Projekt Void

Void: Sci-Fantasy je česká RPG hra, poprvé vydaná v roce 2012. V roce 2020 vyšla předělaná verze 2.0, která již nese název Void: Science Fantasy.

Kombinuje žánr fantasy a sci-fi, to vše v „grimdark“ hávu temnoty, beznaděje a utrpení, kde hlavní roli hrají nekončící války, intriky a korupce. Hra toho plně využívá a tak nabízí především drsnou akci a boj ve všech jeho rozmanitých formách, kde skutečně jde o život. Pravidla jsou jednoduchá, inspirovaná wargamingem a bez zbytečných komplikací. Gamemaster i hráči mají k dispozici nástroje, které jim dovolují vytvářet nekonvenční kombinace a prožít napínavá a nebezpečná dobrodružství. Koneckonců, pokud hráč svoji postavu řádně nepřipraví na všechny hrozby, smrt ji může dostihnout poměrně rychle. Je tu nepřeberné množství zvláštních schopností, předmětů, zbraní a dopravních prostředků, takže postavu lze dobře přizpůsobit každé taktice, každému protivníkovi.

Void: Science Fantasy má vlastní svět, který je prostorově i časově dosti rozsáhlý a inspirativní. Má mnoho dějových linií, na které lze snadno navázat. Hlavní zápletkou je boj spásného Světla proti korumpující Temnotě. Když byla galaxie zmítána obrovskou válkou mezi stoupenci dvanácti bohů Nebe a dvanácti bohů Pekla, pětadvacátý bůh se rozhodl obětovat svůj život, aby ji ukončil – tím, že přivede zlo tak hrozné, že se proti němu budou muset všichni spojit. Na místě jeho smrti vznikla Trhlina do Prázdnoty, ne-prostoru za hranicemi vesmíru. Z ní začala vyvěrat Temnota, která se brzy zformovala v pětici Temných bohů s jediným posláním – pohltit všechny duše. Válka mezi Nebem a Peklem sice oficiálně skončila, mír mezi galaktickými frakcemi však nenastal. Technologicky pokročilí lidé Černých říší bojují s magicky nadanými lidmi z Bílých říší, zatímco obě skupiny jsou pod útokem lidí Šedých říší, kteří je považují za separatisty. Orkové vedou bleskovou válku proti těžebním klanům trpaslíků, hobgoblini jsou v zákopové válce s průmyslově orientovanými gnómy a goblini provádí své partyzánské akce proti zemědělským půlčíkům. Vznešení elfové fanaticky oddaní Nebi pokračují ve svaté válce proti Temným elfům, kteří jsou slepě věrní Peklu. Lesní elfové, kteří se této války odmítli účastnit, odešli do exilu, kde se však dostali do konfliktu s xenofobními ursary. Felirové a canirové spolu vedou kruté predátorské bitvy o suroviny a teritorium. Mocní Titáni – trollové, zlobři a obři – se snaží vybudovat velké říše na troskách impéria svých dávných pánů, při tom však musí bojovat o cenné otroky. Mezitím armády Temné ruky pomalu postupují a dobývají jeden planetární systém za druhým. Zdá se, že vyhasnutí veškerého Světla se neodvratně blíží.

Přehled toho, co zatím vyšlo:



Základní kniha
Základní kniha pravidel. Dovoluje hrát za žoldnéře – nájemné bojovníky.
Verze 2.0 je rozdělena na jednotlivé kapitoly:
- Systém
- Tvorba postavy
- Dovednosti a vybavení
- Zápasník
- Střelec
- Technik
- Lékař
- Kouzelník
- Kněz
- Infiltrátor
- Víra a korupce
- Mise
- Zbraně
- Implantáty a talismany
- Zvířata
- Protivníci
- Dopravní prostředky
- Svět

Výcvikový tábor
"Demoverze" hry, která na pouhých třiceti stránkách obsahuje ta nejzákladnější pravidla. Ke stažení ZDE

