[brainstorm] Věci do settingu

Mladý vypravěč sedí v záři monitoru u svého stolu, dloube se tužkou v mastných vlasech a kouká na bramboru načrtnutou na stole. Koukne do prava na monster manual, koukne do leva na DM guide, povzdychne si a dál se dloube tužkou. Jak tuhle bramboru proměnit v kontinent, který bude hostit všechna naše dobrodružství?
Pravidla mu poradí s kosmologií, internetové diskuze mu poradí s tím jak to dělat a jak to nedělat, ale nikdo mu neřekne konkrétně, čím ta velká bílá místa na mapě vyplnit.
Pokuste se vymyslet originální, nebo připomenout klasické, věci do fantasy settingu (sns, high fantasy, stredovek, je to jedno). Města a místa, rasy a organizace, lokace obydlené i neobydlené, artefakty, npc... (rozsah libovolný)
Erric píše:
lidkse mesto, hradby, kamenne domy ... ale neni to obycejne mesto pred 15ti lety na nej padl stin, od te doby je tam stale tma, at je den nebo noc. nejsou videt hvezdy a lide v nem nespi...
Quentin píše:
Sluneční impérium Eladrinská zem na východě, všelijak inspirováno wuxia, klany, moje kungfu je silnějsi, mistr a žák, samuraiové a roninové (nejčastější povolání swordmage, fighter, rogue(ninja), warlord), polobožský emperor. Pracující třída na rýžových polích hobiti...
Dios píše:
Hevreni (vykradeno z asterionu) Národ napadající země sultána, kočovníci a jezdci, páni pláně s větrem ve vlasech, šlechtí nejlepší koně a na zimu se vracejí do svého tajného města na pokraji pouště
edit: aby nam nejake napady neutekli, tak paralela na rpgf
Napsal: Quentin
Autorská citace #1
29.10.2008 09:32 - Lotrando
Město v horách, stojící na zapomenutých ruinách obrovské pevnosti (něco jako křižácké hrady), obývané podivnými rasami - gnollové, goblini, minotauři, ale i lidi a další vyhnanci z normální civilizace. Brutální zlodějské prostředí, bitky klanů, rozsáhlé podzemí, kanalizační systémy plné podivného neřádu, boj o získání moci nad městěm v duchu mafiánských praktik, zasazeno někam do renesance, ovšem patřičně pošpiněné.
Autorská citace #2
29.10.2008 09:39 - Lotrando
Severské ságy, hory plné sněhu, nepřístupné hrady plné tajemství jejich obyvatel a jejich předků, horalé a jejich rozsáhlá hradiště. Pěvci smrti (Dirge), žijící paměť horalů, přebývajících na nejvyšších vrcholech, fungují jako věštci a i archivy, ledové síně obývané ledovou ježibabou (Frost Hag), v podstatě ledový zámek plný elementálů a různých "chladných potvor".
Btw, k tomu tvému příkladu, hrál jsi Jade Empire? Moc dobrý příběh.
Autorská citace #3
29.10.2008 09:45 - Quentin
Lotrando: dik, kdyz te napadnou dalsi, tak pokracuj :)
Jade empire jsem nehral.
Autorská citace #4
29.10.2008 09:46 - Dalcor
Jedna velká země s nejasným politickým zřízením (polsko, s podivnou konstituční monarchií), kde povstanou utlačovaná národnostní/religiozní menšina - Chmelnického povstání - Ohněm a Mečem.
