Základ pravidel: 4STs (4WoD)
- machaniky
- dotové dotace
- merity (staré merity budou konvertované do nových mechanik)
- morality mechanicky neřešíme, ale nějak jí reflektujeme (civilnost atp.)
Magie: Původní koncept (9 Sfér, konsenzus reality atd.), dice pool podle Awakening (kompatibilita ostatních mechanik)
Modifikace:
- Rituály: každý další hod při rituálu je -1 kostka, po neúspěšném hodu -2 kostky, rituál musí končit úspěšným hodem. Maximum kumulovaných úspěchů je Arere+Sféra+Willpower
- Quintessence podle 3WoD, pálení QE do efektivity magie: 1QE = +1d
- Ruší se limitace držené QE (protože to vedlo jen k tomu že si každej bral Prime 1 aby mohl mít unlimited - zbytečné omezení)
Technocracy složka od Filipa
- Improvizované metody: Pomocí focusů. Focus nemusí splňovat parametry působící metody
- Stabilní metody: Působí dlouhodobě (úspěchy obětované do duration), ale mechanicky se řeší jako běžná metoda (je neautonomní)
- Devices: Působí autonomně, mohou být aktivovány kýmkoliv kompetentním (technokraté, tech minioni), k jejich vytvoření je potřeba spálit xp (snaha, strávený čas atd.), Prime 3.
Pozn.: Rozdíly viz komunikační systém:
- k tomu abychom měli skutečně vlastní komunikační aktivovatelnou kýmkoliv z nás je potřeba device
- k tomu, abychom měli jednorázový komunikační kanál je potřeba metodologie (tj. musí to aktivovat Jerred).
- K tomu aby tento kanál působil dlouhodobě stačí stabilní metoda (+obětovat úspěchy kromě rozsahu i do duration), ale jejím iniciátorem musím být stále Jerred
- Pokud budu ale chtít takový kanál použít jen jako focus (tj. odkudkoliv se "připojit" na přístroj který mám na základně ("hlavní" focus) a pomocí tohoto přístroje pak provést nějakou metodu, pak to není potřeba házet a "dosah" takového focusu je prostě na uvážení.
Character creation: 4WoD dotová dotace, 6 bodů Sfér, 7 bodů mundane merits + 7 bodů techno-merits