Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Sci-Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Ke stažení ZDE

Temná ruka
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Hrdinové galaxie
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém námořním, oblačném či vesmírném plavidle. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové
Příručka o astrálních služebnících bohů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie
Příručka zaměřující se na další kouzla. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky
Příručka zaměřující se na další rituály. Ke stažení ZDE

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE

Grimdark karty
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro Void: Sci-Fantasy, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE

Void: Fantasy
Druhá část trilogie, "nekompletní" verze. Ke stažení ZDE

Void: Sci-Fi
Třetí část trilogie, "nekompletní" verze. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
Autorská citace #21
24.9.2009 18:09 - sirien
em... ne. A i kdyby to tak bylo, tak to na věci nic nemění, podstata toho je naprosto stejná, jen bys začínal na jiném levelu nic inovativního.
Autorská citace #22
24.9.2009 18:13 - Gurney
Tedy projekt je to odvážný, ilustrace pěkné ale přijde mi to prostě jako hodně nápadný mix DnD a WH 40k, nic originálního sem v tom nenašel.

U hodu k100 se připojuju k názoru, že vydělení všech čísel pětkou a hod d20 může hře jenom prospět.
Autorská citace #23
24.9.2009 18:15 - Gediman
A jak převedeš hod 1 u 1k100 na hod 1 u 1k20, například? :)
Autorská citace #24
24.9.2009 18:29 - Gurney
A není úplně jedno jestli padne 1 nebo 2 nebo rovnou 5? Prostě se zaokrouhluje na nebližší číslo dělitelné pěti a k tomu se hází k20. S k100 je celá stupnice zybtečně podrobná a házet dvěma desetistěnkama + řešit která je za desítky je otrava (prakticky vyzkoušeno; na druhou stranu je pravda že nevlastním k100, takže nedocením dramatičnost okamžiků kdy se tenhle kulatý nesmysl už už chystá opustit plochu stolu než zastaví centimetr od propasti :)
Autorská citace #25
24.9.2009 19:27 - Gediman
Řešit která je za desítky, proč? Já mám dvě desetistěnky, jednu 0-9 a druhou 00-90, tam se nic řešit nemusí :) Původně jsem Void zkoušel se systémem k10, ale to mi přišlo jako nevyhovující, k20 by dělalo zase jiné problémy. k100 poskytuje právě tu míru podrobnosti, kterou potřebuji, hlavně kvůli bonusům a postihům.
Autorská citace #26
24.9.2009 19:48 - Jerson
Zdar Gedimane (já si pořád říkal odkud tě znám).
Tak jsem se pokusil najít nějaký nástin základních pravidel tvého systému, ale kromě použití k100 jsem nenašel nic, co bych mohl rozebírat. Tedy skoro nic, ale napřed rozeberu tenhle hod.
Počítat po procentech je fajn na compu, který dělá tyhle únavné a otravné výpočty za člověka. Hráči nejsou schopni slovně rozlišit více než nějakých 10 stupňů a během hry více stupňů nerozlišuje ani gamemaster. Ostatně i D20 používá vlastně jen poloviční rozsah, tedy od -5 do +5.
A jestli má zajímavá situace vzniknout hodem 1 ze 100 nebo 1 z 20 je úplně jedno, když už to hráč hodí, zábavnost u k100 nebude pětinásobná.

No a pak mě zaujala jedna věta z nástinu pravidel:
Píše:
Každý z nich má nějakou tu výhodu i nevýhodu, přičemž u některých bude i hrozit okamžité zničení lodi a tudíž i smrt všech na její palubě.

Naprosto zbytečný prvek ve hře, ať už ho hráči budou nebo nebudou mít jak ovlivnit. Když bude loď zničena a všichni zemřou, aniž by to mělo příběhový efekt, k čemu byly všechny předchozí akce? Opět riziko takového konce hry neudělá hru zajímavější.
Autorská citace #27
24.9.2009 19:57 - Alnag
Gediman: No asi nemá smysl ti to vyvracet, ale nedá mi to. Zkusím to z několika směrů (taková frontální ofenzíva).

