sirien
8.12.2007 19:07
Dotazy, poznámky, připomínky, detaily, návrhy... tento článek je určený jen k tomu aby mohla být "diskuse k:" - sice bych mohl založit pouze tu diskusi, ale to by to pak nebylo všechno tak pěkně v jedný sekci článek vedle článku :)
Autorská citace #21
8.12.2007 19:34 - sirien
/25 Jun 2007/
Po rozhovoru se Sathel musím zdůraznit jednu věc o Skutečném světě. NENÍ patriarchální!! Resp ne tak moc, asi tak, jako u nás. Abych to upřesnil: Nelze mít (až na extrémní případy, např. fanatické náboženství) patrialchální společnost tam, kde muži nevládnou větší silou než ženy, což se ve světě, kde se síla neměří moc od svalů, ale spíš od fireballů, které jsou v populaci rozloženy rovnoměrně pohlaví nepohlaví, dělá blbě.
Ve vyšších vrstvách, tj. tam, kde jsou jedinci se silnějším Kouzlem (rody, domy, případně jiné spolky kde se sejde víc mocných) je rovnost pohlaví téměř absolutní - Kouzlo je mezi nimi tak výrazné, že prostě fyzické aspekty přesahuje zcela. Mezi obyčejnými mágy je lehčí dominance mužského pohlaví, protože jejich Kouzlo není dost silné na to, aby svaly vykompenzovalo zcela, nicméně i tam se to projevuje.
Autorská citace #22
8.12.2007 19:35 - sirien
/11 Jul 2007/
Do příští hry bych ocenil, kdybyste si rozmysleli rodinné příslušníky - a to se týká vás všech, včetně Quasita - u Vojty bych rád něco věděl o té Tvojí dceři, bez ohledu na to, jestli to Vojta ví nebo ne.
Pokud k tomu rozepíšete i pár přátel nebo známých, tak jedině dobře.
Co se týče vašich postav během té doby, kterou přeskočíme:
>> Tahle doba bude tak dlouhá, jak budete potřebovat, aby se s vašimi postavami stalo, co budete chtít. Zhruba by ale měla odpovídat těm dvoum, možná třemměsícům, určitě ne dýl.
>> Všechny postavy začnou cítit takové divné odcizení nebo odloučení. Takový ten pocit, že všechno co se děje kolem vás je vlastně nedůležité, fraška, divadlo, že to není skutečné, ale jen vysněná iluze. Konkrétní pojetí/formu nechám na vás, může a nemusí se to projevit navenek, může to být a nemusí to být příjemné, to je mi docela jedno. Ale potom, co jste prošli uličkami, které neexistují, chlastali s bytostmi, které popírají lidskou anatomii a byli jste zasaženi firebally není možné, abyste dál žili jako dřív.
>> S tím souvisí i to, že si začnete všímat různých divností okolo vás. Jaké to budou nechám opět na vás, ale měli byste si je určit. Nemělo by jít o nic velkého, ale mělo by jít o něco, čeho si všimnete. Někomu třeba něco spadne, ale vrátí se mu to do ruky. Nebo si najednou uvědomíte, že člověk, který stojí v metru a mluví do prázdna jakoby se s někým bavil vypadá spíš jako někdo kdo telefonuje bez mobilu než jako vyšinutý blázen. atd.
Autorská citace #23
8.12.2007 19:36 - Sathel
/11 Jul 2007/
píše:
Ale potom, co jste prošli uličkami, které neexistují, chlastali s bytostmi, které popírají lidskou anatomii a byli jste zasaženi firebally není možné, abyste dál žili jako dřív.
Fňuk, fakt ne?
Třeba jsme psychopati
Autorská citace #24
8.12.2007 19:37 - Sathel
/09 Aug 2007/
Přidala jsem zápis z minulé hry, tentokrát formou popisu a nikoliv deníku. Napsala jsem, co jsem si pamatovala. Jsou tam chyby, tak mi prosím napište, co jsem napsala blbě a co chybí, já to opravím a doplním.
