Karveth - micro hexcrawl

Karveth je chystaná séria dvanástich (s úvodným trinástich) pamfletov. Každý
je venovaný jednému hexu a dokopy tvoria celý ostrov plný príležitostí a príhod. Séria modulov je napísaná bez dôrazu na zvolený systém, atribúty nepriateľov sú však uvedené pre "tutoriálový" systém DNGN.

Všetky moduly vytvárajú dokopy obraz o svete, kde nepanovala mágia, ale napriek tomu sa po svete promenádujú tvory a potvory rôzneho druhu. Svet je preto veľmi low-fantasy, ale mal som pocit, že do hexcrawlu pasujú drobné problémy malých ľudí o čosi viac ako epické bitky na každom rohu.



Víta vás ostrov Karveth
Nultý modul predstavuje základné informácie o ostrove - kedy vznikol, ako bol osídlený, ktorá viera na ňom panuje, aké vzťahy sú medzi jednotlivými osídleniami a aká je celková situácia počas príchodu postáv na túto zem. Súčasťou je aj jednoduchá mapa celého ostrova s prehľadom všetkých hexov a číselná minimapa, aby bolo možné každý pamflet jednoznačne zaradiť do tohto sveta.

Mawan
Prvý modul najviac pripomína úvodné dobrodružstvo - ide o maličký ostrovček, na ktorom sa nachádza farma, ovocný sad a dedinka plná mníchov, ktorí svoj život zasvätili jednému zo štyroch bohov. Ako všade inde, aj tu sa nájdu ľudia, ktorí majú svoje problémy a bude iba na hráčoch, ako sa k nim postavia.

Formát
Tu musím spomenúť, že ešte nikdy som nepísal podklady pre dobrodružstvá tak, aby ich čítal niekto ďalší, preto je tento projekt takým pilotom, ktorého spätná väzba bude mať vplyv na to, či v písaní budem pokračovať.

Je mi jasné, že príbehové háčiky nemožno rozpísať dostatočne podrobne, keď mám k dispozícii iba 5/6 listu A4. Preto som zvolil úsečný a strohý popis, inšpirovaný napríklad Quentinovou Slangou a Močálem ospalých ryb. Myslím, že pre zoznamámenie sa s formátom plní modul svoju funkciu dobre.

Spätná väzba
Chcem ešte podotknúť, že toto je prvá verejná beta celého modulu, takže žiaden text nie je finálny a som otvorený nápadom na zlepšenie. Majte len na zreteli obmedzenie pamfletového formátu, ktorý by som rád zachoval.

PDF súbory k celému projektu DNGN môžete nájsť tu.
Napsal: Jocho
Autorská citace #1
21.4.2021 11:49 - krytah
Vypadá to super, rozhodně budu čekat na další části. Už dobu hledám něco jako je tohle. I přesto, že to je "jenom[" beta, mi to přijde v pohodě funkční, jenom u toho systému mě pár věcí trošku mátlo.
Autorská citace #2
21.4.2021 12:18 - Jerson
Mám lehké výhrady k tomu obrovskému jezeru na planině kousek od pobřeží. Zkoušel jsem najít nějaký podobný útvar okolo Evropy, abych si své výhrady vyvrátil, ale nepodařilo se mi to.
Druhá věc - delty řek. Při takové délce toku může být řeka relativně široká, třeba i dvacet nebo možná padesát metrů, ale delty řek mám spojené až s mnohem širšími toky, tak alespoň o řád a víc.

Ještě mám otázku - v jakém podnebném pásu (přibližně) leží tento ostrov?
Autorská citace #3
21.4.2021 12:40 - LokiB
Ad jezero u pobřeží: co třeba 42.195733701208816, 19.271334916945065
Autorská citace #4
21.4.2021 12:51 - Jerson
Na Karvethu to nevypadá, že by mezi jezerem a pobřežím ležely kilometr vysoké hory.
Autorská citace #5
21.4.2021 13:07 - LokiB
Tak roviny máš třeba v Holandsku: 52.89099656935027, 5.780915804291446
Autorská citace #6
21.4.2021 13:27 - Jocho
Jerson píše:
Mám lehké výhrady k tomu obrovskému jezeru na planině kousek od pobřeží. Zkoušel jsem najít nějaký podobný útvar okolo Evropy, abych si své výhrady vyvrátil, ale nepodařilo se mi to.
Druhá věc - delty řek. Při takové délce toku může být řeka relativně široká, třeba i dvacet nebo možná padesát metrů, ale delty řek mám spojené až s mnohem širšími toky, tak alespoň o řád a víc.

Ještě mám otázku - v jakém podnebném pásu (přibližně) leží tento ostrov?