Rozlišovat na škále úspěchu 0-100 by mělo smysl, kdyby každá jednotka mezi tím měla nějaký význam. Pokud jsi schopný rozškálovat a odlišit od sebe 0-100 stupňů ve všech relevantních vlastnostech tak ok. Pokud 0 je nedošlo k přeskoku signálu mezi neurony a 100 je vševědoucnost, co je řekněme 87 slovy? A co je 88? Pokud ti ukážu dva lidi a ty řekneš, tenhle je 87 a tamten 88 a pokud to dokážeš opakovaně přiřadit stejně, tak OK. Skutečnost je taková, že v oborech, kde na tom záleží se zjistilo, že optimální škála má pět stupňů, únosná sedm. Cokoliv nad tuto hodnotu je zbytečný luxus resp. matení. I s oblíbenou škálou 1-10 je problém.

Jiný pohled - bonusy a postihy říkáš. Jaký bonus je +1 na stovkové škále. Tím jsi hráčovou úspěšnost zvýšil o 1%. Tzn., že pokud hází pozná zhruba v jednom ze sto hodů, že se něco zlepšilo. To není zrovna extra motivace. Pokud nehraješ nějakou extra dice-rolling orgy hru, tak se ten úchvatný bonus projeví tak jednou za tři, čtyři sezení.
Druhý extrém je šokovat hráče velkým číslem, které dostanou jako bonus. Tumáš +10. Tam to sice hráč pozná na výkonu postavy spíš, ale jaksi to nevysvětluje tu škálu.

Ještě jiný úhel pohledu. Motivace. hráči chtějí růst. Existuje sorta hráčů, kteří prostě chtějí mít cool namakané postavy. Chtějí si vymaxovat svou postavu na nějaké škále na max. Takže pokud je škála přizpůsobena rozsahu kostek (pokud ne, tak to je zase na jinou kapitolu - vliv štěstí a schopností) pak vyhrabat se na nějaké škále na maximum může znamenat buď - neskutečně rychlý růst postavy (a to taky není moc motivační) a nebo nemožnost dosažení (to už vůbec není motivační).

Asi by se dalo ještě hovořit dále a šířeji, ale vím jak je to s autory RPG. Jistě jsi svoje rozhodnutí nějak odvodil a zvažoval. Nedělám si iluze, že bys ho změnil. Ale nedalo mi to nenapsat, kde si myslím, že ho bude tlačit bota...

EDIT: Koukám, že Jerson byl rychlejší... no nic.
Autorská citace #28
24.9.2009 20:19 - Colombo
Osobně si myslím, že procentuální kostka je stejná zhovadilost jako dvacetistěnka. Prostě je to moc kulaté, těch stupňů je tam moc, nehledě na to, že podle klasického stylu házení, čím větší kostku máš, tím větší je šance, že amatér podá stejný výkon jako profík.

Osobně si myslím, že setting je hodně podobný Warhammeru (ačkoliv jsem ho sám nečetl, ale z jakýchsi malých článků, her atp. snad trochu pochytil). Nemůžu říct, že by to bylo zrovna špatné, dobře udělaný free setting, pěkně ucelený v příručce zdarma ke stažení může být dobrý (ačkoliv lidi mají mnohem větší tendenci hrát to, co si sami koupili, snaha si odůvodnit, že to, za co jsem vyhodil tolik peněz a kupuju si pravidelně doplňky, zkrátka musí být lepší). Ale přeci jen by to chtělo trochu vyprofilovat. Udělat několik úrovní? (postavy, frakce, možnost hrát za nadpřirozené bytosti, ačkoliv bych k tomu přistoupil nikoliv jako neoddělitelnou součást základní hry, ale spíše jako u WoDu...) Klidně, když si budu chtít ve svém světě, který tak znám, zahrát na jiné úrovni. Ale ten svět by to chtělo vyprofilovat. Nejsem příznivcem obrovského množství ras, jak bylo uvedeno. Taky mi připadá, na úroveň technologie je značně rozpoluplná. Na jednu stranu je to high-tech, na druhou steampunk. Tyhle dvě věci nejdou k sobě, alspoň v mém případě. High-tech rasa má prostě tak absolutně obrovskou zásobu nesmírně účinných zbraní, kterým se low-tech frakce naprosto nedokážou ubránit (dneska se nebojuje přímým střetem, dneska se naruší infrastruktura taketama atp. zbytek je jen o tom udržet), že pro high-tech rasu není problém vyhladit ostatní.