Siriene, prosím tě, jak zněla ta legenda? Pamatuju si jen fakta, ne znění. Jo a jestli jsi nám dal do té hry zas nějaké nenápadné náznaky, kterých jsem si nevšimla, tak prosím zdůraznit. (můžeš mi to říct osobně a já to zakomponuju do popisu, nebo to tam vmáčkni sám, vždyť jsi moderátor).
Quasite, nejsem si jistá jak ten tvůj souboj probíhal, tak mě kdyžtak oprav, já opravím záznam.
Vlasáku, Filipe, u vás vůbec netuším co jste kde dělali, ani jak jste bojovali s těma čarodějkama... takže jestli toužíte, aby vaše příběhy byly zvěčněni do konce životnosti tohoto tématu, tak se ozvěte
jména těch holek si taky nepamatuju
Autorská citace #25
8.12.2007 19:38 - Quasit
/14 Oct 2007/
Mám takový obecný hlod ke hře:
Chtěl bych, abychom si stanovili nějaký příběhový cíl, kam naše hraní dospěje v určitém časovém rámci. Co tím vlastně myslím je to, že například bychom si řekli, že se vyřeší určitá zápletka, boj o nějaký předmět, postavení, informaci, whatever. Chci to proto, že v současný chvíli pro mě klasická "otevřená hra bez konce" není časově únosná a v podstatě ani zajímavá. Zjistil jsem, že tímto způsobem se hra docela vleče a sice někam spěje, ale hráč nemá kontrolu nad tím, kam. Což někomu vyhovuje, ale mě právě přestalo.
Je mi jasný, že to asi nebude mít kladnou odezvu u některých hráčů, kterým tohle zavání moc metagame (asi Filip). A hlavně samozřejmě na to musí přistoupit Sirien.
Myslím, že pokud by ostatní hráči nechtěli, dalo by se to domluvit jen individuálně pro moji postavu. Nevím, jestli by to teda fungovalo bez obtíží, v kombinaci s "otevřenými" linkami ostatních postav a nestrhávalo reflektor příliš na mě.
Co vy na to?
Autorská citace #26
8.12.2007 19:38 - sirien
/14 Oct 2007/
Mě to vcelku sedí, protože jsem sám měl vizi toho, kam se má hra dostat na konci, ale nechtěl jsem jí předkládat dřív, než aspoň rámcově pochopíte svět a jeho povahu, protože by to bylo zbytečné. Navrhuji asi probrat osobně, protože takhle by to bylo na dlouho a dlouho a na to nemám moc chuť
Autorská citace #27
8.12.2007 19:39 - Sathel
/14 Oct 2007/
V podstatě nemám nic proti, spíš se mi to líbí. Aspoň budu mít jakous takous jistotu, že se příběh mé postavy vivine přibližně tak, jak si představuji.
Autorská citace #28
8.12.2007 19:40 - sirien
/15 Oct 2007/
Nebo zešílí
Autorská citace #29
8.12.2007 19:41 - Quasit
/15 Oct 2007/
Sirien píše:
Nebo zešílí
třeba si přesně tak představuje vývoj své postavy... ale chce to udělat podle SEBE
Autorská citace #30
8.12.2007 19:42 - sirien
/14 Nov 2007/
Byli byste prosím takhodní a udělali si tenhle testík? Fakt nezabere moc času. Zajímalo by mě, jestli sem si vás trefil správně . Navíc pokud ne, a sek sem se o hodně, tak s tím můžu ještě něco udělat .
http://quizfarm.com/test2.php?q_id=275080
je to od Robina Lawse, nemusíte se bát nějakého Brain Damage nebo tak
Autorská citace #31
8.12.2007 19:43 - Vlasák
/14 Nov 2007/
No, tak to vyšlo hodně přesně
You scored as a Storyteller
The Storyteller is in it for the plot: the sense of mystery and the fun of participating in a narrative that has the satisfying arc of a good book or movie. He enjoys interacting with well-defined NPCs, even preferring antagonists who have genuine motivations and personality to mere monsters. To the Storyteller, the greatest reward of the game is participating in a compelling story with interesting and unpredictable plot threads, in which his actions and those of his fellow characters determine the resolution. With apologies to Robin Laws.
90% Storyteller
70% Casual Gamer
65% Character Player
45% Specialist
45% Tactician
25% Power Gamer
20% Weekend Warrior
Autorská citace #32
8.12.2007 19:45 - Sathel
/14 Nov 2007/
What RPG Player (Not Character) Type Are You?
