Zajímavosti

Debata je lehce moderovaná (opravení nefunkčních odkazů). Zkuste nespamovat... moc. Díky.
Napsal: Nerhinn
11.4.2017 14:14 - LokiB
upraveno
17.4.2017 02:22 - asdfasdf
5.5.2017 15:47 - Aegnor
5.5.2017 16:09 - Šaman
Aegnor píše:
Nápad, jak připravovat mapu.

Jop, tohle funguje. Teda, ten základní nápad, viděl jsem ho v praxi s fazolema a čočkou.
Jen je to asi trochu podobné dizkuzi u "nefixlovat kostky".

Tahle metoda připraví nějaký základ. Rozhodí se kostky/fazole/cokoliv, trochu se to rukou pohrne, když se to rozletí moc homogenně a pak se obkreslí pobřeží.
Pak jsou ale místa, která chceme mít v nějaké konkrétní podobě, třeba proto, že už máme odehrané přístavní město a víme, co má být okolo, nebo máme nějakou mapu existujícího kousku.

Co se týče nápadů na města, hory atd. podle toho, co na které kostce padlo, to už se mi nelibí vůbec. Mapa na dračák má být (podle mě) logická a proto ji vytvářim pseudoreálnou. Uprostřed hor jen tak žádné město nebude. Pokud ano, tak přerostlé hornické, nebo na spojnici důležitých obchodních cest (které musí mít důvod, proč ty hory neobchází). A takové město zase bude velmi specifické - hlavně v tom, že bude vyžadovat silné a pravidelné zásobováni potravinami. Bude tedy muset být bohaté - pokud se tam těží důležitá surovina, tak jeto logické. Pokud je to na obchodní stezce, tak tam budou asi velmi vysoké ceny a tedy bude obývané hlavně zástupci obchodních cechů a tedy… (a tak dál).

Prostě náhoda nevytvoří uvěřitelný konzistentní svět, ale může pomoci zezačátku, když nemám čeho se chytit. U toho (ne)fixlování je to zase o tom, že náhoda může způsobit nečekané drama, ale když už ho máme, tak někomu přijde dobré ubrat pak náhodu a to drama hrát spíše podle narativních pravidel dobrého vyprávění.
9.5.2017 01:38 - asdfasdf
Když už jsme u těch map, narazil jsem kdysi na zajímavou metodu tvorby map města za pochodu
9.5.2017 12:36 - Vojtěch
asdfasdf píše:
Když už jsme u těch map, narazil jsem kdysi na zajímavou metodu tvorby map města za pochodu


Tohle přinesl Vornheim.
10.5.2017 12:32 - Macintoush
10.5.2017 15:26 - sirien
well... zaprvé to generuje jen jména a zadruhé jako - nic moc ve skutečnosti.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11517000198364 secREMOTE_IP: 23.20.157.174