Triskelion
Příručka pro hry Trilogie Void, která se zabývá Triskelionem. Ke stažení ZDE

Hrdinové říší 2.0
Příručka přinášející pravidla pro hraní dalších kariér (mimo žoldnéře a plenitele) a také vůdců organizací i vládců říší, což je užitečné především tehdy, když postavy získají mnoho bodů zkušeností a velké bohatství. Kromě toho obsahuje pravidla pro tvorbu základny. Ke stažení ZDE

Arzenál zkázy 2.0
Příručka zaměřující se na další vybavení, brnění, zbraně, implantáty a talismany. Ke stažení ZDE

Temná ruka 2.0
Příručka pojednávající o silách Temnoty. Dovoluje hrát za plenitele, „temnou“ obdobu žoldnéřů. Jsou to krvelačné bandy upírů, vlkodlaků, nemrtvých, mutantů a zatemnělých, jejichž úkolem je získávat duše smrtelníků pro Temné bohy. Ke stažení ZDE

Nespoutaná magie 2.0
Příručka zaměřující se na další kouzla resp. psi-síly. Ke stažení ZDE

Velkolepé zázraky 2.0
Příručka zaměřující se na další rituály resp. seance. Ke stažení ZDE

Smrtící divočina 2.0
Příručka obsahující nová zvířata a rostliny. Je tu také uvedeno vybavení, které je možné zvířatům přikoupit a zvýšit tak jejich efektivnost v boji. Ke stažení ZDE

Zuřící bohové 2.0
Příručka o astrálních služebnících bohů, resp. extradimenzních služebnících omnifaktorů - dovoluje za ně hrát již od začátku. Kromě toho se zabývá vírou resp. synchronizací smrtelníků a obsahuje také vzácné vybavení pro křižáky. Ke stažení ZDE

Ocelové bestie 2.0
Příručka zaměřená na bojové dopravní prostředky, jejich modifikace a přídavné vybavení. Obsahuje Lodní deník, ve kterém si hráči mohou udržovat přehled o svém vodním, vzdušném či vesmírném/éterickém plavidle. Ke stažení ZDE

Nelítostné armády 2.0
Příručka obsahuje pravidla pro boj oddílů i pro velké bitvy armád a flotil. Jsou tu popsáni také noví bojovníci majoritních ras. Ke stažení ZDE

Grimdark karty 2.0
Grimdark karty jsou herní pomůcka, která zajišťuje, že hra bude mít atmosféru v grimdark stylu. Ačkoliv jsou primárně navrženy pro hry trilogie Void, je možné je použít v kterémkoliv jiném stolním RPG. Ke stažení ZDE


Příručky dosud ve staré verzi:

Apokalypsa
Příručka týkající se přírodních katastrof, zbraní hromadného ničení, mocných kouzel a rituálů. Nabízí mnoho možností totální destrukce a zkázy, které gamemaster může použít jako pozadí zápletky a hráči jako „eso v rukávu“ proti těm nejmocnějším protivníkům. Ke stažení ZDE

Kolébka života
Příručka obsahující pouze popisy nejvýznamnějších a nejzajímavějších míst galaxie. Spolu s ní je k dispozici také galaktická mapa. Ke stažení ZDE

Šedé stíny
Soubor předpřipravených misí, který je vhodný pro začínající Gamemastery. Ke stažení ZDE
Napsal: Gediman
Autorská citace #41
26.9.2009 16:32 - Gediman
S kým? - jména/nicky ti nic neřeknou :)
Jaké měli zkušenosti s RPG? - vesměs pokročilé, alespoň co říkali.
Jaká RPG hráli předtím? - o všech nevím, většinou ale DrD.
Jaká RPG četli? - číst RPG... mno... lepší je ho hrát :)
Jaké je jejich stylové zaměření? - stejné jako moje :)
Autorská citace #42
26.9.2009 16:51 - Alnag
Já mám možná jinou otázku. A to - co si slibuješ od toho projektu? Hodně hráčů, kteří tu hru budou hrát (nebo snad kupovat?) Vznik nějakých fanovských stránek? Překlad do ciziny a celosvětový úspěch na poli RPG? Zfilmování a počítačovou hru na motivy nebo jen to, že budeš mít systém pro sebe a svojí družinku?

