Hlášky

Murphyho zákony D&D
Je prakticky jisté že fungují. Fungují ve vědě, v parlamentech i v umění a jako u každého oboru, je nutné je definovat, aby se jim člověk mohl vyhnout a nebo alespoň si říct, to už tak chodí. (Aby taky nefungovaly, když jejich tvůrcem je Zřící :)
[#13] [b]Merlinovo pravidlo zbytečnosti:[/b] Jestliže vyhodíte pro vás nepotřebnou věc, vždy se najde někdo kdo za ni nabízí šlechtický titul.
[#12] Zákon vzácné zbraně: pravděpodobnost, že v souboji zničíte zbraň nebo o ni přijdete je přímo úměrná její ceně.
[#11] Ebonovo bojové pravidlo - v soubojích vždy hodíte více jedniček než dvacítek
[#10] Zákon nové edice: Nová edice pravidel vyjde zásadně ve zkouškovém období. A nebo ještě lépe - když máte dopisovat diplomku.
[#9] Všeobecný časový zákon - kdykoliv se družinka rozdělí, každá její část hraje ve stejnou chvíli za jiný časový okamžik.
[#8] Jersonovo pravidlo přímé úměry boje - čím méně zbraní před bojem máte, tím menší zranění obdržíte.
Jersonovo pravidlo nepřímé úměry boje - čím lepší zbraně máte, tím hůře dopadnete.
[#7] Zombieho DM rozpor - stvoříte-li NPC s informacemi, bude zabito než stihne(te) otevřít ústa; stvoříte-li krvelačné monstrum, vaše banda chrabrých vyvrhelů si s ním bude chtít povídat.
[#6]

Speciální - magické

Obecná poučka o vyvolávaní démonů - V kritické chvíli rituálu dostanete nekontrolovatelný záchvat smíchu.
Wardův zákon čarodějů - Když nutně potřebujete čaroděje, není nikde k nalezení.
  • Alnagova úprava Wardova zákona - Když nutně potřebujte kněze, najdete ztraceného čaroděje.
S'Tsungův komentář ke kouzlu Neviditelnost - Vždycky do tebe někdo strčí.
Elminsterův zákon - Stane-li se, že nerozumíte určitému slovu v magickém spise, klidně to slovo ignorujte. Uvidíte, že text bude dávat smysl i bez něho.
Raistovo pravidlo - Nevěřte na zázraky - spoléhejte na ně!
Univerzální zákony věštění - Negativní vyhlídky mají za následek negativní výsledky. Pozitivní výhlídky mají za následek rovněž negativní výsledky. Co začalo dobře, skončí špatně. Co začalo špatně, skončí ještě hůř.
[#5]

Speciální - světy

Sylvaenův zákon - Krást myšlenky od jedné osoby je plagiátorství, krást myšlenky od mnoha lidí je tvořivost.
Svišťův zákon - Čím je svět triviálnější, tím víc lidí ho hraje.
Markusův zákon - Počet příruček ke světu je nepřímo úměrný kvalitě světa.
Dalcorův povzdech - Dragonlance nikdo nerozumí!
Sirienův zákon - stvoříte-li perfektní herní svět, nemáte nikdy náladu/čas jej sepsat, připadně ztratíte veškerá v počítači k němu uložená data hned, jak se k tomu odhodláte.
  • Godotův dodatek k Sirienovu zákonu - stvoříte-li perfektní herní svět, sepíšete ho a pečlivě zálohujete všechna data, nikdo ho nebude hrát.
[#4]

Speciální - zdraví

První Potionova věta - Čím více máš u sebe léčivých lektvarů, tím méně ti padne na kostce, když si léčíš zranění.
Druhá Potionova věta - Čím méně máš u sebe lečivých lektvarů, tím více se poraníš během hry.
Logický důsledek - Čím víc máš u sebe léčivých lektvarů, tím hůř nakonec skončíš.
Toopounův chybný předpoklad - Když nemáš žádné léčivé lektvary, je na tebe DM hodnější.
Rada pro chvíle hladu - Cokoliv se stává poživatelným, když se to dostatečně jemně naseká.
Xethův postřeh - Čím více má vaše postava životů, tím větší zranění vám nepřátelé dělají.
Wolfův zákon - Čím dražší byl váš pořízený stříbrný meč, tím spíš se v nejbližší době nakazíte lykantropií.
Trpaslíkovo varování - Ze skupiny vždy zvrací ten nejodolnější.
[#3]