You scored as a Character Player
The Character Player enjoys creating in-depth characters with distinct and rich personalities. He identifies closely with his characters, feeling detached from the game if he does not. He takes creative pride in exploring different characters, often making each new one radically different than others he has played. The Character Player bases his decisions on his character's psychology first and foremost. He may view rules as a necessary evil at best, preferring sessions in which the dice never come out of their bags. For the Character Player, the greatest reward comes from experiencing the game from the emotional perspective of an interesting character.
90% Character Player
90% Storyteller
55% Casual Gamer
40% Tactician
25% Specialist
20% Weekend Warrior
5% Power Gamer
Někdy jsem se nemohla rozhodnout.
Autorská citace #33
8.12.2007 19:45 - sirien
/14 Nov 2007/
Filip...
90 storry
70 tactician
45 power
45 Specialist
45 character
25 Casual gamer
Autorská citace #34
8.12.2007 19:47 - sirien
/14 Nov 2007/
Takhle to u mě vypadalo před měsícem
Character Player 100%
Storyteller 85%
Tactician 50%
Weekend Warrior 35%
Casual Gamer 30%
Power Gamer 10%
Specialist 5%
Teď sem si ten test dělal znovu
Character Player 100%
Storyteller 95%
Casual Gamer 45%
Tactician 40%
Weekend Warrior 40%
Power Gamer 10%
Specialist 0%
Musim říct že ten posun mě docela zujal, hlavně pokles Tactician, kde jsem čekal lehký nárůst (logika světa v jeho vlastním rámci a logičnost hry a děje pro mě myslim znamená docela dost) a nárůst Weekend warior a Casual gamer... vymizení Specialist mě moc nepřekvapuje a těch 10% Power gamera taky ne...
kromě toho mi to připsalo:
píše:
The Character Player enjoys creating in-depth characters with distinct and rich personalities. He identifies closely with his characters, feeling detached from the game if he doesn’t. He takes creative pride in exploring different characters, often making each new one radically different than others he’s played. The Character Player bases his decisions on his character's psychology first and foremost. He may view rules as a necessary evil at best, preferring sessions in which the dice never come out of their bags. For the Character Player, the greatest reward comes from experiencing the game from the emotional perspective of an interesting character.
Autorská citace #35
8.12.2007 19:48 - Quasit
/15 Nov 2007/
What RPG Player (Not Character) Type Are You?
You scored as a Character Player
The Character Player enjoys creating in-depth characters with distinct and rich personalities. He identifies closely with his characters, feeling detached from the game if he doesn't. He takes creative pride in exploring different characters, often making each new one radically different than others he's played. The Character Player bases his decisions on his character's psychology first and foremost. He may view rules as a necessary evil at best, preferring sessions in which the dice never come out of their bags. For the Character Player, the greatest reward comes from experiencing the game from the emotional perspective of an interesting character. Character Player
90%
Storyteller
85%
Weekend Warrior
40%
Tactician
35%
Casual Gamer
35%
Power Gamer
15%
Specialist
10%
Autorská citace #36
8.12.2007 19:48 - sirien
/15 Nov 2007/
well, díky všem
Autorská citace #37
8.12.2007 19:49 - sirien
/27 Nov 2007/
Quasite, rozhod sem se že nemá smysl řešit dům Zired ve hře, protože by to zdržovalo, což v týhle fázi už moc nechci.
Následující informace považuj za získané v nějakém delším rozhovoru s Milou Zired, případně doplním odpovědi na jakékoliv otázky a nejasnosti. To co zde píšu jsou vývody, ona to Vojtovi samozřejmě popsala míň polopaticky a míň natvrdo.
Podle tohodle se pak ve chvíli, kterou uznáš za vhodnou, rozhodni, jestli k Zired chceš nebo ne.
Rod Zired funguje jako ostatní rody tak trochu jako rodina v mafii - nemusíme se mít rádi, ale sme rod a tak si pomůžeme. Můžeme se hádat, ale vzájemně se nepodrážíme. Pokud máme spory, tak mezi sebou si je vyřešíme civilizovaně. Zájmy rodu jsou nicméně zařazeny nad zájmy jednotlivce, obvykle chápáno včetně jeho života... i když se najde i pár mágů co to až tak moc neberou.
