 - LokiB
sirien píše:
Což totálně odpovídá představě zranění - zlomenin, otevřenejch ran, rozdrcenejch svalů...


Neodpovídá to představě reálnejch zranění tohoto rozsahu, ale plně to odpovídá představě fantasy zranění ... z knížek i z filmů, kde jsou hrdinové posekaní do krve a po pár dnech jsou ok.

Ano, ve fantasy není neobvyklá představa, že hrdina má propíchnuté břicho a druhý den zas bojuje.
Proč? Protože se tam neřeší zkušenost břišních chirurgů, že je to nereálné, že sepse břišní krajiny z protrženého střeva, že propíchnutej močovej měchýř sucks atd.
Málokdy se řeší přímo zlomenina, fyzické zranění po ráně paláctem je typicky spíše pohmožděnina, protože "hrdinové".

Podle mě tohle mezi hráči, kteří hráli výhradně fantasy hry, bylo obecně chápáno a akceptováno jako ok.

To, co se měnilo, byli hráči - přišli noví, kteří neměli primární zázemí ve fantasy, hráli jiné, realističtější hry, a začla být poptávka po "realističtějším" vyjádření "zranění" i v DnD. Ale to přichází až s 5E, v 3.5 stále ještě přetrvává úzus, že zranění je minimálně do určité nezanedbatelné míry fyzické. Boj je stále krvavý, nikoli jen vyčerpávající - a to je to, co hráčů DnD tehdy stále ještě chtěli. A to nejen asymetricky krvavý (krvavý pro nepřátele, stresující pro postavy), krvavý pro všechny.

sirien píše:
A ne, hráči skutečně ve většině nevnímají HP co do symbolizovaného zranění "relativně" - pokud rána sekerou dává 1k12 HP, tak prostě většina hráčů chce, aby rána sekerou za 12, pokud je ztráta HP zranění, byla to samé zranění a když to tak není, tak jim to skřípe.


Zdroj pro toto tvrzení, co většina hráčů chce? bublifuk.
A mluvíš o většině hráčů HnH obecně nebo většině hráčů ADND nebo většině hráčů JaD či jiného systému?

sirien píše:
Abysme se vrátili zpátky na začátek - diskuse je o tom, jestli "zásah" a "výdrž" jsou fakticky (významově, intuitivně) lepší termíny, než "zranění" a "životy".


To ses nevrátil na začátek - začátek byl o tom, jestli "zranění a životy" byly nesmyslné vždy + jestli "HP v DND 5E je čistě nefyzické", jak tvrdil Jerson.
To byl začátek této diskuse, která se až pak vyhrotila jiným směrem.
21.9.2021 12:21 - Aegnor
Loki: to co tvrdíš Jerson nenapsal.
21.9.2021 12:22 - LokiB
Ok, máš pravdu, ať je to tedy přesně "Jenže HP v JaD nesymbolizují zranění, ale vyčerpání, tak to asi nepůjde." To byl začátek té debaty.
21.9.2021 13:09 - sirien
LokiB píše:
ale plně to odpovídá představě fantasy zranění ... z knížek i z filmů

Bullshit.
Cituj mi takovou knížku.

Dost autorů bere zranění a rychlost jeho léčení s nadsázkou - ale všichni dávají hrdinovi nějakou časovou prodlevu, aby vytvořili zdání dostatečného času léčení a prošlo to u čtenářova/divákova suspension of disbelief. (Nebo si dají tu práci dát najevo, že vlastně nešlo tak úplně o zranění, ale jen o různá potlučení a vyčerpání... což nás vrací k tomu že tomu ale ta stará terminologie neodpovídá).

Tohle je, sorry, další Tvoje ad absurdum relativizace podle vzoru "není to úplně realistické, takže si můžu tvrdit, že to je úplně nerealistické" - ne, nemůžeš, autoři se snaží věc reflektovat (a když ne, tak to je zdrojem kritiky a pointou vtipů v parodiích).

LokiB píše:
Podle mě tohle mezi hráči, kteří hráli výhradně fantasy hry, bylo obecně chápáno a akceptováno jako ok.

Ne, nebylo, a ne, nepřišlo to s 5e, to je další bullshit.

Nerealističnosti HPček byly plný fóra - český i zahraniční - už v době 3e (to vím osobně - co vím tak už i v době ADnD, to by museli doplnit pamětníci jako Markus...) a ve velkém to řešili hráči DrD 1.3 (...což vím osobně, tipnul bych, že i dřívějších, ale to by opět museli doplnit pamětníci). Ostatně právě proto se to d20 SW snažily řešit tím zdvojením HP na zranění a výdrž - což, mimochodem, bylo ve stejném roce co vyšla 3e - tj. efektivně to nutně musel být následek poptávky z doby ADnD, což je éra devadesátek.

LokiB píše:
začátek byl o tom, jestli "zranění a životy" byly nesmyslné vždy

Celá ta tabulka co sem napsal je platná pro 5e, 4e, 3e a ADnD 2e - a i pro DrD (tam si nejsem jistej tim in-rules popisem stresu a únavy, ale to je jen jeden řádek z šesti). Dřívější hry nemá smysl řešit, protože doba překladů a české terminologie začíná s DrD a ADnD 2e.

Takže ano, byly nesmyslné vždy.
21.9.2021 13:24 - LokiB
sirien píše:
Nerealističnosti HPček byly plný fóra


siriene, tohle je trochu patetický ... to přeci vidíš i ty, že překřikování se na fórech není měřítko. Nebo když se to hodí, tak je? Ale když hlasitě halasí aktivisti a woke-culture, tak je to jen hlučná minorita?

Vtipný je, že Markuse máš za pamětníka, ale moje paměti jaksi neuznáváš, a to jsem ADND 2E i DnD Rules Cyclopedia hrál od roku 1992 a na internetech do těch fór chodil od roku 1994?

sirien píše:
tak to je zdrojem kritiky a pointou vtipů v parodiích


Takže "vtipné parodie" na nefyzická zranění po "zásahu sekerou" budou oprávněnou kritikou, kterou budou autoři akceptovat a reflektovat? No, nemusíš odpovídat, oba víme, jak to je.

sirien píše:
Ostatně právě proto se to d20 SW snažily řešit tím zdvojením HP na zranění a výdrž - což, mimochodem, bylo ve stejném roce co vyšla 3e - tj. efektivně to nutně musel být následek poptávky z doby ADnD, což je éra devadesátek.


Ale jistěže poptávka byla - jistěže simulace "z proseknutého svalu se do zítra vyspím" některým hráčům silně nevyhovovala a další se nad ní ušklíbali. Opět - proč se to snažíš stavět tak, že tvrdím něco jiného? Když semi snažíš vnutit stanovisko, které nezastávám, a pak ho vyvracíš ... tak máš pocit, že jsi zvítězil? Nerozumím tomuhle stylu debaty.

Máš za to, že tak jak je to popsané v Jad, že je "zranění" bezchybné, neparodovatelné, nebo jen že je "lepší než to staré". To je, zkus to akceptovat, meritem této debaty.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.24481606483459 secREMOTE_IP: 3.238.132.225