Jinými slovy a víc stručně - jaké je tvoje kritérium úspěchu a neúspěchu tohoto projektu. Podle čeho se to objektivně pozná?
Autorská citace #43
27.9.2009 16:52 - Gediman
Vše pěkně popořadě :) Primárním kritériem úspěchu bude vydání u vydavatele. Pokud tohle vyjde (ale i pokud to nevyjde), tak nasbírání fanoušků, což obvykle následuje tvorbou fan stránek, pokud to půjde dál, tak klidně i překlad. Zfilmování a počítačovou adaptaci za cíl ani tak nepovažuji, ale pokud mi to někdo nabídne, vezmu to :)

Důkazem neúspěchu by pak bylo to, že tahle hra po vydání rychle zapadne.
Autorská citace #44
27.9.2009 20:58 - sirien
Gediman píše:
vesměs pokročilé, alespoň co říkali.

a to jako znamená co přesně?

Gediman píše:
o všech nevím, většinou ale DrD.

tak to je na testovací skupinu hodně sux.

Gediman píše:
číst RPG... mno... lepší je ho hrát :)

Od hráče vpohodě názor. Od game designera dost úděsná a děsivá věta, popravdě jestli si to fakt myslíš tak Voidu moc šancí nedávám.

Vůbec - kolik jsi toho hrál a četl Ty?

Gediman píše:
stejné jako moje :)

Tak to je dost nanic, protože tím pádem postrádáš pluralitu názorů v reflexi. Stejně tak to je dost nulová odpověď ohledně toho co od Voidu čekat.
Autorská citace #45
28.9.2009 01:10 - Gediman
Nechápu význam tvých otázek :) S testovacími hrami jsem byl spokojený, přinesly odpovědi na všechny mé otázky a vyřešily většinu mých problémů. Většinu kritiky, která padala na dílčí pravidla jsem vzal v potaz a tato pravidla upravil tak, aby vyhovovala. Četl jsem pravidla DrD, GURPSů i mé srdcovky Mutant Chronicles - ne proto, abych se inspiroval (i když možná trochu ano, ale rozhodně ne systémem), ale hlavně proto, aby má pravidla byla pokud možno unikátní. Zatím jsem tedy ve všech ohledech spokojen a už v podstatě to zbývá všechno dát do kupy (+ vyladit statistiky, ale to už jsem psal).
Autorská citace #46
28.9.2009 09:06 - Colombo
Když si pořádně nic nečetl, tak jak můžeš tvrdit, že tvá pravidla budou unikátní?
Autorská citace #47
28.9.2009 09:14 - Blaine
Gediman: tak to jsi toho cetl doopravdy malo. Pri designu (ja to nedelam, to je jen takovy muj dojem) bys toho mozna mel vedet vic. Doporucoval bych se podivat minimalne na Dark Heresy - to je Warhammer 40k, kdy hraci dostanou role inkviztornich akolytu.
Autorská citace #48
28.9.2009 10:16 - noir
Mě to teda přijde jako kopie Warhammeru 40k a Mutant Chronicles. Proč bych měl hrát právě Void, když už mám tyhle dvě hry, které fungují poměrně dobře? Co víc mi nabídne? Čím bude konkurovat masivní podpoře, jakou mají ty hry?
Jinak musím říct, že se mi docela dost líbily ilustrace na webu Voidu, to náhodou vůbec není špatné.
Autorská citace #49
28.9.2009 10:18 - Gurney
Gediman píše:
Primárním kritériem úspěchu bude vydání u vydavatele.