Autorská citace #5
29.10.2008 10:11 - Lotrando
Jade Empire: císařův bratr, což o něm nikdo neví, je mistrem kung-fu a školí své žáky. Císař po něm pátrá, přepadne školu. Hlavní hrdina se dozvídá, že je zachráněným dítětem z nějakého kláštera mnichů a zachránil ho jeho nynější mistr a císař po obou pátrá. Zkouška zdatnosti, žák se vydává na cestu do císařství, v pátách stále nějací vrhaové. Postupně se může přiklánět buď k řešení silou (chaotické a neutrální), nebo domluvou a jednáním (zabíjí jen jasné záporáky, questy se snaží vyřešit nezabíjením). Postupně se to graduje, stále více se odhaluje z jeho minulosti, zjevuje se mu bohyně, která jej vede. Jde o bytost, kteoru uctívali ti mniši a kterou cisař zabil. Stále se dozvídá, že jeho styl je výjimečný, ale každému se na okmažik zdá, jako by měl nějakou slabinu, nikdo však nedokáže odhalit co přesně to je, žádný z jeho protivníků.
Nakonec se ukáže, že jeho mistr je ten, kdo vybil ty mnichy a ve finále hlavního hrdinu zabije, protože do jeho stylu propašoval právě tu chybu o které ví. Jinak je totiž jeho žák neporazitelný. Hrdina umírá, v tom okamžiku ale zasahuje dračice/bohyně, která mu objasní jak to vlastně je a že on je jediným kdo může císaře porazit (předtím totiž zabiješ císaře a bráška, tvůj mistr nějak sjednotí všechny síly).
Poenta je v tom, že nakonec přijde š do jeskyně, kde je bohyně/dračice udržována ve stavu neživota a z její moci císař čerpá sílu. Můžeš se rozhodnout, jestli osvobodíš říši, nebo se staneš novým tyranem (podle toho, jak jsi hrál v celé hře se sbírají body a podle toho to skončíú) .Zbývá jen porazit svého mistra a k tomu musíš použít všechny bojové styly, které umíš a které si během hry odhalil.
Jedna z nejlepších rpg poslední doby, trochu railroad, ale moc dobrá atmosféra. Fakt jsem jim chtěl nakopat prdel :)
Autorská citace #6
29.10.2008 10:37 - Merlin
Budu jen chrlit nápady, některé jsem použil v jednom mým světě:
• země nemrtvých, útrpně tolerována ostatními zeměmi kvůli udržení rovno-váhy. jedna země je ale natolik nenávidí (rytířsky založený stát), že vede vál-ku proti nim, i když si tím vyslouží zlobu ostatních. (nemrtví emisaři a velvyslanci v ostatních zemích. Živí lidé žijící v nemrtvé zemi jsou tou nejnižší spodinou, největší trest je za zničení živého těla-okrádání státu o potencio-nálního nemrtvého…)
• město na náhorní plošině, zemi vládnou ženy po vzoru sparty. Slabé musí být odstraněno. Ženy neovládají magii, jsou to válečnice, pro magii a plození mají muže, ale ti jsou skoro jako otroci. Každý příjezd do jimi ovládaného území je riskantní, jsou popudlivé a zvlášť na drzé mužské dobrodruhy
• kdesi uprostřed hustého hvozdu žije velká komunita elfů..jsou ale vzájem-ným pářením zdegenerovaní..už žádný krásný a chytrý gejolas, ale vysoká porce demence a jiných genetických mutací
• ostrov, kde jsou vládnoucí šlechtou praví lykantropové, poddanými nakažení a prostí lidé.
• Trpaslíci/gnomové, pulčíci žijící jako „mongolové“. Jezdí na ponících.a na-padají okolní země. Chovají stáda a bydlí v jurtách.
Autorská citace #7
29.10.2008 12:11 - Blaine
Ostrov lezici v oku boure. Kolem nej neustale bouri more, neda se tam plavit. Jediny zpusob je pomoci jedne ze tri lodi, ktere prevazeji moc ostrova s sebou. Prakticky letaji na kridlech boure. Ostrov vypada jako pulmesic, brehy smerem do more jsou neprekonatelne utesy, ve kterych sidli modri draci. jediny vjezd do zatoky chrani giganticky vir, ktery pohlti vse co se k nemu pribli-zase jenom diky tem trem lodim se da preplout. Nad ostrovem se staci mraky (efekt jako kdyz zemrete ve WoW:)) smerem k jedinemu vysimu mistu - hore na jejimz vrcholku je chram boha/bohyne bouri, ze ktereho chamtivy knez organizuje piratske vpady svych neporazitelnych lodi.