Tedy stáhnout onu high-tech (parní vesmírné lodě? WTF?), udělat z toho více stempunk nebo nechat high-tech, ale v tomto směru pak dojde k sloučení technologií u všech národů. Proto bych šel klidně do parní trpasličí technologie, gnómské elektrické a jiných. Ale rozodně bych sejmul většinu ras. Proč mít tři variace téhož? I lidé mají zakrslé obchodníčky a urostlé vojáky. Proč je dávat jako jinou rasu? Když si vyprofiluješ pořádně 3-5 ras, udělal by jsi podle mého lépe.
Autorská citace #29
25.9.2009 07:52 - Gediman
Zajímavé příspěvky :) Možná bych k nim přihlédl kdyby se práce na Voidu teprve rozjížděly, leč ony se spíš už chylí k finiši :)

PS: kyberpunk technologie automaticky nezmanemá lepší zbraně než steampunk, dieselpunk nebo clockpunk (to je zas technologie Půlčíků :), to je třeba si uvědomit. Ano, sice nepřináší virtuální realitu a podobné vychytávky, její zbraně mohou být klidně mnohem silnější. Je to koneckonců všechno o fantazii a o tom jak daleko se chci odlišit od zažitých představ (tedy v tomhle případě docela dost).

Např. Černé říše budou mít ve výzbroji jako special zbraně plazmové pušky, což budou docela good zbraně akorát s hrozbou přehřátí. Gnómové budou mít na stejné úrovni výběru elektrošokové pušky, které prostě na cíl vychrlí spoušť blesků, pořádně zamávají s elektronickými komponenty cíle a ještě ho uškvaří. Právě ten efekt na elektroniku bude pro Černou říši docela zhoubná záležitost, protože právě ona na ní je dost závislá. Trpaslíci budou mít zase fúzní zbraně, tedy zbraně vystřelující žhnoucí paprsky, které cíl roztaví. To že mají styl steampunk nezmanemá, že nesmí mít takové zbraně.
Autorská citace #30
25.9.2009 09:11 - Jerson
Gedimane - kolik lidí Void hrálo a jaké jsou jejich názory na fungování?
Autorská citace #31
25.9.2009 09:16 - Lotrando
Nejsem odborník na všechny tyhle žánry, ale podvědomě mi přijde, že rozdíl steampunk/clockpunk (clockwork?) není přímo v mechanismu pohonu, ale v mnoha detailech odlišující tyhle záležitosti dost výrazně.