Na rovinu, s tím nepočítej. Pokud tedy na tom nestrávíš dalších pár let a nepochytíš za tu dobu aspoň tolik herního designerství co projevuje třeba Jerson. Existují projekty mnohem promakanější, které se vydání nikdy nedočkají, zvlášť u nás, kde je vydat rpgéčko hodně složitá věc.

Gediman píše:
Nechápu význam tvých otázek :)

Což by v tomhle kontextu neměl herní designér říct ani ze srandy, obzvlášť pokud chce mít aspoň minimální naději na vydání své hry.

Gediman píše:
Četl jsem pravidla DrD, GURPSů i mé srdcovky Mutant Chronicles - ne proto, abych se inspiroval (i když možná trochu ano, ale rozhodně ne systémem), ale hlavně proto, aby má pravidla byla pokud možno unikátní.

Nebudou, aspoň pokud nejseš osobnost rpg formátu Lawse a i kdyby ano, tak to ten nedostatek rozhledu nejspíš nezachrání. Zkus se mrknout na méně tradiční rpgčka jako Burning Wheel, FATE nebo třeba Shadow of the Yesterday.

Tím tě od dalšího vývoje nechci odrazovat (spíš naopak) ani tě zdeptat, ale zatím bych ten projekt bral spíš pro tvoji vlastní potřebu a potřebu tvých hráčů.
Autorská citace #50
28.9.2009 11:13 - Colombo
Osobně bych viděl Void jako verzi 0.02 (za obrázky). Tím stylem, jakým k tomu přistupuješ tak můžeš mít tak 0.07, ale k 1.0 musíš změnit razantně styl výroby. Načíst RPG, seznámit se s ostatními pravidly/mechanikami, pročistit svět od balastu, vybalancovat jej. Styl: Magie, napůl, technika se ti hodí tak maximálně do nějaké střílečky nebo strategie, kde toho moc vymýšlet nemusíš, ale do komplexního světa je to značně nevhodné. K promíchání prostě dojde, stejně jako v Hvězdné bráně začali používat lidé Goualdskou, Antickou, Wraithskou a Asgardskou technologii. A to byly oddělené světy, po dlouhou dobu, ne relativně jednotná společnost s mnoha kontakty.
Autorská citace #51
28.9.2009 11:19 - Blaine
Colombo: neni pravda, ze se to do komplexniho sveta nehodi. To ze se to nelibi tobe neznamena, ze se to nelibi tisicum lidem po celem svete - precti si o cem je Warhammer 40k... a jak dlouho uz vychazi a jak dlouho uz na nem Games Workshop ryzuje penize. A jake je jedno z nejprodavanejsich RPG poslednich dvou let.
Autorská citace #52
28.9.2009 12:07 - Colombo
Blaine: v pohodě, pokud je to dostatečně rozprostřeno po světě. Ale ve Voidu jsou i trpaslící s parními vesmírnými loďmi (určitě budou mít nějaké vesmírné stanice pro doplňení vody a uhlí, nehledě na obrovské pískové věže, aby ta loď mohla zpomalit), teslacoil gnomové a další a další. A další a další. Chci jen říct, že je toho strašně MOC. Nehledě na obrovský technický rozdíl. Neřeknu, střelný prach vs magie, ale future versus raně středověcí rytíři...
Autorská citace #53
28.9.2009 12:22 - Gurney
Colombo: A co jako? To co popisuješ je spíš záležitost fantazie a ve srovnání s napsáním vlastního systému je to podle mě ta zábavnější a rychleji odsýpající činnost, navíc není nutné řašit každý detail, to mi přijde jako takový syndrom "oldschoolového" PJ. Mimoto do toho pleteš ještě vlastní preference.
Autorská citace #54
28.9.2009 12:31 - Colombo
Gurney: Kdyby jsi trochu pročetl gedimanovy stránky, zjistil by jsi, že o systému se tam prakticky nemluví. Jedinné, co víš, je 100 stěná kostka. Jelikož ty asi patříš k hardcore jádru d20, kde jedinná a správná kostka je dvacetistěnka, hned na tomhle zakládáš roztodivné teorie o tom, jak špatný bude ten systém, protože používá stostěnku, aniž by si znal mechaniky.
Já mechaniky neznám, proto můžu usuzovat jen z toho, kolik systémů přečetl, což napsal až tady, a možná kritizovat fluff (a obdivovat obrázky), což je prakticky jedinná část jeho projektu, kterou uvolnil.