Autorská citace #8
29.10.2008 12:17 - Alnag
Hostinec, do kterého když vejdeš, tak se setkáš se svým osudem (ať už je to co je to - třeba konfrontace na život a na smrt, životní láska, ...) a který tě nepustí ven, dokud tu situaci nějak nevyřešíš. Za okny je černočerná tma, když otevřeš dveře a vyjdeš, tak začneš padat a padat... a pak se stejně octneš na zápraží.
Nadto jsou všechny postavy v hostinci trochu divné. Archetypální (moudrý stařec, stín postavy, ... ) a vůbec.
Nakonec se ukáže, že je to jen sen. A nebo ne?
Autorská citace #9
29.10.2008 22:32 - Geralt
Nikdyměsto
(vhodné pro silně magické světy)
Na první pohled zcela obyčejné město, které se neliší od tolika jiných. Vede k němu přístupná cesta, je vyznačené na mapě a každý ví kde je… žádný opuštěný ostrov, draci, lesy s bludičkami apod. A přesto nikdy nikdo v Nikdyměstě nebyl. Divné, že? Pravda, lidé připouští, že Nikdyměsto je tak trochu zvláštní. Žije si klidně po svém a s nikým se nestýká. Ale co, na světě je přeci řada jiných a mnohem horších problémů, tak kdo by se staral…
Není nejmenší problém do Nikdyměsta vstoupit. Stráže v bráně poutníky ochotně vpustí dál a život za zdmi probíhá zdánlivě normálně. Když se návštěvník rozhodne odejít, opět stačí projít jen bránou, nikdo mu nebrání. Jenže ejhle! Jakmile postava vkročí do brány, přenese se zpět na místo, kde se nacházela těsně před tím, než jí v hlavě proběhla první myšlenka, že chce navštívit Nikdyměsto. Že v něm kdy byla, to si nepamatuje. Zapomněla zcela vše (jak dlouho tam byla, s kým hovořila, co se jí přihodilo apod). Je nasnadě, že tak vznikne časový rozpor, neboť čas běží v Nikdyměstě a venku stejně rychle. Proto se světem šeptají tajemné příběhy o lidech, kteří náhle, doslova z hodiny na hodinu, zestárli i o léta. Ale koho by napadlo s tím spojovat Nikdyměsto, vždyť v něm nikdo za celou historii nebyl…
Princip fungování Nikdyměsta: Samotné město je ovládáno mocným mágem či kultem, který se specializuje na mysl ovlivňující kouzla. Městská brána funguje jako důmyslný jednosměrný teleport, který při zpátečním průchodu "přečte" návštěvníkovu mysl a odhalí, kam jej má teleportovat. Funguje díky mocnému artefaktu v držení mága/kultu. Těm se tato situace náramně hodí. Mohou v Nikdyměstě nerušeně provádět to, co chtějí, neboť nevzbudí ani sebemenší podezření okolního světa – nikdo neví, co se za hradbami děje. Příjemná alternativa k ukrývání se v zatuchlých jeskyních, kde člověk užene akorát rýmu. Techn. pozn: Portál nebude fungovat pro domorodce, neměl by je kam odeslat. Těm bude bránit v průchodu/odchodu jiná magie, ale to se dá, podobně jako další detaily doladit podle chuti a fantasie Vypravěče.
Autorská citace #10
31.10.2008 11:40 - Quentin
diky za napady, fajn inspirace
a pokracujeme ;-)
Vendolove
Barbarsky kmen roztahujici se po kopcich severne od Norwoodu. Dusi i telem valecnici a plenitele, kteri neznaji cest a pro vitezstvi udelaji cokoli. Jejich domovskou zakladnou je Gorrol, kaskadovita skalnata hora slouzici jako hnizdo obrovskeho supa Vendola (roc podle pravidel - maybe adjusted), ktereho vzyvaji jako boha a obetuji mu.
