Za mne:
cca ještě před 14 dny jsem byl na 90% rozhodnutý, že už je načase po pár desítkách let nechat rpg plavat a začít se věnovat jiným koníčkům. Říkal jsem si fajn, malá dostane na hraní nejdražší sbírku figurek co kdy měla :D a krabici s tilesy na skládání všemožných budov. já budu mít klid :). Holt už jsem asi vyčerpal vše pro hraní rpg a neoslovuje mne to tak jak před x lety.
Nakonec jsem minule hrál, s tím, že uvidíme jak to půjde nebo jestli se budu muset nutit. Relativně to šlo. Nicméně se to tak nějak zase vrací.
Nejspíš jsem jako DM i hráč vyčerpal své možnosti. Nemám rád nudné questy typu: běž tam a zabij potvoru a vezmi si poklad. Mám raději pletichaření, politiku, osudová a morální rozhodnutí, které pak ovlivňují okolí. Bohužel pak asi neumím s následkem pracovat.
Spousta příběhových postav, která mohl něco vysvětlit a objasnit pozadí nad kterým jsem přemýšlel a promýšlel zemřela. Někdy odůvodněně, jindy ne. Ano, mohl bych dát "následné vysvětlení" formou deníků a zápisků (to bych se s tím musel ale chtít dělat, a deus ex machina mne nikdy nebrala), i když tam dějově nemají co dělat. Tak pak prostě zůstane viset spousta vysvětlení a pozadí ve vzduchu a navazující věci nedávají smysl a já mám pocit zmaru, že je to vlastně quest bez výsledku (nepočítám zabití enemáka).
Hodně věcí asi vysvětluji špatně, málo, nebo jsem moc dvojaký a tajemný. Možná informace moc kouskuji, nebo bych se měl asi přenést přes to "že tahle cizí postava to fakt kurva neví" a prostě ji ty informace dát. Výsledek je, že to dopadá špatně.
Nechci, aby postavy jely strojově. Mám rád jejich chyby a přešlapy....jsou z toho cool zápletky. Ale zjistil jsem, že i když jsou hodní drsňáci co občas zabijou nevinou osobu cool v knížce nebo ve filmu, tak ve hře už to tak zábavné není. V knížce si to čtu a jsem od toho oproštěn, ale ve hře mám problém se na postavy dívat s nadhledem. (imho moje chyba, mám být nestranný rozhodčí). A ano, párkrát jsem podobnou postavu zkoušel hrát a musím říct, že mi to dlouho nevydrželo...
Mám rád, když jsou mezi postavami nějaké spory, rozpory a mírné konflikty (dává jim to uvěřitelnost)...ale ve chvíli, kdy to začne narušovat běh...je to špatně. V mnoha případech tak spolu jsou postavy, které by spolu prostě už nešly...(jdou spolu hráči)...nedaří se postavit skupinu, která by spolu chtěla jít ...
Nechci kázat, nebo něco moralizovat. Mám spoustu másla na hlavě a určitě šlo udělat spoustu věcí jinak nebo líp. Jen já už nevím jak