Narozdíl od jiných rodů, rod Zired nedodržuje nijak zvlášť restriktivní strukturu, jaká by se dala vyvodit z té mafie - funguje spíš na vzájemné úctě a dobrých vztazích, nějaká hiearchie moc není, obecně je Mila uznávána jako představená rodu a nikdo nejde proti jejímu ne moc častému slovu, pokud se na tom neshodne větší většina ostatních dospělých členů rodu
Rod Zired má dědičně talent na práci s mystickými úrovněmi bytí - různé esoterické, éterické duchovní sféry, práce se sny, vizemi, ale i přivolávání různých entit z těchto úrovní nebo zhmotňování jejich vlivu (třeba takové přivolání a zhmotnění animistických duchů může být sakra mocná zbraň ). Občas se samozřejmě najdou "černé ovce" jako je Germ (viz NPC kolem SenTera) ale ani ti se ze standardů rodu nijak nevyhraňujou
Rod Zired a tím i všichni jeho členové jsou svázáni magickými smlouvami s domem Recewen a částečně i s ostatními rody kolem domu Recewen, ale to ne až tak moc. Ty smlouvy jsou prastaré i novější, některé již neplatné, jiné platné ale zapomenuté (a ano, protože jsou magické, stále mají vliv, kdyby nastala situace které se týkají... to jak by se projevily záleží na jejich povaze). Aby nedošlo k omylu - jsou to oboustrané smlouvy, rod Zired není nějakým vazalem Recewen, spíše jeho blízkým spojencem, stejně tak je i rod Recewen vázán k rodu Zired, každopádně rod Recewen je tak mocný že je v tomto spojenectví dominantní a určuje směr.
(pokud k tomu kohokoliv něco napadne tak mi to řekněte, ať to můžu ujasnit)
Autorská citace #38
8.12.2007 19:51 - sirien
/27 Nov 2007/
Jo a ještě jedna věc.
pyramida dovedností plnila až doteď účel docela dobře, ale hra se poněkud posunula a
a) už je nepříjemně limitující, což trochu kazí původní záměry i směřování ke gradaci
b) jejím porušením už stejně nestihneme udělat žádné šílené kombinace
takže od teď už je asi docela jedno jestli pyramidu budete nebo nebudete dodržovat a vzhledem k rozvoji kouzla bych vám doporučil to nedělat
Kromě toho si přidejte dva plusy do magie, a byl bych rád kdyby jeden z nich byl do nějaké nové schopnosti.
Autorská citace #39
8.12.2007 19:51 - Sathel
/30 Nov 2007/
Prosím dej nám všechny dostupné informace k Ledovému trůnu a Slepím-bdícím. Co nejdříve.
Autorská citace #40
8.12.2007 19:51 - sirien
/30 Nov 2007/
Strážci mrazu/Strážce ledového trůnu a Slepí bdící patří spolu s dalšími podobnými entitami (některé z nich se do Pavučiny promítly v pokřivené podobě jakožto prastaré panteony - Vikingské, Řecké atd.) pod skupinu kterou nazývám (mágové nazývají ) Mocnosti.
Mocnosti mají být entity, resp. skupiny entit, na vyšší sféře bytí, některé z nich (Strážci mrazu, Slepí bdící) jsou le legend původně mágy (nebo prostě "obyč." obyvateli skutečného světa), o původu jiných se neví, o dalších (totemy) se zase říká, že jsou původem z počátku času a jsou zosobněním principů magie a světa...
Někteří mágové na Mocnosti nevěří, další je tak nějak berou v potaz... další... tohle je důležité - neklaní se jim jako bohům. Nemodlí se, neškemrají, neobávají se. Mocnosti jsou pro ně... hm, opravdu, opravdu velmi mocný čaroděj pro prosťoučké obyvatele maloměsta v low-magic DnD - má vlastní zájmy, nestará se o ně, občas něco koupí, občas někde trochu pomůže když ho požádají. Mocnosti jsou prostě jen další obyvatelé onoho světa... jen mají zcela jiné zájmy a úroveň moci mimo obzory... prý.