Autorská citace #11
31.10.2008 13:01 - Blaine
2Quentin: muzu ukrast Vendoly? Super napadek, hlavne ten roc:) (otevira pravidla a zacina pripravovat abilitu pro Roca aspon s nejakymi demigodskymi abilitami:))
Blue Dragonfly (ano, Modra vazka! taky se vam ten nazev zda v anglictine mnohem epicteji znejici?:)))
Giganticka lod kapitana Wavestridera. Kapitan je usmevavy clovek, obleceny do modrych kalhot, vysokych holinek, dve minikuse v pouzdrech na stehnech, kord u pasu, rozhalena kosile s takovou tou hnusnou paradou u knofliku, trojhranny klobouk na hlave. Na tvari usmev od ucha k uchu, nejvic se bavici v chvilich, kdy ujizdi a za jeho zady se zveda boure, jeho posadka je mu oddana az za hrob (doslova, v jakykoliv okamzik muze povolat kazdeho padleho namornika, ktery s nim kdy slouzil). Jako oni polozi zivot za nej, on polozi zivot za ne. Lod je trikrat vetsi jak nejvetsi jina lod (tzn. at uz je to v dobe kdy jsou jenom drakkary nebo galeony nebo giganticke cinske dzunky) kazdopadne jejim charakteristickym znakem jsou stezne "nepochopitelne" trcici z boku lode, diky kterym ziskala Vazka svoje jmeno. Kdyz se napnou, tak dokaze podle povesti predbehnout i vychazejici slunce. Prvni dustojnice je Ora Darkhood, wizardka, ktera kapitanovi pomaha magickymi ritualy - at uz to jsou magic circly, teleporty, letani cele lode apod. Primarni ucel lode je klasicke korzarstvi. Wavestrider je pirat gentleman, vybira si lode tyranii, jine piraty, proste scum, obere je a pritom se jim pokoni a usmeje se:)
Autorská citace #12
31.10.2008 14:22 - Merlin
Quentin: jakobych to s vendoly a horou už nekde videl..hmm..že by v tom hjrál perský sympaták se šavlí a dvanáct drsnáků? :DDD
Autorská citace #13
31.10.2008 14:30 - wraiths
Merlin a ve filmu pripadla role "13teho valecnika" Tondovi Banderasovi. :D.
Autorská citace #14
31.10.2008 14:42 - Quentin
Ale ne, je to jen hezke jmeno. Kdyz jsme je vymysleli, tak jsme rozhodne nemeli na mysli ty pohany z 13th warriora, ale "normalni fantasy barbary" jen drsnejsi a krutejsi s konkretnim bohem primo nad hlavou, ktery jim ma dodat smrnc :)
Autorská citace #15
31.10.2008 15:25 - Merlin
quentin: no...jen to hrozně připomíná zminovaný film (knihu), což samozřejmě není naškodu že...to bylo jen takové konstatování...btw. pokud mě pamet neklame, tak oni se jmenovali taky vendolové a byli barbaři a žili v hoře :P
Autorská citace #16
31.10.2008 15:48 - Quentin
merlin: neřeš to tak a radši přihoď nějaké svoje nápady ;-)
Autorská citace #17
9.11.2008 19:44 - yashamaru
Svet pred valkou prosperoval a vyvijel se. Elfi magie, trpaslici technologie i lidska vira spolupracovaly ruku v ruce. Doba vynalezu blahobytu obchodu a miru.
Objevil se prorok hlasajici ze jedina spravna cesta je cesta viry. Technologie i magie jsou rouhani a vysmechem panu. Lide jsou jim vyvolenou rasou a jako se jiz nemaji nechat utlacovat od trpasliku a elfu.
Rozpouta se niciva valka mezi tremi rasami. Elfove s trpasliky uzavreli koalici ale i presto byli ve znacne pocetni mensine. Porazka byla nevyhnutelna. Trpaslici zrazuji elfy opousteji spojenectvi a vzdavaji se. Lide se vsak prevali prez jejich mesta ve fanaticke vlne desive destrukce.