Speciální - tulácké

Ostroočkova tulácká premisa - Když se vám podaří vyhmatat zámek na první pokus, tak bylo nejspíš odemčeno.
Kudlův zákon - Jestliže jste už na zámek vyzkušeli všechno možné i nemožné a neuspěli jste, zkuste ještě to, co původně navrhoval barbar.
Ostroočkův první zákon - Nikdy nebuď první. Nikdy nebuď poslední. Nikdy se na nic nehlas dobrovolně.
Ostroočkův druhý zákon - Téměř vždy je jednoduší se do něčeho dostat, než pak z toho vycouvat ven.
Ostroočkův třetí zákon - spravuj finance družinky a pak se ztrať...doufej že tě nikdy nenajdou.
Prognóza vyřazení mechanismu - Jestliže se něco nechá běžet na plný výkon, určitě se to poláme.
Artemisovo pravidlo pro případ nezdaru - Když jste napoprvé neuspěli, okamžitě odstraňte veškeré důkazy o svém nezdařilém pokusu.
Zákon lži - Bez ohledu na to, kolikrát už byla určitá lež odhalena, stále zůstává nějaké procento lidí, kteří jí věří.
Štístkův zákon retroakce - Je snazší získat odpuštění než dovolení.
Půlčické přísloví - Příležitost zaklepe vždy v nejméně příhodnou chvíli.
Zákon přímé úměry - Čím větší je snaha pohybovat se potichu, tím větší je šance že to někdo zaslechne.
Pooneyho postřeh - Obtížnost nalezení a odstranění pastí je přímo úměrná vaší schopnosti pasti odhalit a odzbrojit.
[#2]

Speciální - Soubojové

Pjotrovo pravidlo - Když máte jenom jeden život, tak prohrajete iniciativu.
Williamsův teorém - Když má váš protivník jenom jeden život, tak prohrajete iniciativu.
seTTrův zákon dvacítek - Dvacítku se vám podaří hodit jen tehdy, když útočíte na kobolda se dvěma životy.
  • hRobův doplněk - Výsledné zranění bude stejně jen za jeden život.
  • Nurův doplněk k seTTrovu zákonu dvacítek - Když čirou náhodou neútočíte na kobolda, nepřítel je vůči vaší zbrani imunní.
  • Friendův doplněk k seTTrovu zákonu dvacítek - Dvacítka na útok vám padne také tehdy, jste-li ovládnutí a útočíte na své přátele.
Vlasákův sourhn logických důsledků - Jestliže souboj nemůže dopadout špatně, stejně dopadne špatně.
Dalcorův logický důsledek - Dvě jedničky v hodu na útok jsou vždycky teprve začátek.
Goblinův zákon - Skřetů je vždycky víc než se zdá.
  • Axalův poznatek ke Goblinovu zákonu - DM si je může stejně kdykoliv přidělat.
Toth-Amonův poznatek - Barbar Conan vždycky přežije.
Drakenovo heslo - Drak nikdy nespí.
Saudovo zamyšlení - Ne vše co vás nezabije, vás posílí.
První pravidlo velkých šancí - kdykoli máte reálnou šanci zasáhnout protivníka, zakopnete a složíte se mu k nohám.
  • Dodatek k prvnímu pravidlu velkých šancí - váš protivník zajistí, že již nevstanete.
Alefův poznatek - Největší počet potenciálních kritických zásahů se vyskytne při útoku na nemrtvé a konstrukty.
Zabijákova poučka: Vždy zasaďte o jednu ránu víc, než si myslíte, že je nutné.
Sirienovo zjištění: Pokud si dal DM tu práci, že pro padoucha vytvořil celý deník, nezabijete ho.
[#1]

Obecné

Alnagův zákon - Co se může ve hře pokazit, to se taky pokazí.
  • Rozšířený Alnagův zákon - Řetezec nešťastných hodů se zpravidla uspořádá v co možná nejméně přiznivém sledu.
Zákon Jersonův a Elesharův - Bez ohledu na to, co zlého se přihodí, vždycky se vyskytne někdo, kdo to předvídal.
Zákon neskutečné podmínky - Jestliže se nepokazilo několik hodů, které se pokazit mohly, určitě by bylo lepší, kdyby se byly pokazily.
Cookova hypotéza - Hráči se vždy snaží dělat to, co si nepřeje Dějmistr.
  • Tweetův dodatek - Dějmistr si nakonec stejně prosadí svou.
Wardův zákon DnD - Čím víc se řídíte pravidly hry, tím menší smysl vám dávají.
  • Aramorův dodatek - Čím více zavádíte svých pravidel, tím menší smysl vám dávají původní pravidla.
Motto Hawkovo: Kolikrát jsi postavou, tolikrát jsi člověkem.
  • Sildarův dodatek - Kolikrát jsi postavou tolikrát jsi člověkem a nebo taky něčím jiným.
Obecná definice družiny: Běžná družina je parta asociálů jejichž cílem je pokud možno NEPRACOVAT. Jsou pro to nezřídka ochotni i zabíjet, takže si je najimají jiná podzřelá individua na různé špinavosti, obzvláště na vykrádání hrobů a vraždění ohrožených živočišných druhů.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.032495975494385 secREMOTE_IP: 44.220.251.236