Do kombinace s fantasy se pak hodí spíš jeden a ne mnoho najednou. V takovém případě mi to přijde jako slušná bramboračka.
Autorská citace #32
25.9.2009 10:48 - Gediman
Jerson: zatím jsem to hrál jen s několika testovacími hráči, názory jsou vesměs pozitivní. Mimochodem právě z těhle testovacích her jsem došel k závěru, že d100 k tomu sedí líp a skutečně sedí :) Pravidla tedy už měnit nebudu, jen dolaďovat statistiky, tam to má ještě velké mezery. Bude to ale fuška :)
Autorská citace #33
25.9.2009 11:10 - Jerson
Gedimane, pokud podle těch pravidel budou hrát jen testovací hráči, tak finišuješ. Pokud počítáš, že by je měly používat i jiní hráči, jsi teprve na začátku tvorby. Každopádně jsem zvědav na mechaniky.
Autorská citace #34
25.9.2009 11:19 - Gediman
Nebojte, pracuji na beta-verzi, ke které bude mít přístup široká veřejnost :) Od této bety si hlavně slibuji pomoc při konečném ladění statistik, respektive "kontrolu" jestli funguje vše tak jak má a nedochází tam k nelogičnostem. Protože při testu prostě nejdou vyzkoušet všechny případy, ke kterým může dojít. Takže pak budu čekat hráčskou odezvu :)
Autorská citace #35
25.9.2009 15:44 - Blaine
Taaakze. Muj nekvalifikovany nazor. 1d100 neni dobry napad. Tecka. Zkousel jsem ho v Warhammer: Dark Heresy a nelibil se mi-hlavne proto, ze to bylo otrocky kopirovani nesmyslu, ktery (a to pozor) herne nemel zadny vliv. Veskere bonusy a penalty se stejne pocitali po peti procentech - coz znamena +1/-1 na dvacetistenne kostce.
Stostenna kostka se mi proste nelibi (at uz je to jedna velka koule nebo dve desetistenky to je jedno - a to mam stejne kostky jako ty).
K dalsim vecem se nejak moc nemuzu vyjadrovat, protoze krome toho, ze to JE Warhammer tak z toho nic jineho nebylo videt.
(Seriozne Pet Temnych? A je mezi nimi Blood God? Protoze jestli ano, tak rozhodne ork berserk vykrikujici BLOOD FOR BLOOD GOD!!!)
Autorská citace #36
25.9.2009 16:01 - Gediman
Mno, prostě d100 mi sedne. A vzhledem k tomu, že v něm jsou i jiné hry, tak nejen mě :)

Jistě, inspirace W40K tam je, to jsem nikdy nepopíral, stejně jako Star Wars a několika dalších dílek :)
Autorská citace #37
25.9.2009 18:30 - Jerson
A to jsem si myslel, že otázky jaký číselný rozsah použít mají tvůrci RPGček minimálně tři roky za sebou :-)
Autorská citace #38
25.9.2009 23:42 - Element_Lead
Ahoj, nenech sve nadseni zchladit sprskou reakci, ktere jsou z tve hry na rozpacich. Myslim si ze potiz je v tom, ze je zde docela velka koncentrace lidi, kteri maji prehled okolo techto her. Leccos uz zkusili a videli. Nebudu mluvit za ostatni, ale myslim si ze na to ma vetsina lidi podobny nazor. Uz to tu bylo mockrat, na co nove mechaniky, nove svety, kdyz neprinasi nic moc noveho. Vse to jsou veci, ktere uz tu byly xkrat a pro nesahnout rovnou po SW nebo WH? Navic si predstav, ze ti lidi treba uz xkrat resili ruzne problemy, o kterych jeste ani nevis ze nastanou, dokonce uz vi ze nekudy cesta nevede, respektive je zbytecne tama jit (znovu).

Ale ti lidi nebudou ani tvoje cilova skupina. Ve skutecnosti si myslim, ze by to nikdy neocenili :D ani kdyby to bylo sebelepsi. Kazdopadne dokonci to, vydej, preju ti hodne stesti a uspechu a pritahni k tomuto konicku dalsi lidi. Cesky psana fantasy/scifarna tu jeste neni. Treba to pritahne a oslovi novou krev. Kazdy takovy dokonceny projekt je maly zazrak a moc mu fandim.
Autorská citace #39
26.9.2009 10:40 - Blaine
Yashamaru: myslim ze nejvetsi rozpaky jsou z te 1d100, ktera neni uplne to prave orechove.
Autorská citace #40
26.9.2009 14:20 - sirien
Gediman píše:
Jerson: zatím jsem to hrál jen s několika testovacími hráči

S kým? Jaké měli zkušenosti s RPG? Jaká RPG hráli předtím? Jaká RPG četli? Jaké je jejich stylové zaměření?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.297523021698 secREMOTE_IP: 3.236.15.142