Elfum zbyva jedinne vychodisko. Upredou ritual jenz roztrha realitu a diky nemu naleznou novy domov v divocine (feywild) nespoutana magie znici puvodni svet se vsemy vynalezy a vydobytky civilizace a promeni jej v pustinu posetou troskami minulosti.
Lide dostali sve vitezstvi ale zaplatili vysokou cenu. Populace se ztencila na jednu desetinu puvodni velikosti. Z kdysi majestatnich mest jsou nyni ruiny na ktere dorazi stvury z pustin ktere pred valkou nepredstavovaly zadny problem proti organizovane moci trech narodu.
Trpaslici se distancovali od lidi a ziji v uzavrenych enklavach ve kterych shromazduji stroje a artefakty z minulosti ac prisli o spoustu zrucnych mechaniku rychle znovuobjevuji zapomenute vedeni.
Pouta jenz drzela svet stinu mimo realitu byla magii elfu zpretrhana. S prichodem noci splyva svet stinu s puvodnim svetem a spousta veci jenz nemela nikdy spatrit lidskou risi sem ma nyni temer neomezeny pristup. a tyto veci jsou zvedave a hladove.
Postavy v me hre tam budou privolany ritualem z jineho sveta jako hrdinove jenz jsou nyni potreba zde. Maji za ukol znovuzapecetit a spoutat svet stinu tak aby jiz nebylo mozno pro stvury z druhe strany prochazet. K tomu budou potrebovat ale pomoc jak elfu tak trpasliku kteri si moc dobre pamatuji minulost.
Autorská citace #18
9.11.2008 19:51 - yashamaru
V jednom nebo dvou sezenich se da udelat treba i kratka exkurze kouzlem do minulosti vratit se v case a zabit proroka a tim se pokusit zmenit vse a zabranit roztrhani reality. Vyslani muzou byt nejakou heretickou sektou lidi. vynikne kontrast jak to bylo predtim slava bohatstvi pokrok pred valkou a pote prijdou na to ze osud se neda zmenit nebo da? :) a nasledne budou vytrzeni nazpet.
Autorská citace #19
10.11.2008 01:02 - sirien
Co si vlastně představuješ? Konkrétní lokace, nebo postupy tvorby? (odpověz obyčejné "oboje" bez nějakého ujasnění a přiškrtim Tě :D )Protože na téma toho záhlaví bych moh psát pomalu článek za článkem (jako že to už někteří udělali dříve, stačilo by mi překládat...)
Autorská citace #20
10.11.2008 08:07 - Quentin
Sirien: Konkrétní lokace, NPC, artefakty, monstra, organizace... dal sem i priklady ;-)
Treba v prirucce forgotten realms je vzducholod, ktera ma misto balonu obrovskou vazku.
takovehle kousky...
na yashu se tolik neohlizej, to on jen pise o svem pojeti 4e sveta
Autorská citace #21
10.11.2008 10:42 - yashamaru
Ja jsem se v podstate potreboval jen vypovidat... :D
Autorská citace #22
10.11.2008 11:05 - Merlin
zkusím nadhodit organiczace a nejaké drobnosti z mých starých světů...
Pátrači: společenství, jejihž cílem je zisk starých artefaktů a vědomostí. Pokud se někde dozví o tom, že někdo někdde vybral nějakou hrobku a získal něco ze staré technologie, artefat, nebo svitky..navštíví ho a slušně požádají, aby jim toto za určitou cenu přenechal..jako kompenzaci za námahu..pokud to neudělá, navštíví ho ještě jednou, tentokrát už peníze nenabízejí..své hodnosti mají podle typu spon na copáncích vlasů..měd, stříbro, zlato...