Ostrov som kreslil s tým, že tam bude iba zopár prvkov, pretože som ho nechcel preplácať detailami. Preto je tam naprílad iba jedna podoba vrchov a kopcov, tých, ktoré stoja za zmienku. Nechcel som tam zakresľovať každý kopček, pri ktorom sa postavy zadýchajú.

Vzhľadom k mierke mi ústia riek do mora rozhodne ako delty nepripadajú, ale sám som rozmýšľal, že niektoré ostrovčeky, ktoré tam vznikli, odstránim. Beriem tom ako ďalší impulz k prekresleniu.

Celý ostrov som si predstavoval na úrovni severu Čierneho mora, prípadne úroveň prístavu Le Havre, keby tam nebol golfský prúd. Tzn. zmiešané lesy, rozhodne nie tropické teploty, ale zase žiadne tundry alebo neúrodná zem.

Rozhodne nie som kartograf, mapy kreslím málo a za seba som rád, že som nenakreslil ani jednu rieku tak, že by tiekla do seba alebo do kopcov.
Autorská citace #7
21.4.2021 13:33 - Corny
K Jersenovi:
Nebo Loch Bi, Loch of Stenness, Laguna de Leche, Lagoa Mirim, Laguna de Bay, Lake Okeechobee, půlka Finska, ... atd., atd.

Nejdelší řeka na téhle mapě má cca 10 km (dle měřítka přímo na mapě). Potok Besének, jeden z přítoků řeky Svratky, má 17,7km, téměř dvakrát tolik. V ústí do řeky, tj. cca v nejširším bodě, má asi 2 metry na šířku.

Takže myslím, že v tomhle můžeš být Jocho v klidu. Snad ani nemá moc cenu to blíže komentovat.
Autorská citace #8
21.4.2021 13:35 - krytah
Možná to není perfektně podle reálných měřítek, ale třeba mě se ta mapa líbí takhle. Bez některých ostrůvků okolo by mi ta mapa přišla prázdná. Navíc si nemyslím, že si těchhle detailů někdo všimne, natož aby mu vadily. (myšleno hráčům a PJ, kteří to budou používat :))
Autorská citace #9
21.4.2021 13:45 - York
Jersone, nastuduj si něco o historický kartografii. Projistotu zopakuju - o kartografii, ne o geografii.
Autorská citace #10
21.4.2021 14:38 - Jerson
Všimli jste si, že jsem napsal "lehké výhrady" a "nemůžu najít vhodný příklad", nikoliv "Je to zcela špatně"?

Nebo to funguje stylem

Jerson píše: "blablabla" (= vylož si jako nepodloženou kritiku)
Autorská citace #11
21.4.2021 14:46 - Jocho
Jerson píše:
Všimli jste si, že jsem napsal "lehké výhrady" a "nemůžu najít vhodný příklad", nikoliv "Je to zcela špatně"?

Všimol, preto som iba odpovedal na nejasnosti. Asi si len musíme zvyknúť, že nepíšeš len super/hrôza príspevky.

Corny píše:
Takže myslím, že v tomhle můžeš být Jocho v klidu. Snad ani nemá moc cenu to blíže komentovat.


Mapu možno nie, ale bol by som rád, keby sa niekto pozrel aj na modul samotný :D
Autorská citace #12
21.4.2021 15:15 - York
Jerson: Mapy až do poměrně nedávný doby nebyly věrnym obrazem terénu. A ani bejt nemohly. Ta Jochova je navíc schématická už od pohledu, takže detaily, o kterejch mluvíš, jsou zjevně pod jejím rozlišením.

Představ si, jak to reálně mapuješ. S trochou štěstí zvládneš obeplout pobřeží a možná zhruba trefíš směr velkejch řek, ale vnitrozemí je "na západ od řeky, po který se plavím, jsou hory", nebo "dva dny cesty na východ od města A je město B".
Autorská citace #13
1.5.2021 00:41 - Jocho
Rýchly changelog
Po debate hlavne u susedov som urobil zopár zmien, ktoré odbúravajú väčšie aj menšie nedostatky.

Čo sa teda zmenilo?
- truhlica už nevybuchuje, ale má použiteľný obsah
- pohnútky Garocha sú jednoznačnejšie
- na ostrov prišla zjednávať sprostredkovateľka a na farme je mamka so synom
- boli vysvetlené myšlienkové pochody Faklsona, prečo sa snaží sabotovať farmu
- bola skrátená sekcia s chrámom
- na pobrežie k chrámu pribudol vodný elementál
- ten istý elementál chodieva za divožienkami, pretože ho láka hmla
- divožienky sú menej detské a viac bezstarostné
- vretenica dostala prívlastok "vodná" a po novom sa dokáže presúvať medzi vodnými plochami akoby to boli portály
- medveď dostal útok nenaviazaný na DNGN systém

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17705488204956 secREMOTE_IP: 34.226.234.102