A můžeš mi Gurney říct, jak sakra mám něco posuzovat bez osobních preferencí?! Kdyby jsi se alspoň trochu zamyslel, než by jsi napsal krásně přehlížející post, zjistil by jsi, že všecko, co chceš napsat, jsou vlastně jen tvé a ničí jiné preference!
Autorská citace #55
28.9.2009 12:32 - Nachtrose
Colombo: rytiri vs magie vs tech je slozka i treba Final fantasy serie, a myslim, ze to taky neni uplne nejhorsi prostredi. Spis patri k tem lepsim. A W40k do toho vlastne muzes pocitat taky. Assault marinaci = tezci rytiri s meci, magie = psionici, tech = las guny, melta guny, tanky...
Autorská citace #56
28.9.2009 13:00 - Colombo
Nachtrose: ano, ale rozdil je mezi tim, kdyz ma marinak tezke brneni, mec a pulzni pusku a bojuje proti nekomu technologicky/magicky na stejne urovni (kde magie +- supluje technologii a jde jen vice-mene o look) a mezi tim, kdy proti sobe jdou nestejnorode slozky, jedna nema potuchy o magii, druha o technice. Pokud vim, tak ve warhammeru vsichni pouzivaji techniku i magii a maji ji priblizne na stejne urovni, jen ten se spoleha vice na magii, ten vice na techniku. Ted nemluvim o jednotlivcich, ale o celych frakcich. Uvedomte si, ze ani ve Starcraftu, kde se jedna o rasy, ktere maji uplne jiny technologicky zaklad, nedoslo k neustalemu oddeleni techniky, ale o nove vynalezy projevili zajem vsechny strany a snazili se navzajem je ukrast. Lide ziskali svuj Overmind, zergove se naucili pouzivat protosske krystaly a lide zmutovali zergy a protossy do jednoho tvora. Mluvim tu o rasach, ktere maji naprosto rozdilny technologicky i psychologicky zaklad, ne o rasach vice-mene pribuznych, tam by doslo k mnohem tesnejsimu splynuti technologie/magie. Kazdy se bude snazit pouzivat to nejlepsi v dane oblasti.
Autorská citace #57
28.9.2009 13:25 - noir
Colombo: ve WH40k jsou technologie nepřenosné-tyranidské biotechnologie nepoužívají lidé, tauevé nejsou sto použít elfí wraithbone, chaos je neslučitelný s neckrometalem.
A orkové? Ti mají jen masy a masy vojáků. Takový necron orků pobije stovky, stejně jako mariňák obyčejných imperiálních vojáků...
Autorská citace #58
28.9.2009 13:53 - sirien
Víš, problém je především v tom, že vzhledem k tomu co tvrdíš očividně nemáš dost znalostí na to něco designovat. Já tvrdím že bys měl znát alespoň šest typově silně odlišných her, abys design mohl posuzovat, na designování samotné bys jich měl znát alespoň deset, a to čistě kvůli tomu abys chápal k čemu tam která mechanika je a jak k ní různí autoři přistoupili, proč a čeho tím dosáhli.

Vzhledem k tomu že se nehlásíš ani ke znalosti těch šesti her zní tahle věta:
Píše:
S testovacími hrami jsem byl spokojený, přinesly odpovědi na všechny mé otázky

naprosto nevypovídajícně, protože prostě nevěřím že bys vůbec měl dost znalostí k tomu ty potřebné otázky položit.