Z nějakých důvodů nicméně občas zasánou mezi běžné smrtelníky. Nikdo neví proč, jejich zásahy vzájemně často nedávají smysl (jedna a tatáž mocnost udělá naráz dvě protikladné věci atp.) - jejich činy jsou nejspíš řízeny nějakou vyšší logikou nebo mnohem celistvějším obrazem.
Slepí bdící jsou starší než Strážci mrazu, původem to prý nejsou jen mágové, ale "kdeco". Jde o původně individuálně jednající jedince, kteří, když se dostali na onen vyšší level, pochopili celistvější náhled a uzavřeli určitou slabou formu aliance. Slepí bdící jsou patrony individuálně zaměřených jeinců, sobeckých jedinců, záštipných jedinců... původně jsou nejspíše docela temní, mágové se k nim odvolávají když klejí nebo nadávají... ale ne moc nahlas.
Strážci mrazu jsou mladší a "ví" se toho o nich víc - jsou to původem mágové, kteří stvořili Ledoví trůn, pocházejí z Ledového plánu a jsou to jedni z velmi mála mágů Starého věku, kteří uzavřeli upřímně míněnou alianci, možná jediní kteří to navíc udělali v takovém rozsahu. Vytvořili Ledový trůn - ohromně mocný artefakt, srdce jejich moci, umístěný v Ledových sálech, které se staly srdcem jejich říše. Aliance těchto mágů vytvořila svého času ohromnou říši, které se jen těžko konkurovalo, boje a války z ní byly přesunuty na hranice a v jejím středu panoval dlouhá staletí mír - stav ve Skutečném světě, natož ve Starém věku, naprosto ojedinělý. Dost okolních bytostí donutili k aliancím, další zastrašily, další zničili... jejich moc rostla a rostla, až jednoho dne prostě... odešli. Pryč. Do jiné úrovně. Jejich říše se pak rozpadla, pak byla zase sjednocena, pak se zase rozpadla... nastala taková doba chaosu, opakovalo se několik "válek o Ledový trůn" - vítěz, tedy ten kdo jej ovládl první, pak obvykle skosil soupeře a znovuobnovil říši... jenže k Ledovému trůnu se stále dostávali slabší a slabší jedinci (blížil se příchod Pavučiny) a proto i Ledový trůn méně a méně naplňoval svůj potenciál. Poslední válku nevyhrál nikdo, následkem čehož se z Ledového trůnu stala legenda a z Říše Ledového trůnu jen povídačka. Tolik legenda kterou si mágové vypráví
Strážci mrazu, aby nevzniklo nedorozumnění, nejsou a nebyly žádná zlatíčka - Slepí bdící a Strážci mrazu nejsou Ti dobří a Ti zlí. Jsou to Ti oportunističtí parchanti a Ti parchanti s vyšší vizí, chcete-li to nějak rozškatulkovat, ale není to až tak přesné. Každopádně Strážce mrazu si mágové berou do pusy když vyslovují nějaká přání... (kéž by Strážci dali...), ale není to až tak moc časté.
Na obě mocnosti se víceméně dost pozapomnělo (pokud někdy měly větší vliv) a minimálně padesát procent mágů je prostě neřeší (až na nějakou tu průpovídku ze zvyku - já jsem ateista a taky občas řeku "Ježiš" nebo "Bože" nebo tak), další je ignorují (co my bysme s nimi?) a jen určitá část, obvykle z těch slabších (žádné Domy, Rody...) je vnímá nějak významněji. Ostatní mocnosti skoro jako by ani moc nebyly.
((jakákoliv paralela ke StarGate a StarGate Atlantis je chybná. Ano, je to lehoučce vykradené, ale nikoliv ze StarGate, ale z filmu který už si ani nepamatuju jak se menoval - a stejně to je pak ještě třikrát obrázené na ruby. Žádná mocnost nemá nic společného s lantiany ani antiky a Ledový trůn nemá nic společného s lantianským křeslem ovládajícím drony a uvažování v podobných paralelách může sice vést k výsledku, ale mnohem spíše povede k omylu))

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084372997283936 secREMOTE_IP: 18.217.208.72