Strážce pečeti:jak už to tak bývá klišé..taky jsem měl strážce pečeti..řád těch, kteří neunavně zapisují dění ve světě do obří knihy (pod vnuknutím boha vědění). Toto je však zapovězeno všem ostatním. řád má i ozbrojenou složku hlídající samotné strážce. Pokud by PC chtěli informace z knih osudu, museli by se sakra snažit, aby je přesvědčili.
řád bílého vlka(inspirováno WH) řád fanatických rytířů, kteří potírají magii v jakémkoliv smyslu. V některých zemích jsou sami pronásledováni, ale v dalších částech fungují jako inkvizice, nebo spíš její ocelová pěst.
Autorská citace #23
10.11.2008 11:05 - Quentin
yash: vsak v poradku :)
Autorská citace #24
10.11.2008 11:33 - Ota
Rhymeloti: Kmen žijící v divočině, živící se převážně lovem. Patriarchát. Mladíci musí absolvovat zkoušku dospělosti. Pak se stávají muži s právem mluvit při občasných shromážděních. Každý muž ovšem musí za všech okolností mluvit ve verších. Kdo mluví normálně, bez rýmů, stává se v očích Rhymelotů méněcenným jedincem. Pokud se hrdinové dostanou mezi tuto komunitu, musí se přizpůsobit, jinak se k žádným informacím nedostanou (zřejmá inspirace Dědem Vševědem z Cimrmana, ovšem fungovalo to docela dobře, Vypravěči doporučuji si nachystat několik typických vět předem, aby působil dostatečně věrohodně, přece jenom Rhymeloti mluví ve verších zcela přirozeně). Neznámý jazyk dávno zmizelé civilizace: Hrdinové mohou občas narazit na svitky psané neznámým jazykem dávno zmizelé civilizace. Občas narazí na někoho, kdo je schopen pár slov rozluštit, případně najít nějaké svitky dvoujazyčné (ovšem značně potrhané, aby "vyluštěných" slov nebylo zbytečně moc). Při pátrání v ruinách měst oné zmizelé civilizace může být jakákoli znalost jejich jazyka znamenat rozdíl mezi úspěchem a smrtí (u hodných Vypravěčů mezi velkým úspěchem a malým úspěchem). Sekta: Členové sekty mají zvláštní schopnost. Pokud nejsou zabiti rychle a čistě (systémovou interpretaci musí určit Vypravěč), mohou před smrtí svého vraha proklít. Čím více členů sekty hrdiny prokleje, tím větší vliv ona kletba má (kletba seslaná vůdcem sekty je pochopitelně mnohem výživnější).
Autorská citace #25
10.11.2008 12:49 - Merlin
Náhrdelník tisíce duší:Náhrdelník v jehož nitru jsou ukryty duše mnoha a z mnoha světů. Pokud si jej někdo nasadí na krk, přejde do jeho těla náhodně vybraná duše a jeho duše nahradí duši v kameni. Postavě zůstávají její fyzické vlastnosti, ale veškeré diševní, stejně jako pamět a vše je jen cizí duše. Ta sama sebe vnímá jako za stara a podvědomě odmítá přijmout i očividnou změnu vzhledu. Protože se Náhrdelník vyskytuje ve více pararelních světech, může se stát, že dojde pouze k prohození duší v jednotlivých postavách majících na krku Náhrdelník.
Sejmutí náhrdelníku je pak problém, protože se osoba podvědomě brání a to především tehdy, kdy její původní tělo zemřelo..nemá se kam vrátit...
pokud by byl zájem o podrobnosti mohu dodat, případně mám i k tomuto i krátkou povídku, pokud by byl zájem
Autorská citace #26
10.11.2008 12:51 - Merlin
zapomněl jsem dotad, že cílem tohoto náhrdelníku je, aby si postava mohla zahrát i jinou, aniž by se zbavovala své původní..navíc je v tom spousty konfliktů a zvláštních situací...pokud se například do těla elfí princezny přenese duše trpasličího žoldnéře....

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1103789806366 secREMOTE_IP: 18.191.157.186