A testovací skupina, která má stejné stylové zaměření jako Ty a zná především DrD je ta poslední, která by měla kompetenci na to si je domyslet případně zodpovědět. Když znáš jen DrD tak Ti kdeco co je ve skutečnosti už zastaralý může připadat děsně cool, protože jsi prostě nikdy neviděl jak to vypadá v nových hrách.

Píše:
ale hlavně proto, aby má pravidla byla pokud možno unikátní.

unikátnost pravidel je ve skutečnosti naprosto nulová deviza. Funkčnost je to co se počítá. Různí autoři od sebe klidně přebírají celé mechaniky jenom protože vidí, že tak jak je napsal někdo před nimi to funguje tak, jak to fungovat má. Snaha o přílišnou originalitu mi přijde spíš škodlivá.

Gurney píše:
Pokud tedy na tom nestrávíš dalších pár let a nepochytíš za tu dobu aspoň tolik herního designerství co projevuje třeba Jerson. Existují projekty mnohem promakanější, které se vydání nikdy nedočkají, zvlášť u nás, kde je vydat rpgéčko hodně složitá věc.

Můžu Ti dát hned čtyři příklady RPGček které u nás vyšly v relativně vysokém nákladu i přesto, že jejich autoři potkali game design z vlaku

Colombo píše:
Jelikož ty asi patříš k hardcore jádru d20, kde jedinná a správná kostka je dvacetistěnka, hned na tomhle zakládáš roztodivné teorie o tom, jak špatný bude ten systém, protože používá stostěnku, aniž by si znal mechaniky.

Em... a co takhle: protože znám mechaniky (obecně, ne Voidové) tak vím, že je d100 ve skutečnosti zbytečná kostka, protože (z důvodů které tu už padly) poskytuje rozlišení tak citlivé, že je ve hře neaplikovatelné, a naopak vede k tomu že se ve hře pracuje s nesmyslně vysokými čísly?
Netvrdím že je d20 jediná pravá kostka (ve skutečnosti jsem spíš fanda poolových systémů), nicméně co tvrdím je, že to je nejspíš nejvíce-stěná kostka která ještě dává nějak smysl (protože ve chvíli kdy +-1 přestane být významné a za nejnižší hodnotu se kterou se pracuje se začne používat jiné číslo (2, 5...) tak je načase veškeré herní statistiky tímhle číslem vydělit.

Píše:
a mezi tim, kdy proti sobe jdou nestejnorode slozky, jedna nema potuchy o magii, druha o technice.

to je ve skutečnosti děsně cool koncept, ale byl by sakra těžkej na smysluplné ztvárnění.
Ale jen si to představ - lidskou kulturu na tech levelu SG Asgardů, která je v konfliktu s nějakou démonickou rasou která jede těžce na high-fantasy magii. Dvě rasy se zcela odlišným myšlením, takže nejsou pořádně schopné pojmout koncept fungování druhé strany, natož se naučit její devizu...
Autorská citace #59
28.9.2009 13:58 - Colombo
Sirien: něco jako ve starcraftu. Ano, bral bych démony z jiné dimenze a lidi. Nebudu brát orky, trpaslíky, lidi, elfy atp atp., protože to prostě nejsou různé věci ale mírná variace na totéž. Proto, pokud nebudou jen ubohými postavičkami v hře znuděných bohů, vždycky se technologie propletou.
Autorská citace #60
28.9.2009 14:15 - noir
Colombo: Fakt by sis měl přečíst ten WH40k, než začneš řešit, co a jak a proč nejde...

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Gediman

Gediman.cz - domovská stránka mého osobního projektu stolního RPG, plus recenze na další RPG, které mě osobně zaujaly. Dále zde naleznete popisy materiálů k wargame Warhammer 40.000, články o popkulturních fenoménech a také můj audioblog.více
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.094353199005127 secREMOTE_IP: 18.97.9.174