JÁMY-PnP RPG
„Jámy“ je PnP RPG, které jsem vymyslel pro 'jednoduché' hry s bráchou… Možná ve hře naleznete prvky z jiných RPG a za to se předem omlouvám. Jinak tato hra se hraje v „mém“ světě, který Vám přiblížím níže; dá se ale hrát v prakticky ve všech.
Svět devíti „Jam“ 20.11.2017 v 9:15 v noci ze Země zmizelo 9 významných měst – Berlín i s okolím, Moskva, Peking, Johannesburg, New York, Washington, Buenos Aires, Otawa a São Paulo. Místo nich tam zůstalo 9 Jam velkých jako města, na kterých stojí… Z těchto Jam přicházejí „permoníci“ (jak se jim říká), tvorové podobní člověku, kteří pustoší okolí. Armády vojáků a žoldáků se snaží zastavit „permoníky“, ale marně. „Permoníci“ totiž mají regeneraci, jakou zatím nikdo u žádného živočicha neobjevil… Později ovšem objevili jed, výtažek ze zelených rostlin, který zabraňuje „permoníkům“ v regeneraci, a tak se stávají normálně smrtelnými. Po týdnu „vyhlazování permoníků“ (ono vojáků zemřelo více než permoníků) prošla Země největší katastrofou v dějinách lidstva. Obrovský výbuch, který vycházel ze všech Jam, zničil vše živé v okruhu 10 000km čtverečních…
Marně se později pokoušelo lidstvo Jámy zneškodnit…
Tak se nakonec přeživší sdružují v malých obrněných městech a bojí se vytáhnout paty z města… Někteří ovšem ne…
Vítejte ve světě devíti Jam.
…PRAVIDLA…
CO POTŘEBUJETE…? K této hře potřebujete k6 (asi pět, ale počet není důležitý) papír, tužku a popřípadě gumu. A minimálně 2 hráče.
ÚVOD – Ve hře má postava hráče dva druhy údajů o postavě… Vlastnosti (Síla, Rychlost, Inteligence, Boj, Odolnost, Všímavost) a Dovednosti Vlastností (Síla - atletika, akrobacie, jiné; Rychlost - reflexy, rychlost činností, jiné; Inteligence - teorie, nápady, jiné; Boj - na blízko, na dálku, jiný; Odolnost - proti tupým zraněním, střelným zraněním, jiným zraněním; Všímání - zrakem, sluchem, jiným).
Vlastnosti znázorňují, kolikrát musím hodit k6. Dovednosti pak, kolik musím přehodit, aby se mi daná činnost povedla, viz níže…
TVORBA POSTAVY
-na začátku máte 14 bodů, které si můžete libovolně rozmístit do všech Vlastností: Síla, Rychlost, Inteligence, Boj, Odolnost, Všímavost; ale žádný by neměl mít méně než 1 bod. Podle toho, kolik si do které Vlastnosti dáte bodů, se budou odvíjet Vaše Dovednosti… Je těžké to vysvětlit normálně, tak Vám dám příklad:
Šimon si dal do Síly 3 body, takže má Sílu 3. Teď si chce určit první Dovednost Síly a udělá toto: protože má Sílu 3, tak hodí 3k6… Takto hodí 4x a jeden hod, kde součet čísel byl největší, si škrtne a teď se počítá jeho největší součet čísel a ten součet bude hodnota jeho první Dovednosti… Tak třeba Šimon, který má sílu 3, si hodí 4x 3k6. Padne 13-12-8-4… Škrtne si 13ku, protože je největší, a potom je jeho největší číslo 12. Jeho první Dovednost Síly je tedy 12.
Toto udělá se všemi Dovednostmi Síly a vyjde mu toto: atletika-9, akrobacie-12, jiné-8.
Teď ještě může s těmito Dovednostmi pracovat dál… Řekne si, že víc než 'jiné' se mu bude hodit akrobacie. A tak si může odečíst od akrobacie např. 2, ale k 'jiným' si musí přidat 2… Takže má akrobacii 10 , ale jiné 10.
Pak má ještě 3 body u každé Vlastnosti, se kterými může odčítat body u libovolné Dovednosti dané Vlastnosti. A toto jsou jeho konečné Dovednosti Síly (můžete si libovolně odečítat nebo přičítat od Dovedností, ale nesmí se zvětšit/zmenšit o víc, než je polovina počáteční Dovednosti).
Až bude určovat Dovednosti Inteligence, u které má dva body, tak bude házet jen 2k6 a ne 4x, ale 3x…
HODY
-Počet bodů u Vlastností ve hře značí, kolika kostkami se bude házet… číslo u Dovednosti se musí přehodit (opak podhazování). Nebo hodit stejně, aby se činnost povedla a o kolik víc nebo míň hodíte, tak bude PJ vymýšlet, jaké výhody/nevýhody Vám to přinese.
Příklad:
Šimon chce přelézt zídku, Pán Hry řekne, že aby ji Šimon přelezl, musí na to použít Sílu 3-akrobacii 10…)…Šimon hodí třemi kostkami (Síla 3), ale aby se mu činnost povedla musí být součet kostek 10+…Hodí 3-4-5 tj. 12 a když má akrobacii 10 - je to o 2 víc neboli +2. Minimum je vždy 0 a když má +2, může PH vymyslet výhodu; např. přelezl ji rychleji…
POSTUP NA NOVOU ÚROVEŇ
Na nové úrovně se postupuje pomocí zkušeností; kolik je jich potřeba na novou úroveň, je na PH… Když postoupíte na novou úroveň, musíte si zvýšit jednu Vlastnost a Dovednosti dané Vlastnosti tak, že hodíte zase (2x,3x,4x…), ale jen jednou kostkou, ale zase musíte hodit např. 4x (pokud je Vaše Vlastnost 3, po jeho zvýšení) a největší vyškrtnout atd.
PŘEDMĚTY +- A PŘEDMĚTY obyč.
Předměty se rozlišují na dva druhy 1. Na ty, které mají nějaké výhody , ale i nevýhody (viz níže) a 2. Které mají jen příběhový význam (např. nějaká listina)
1.
Výhody mají dva druhy: a) odečtou se body od nějaké Dovednosti (Glock 9mm= -1 bod k Boji na dálku, takže větší pravděpodobnost, že zraním)
b) přidá se hod kostkou k jedné Dovednosti, takže i když mám Sílu 3, ale protože mám např. steroidy tak hážu čtyřmi kostkami
Nevýhody mají taky dva druhy: a) přičtou se body k nějaké Dovednosti (pouta= +2 k akrobacii, protože s pouty se hůř skáče, že…)
b) odečte se jeden hod kostkou k jedné Dovednosti, takže i když mám Sílu 3, ale protože mám např. drogy, tak hážu jen dvěma kostkami.
2. Předměty bez výhod (-) a i bez postihů (+)
To jsou předměty jako třeba čepice, to mi rozhodně nepřidá nic.
-budu tyto pravidla obohacovat, ale toto je takový základ... Kritice jsem otevřen=)-